DJ Meubel maken. (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 09-02-2010 07:59
Hey DJR,

Wij, Nicola en Floris, willen een meubel maken voor al onze gear samen, en dat ook het grootste gedeelte ingebouwd staat maar er toch weer makkelijk uit gehaald kan worden. Maar..... We hebben geen idee hoe we dit moeten doen, dus kunnen jullie ons helpen? We willen met 2 controllers draaien dus 4 decks.
Dit komt er op te staan:

Laptop: HP Pavilion zd8000
Toshiba Satellite (kleine laptop)
Controller: Behringer BCD3000
Reloop Digital Jockey 1 ie.?
CD Speler: Koolsound CDS-125
Citronic CD-1X (dubbele cd speler)
HP : JB Systems HP1500 PRO
Reloop RHP-10
Mixer: Silvercrest 2:1
Microfoon: Citronic Wireless Mic
Behringer XM8500
Effecten: Behringer DFX69
Beeldscherm: Targa LCD 19-3
Reciever: Philips FA 910

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gewoon.
User edit by niiicola on 16-06-2010 @ 20:23:18 (26%)

What do you think about DJ Meubel maken. ??

Vote :   

Joep    posted on 09-02-2010 17:17
Wil je met ??n of twee computers draaien?
Misschien ook handig om te weten...
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
JollyJunkie    posted on 09-02-2010 17:30
Maak eerst een schetsje in Google SketchUp, dit is een heel makkelijk programma, na een weekje ken je alle functies wel.
Neem hier vooral de tijd voor, zodat je goed weet wat je wil, als het niet meteen lukt in SketchUp kan je beter eerst gewoon met een potlood een tekening maken.
Ga daarna naar de timmerman en vraag of hij wat kan met een tekening uit SketchUp, is dit niet het geval, dan moet je een Amerikaanse projectie maken, zo eentje met een boven-, onder- en zij-aanzicht.
Als je de tekening aan hem laat zien en materialen noemt dan kan hij hem zo voor je maken.
-FLoriZ-    posted on 09-02-2010 17:32
Dan zal ik maar even een kleine update maken om te reageren op Joep; We hebben nu een soort schematische tekening gemaakt, ik zal 'm morgen door Nicola in laten scannen. Het enige probleem nu nog is dat we niet precies weten van welk materiaal enzo, de bouwtekening komt wel goed denk ik.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Estacy    posted on 09-02-2010 17:37
voor materiaal zou ik MDF gebruiken, zeer sterk en zwaar (fijn bij een meubel, dan wiebelt het niet) en bovendien niet extreem duur en makkelijk te bewerken. inbouwen werkt het makkelijkst als je een meubel maakt, daarop de gear zet, en dan een plaat pakt even groot als het meubel met gaten erin. paar plankjes op je meubel, plaat erop, en je hebt alles ingebouwd. als je ooit van gear verandert, hoef je alleen maar een nieuwe bovenplaat te maken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dJORD    posted on 09-02-2010 17:37
waar gaat het meubel gebruikt worden, oftewel moet hij mobiel zijn?
hebben jullie een bepaald budged?

edit:
als ik jullie was zou ik gewoon een tafel nemen (bijf proDJuser dj truss table)
en daar zo'n (zelfgemaakt) scherm voor zetten:

zo komt het er dan uit te zien:

User edit by dJORD on 09-02-2010 @ 17:41:17 (100%)
niiicola    posted on 09-02-2010 17:42
Ja, het lieft wel, buget is 50 euro ongeveer, we hebben zelf gereedschap.
Gewoon.
Estacy    posted on 09-02-2010 17:45
pfoe, mobiel! tjsa dat verandert de zaak. dan is inbouwen vanwege het gewicht (extra hout) al uitgesloten. Ik 2 houten platen kopen, eentje voor Niiicola en een voor Floriz, en dan 2 standaards erbei. vervolgens een frame maken met doek erover om dervoor te zetten.
dJORD    posted on 09-02-2010 17:46
50 euro is niet veel, en omdat jullie veel losse gear hebben raad ik nog steeds aan wat ik hierboven vermeld: gewoon al je troep op? de tafel pleuren en zo'n scherm ervoor maken om alles uit het zicht te houden (je kunt voor een lage prijs ook een vouwtafel kopen bij een bouwmarkt of bedrijfswikel i.p.v een dure proDJuser tafel)
niiicola    posted on 09-02-2010 17:48
Dat willen we juist niet. We wonen dicht bij elkaar enzo.
Gewoon.
dJORD    posted on 09-02-2010 17:49
wat willen we niet?
niiicola    posted on 09-02-2010 17:55
Gewoon een tafel met daarop alle spullen... We willen wel een mooi meubel!
Gewoon.
User edit by niiicola on 09-02-2010 @ 17:55:42 (11%)
dJORD    posted on 09-02-2010 17:56
daarom zet je dus zo'n scherm ervoor, om het mooi te maken. wat wil je anders voor 50 euro??
Mixt-Ape    posted on 09-02-2010 17:58
Ik denk wel dat dat nog best mooi kan worden hoor! Bovendien is dat ook super handig om op te zetten en weer af te breken achteraf!
niiicola    posted on 09-02-2010 18:03
We wilden graag wat gear inbouwen en de laptops + beeldscherm hadden we bedacht om op stands te zetten!
Gewoon.
Estacy    posted on 09-02-2010 18:07
mobiel en inbouwen gaan niet samen! tenzij het om flightcases gaat.
niiicola    posted on 09-02-2010 18:35
Ik bedoel niet inbouwen dat het vast staat maar dat je de gear er wel nog makkellijk uit kan halen...
Gewoon.
niiicola    posted on 09-02-2010 18:44
En elke tafel/dj meubel zijn 100 euro +
Gewoon.
CopainsDeluxe    posted on 09-02-2010 21:39
Ik denk dat 50 euro toch wel weinig is , En zoals Niiicola zei , zal de prijs toch rond de 100 euro liggen...
Als je het zelf maakt komen er toch wat kosten kijken...
Hout
Primer voor de verf
De verf zelf
de nodige schroeven,...
En eventueel nog andere dingen zoals ijzeren leggers,...
djvir20    posted on 10-02-2010 13:22
inderdaad ik ben zelf ook bezig en ik heb voor 1 cm dikke mdf platen gekozen. Wat zowieso te weinig gaat zijn voor jullie. in jullie geval, als jullie met een verticale tussenplank werken, zowieso 1.5 cm ik zelf raad toch liever 2 cm aan dan ben je zeker dat er niks kan gebeuren.
Maar ook dan nog best minstens 1 verticale plank zette in het midden.

