bouwen van dj booth (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

david87    posted on 27-10-2005 19:26
ik zou graag zelf een nieuwe dj booth bouwen, waar moet ik opletten ? de versterker en de platen speler en mengpaneel worden zeker ingebouwd , de cd spelers denk ik niet in te bouwen , en wat is de ideale hoogte voor dit te bouwen, want voordien kreegk nogal eens wat nekpijn van de hele tijd naar onder  te kijken naar mijn mengpaneel

What do you think about bouwen van dj booth ??

Vote :   

djmamo    posted on 27-10-2005 19:50
ik heb ervaring met het maken van dj booths:
Enlarge dj booth dj mamo
maar dan moet ik, om je te helpen wel sommige dingen weten.

welke apparatuur heb je, en de hoogt verschilt ook erg.
als je nog groeit dan moet je daar ook wel rekening mee houden.
de hoogte is goed als je voor je booth staat en je elleboog is ongeveer 10cm boven je tafel. moet er wel bij zeggen dat ik dat een fijne hoogte vind.

en alles kun je in bouwen als je maar weet hoe..
www.moonentertainment.nl
david87    posted on 27-10-2005 20:23
heb een synq smx1  een jbq30  , er zijn ook 2 denons dns-3500 besteld maar die bouw ik liever niet in , welk hout gebruik ik het best voor het maken van zo een booth, en hoeveel gaat dit mij gemiddeld kosten ? de platen speler zouk ik ook graag boven het mengpaneel inbouwen aangezien langs het mengpaneel de denon's zullen komen en de efx, maar hoe zouk ik dit allemaal ondersteunen gewoon 4 poten ? of heb je een beter voorstel ?
robbert    posted on 27-10-2005 20:38
Hoezo niet je denons inbouwen?
Ik heb ze ingebouwd beschermd met flightcase foam. Veiliger kan niet.
Ik heb al 3 kisten (gecombineerd voor on-the-road) en thuis gemaakt. Als je interesse hebt stuur ik wat foto's met eventueel bouwtekeningen.
david87    posted on 27-10-2005 20:50
heb je een pm gestuurd
djmamo    posted on 27-10-2005 20:59
er zijn  verschillende hout soorten die je kunt gebruiken, ik zou voor minimaal 9 mm multiplex gaan (12 is wel beter) en ik heb een plaat die de draaitafels ondersteund (zo kun je hem ook waterpas zetten)

als je je draaitafel boven je mengpaneel wilt moet je wel zorgen dat je genoeg ruimte hebt. en mischien moet je gebruik maken van een standaard.

en de denons kun je ook eenvoudig inbouwen en dan hoef je niet eens schuim te gebruiken of je moet ze dus voor "on the road" gebruiken.
www.moonentertainment.nl
david87    posted on 27-10-2005 21:15
jama die denon's  daarvoor heb ik tamelijk lang moeten sparen  nu wil ik ook wel da je ze helemaal ziet
Lead    posted on 27-10-2005 22:10
Ik zou MDF gebruiken, voor binnen goed genoegd en veel makkelijker te bewerken.

Je kunt met een frees heel simpel de rand bollen, als je dat netjes verft ziet het er erg proffie uit Winking my eye
Let the BASS be louder
LauW    posted on 27-10-2005 22:11
Dan maak je alles van plexi :P
DJ_Inspiration    posted on 27-10-2005 22:32
Ik zou ook gewoon alles inbouwen.
Denk dat dit veel beter uitkomt als het meubel af is.
Ik zal u eens een plannetje bezorgen zoals ik het in mijn hoofd heb.
Laidback    posted on 28-10-2005 02:51
komt dat even mooi en toevallig uit,  ik ben ook druk bezig met het bouwen van een Dj Booth,  Uitlopend Hoekmodel....

heb al aardig wat tijd erin zitten....  aan de ene kant 3,68 meter, en aan de andere kant 2,45 meter,  op de lange kant komt mijn nieuwe dj gear te staan, en op de korte kant mijn ("studio"Winking my eye  Computers ed.
Onder de Dj booth kant komen record Boxen, van mdf... (deze kan je zelf bouwen wat ik doe, of bestellen bij Ultimate dj gear, maar dan kosten ze bijna 30 euro de stuk! kan je er zelf dik 5 van maken!)

de hele booth staat nu nog in de schuur.  het zal in delen naar mijn kamer getild worden om vervolgens aan de betonnen Vloer en Tevens aan de betonnen Muur genageld te worden!... ik plaatst eerst de dj booth voor dat het laminaat erin komt,, het laminaat leg ik daarna zorgvuldig OM de booth heen...  ja helaas is laminaat bestwel trilling geleidend....

