bouwen van dj booth (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

david87    posted on 27-10-2005 19:26
ik zou graag zelf een nieuwe dj booth bouwen, waar moet ik opletten ? de versterker en de platen speler en mengpaneel worden zeker ingebouwd , de cd spelers denk ik niet in te bouwen , en wat is de ideale hoogte voor dit te bouwen, want voordien kreegk nogal eens wat nekpijn van de hele tijd naar onder  te kijken naar mijn mengpaneel

What do you think about bouwen van dj booth ??

Vote :   

djmamo    posted on 30-10-2005 15:16
en zijn we allemaal over een half jaar cloroform junks
www.moonentertainment.nl
Kiwi    posted on 30-10-2005 15:36
ik blijf het nog steeds jammer/onhandig vinden om je apparatuur in te bouwen
LauW    posted on 30-10-2005 16:13
Want?
Kiwi    posted on 30-10-2005 16:32
Je betaald een boel geld voor je spullen en dan "verstop" je het weer, en het absoluut niet handig als je een gear wissel hebt (andere mixer, grotere cd spelers, laptop erbij of whatever), of als je bij de kabels moet enzo.
Als je je hele leven thuis blijft draaien, nooit je apparatuur meeneemt, en nooit andere apparatuur koopt is het prefect.
robbert    posted on 30-10-2005 16:34
Ja maar het beschermd wel goed..
Kiwi    posted on 30-10-2005 16:35
Poster: robbert
Ja maar het beschermd wel goed..

waarvoor? dansende mensen op je kamer? omvallende bierglazen? 

Ik heb echt de ruimte nodig op mijn kamer. Ik gebruik best veel randapparatuur, en ik moet bij de kabels kunnen, en ik moet kunnen schuiven met de spullen.

User edit by Kiwi on 30-10-2005 @ 16:39:36 (100%)
dj_agressor    posted on 30-10-2005 17:36
ik heb alles waar een stekker aan zit(behalve de pc) in en op een verplaatsbaar meubel ( wielen eronder ) dat werkt ook prima, en je kan er later makkelijk bij inderdaad als je kabel moet gaan aansluiten ofzo
djmamo    posted on 30-10-2005 18:23
de maten van draaitafels zijn bijna bij elk merk hetzelfde bijv. een technics is net zo groot als een jb draaitafel. dus als je je jb inbouwd en later een technics koopt maakt het niets uit want die verwissel je gewoon in je meubel

en als je alles goed aansluit hoef je ook nooit meer bij de kabels.

dubbele cd spelers zijn allemaal 19 inch. dus daar hoef je niets aan te doen kan alleen zijn dat ze in de hoogte wat verschillen, maar ga er vanuit dat je alleen betere spullen gaat kopen dan dat je had dus dan zal de hoogte ook wel meer zijn en dat zaag je dan gewoon uit.

en natuurlijk moet je ook wel een beetje nadenken als je je spullen inbouwd. zorg dat je dan dingen kunt verplaatsen.

en veel apparatuur is ervoor gemaakt om in te bouwen dus waarom zou je het dan niet doen. maar je moet er ook wel van houden natuurlijk.

ik vind het ook overzichtelijker om te zien dan die kabel massa die over al tussen ligt.

www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 30-10-2005 18:33
Poster: djmamo
de maten van draaitafels zijn bijna bij elk merk hetzelfde bijv. een technics is net zo groot als een jb draaitafel. dus als je je jb inbouwd en later een technics koopt maakt het niets uit want die verwissel je gewoon in je meubel

tenzij je van een JB naar een Numark wil...
djmamo    posted on 30-10-2005 20:21
waarom zou dat niet kunnen...

breedte en lengte zijn hetzelfde... alleen zit er een ronding aan..
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 30-10-2005 21:04
dus hou je een lelijke loze opening in je tafel open...
Nee, mij niet gezien met dat inbouwen. 'Tis precies wat Kiwi zegt, ik moet m'n apparatuur er veel te vaak voor verplaatsen/ kabels ompluggen etc.
Kiwi    posted on 30-10-2005 21:28
Poster: Jorrit
dus hou je een lelijke loze opening in je tafel open...
Nee, mij niet gezien met dat inbouwen. 'Tis precies wat Kiwi zegt, ik moet m'n apparatuur er veel te vaak voor verplaatsen/ kabels ompluggen etc.
 yesssssss, eindelijk eens iemand die het met mij eens is.