Enja voor 1 cm dik hout heb ik 40 euro betaald, dit was een 4 vierkante meter.
verder zeker nodig: soort plamuur tube die je op de zijdes waar gesneden werdt moet aanbrengen, anders zal je primer zelfs niet hechten.
Want in die zaag-kanten zitten kleine groeven waar je primer dan zou intrekken en dan kan je primer blijven smeren h? :P
die primer is een pot van 1 of 2 liter voor 20 euro
De tube koste een 15 euro
Als je al verfborstels hebt ( zoals in mijn geval) moet je die dus niet meer kopen zoniet reken toch op een 10 - 15 euro

Dan de verf zelf :? die prijs is heel verschillen maar ik denk dat je toch wel een 2-tal lagen minstens nodig zal hebben dus hier ook een verfpot van 2 a 3 liter.

Zo dat zijn mijn kosten tot nu toe exclusief verf, schroefjes, eventuele schroevendraaiers, boormachines maar ik ga er vanuit dat je de laatste 2 zowieso wel in huis hebt Winking my eye.
Adrien1989    posted on 10-02-2010 13:25
Met twee goede lagen kan je de meeste soorten hout wel dekkend verven Happy, laughing.
Estacy    posted on 10-02-2010 15:58
maar als je het on the road wil gebruiken, zou ik wat meer lagen doen. want het moet niet na een krasje allemaal al weg zijn!
-FLoriZ-    posted on 10-02-2010 16:30
Wat we al eventueel als idee hadden was om een onderste plaat te nemen en daar een stekkerblok in te stoppen wat aan een verlengsnoer zit. Boven de onderste plaat een plaat erop ( onderste plaat moet dus randen krijgen, maar dat komt wel goed ) en dan dat op de hoeken van de onderste plaat magneetjes komen om de bovenste plaat op z'n plek te kunnen houden maar dat je ook de bovenste plaat er makkelijk af kan nemen. De stroomkabels kunnen dus weggewerkt worden tussen de onderste en bovenste plaat. Alle gear kan erin 'vallen' en als je een geariets niet meeneemt kan het gat afgesloten worden met piepschuim( Goedkoop en effectief Tongue ). En ik denk dat we dan maar 2cm nemen zoals djvir20 zei en dan grondverf+gewone verf nemen, dat zal het wel dekken als je 'm verder gewoon netjes afdekt op weg enzo. Als iemand nog een aanvulling heeft op wat ik nu in mijn hoofd heb ( en wat Nicola in zijn hoofd heeft, maar dat heb ik dit verhaal even gecombineerd ) hoor ik het graag! En ook bedankt voor alle reacties al.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Estacy    posted on 10-02-2010 16:32
geen magneetjes gebruiken, tenzijn je een paar neyodiem magneetjes heb. een flightcase sluiting werkt beter denk ik
Flexii    posted on 10-02-2010 16:39
Als je het voor mobiel wil gebruiken zou ik het gewoon simpel en goedkoop houden, ik heb een flightcase waar alles inzit, die staat op een inklapbaar rack (of keyboardstandaard werkt ook) en dan doe je gewoon op locatie een stuk zwartdoek (bijvoorbeeld molton) er omheen zodat je niet onder je installatie door kan kijken dan krijg je dus zoiets als dit:
Seca    posted on 10-02-2010 16:41
Poster: djvir20
Enja voor 1 cm dik hout heb ik 40 euro betaald, dit was een 4 vierkante meter.

Hey Djvir20, je hebt toch niet 10?/M? voor 10MM MDF betaald hoop ik?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

94 Users online: 13 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 18.287
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.991.381