Ik maak tevens Houten inbouw kasten aan de studio kant, om een pc in te zetten, er komt ook een kabelgoot achter (geen gerotzooi meer met de stofzuiger!)

en omdat de Dj kant iets hoger is dan de studio kan (wegens Bureau hoogte) kwam ik met het Geniale idee om in de hoek (in de verhoging) 2 ("Laptop"Winking my eye Lades te maken, 2 normale lades..
(verkrijgbaar bij elke bouwmarkt met keukens/badkamers) 

laders (MITS JE ER 2 HEBT) achter de kast vast maken,
snoerte aan de achterkant van de lade bevestigen
(met kabel uitloop natuurlijk, anders krijg je de laden niet eens meer open Winking my eye ) Plak dan een antislip matje
(zon auto geval dat je MOB niet van je dash afknikkerd)
op de lades zodat je daar je laptop op kan leggen, en zo kan je hem dus makkelijk kwijt..kan en dusz ook tegelijkertijd opladen.
ik ga ook turntable feets in de desk vrezen.. dan is de tt net wat stabieler. en achter mijn mixer 4 houten balkjes lijmen (even hoog als de mixer) daar een bekisting eromheen schroeven, om daar alle kabels in naar de goot te lijden, en om op die bekisting mijn efx neer te zetten Happy, laughing
ook aan het einde van de Dj booth 2 van die bekistingen , dan iets minder hoog, voor mijn cdj-1000mk2s
(sinds er 2 Dvjs, 2 tts en 2 cdj's  komen te staan, en het moet toch berijkbaar blijven Winking my eye )

dit betekend, nog een hoooop te doen, dusz ik heb mijn rust hard nodig!!, slaap lekker!

Rollator! Gr. Robert!

zo gouw die af is staan de fotows als Promo alleen op dj resource :P yeeeey :P  hahaha

Laidback    posted on 28-10-2005 02:54
Poster: LauW
Dan maak je alles van plexi :P

LauW is THA MAN!!,  mocht ik er ooit een overkapping omheen maken,  PLEXIGLAS!!!

kost wel rete veel, majah dan hebbie ook wat :P

paar neon/uv buizen erachter  en je creërd THE BLEU TABLE :P  (of een andere kleur :P) Dat kan ik wel eens doen, paar van die showtec LED buizen erachter :D  die veranderen in 187 kleuren ofsowiets...  das echt UnIEkkkkkk...
dusz eeeeeh,  SSSSSST!!!
robbert    posted on 28-10-2005 14:02
Kijk uit met plexiglas.
Het klikt allemaal heel leuk, maar het is moeilijk te snijden. De grote vlakken lukt wel maar kleine stukjes eruit is erg moeilijk.
Laidback    posted on 28-10-2005 19:36
ik heb het wel over het dikke plexiglas.. en mijn dremel gaat er met een klein zaag schijfje zo doorheen Winking my eye

en anders ja, dan is het wel moeilijk voor kleine stukjes, je pakt er niet de dcoupeer voor...

greetsz

Frantic    posted on 28-10-2005 21:25
Plexiglas kan je trouwens t beste "lijmen" met chloroform, dat hala je bij de apotheek. T plexiglas smelt hierdoor gewoon aan elkaar. Strakker resultaat kan je niet krijgen.
Nvie    posted on 28-10-2005 22:00
plexiglas met LED's erin :D of neon Happy, laughing
Frantic    posted on 28-10-2005 22:18
Pimp my Booth :+

Laidback    posted on 28-10-2005 23:12
Poster: Frantic
Plexiglas kan je trouwens t beste "lijmen" met chloroform, dat hala je bij de apotheek. T plexiglas smelt hierdoor gewoon aan elkaar. Strakker resultaat kan je niet krijgen.

Hmnz,  en dat is zonder recept verkrijgbaar, of moet ik eerst bij mijn huisarts om een receptje vragen voor mijn plexiglas plaat :S :P

en als het plexiglas zo aan mekaar smelt, hoe zit het dan met Ledematen ? niet dat ik strax van 2 vingers 1 maak ofsow :P

je kan ook gewoon een mega grote plaat kopen (heeeeel lang)  en  met verfbranders te werk gaan, verhitten en buigen. dan krijg je ook een heel mooi resultaat (net als de Sl-Dz1200 Stand op de beurs Winking my eye ) dat wil ik maybe gaan doen... maar das wel een heel lang werkje Unhappy  , achjah tijd zat

en ja we kunnen een Show maken::: PIMP MY BOOTH :P  (Bij Talpa ofsow :P )
een booth met Louis Vuiton Bekleding :P
Helemaal Pimped met Chroom :P

hahaha

Greetsz: Robert
Zuur    posted on 29-10-2005 00:28
Ik zou eerst je materiaal kiezen, daarna alle maten van je gear opmeten. Dan kun je gaan tekenen en bepalen hoe je het wil.
Ik zou hier wel goed over nadenken, zodat je niets vergeet en niet achteraf denkt. Had dit of dat toch liever anders gehad!