Frantic    posted on 30-10-2005 22:13
Dat niet alleen, als je mixer inbouwt en je gaat van een 10" naar een DJM sized, kan je weer hele mooie nieuwe bovenplaat gaan bouwen..
david87    posted on 31-10-2005 09:46
maar mijn gear staat momenteel te laag enzo waardoor ik dus nekpijn krijg van altijd naar beneden te kijken , en nu ik 2 denon's besteld heb vind ik wel dat tijd is voor een nieuwe look , en met dat inbouwen kan ik ook weer mooi al die kabels wegstoppen want daar erger ik mij soms nog wel eens aan
Kiwi    posted on 31-10-2005 10:03

ik kan deze kabels echt niet inbouwen. Elke keer als ik ergens ga draaien zou ik dat moeten loshalen....mij niet gezien
User edit by Kiwi on 31-10-2005 @ 10:15:13 (100%)
Twizz    posted on 19-06-2006 11:38
heej mense

hebben jullie misschien een idee voor een booth waar het volgende in past:

-een computer,
-19" dubbele cd-speler(cdn-35)(allebei de units 2 units hoog, dus 9 cm)
-er moet plaats zijn voor de numark 5000fx(12"Winking my eye
-2 draaitafels(numark tt500) aanelke kant van de mixer 1(logisch)
-een midiboard(maximaal van 61 keys, dacht aan de m-audio keystation 61),
-en 2 monitoren die een beetje gunstig hangen en op standaards hangen die
-kunnen bewegen(zodat ik ook goed geluid kan hebben als ik niet aan t performen ben).

is het trouwens slim om je cd's en platen in de booth kwijt te kunnen?

ik had misschien al een gedeelte van het idee. besturing van cd-speler en midiboard en beeldscherm(flat), en een eventuele sampler en interface op een hoger desk te zetten(een beetje een "vrij" desk, niet erin verzonken, alhoewel als het kan de besturing van cd-speler misschien ergens in vast kan zitten).

tnx alvast
Twizz    posted on 19-06-2006 18:22
niemand?
Jorrit    posted on 19-06-2006 18:28
Poster: T4Twister
niemand?

Een beetje geduld graag, het topic was gewoon nog op de mainpage te zien, geen reden tot kicken!
_ruud_    posted on 19-06-2006 18:34
je kunt met sketchup eens een schets maken Happy, laughing
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Twizz    posted on 19-06-2006 19:20
Poster: Jorrit

Een beetje geduld graag, het topic was gewoon nog op de mainpage te zien, geen reden tot kicken!
  owja shit ik had dit over het hoofd gezien, ben gewoon bij forums gaan kijken
wizkid    posted on 21-08-2007 16:05

hey mamo

ik wil een booth bouwe, ik heb een koffer en die wil ik er zo op kunne zetten.
het moet een kaal bureau worden me een paar vakken onderin voor :
cd koffer,bak met kabels,soortgeleike koffers. en nog wat andere zooi.

ik weet niet waar ik moet beginnen, wat ik kwijt ben aan materiaal en hoe ik het moet bouwen.......

kan je me helpe?

Groet mark

PS: ik ben nog maar 12 en dus maar een beperkt budget!Cry

User edit by wizkid on 21-08-2007 @ 16:34:12 (100%)
djmamo    posted on 21-08-2007 18:02
Poster: wizkid

hey mamo

ik wil een booth bouwe, ik heb een koffer en die wil ik er zo op kunne zetten.
het moet een kaal bureau worden me een paar vakken onderin voor :
cd koffer,bak met kabels,soortgeleike koffers. en nog wat andere zooi.

ik weet niet waar ik moet beginnen, wat ik kwijt ben aan materiaal en hoe ik het moet bouwen.......

kan je me helpe?

Groet mark

PS: ik ben nog maar 12 en dus maar een beperkt budget!Cry

hee mark,

je moet ff kijken bij dit topic en bij dj booth ideeen..... en kun je mischien iets duidelijker zijn? heb j een tekening?

we horen het wel
www.moonentertainment.nl
wizkid    posted on 28-07-2008 12:36
Ik dacht aan zoiets:

Ik was niet van plan niets in te gaan bouwen, ik heb namelijk een flightcase met mijn cd spelers en mixer erin. ik wil wel een soort vakken voor flightcases en cd mappen enz.
Deze stands leken me ook wel handig:

ik wil deze graag ook in mijn booth verwerken.

Tips of ideeen naar: Djmarkie1@hotmail.com
soundcollector    posted on 28-07-2008 12:52
haha, das bena een jaar gelede dat hij geantwoord heeft....
wizkid    posted on 28-07-2008 13:29
ja sorry maar ik heb heel lang niet bij de forums gekeken, had alleen maar op de homepage gezien telkens. maar enig idee of tips??

This is an old Topic

No new postings for 5.430 days.
 Post CommentThat would be 181 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

70 Users online: 1 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 235
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.092.844

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy