DJ Meubel maken. (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 09-02-2010 07:59
Hey DJR,

Wij, Nicola en Floris, willen een meubel maken voor al onze gear samen, en dat ook het grootste gedeelte ingebouwd staat maar er toch weer makkelijk uit gehaald kan worden. Maar..... We hebben geen idee hoe we dit moeten doen, dus kunnen jullie ons helpen? We willen met 2 controllers draaien dus 4 decks.
Dit komt er op te staan:

Laptop: HP Pavilion zd8000
Toshiba Satellite (kleine laptop)
Controller: Behringer BCD3000
Reloop Digital Jockey 1 ie.?
CD Speler: Koolsound CDS-125
Citronic CD-1X (dubbele cd speler)
HP : JB Systems HP1500 PRO
Reloop RHP-10
Mixer: Silvercrest 2:1
Microfoon: Citronic Wireless Mic
Behringer XM8500
Effecten: Behringer DFX69
Beeldscherm: Targa LCD 19-3
Reciever: Philips FA 910

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gewoon.
User edit by niiicola on 16-06-2010 @ 20:23:18 (26%)

What do you think about DJ Meubel maken. ??

Vote :   

dJORD    posted on 06-03-2010 09:39
Poster: BoydGrift

Als je een heel solide meubel wil maken, dan raad ik toch 22mm aan. Is loodzwaar, maar daardoor wel stabiel. Ander nadeel, redelijkd duur.

als je het echt degelijk wilt hebben is multiplex stabieler!
niiicola    posted on 06-03-2010 09:58
Poster: BoydGrift

Als je een heel solide meubel wil maken, dan raad ik toch 22mm aan. Is loodzwaar, maar daardoor wel stabiel. Ander nadeel, redelijkd duur.

Het meubel gaat wel mee naar feesten...
Gewoon.
dJORD    posted on 06-03-2010 10:26
met hout, verf e.d. komen jullie zoiezo boven de 50 euro.
als je echt een heel mooi stabiel, degelijk en mobiel meubel wilt:

het kost dan 169 (mss twedehands te vinden), maar dit is echt een perfect meubel!!
User edit by dJORD on 06-03-2010 @ 10:44:35 (1%)
niiicola    posted on 06-03-2010 10:31
Kijk eens hoeveel spullen we hebben.... Dat pas daar nooit op Happy, laughing
Gewoon.
dJORD    posted on 06-03-2010 10:44
hij is bijna 140cm breed!
niiicola    posted on 06-03-2010 11:56
Dat is dus te weinig...
Gewoon.
076collin    posted on 06-03-2010 13:35
Vergeet niet dat bij mdf je elk deukje ziet. En daarbij moet je er even een mooi lakje overheen doen en zorgen dat de lak goed afsluit en er niet af gaat want als er eens wat vocht op je meubel komt is het net een spons.
Bart_    posted on 06-03-2010 16:25
Zet gewoon minder spullen neer? Wat is het nut van 3 CD-bronnen, en 2 MIDI Controllers?!
Doe niet moeilijk en zet ??n MIDI controller en ??n of twee CD-spelers neer...
niiicola    posted on 16-06-2010 20:10
Het is bijna zomervakantie en dan gaan we toch echt eens beginnen Tongue
Ik zat er zelf aan te denken om als bovenkant nog steeds hetzelfde te doen (die 2 planken met +- 10cm ruimte er tussen) en dan daar onder een simpel standaard. Dan een Light Facade er om heen doen.
Maar wat is goedkoop en stevig genoeg om 2 dikke planken van 2,5m bij 1m en alle spullen er op te houden?
Gewoon.
Xarltuz    posted on 16-06-2010 21:21
ik heb ook mijn kisten (3) zelf gemaakt,
dit waren dan ook kisten maar toch...
ik heb 93 euro alleen al voor de handvatten, voetstukjes,
vijzen, moeren, schroeven, scharnieren betaald...
dan moest ik ook nog eens het houd betalen+ verf!
voor 50 euro maak je gewoon geen mooie, stevige flightcase.
das geen punt maar een feit.
mrmagix    posted on 16-06-2010 21:41
Hij moet mee naar feesten zeg je? Hoe ga je zo'n log ding vervoeren? OF ga je het inklapbaar maken zodat je dus het dubbel van geld gaat moeten uitgeven aan scharnieren en sloten om toe tehouden? Lijkt mij een slecht idee ... Hou het simpel zou 'k zeggen.