Dan lekker bouwen

En daarna foto's natuurlijk!!
Gilles    posted on 29-10-2005 12:56
Over plexiglas (aka acrylaat). Lijmen met chloroform werkt wel mooi maar je moet er VERDOMDE goed bij ventileren anders ga je wel out. Er zijn ook speciale acrylaat UV lijmen die ik persoonlijk mooier vind. Deze zijn na uitharding ook veel beter te bewerken.

Zagen van plexiglas kan maar met het liefst met een botte zaag (cirkel). Deze hapt niet te hard zodat je niet de splinters om je oren vliegen.

Buigen gaat wel met verfbranders maar echt mooi .... ? Als je iemand kent met een las apparaat, zo'n barrel met electrodes, dan kun je die beter lenen en er een stuk ijzerdraad tussen zetten. Die word heet, plaat erboven en je kunt hele mooie hoekjes vouwen.
Je kunt in het acryl zien wanneer je het kunt buigen. Als er bubbeltjes in komen ben je te laat of je verwarmt te snel.

Met een frees aan de gang is ook een optie maar zorg ook daar weer dat die niet teveel kan 'happen'. Als je het voor elkaar krijgt dit goed te geleiden dan kun je gefreesde kanten kops op andere verlijmen. Met chloroform of uv lijm. Is je freeskant erg mooi dan kun je dit bijna onzichtbaar maken.

Acryl kun je nabewerken met heel fijn schuurpapier 400 en hoger en dan polijsten zodat bewerkte kanten er ook bloedje mooi uit komen te zien.
Frantic    posted on 29-10-2005 14:04
@ Laidback_robert kan je gewoon bij apotheek halen. Je moet minimaal 18 jaar zijn en iets van 4 pagina's vragen in vullen en een verklaring ondertekenen dat je het niet voor criminele doeleinden gaat gebruiken.

edit: zoek eens wat rond op casemodding [van die websites die alle aandacht besteden aan het pimpen van de computerkast] websites. Zijn genoeg tutorials te vinden.
User edit by Frantic on 29-10-2005 @ 14:06:54 (82%)
Laidback    posted on 29-10-2005 16:13
Poster: Frantic
@ Laidback_robert kan je gewoon bij apotheek halen. Je moet minimaal 18 jaar zijn en iets van 4 pagina's vragen in vullen en een verklaring ondertekenen dat je het niet voor criminele doeleinden gaat gebruiken.

edit: zoek eens wat rond op casemodding [van die websites die alle aandacht besteden aan het pimpen van de computerkast] websites. Zijn genoeg tutorials te vinden.

SOWDAN WOW  Kwist niet dat dat chloroform zo gewilD is ....:P )

Maar ik ga het CKER proberen uit te voeren..  een overkapping maken voor mijn dj booth Winking my eye \

greetsz: Robert
Frantic    posted on 29-10-2005 16:37
chloroform is en blijft een bedwelmend middel.. Daarom dat vragen gedoe...
Laidback    posted on 29-10-2005 16:54
Off-Topic>
achjah, als ik al die vragen kan invullen kan elke crimineel dat toch ook ?..
en daarna laten ze het gehele flesje PERONGELUK in de bank op de grond vallen...

maar als ze al die vragen willen ontwijken kopen ze een pallet Amonia, Gieten dat over in een aantal flessies en gaan daarmee gooien Winking my eye .
scheeld ze een hoop papierwerk en het doet de klus bijna evengoed Winking my eye
maarjah, met amonia kan je niet lijmen :P

ON-Topic...>

greetszWinking my eye
bobski    posted on 29-10-2005 19:23
ben ook druk aan het verbouwen en wil ook een booth gaan bouwen
binnekort komen de foto's
Lead    posted on 29-10-2005 23:59
Plexiglass kun je ook perfect en onzichtbaar lijmen met secondenlijm. Ook Patex maakt er speciaal spul voor...

Maar voor de lol zou ik ook een fles chloroform proberen te bemachtigen Winking my eye
Let the BASS be louder
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 1 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 8.154
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.024.504