Het was?gisteren niet druk, ik had niet de indruk dat alle 350 plaatsen waren gereserveerd of dat de mensen aanwezig waren. Nu was het natuurlijk Valentijn + Carnaval beneden de rivieren en de sneeuw en ijswegen hielpen nu ook niet echt mee

Voor de mensen die er waren was het denk ik wel interessant en leuk. Programma liep vet uit, maar de mensen die bleven werden wel beloond. Het beste hadden ze voor het laatste bewaard. Dankmar Klein liet erg leuke dingen zien die met Max 4 Live konden. Maar topper was Sascha Liebrand gevolgd door Ben Liebrand. Sascha had een eerste eigen track gemaakt in Ableton Live met wat hulp van zijn vader. Hij liep vervolgens daar doorheen en liet zien hoe hij die had aangepakt. Een zeer praktisch item waarbij al snel duidelijk werd dat de 15 jarige zoon van Ben zijn genen heeft gekregen

Beide hadden ze een remix competitie gehouden voor de Grandmix 2009. Met dezelfde tracks zouden ze onafhankelijk de Grandmix 2009 hebben gemaakt. De versie van Ben Liebrand is uit op CD en de Grandmix van Sascha zou bij een lokaal radio station hebben gedraaid maar is ook al door "volgers" op
internet geupload.
Daarna was het woord aan Ben die ons eerst even de les las wat betreft het gebruik van Ableton Live, Warp Markers en het bijbehorende algoritme. Dit alles in het kader van geluidskwaliteit en weten wat Ableton Live onder de motorkap doet.
Hij heeft daarna wat laten zien van zijn Grandmix, zijn Michael Jackson mix, het maken van mashups en ook hoe hij de?audio + video voor de DVD van Armin van Buren direct vanuit Ableton Live heeft geproduceerd.
Persoonlijk een zeer interessante dag, wat ik hier nu opsom is slechts een klein deel maar wel het deel wat ik het meest boeiende vond. Mensen die op dit moment DJ-en en iets meer willen of mensen die al produceren hadden er leuke tips kunnen opdoen. Het niveau was niet erg hoog, vooral van het publiek niet volgens mij, dus ook voor jonge mensen is het goed te volgen.