De Late Leeuw Deel 33 (27/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Tekhead    posted on 13-02-2010 01:14

What do you think about De Late Leeuw Deel 33 ??

Vote :   

Jorrit    posted on 21-02-2010 11:56
Poster: Tekhead
ach, hier is iemand die altijd moet inhakken op de Vlamingen, ik word er zo moe van. Maar owee als je iets over Allochtonen zegt,

Cool
soms is het wel lastig, maar opzich wel grappig. bovendien, als ik hier wat van het plaatselijke dialect neerzet, dan verstaat ook niemand het.

Inderdaad, en dat is precies waarom we op dit - uit Nederland afkomstige - forum allemaal ons best doen ABN te typen, zodat het voor iedereen prettig leesbaar is.?
polly    posted on 21-02-2010 12:49
Wat is dit toch lekker.
Gewoon een hele zondag voetbal kijken Cool
JollyJunkie    posted on 21-02-2010 13:06
Heb me spullen naar een vriend mee genomen, we staan hier nou met 2x Axis 4, 2x DN-S1000, RMX-20 en een DN-X120 te draaien?Cool
XMatiC    posted on 21-02-2010 13:08
@ Jorrit
Je hebt gelijk hoor.
Als iedereen gewoon nederlands praat/typt zijn er geen problemen
Ook al kom je van belgie of nederland ...

Morgen is de vakantie weer gedaan en mag ik weer fijn naar school ! Cool
www.youtube.com/LennertDJ
CopainsDeluxe    posted on 21-02-2010 13:12
Ik denk dat iedereen wel alles kan lezen als men een beetje moeite doet ! Winking my eye
Maar er blijven telkens nieuwe members komen die we er dan ook weer op wijzen !

En helaas is de vakantie weer voorbij, zo snel weer gegaan !
polly    posted on 21-02-2010 13:16
Ik erger me meer aan msn taal dan aan vlaams.
Maar ik begrijp jorrit wel.
Zo zijn er geen verschillen in taalgebruik en dat komt ten goede van de leesbaarheid
XMatiC    posted on 21-02-2010 13:21
@Polly
Vlaams typ je niet anders hoor,
Het is het uitspreken...
Sommige hebben een dialect en typen het volgens hun spraak/dialect
Als ik op msn zit heb ik ook liever geen msn taal zoals :
Gwn,nvm,hjg,en zo voort en zo verder..
polly    posted on 21-02-2010 13:22
Je snapt wel wat ik bedoel toch? Want daar gaat het tenslotte om.
XMatiC    posted on 21-02-2010 13:24
Ja ik snap je punt Winking my eye
timmy90    posted on 21-02-2010 13:26
heb ooit een schooluitwisseling gedaan met ee nnederlandse jonge,
een week lang,

tis inderdaad niet makkelijk elkaar te begrijpen,
zeker als ze onderling praten met elkaar...
Mixt-Ape    posted on 21-02-2010 13:28
Heeeeeey den Timmy se!

En ja, als iedereen gewoon een klein beetje moeite zou doen...
User edit by Mixt-Ape on 21-02-2010 @ 13:28:20 (1%)
timmy90    posted on 21-02-2010 13:31
Poster: Mixt-Ape
Heeeeeey den Timmy se!

En ja, als iedereen gewoon een klein beetje moeite zou doen...

hierse, das lang gelede :p
we hebben met onze taal een interessante (voor de nederlanders leerrijke) discussie op gang gezet..
Tekhead    posted on 21-02-2010 13:45

Inderdaad, en dat is precies waarom we op dit - uit Nederland afkomstige - forum allemaal ons best doen ABN te typen, zodat het voor iedereen prettig leesbaar is.?
 Nederlanders, de ubermensen van de lage landen, zo komt dit over bij mij, en btw wij spreken geen Nederlands, maar Vlaams, wij zijn Vlamingen en geen Belgen, die wonen in Brussel en Wallonie. Er zijn genoeg uitdrukkingen bij ons die anders zijn dan bij jullie, en ik moet heel vaak nadenken hoe ik het neerschrijf zodat jullie het verstaan. En soms is het zo dat een antwoordt in't dialekt is, anders mist het de kloe van het verhaal.

En wil je die opmerking ook eens aan de Nederlanders maken ook, er zitten er genoeg waarvan het lezen van hun post een hele karwei is.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
XMatiC    posted on 21-02-2010 13:51
Als iedereen een beetje moeite doet.
Over het taalprobleem , komt dat in orde.

