Openingsnummer DJ Contest
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJJam    posted on 02-02-2010 19:37
Hyee DJ's allemaal,
ik heb binnenkort een DJ Contest en wil echt indruk maken met
mijn 1ste nummer maar nu is het probleem dat ik niet echt
een gepast nummer vindt dat echt indruk kan maken ik had
gedacht dat jullie wel een paar idee'tje zouden hebben
ik draai voornamelijk house en electro?
Mvg
Jam

What do you think about Openingsnummer DJ Contest ??

Vote :   

Roov    posted on 02-02-2010 19:46
Ehm, dit is een redelijk persoonlijke keus lijkt mij. Wat verstandig is, is om een nummer te kiezen waarbij de jury en het publiek denkt : Hey, dit nummer herken ik! Waardoor ze dus 'wakker geschud' worden. Kijk of er een vette remix is van een bekend top 40 nummer met een leuke break is, zodat het misschien een leuk effect geeft als je hem vanaf daar instart! Succes! Happy, laughing
User edit by Roov on 02-02-2010 @ 19:46:58 (1%)
michiel505    posted on 02-02-2010 19:52

Gloria Gaynor - I Will Survive:

http://www.youtube.com/watch?v=ZBR2G-iI3-I

tot 0:08
afspelen, maak een loopje van "frai" in at first i was afraid?
(dit is wel een beetje op het gevoel en kan je best indien mogelijk op voorhand de loop op een SD hotqueuen).

Deze
loop laat je dan overgaan tot http://www.youtube.com/watch?v=imYXmoW6pRQ

http://www.youtube.com/watch?v=imYXmoW6pRQ

Heb dit
onlangs op een fuif gedaan en het publiek vond het geweldig

Eigenlijk
vrij eenvoudig en toch effici?nt.

We are Animals enzo zijn al te veel gebruikt door bekendere dj's om nog een indruk te kunnen maken.
Sorry
voor niet kunnen linken met de link zodat je kan klikken, maar ik heb geen idee
hoe dit werkt.

edit: teveel enters
User edit by michiel505 on 02-02-2010 @ 19:53:33 (52%)
main    posted on 02-02-2010 19:59
ik vind dat je dit zelf moet doen, wij gaan een leraar toch ook niet uitleggen wat ie in de les moet gaan doen?
Helioxx    posted on 02-02-2010 20:00
Zoals DJJam al heeft gezegd, Een bekend nummer goed geremixed!
Al klinken michiel zijn beats ook niet slecht ^^
LLCoolP    posted on 02-02-2010 20:04
Het is natuurlijk wel vet om al opening een ?uit je plaat plaat? te draaien.

Maar persoonlijk zou ik het rustig opbouwen , anders kan het nog wel eens tegenvallen als je de klapper al in het begin hebt h?)Snappie?
?
Join the party and become famous!
Roov    posted on 02-02-2010 20:09
Poster: LLCoolP
Maar persoonlijk zou ik het rustig opbouwen , anders kan het nog wel eens tegenvallen als je de klapper al in het begin hebt h?)Snappie??

Hmm, rustig opbouwen op een contest lijkt me niet handig aangezien je meestal maar 15 minuten hebt om je te bewijzen, is natuurlijk een beetje kort om een hele climax op te bouwen Winking my eye Je kan natuurlijk wel een opbouw doen in je set, maar begin dan niet te rustig Happy, laughing
michiel505    posted on 02-02-2010 20:19
Iets anders wat ik soms ook gebruik, niet als opener, maar wanneer ik het gevoel heb der er ff teveel electro geweest is door de vorige dj's (als een v/d eerste nummers) dirty deeds done dirt cheap van AC/DC? heel bekend. Hier loop je dan the vocal "Dirty deeds and they're done dirt cheap" van. Hierin laat je Alex Gopher - Aurora (Shinichi Osawa Remix) komen, de begin beat past er perfect onder. In het algemeen vind ik persoonlijk dat wanneer je een bekender rock nummer tussen al die electro/house (wat vaak het geval op een avond is qua genre) kan mixen met electro dat dit altijd aanslaat. Zelf heb ik niet aan een dj contesten meegedaan, mijn ervaring spreekt alleen van fuiven.
Edit: fout in spelling
User edit by michiel505 on 02-02-2010 @ 20:21:02 (6%)
DJADMIN    posted on 02-02-2010 20:24
Gewoon ik ben vandaag zo bonkers, gegarandeerd heb je alle aandacht !!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
DJJam    posted on 02-02-2010 20:30
Poster: michiel505
Iets anders wat ik soms ook gebruik, niet als opener, maar wanneer ik het gevoel heb der er ff teveel electro geweest is door de vorige dj's (als een v/d eerste nummers) dirty deeds done dirt cheap van AC/DC? heel bekend. Hier loop je dan the vocal "Dirty deeds and they're done dirt cheap" van. Hierin laat je Alex Gopher - Aurora (Shinichi Osawa Remix) komen, de begin beat past er perfect onder. In het algemeen vind ik persoonlijk dat wanneer je een bekender rock nummer tussen al die electro/house (wat vaak het geval op een avond is qua genre) kan mixen met electro dat dit altijd aanslaat. Zelf heb ik niet aan een dj contesten meegedaan, mijn ervaring spreekt alleen van fuiven.
Edit: fout in spelling