Koop jezelf een stevig metalen frame waarop ze normaal gezien tafelbladen leggen ofzo. In plaats van een tafelblad leg jij er een zelfgemaakte flightcase op!

Beter nog, koop een tafel met poten die inklappen. Ik gebruik zo ??ntje. De poten zijn afzonderlijk ook nog van hoogte te veranderen dat je niet met bierkaartjes moet gaan foefelen. Zet daarop je gear en zet dingen zoals je laptop in een stand gewoon hoger.

Zelfgemaakte flightcases of i.d. zijn vaak gewoon duurder en lastiger te vervoeren dan die je kan kopen Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Tekhead    posted on 17-06-2010 00:06
Poster: niiicola
waarschijnlijk mdf
 ?

Toch geen MDF voor on the road flight case zeker ?
MDF is goed om (klein)meubels te maken die niet 'on tour' moeten gaan, zoals keuken en badkamermeubels, interieurkasten etc... maar niet voor flightcases ! Nadelen van? MDF zijn voor jouw project niet minhoor,zoals, min 18mm dik om het mooi strak te houden, zeer vochtgevoelig, zeer poreus ---> veel verf en grondverf nodig, maakt het weer stukje duurder, en is zo pokke-zwaar,dat je al met meerdan 2 moet zijn om het opgetild en verplaatst te krijgen (en dan zit er nog geen apparatuur in),? is weinig schok en krasbestendig,?laat zeer veel vuil en stof achter?tijdens verwerken.

Het beste en sterkste materiaal is WMP (watervaste multiplex), zoals Merantie, Afzelia, berk, beuk, hardhout, etc... en dit heeft meerdere voordelen t.o. MDF !?Min. 9 mm of?max. 11 mm dikte v.h. hout (dikker is absoluut niet nodig) kost niet meer dan?22mm MD, is veel sterker, watervast,?lager gewicht,minder afval en stofdeeltjes, makkelijk te bewerken, en veel stootvaster dan MDF.

Wat je bij het verven niet mag vergeten, is ook de binnenkant van je case te verven, niet omdat het dan mooier is, maar om het krom trekken van de MP te voorkomen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 19-06-2010 17:05
Ik zou voor een mobile booth werken met betonplex. Sterk, afneembaar en vergaat nooit. Afzwerken met alu hoeklijnen. Dat red je niet voor 50 euro vrees ik. Beter je budget omhoog gooien en lange termijn denken. 1 x een goede uitgave scheelt je veel werk op de lange duur.
niiicola    posted on 19-06-2010 17:18
En 100 euro dan?
Gewoon.
Lomme_    posted on 19-06-2010 17:55
Poster: dJORD

als je het echt degelijk wilt hebben is multiplex stabieler!

Hout gebruiken voor een flight is sowieso al wat minder. Trespa ftw Winking my eye
User edit by Lomme_ on 19-06-2010 @ 17:55:43 (5%)
mrmagix    posted on 19-06-2010 22:39
Poster: ArCee
Ik zou voor een mobile booth werken met betonplex. Sterk, afneembaar en vergaat nooit.

Betonplex zou ik echt niet doen. ==> enorm zwaar
Dit wordt gebruikt voor bekistingen te maken dus dat zegt genoeg denk ik ... ook is het moeilijk te bewerken...
ArCee    posted on 19-06-2010 22:46
Daarom hadden wij heeeeeel vroeger alles op wieltjes staan Cool
niiicola    posted on 19-06-2010 22:47
Ik denk toch dat ik voor mdf ga, maar hoe dik moet ik dan nemen? 4, 8, 12, 18 of 22mm?
Gewoon.
User edit by niiicola on 19-06-2010 @ 22:47:36 (9%)
mrmagix    posted on 19-06-2010 22:57
als je dat dan toch wilt doen... ga dan teminste voor 18... 12 ZOU kunnen dienen als deckplate als je poten niet te veel uit elkaar staan ?n als alles goed ondersteund wordt. 4 en 8 buigt door als er een vlieg op komt zitten.

This is an old Topic

No new postings for 4.739 days.
 Post CommentThat would be 158 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 3 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 10.232
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.102.841