Voor mij persoonlijk : Nederlands forum moeten we ook nederlands (ABN) typen

Zelf heb ik geen problemen een nederlander of belg te verstaan
Ik was vroeger veel onder nederlanders.
ThijsG    posted on 21-02-2010 13:55
Jezus hoe lang gaat dat gezeik nog door?:p
Iedereen probeert gewon zo te typen dat het te begrijpen is voor iedereen! ABN is natuurlijk de meest ideale oplossing, maar als je ff geen zin heb om daarover na te denken zorg je gewoon dat iedereen je post wel begrijpt, al is het niet in ABN. Als je maar niet gewoon puur Belgisch(geintje Tek, ik bedoel natuurlijk Vlaams) gaat typen als je weet dat het gewoon NIET te begrijpen is voor de Nederlanders.?
Zorg gewoon dat je jezelf hier voor iedereen duidelijk maakt!

Nu ga ik je niet vertellen dat je er niet over mag discuseren, sommige mensen hebben namelijk gewoon niks te doen met hun vrije tijd:P
zOals mixt-ape zegt: als iedereen gewoon een klein beetje moeite zou doen...
Renzis    posted on 21-02-2010 13:57
Zucht krijgen we weer zo'n NL-Belgi? discussie. Als iedereen gewoon normaal duidelijk Nederlands praat, het is een NL based forum je past je maar aan, is er niks aan de hand. En anders start je gewoon een vlaamse variant van de late leeuw: De Lage Leeuw ofzo.

@Tekhead jij bent dr zelf ook niet echt vriendelijk over de hollanders hea. Je houdt die "lijn" er tussen zelf in stand door elke keer als er ook maar iets over belgen wordt gezegd het zelfde huilverhaal op te hangen. Je lult je zelf erdoor alleen maar een steeds lagere positie in.

Nu weer ff humor
Esmee    posted on 21-02-2010 14:00
maar waarom zou je een klein beetje moeite moeten doen... als iedereen gewoon zijn spellingscontrolle gebruikt en en op probeert te letten duidelijke taal gebruik te gebruiken en wat minder msn taal... dan is het voor de domme blondjes onder ons (zoals ikCool) ook te begrijpen Happy, laughing
Jorrit    posted on 21-02-2010 14:04
Poster: Tekhead

En wil je die opmerking ook eens aan de Nederlanders maken ook, er zitten er genoeg waarvan het lezen van hun post een hele karwei is.

Volgens mij deed ik dat hoor...
Ben ik de enige die zich groen en geel ergert aan het gekke belgische maniertje van typen, en msn taalgebruik op fora, of heb ik medestanders??

Roov    posted on 21-02-2010 14:04
Als iedereen nou gewoon niet zo loopt te zeiken en elkaar gewoon respecteert op dit forum?
Estacy    posted on 21-02-2010 14:12
Poster: Renzis

Nu weer ff humor

Cool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mixt-Ape    posted on 21-02-2010 14:13
Poster: Esmee
als iedereen gewoon zijn spellingscontrolle gebruikt

Ik heb een beter idee: als iedereen nu gewoon eens leerde spellen...
User edit by Mixt-Ape on 21-02-2010 @ 14:13:41 (2%)
Renzis    posted on 21-02-2010 14:13
Poster: Estacy

Cool

And thats one down Happy, laughing
timmy90    posted on 21-02-2010 14:23

en vandaag weer even grappig als gistere..
Esmee    posted on 21-02-2010 14:33

sja... maargoed iedereen moet niet zo zeiken... zou een hoop tijd besparen, ik kan jouw posts gewoon lezen hoor... al had ik de 1e paar keren wel zoiets van HUH.
Tekhead    posted on 21-02-2010 14:38
Poster: Renzis
Zucht krijgen we weer zo'n NL-Belgi? discussie. Als iedereen gewoon normaal duidelijk Nederlands praat, het is een NL based forum je past je maar aan, is er niks aan de hand. En anders start je gewoon een vlaamse variant van de late leeuw: De Lage Leeuw ofzo.

Dat bedoel ik nou met ubermensgevoel van sommige Nederlanders, Liggen zeiken op ons vlaams en zelf geen Nederlands schrijven, of is? based een Nederlands woord Renzis ?

@Tekhead jij bent dr zelf ook niet echt vriendelijk over de hollanders hea. Je houdt die "lijn" er tussen zelf in stand door elke keer als er ook maar iets over belgen wordt gezegd het zelfde huilverhaal op te hangen. Je lult je zelf erdoor alleen maar een steeds lagere positie in.

Ik lul niet als er niet steeds gezeikt wordt over die Belgen en hun taaltje. En is mijn taal misschien niet verstaanbaar voor jou ? Heb er nochtans nooit een opmerking over gehad. Maar ja, als nij ook maar ons even verdedigen is het een huilverhaal. En ik zeg ook Nederlanders en niet Hollanders, sic Cool

Poster: Jorrit

Volgens mij deed ik dat hoor...

o ja ? Ik zie het niet hoor. Smile

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 21-02-2010 @ 14:40:44 (12%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

174 Users online: 14 Guests (160 Unknown)
Pages generated today : 52.408
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.666.770