Dank je wel echt heb nu al meer wat ide?n van wat ik van plan ben te doen
tek-zotic    posted on 02-02-2010 20:31
ik gebruik meestal een introtje Happy, laughing
ben ook een keer begonnen op een contest met Coone & Ruthless - we don't care en dan met de break begonnen:
" i remember the day i first hear electronic music, ... "
michiel505    posted on 02-02-2010 20:36
Poster: DJJam

Dank je wel echt heb nu al meer wat ide?n van wat ik van plan ben te doen

Zo heb ik nog een hele hoop ide?en ;p

Vaak krijg ik hierop een zeer goede reactie, ik draai voornamelijk electro maar met die rock/alternatieve tinten daarin cre?er je iets totaal anders, door maar een paar kleine ideetjes te doen.

Momenteel ben ik een beetje "beprerkt" doordat ik vaak ide?en heb waarbij je 3 cdspelers nodig hebt, dus ik ga me binnekort(kan nog 2 maanden ofzo zijn) een 3e mk3 aanschaffen en dan zal ik eens een setje posten

edit: laat zeker iets weten hoe het gegaan is in de contest
User edit by michiel505 on 02-02-2010 @ 20:37:26 (11%)
djmathijs    posted on 02-02-2010 20:37
@DJADMIN, waar kun je dit soort nummers weghalen als ik ben vandaag zo vrolijk, want op beatport staan alleen maar electro, house, dance, etc.?
michiel505    posted on 02-02-2010 20:38
Mijn voornaamste bron van "alternatieve" nummers is youtube. Of gewoon googlen naar een link. Vaak zijn deze niet onder een label uitgebracht en zijn ze volgens mij legaal te downloaden van internet ? Of ben ik hierin mis.
Lucalicious    posted on 02-02-2010 20:49
ik gebruik meestal inrto van myles dyson, faking vet is die plaat!
dan kun je er nog een leuk sampletje overheenplakken enzo, krijg je wel een vette intro
Bawb    posted on 02-02-2010 21:29
Poster: Lucalicious
ik gebruik meestal inrto van myles dyson, faking vet is die plaat!
dan kun je er nog een leuk sampletje overheenplakken enzo, krijg je wel een vette intro

Ik begin ook vaak met Intro van Myles Dyson; het filmstukje zonder beat wel te verstaan.

Laatste keer liet ik die over gaan in het 'ah ah ah ah ah ah ah' van Leave the world behind - Dark forest RMX
RemcoV    posted on 02-02-2010 21:36
Als je een DJ contest wilt winnen, zul je dit op eigen creativiteit moeten doen.

Anders heb je het niet in je om hem daadwerkelijk te winnen!

Succes ermee Cool
CopainsDeluxe    posted on 02-02-2010 22:53
Inspiratie kan je wel uit dit topic halen , maar echt gaan doen wat ze hier je zeggen?
Geen goed idee, dan ben je niet meer de "echte dj" naar mijn mening !
RemcoV    posted on 02-02-2010 23:10
Als je echt origineel wilt zijn, maak je zelf een mashup of een bootleg en gebruik je die als intro Winking my eye
tek-zotic    posted on 03-02-2010 00:16
Poster: RemcoV
Als je echt origineel wilt zijn, maak je zelf een mashup of een bootleg en gebruik je die als intro Winking my eye

dat bedoel ik met ik gebruik altijd een intro :d
Mixt-Ape    posted on 03-02-2010 00:43
Djezes, zullen wij anders ineens je tracklist samenstellen?
Snoey    posted on 03-02-2010 00:52
Neem iets dat herkenbaar, lekker, vrolijk en toegankelijk is. Maar dan wel past bij de style die je draait.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tomazos    posted on 03-02-2010 04:16
draai deze bijv op een electro/house fuif:

KLIK

geheid heb je aandacht, en plak er dan iets orgineels achteraan,

diverse meiden gek gekregen op de bar..
(als je er een mashup/bootleg van maakt, wil ik die ook heeeeeeel graag hebben)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stagiar    posted on 03-02-2010 11:12
Poster: Tomazos
draai deze bijv op een electro/house fuif:

KLIK

geheid heb je aandacht, en plak er dan iets orgineels achteraan,

diverse meiden gek gekregen op de bar..
(als je er een mashup/bootleg van maakt, wil ik die ook heeeeeeel graag hebben)

Haha, die is zeker tof om erdoorheen te gooien ja. Maar als opener? Dan idd wel als mashup bootleg/remix.

Het wordt sowieso (vooral door de wat ouderen) gewaardeerd als een set ?cht verassend is. Dus een keer oude rock 'n roll is ?cht geen schande (Rolling Stones, Beatles en dergelijke). Als je met maar origineel gebruikt en niet gewoon 'aanzet' is?het voor de meesten al voldoende.?

This is an old Topic

No new postings for 5.340 days.
 Post CommentThat would be 178 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

90 Users online: 5 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 12.399
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.930.311