Technics SL 1200 Opmaken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

soundcollector    posted on 02-02-2010 16:42
Hallo,
Ik heb 2 sl 1200's gekocht.
Ze zijn nog in redelijke toestand.
Ik wil ze alleen laten overspuiten, ook moet ik enkele onderdelen opnieuw bestellen.
Onderdelen zoals: de voetjes, houdertje voor de toonarm...
Waar kan ik goedkoop aan zulke producten komen?
Waar kan ik mijn Deckplate volledig laten opspuiten en wat kost dit mij?
op dit moment worden alle ledjes verandert en de aansluitkabels vervangen.
mvg

What do you think about Technics SL 1200 Opmaken ??

Vote :   

soundcollector    posted on 03-02-2010 10:27
Niemand een idee waar je de deckplates kan laten spuiten?
Liefst Belgi?...
Stagiar    posted on 03-02-2010 10:56
Na ruim 1200 posts moet je toch beter weten hoor..
tek-zotic    posted on 03-02-2010 12:42
toch simpel:
1: schroef je deckplate los
2: doe hem naar iemand die kan spuiten ( bvb een carrosier die je kent )
3: schroef hem er terug op

onderdelen bestellen:
ofwel: ga naar een shop waar ze technics verkopen, vraag of ze dit kunnen bestellen
ofwel: stuur een mail naar een webshop of ze hieraan kunnen komen ( naar nieuwelijn ( aangezien ik geen webshops mag noemen :d )ofzo )
soundcollector    posted on 03-02-2010 13:12
Poster: Stagiar
Na ruim 1200 posts moet je toch beter weten hoor..

Ok je hebt gelijk.?
Maar ik moet niet gewoon zo een gekleurde plaat hebben voor erop te leggen.
En ik weet niet hoe dit in Nederland zit, maar in Belgi? gaat een carrosier niet zomaar even een platenspeler spuiten.
Kost veel geld voor zo een klein ding.
Ik zocht gewoon naar mensen die enig idee hadden als hier speciaalzaken voor zijn, die niet ik weet niet hoeveel geld hiervoor vragen.
tek-zotic    posted on 03-02-2010 13:18
Poster: soundcollector

Ok je hebt gelijk.?

Maar ik moet niet gewoon zo een gekleurde plaat hebben voor erop te leggen.

En ik weet niet hoe dit in Nederland zit, maar in Belgi? gaat een carrosier niet zomaar even een platenspeler spuiten.

Kost veel geld voor zo een klein ding.

Ik zocht gewoon naar mensen die enig idee hadden als hier speciaalzaken voor zijn, die niet ik weet niet hoeveel geld hiervoor vragen.

ik zen nen belg Happy, laughing en hier doen ze da wel ze, ik zeg ni gratis he, maar heel veel gaat da niet kosten hoor ( 50 a 100 euro schat ik ). je kan ook altijd zelf proberen he, je kan blanco deckplaten vinden ook. bestel er zo een. probeer hoe het zelf lukt ( mislukt het, geen probleem, afschuren en naar de spuiter ermee en die kan het tegoei doen als het mislukt was Winking my eye )
Nood    posted on 03-02-2010 16:41
Hier is een link van een duits forum in het engels speciaal over het opmaken van technics sl 1200's. Hier vind je mss wat tips over hoe je het zelf kan doen.

Voor onderdelen kan je mss eens bij Lead horen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij verschillende leveranciers kende.
Seca    posted on 03-02-2010 16:45
http://aboutdj.nl/component/content/article/15-aboutdj-related/804-rob-nijhuis-sl-modificatie.html

Persoonlijk vind ik het wel overdreven duur, maar dan is het wel zorgvuldig utgevoerd.
( Is trouwens wel niet belgisch, maar misschien krijg je nu een idee van de prijzen )

Prijzen SL1200 modificaties:
Spuiten van de deckplate - 180 euro
Spuiten van de tone-arm base - 80 euro
Vervangen strobe leds (kleur naar keuze) leds - 50 euro
Pop-up led (gloeilampje vervangen voor een ultra bright white led) - 30 euro
Pitch fader vervangen en fabrieks afstellen - 80 euro
M3D power knop - 75 euro
M3D rubbers op stofkap - 10 euro
RCA kabel met Tasker C121 kabel en Neutrik vergulde RCA pluggen met dikkere aarde kabel - 40 euro
Platter spuiten en polijsten - 40 euro
Speling verwijderen - 20 euro (indien mogelijk)
Let op: Bovengenoemde prijzen zijn indicatie prijzen en de prijzen zullen dalen wanneer je bijvoorbeeld naast het spuiten van je deckplate ook direct de tonearm base mee laat spuiten en de leds laat vervangen.
User edit by Seca on 03-02-2010 @ 16:46:55 (9%)
soundcollector    posted on 03-02-2010 16:56
Thx voor de reacties.
Heb ondertussen wat reserveonderdelen besteld.
Als alles in elkaar staat, en alle mods zijn gedaan, ga ik eens verder zoeken naar carrosiers.
Lead    posted on 03-02-2010 16:58
Poster: Nood
...Voor onderdelen kan je mss eens bij Lead horen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij verschillende leveranciers kende.

Ik ben bezig, wil dit soort items in de DJResource Shop gaan zetten, alleen is beschikbaarheid van officiele onderdelen erg lastig geworden. Ben wel iets op het spoor, maar duurt allemaal nogal lang.

Weet al wel dat als ik niet achter die onderdelen kan komen ze wel eens niet meer in Nederland geleverd kunnen worden. Hou iedereen wel op de hoogte, maar ga er niet op zitten wachten want dit is al iets waar ik een tijd mee bezig ben.
Let the BASS be louder
tairip    posted on 03-02-2010 17:26
Poster: Lead

Ik ben bezig, wil dit soort items in de DJResource Shop gaan zetten, alleen is beschikbaarheid van officiele onderdelen erg lastig geworden. Ben wel iets op het spoor, maar duurt allemaal nogal lang.

Weet al wel dat als ik niet achter die onderdelen kan komen ze wel eens niet meer in Nederland geleverd kunnen worden. Hou iedereen wel op de hoogte, maar ga er niet op zitten wachten want dit is al iets waar ik een tijd mee bezig ben.

Alle reguliere onderdelen kan je nog gewoon bestellen bij Panasonic. Niet als prive maar wij als dealer wel. Geen problemen mee nog.
Nood    posted on 04-02-2010 18:01
Mss kan je wat foto's posten van je mods? Zeker als hij gespoten is.:D
soundcollector    posted on 13-02-2010 17:22
Hij is volledig gedomenteerd, heb alles mooi zuiver gemaakt.
Nieuwe onderdelen zijn onderweg.
De deckplate wordt volgende week afgeschuurt en kan dan gespoten worden (wrs metal-zwart)
soundcollector    posted on 26-03-2010 00:24
1 tt is af.
Resultaat zal ik volgende week posten, vertrek namelijk zaterdag op vakantie dus niet meer veel tijd...
Heb alleen 1 vraagje, weet er iemand waar ik die dunne gekleurde draadjes kan gaan kopen? (van in de toonarm) ik heb er namelijk twee kapot gemaakt...
En weet er iemand waar ik zo een pitchfader plaatje kan halen (waar de schaalverdeling op staat).
Stagiar    posted on 26-03-2010 01:14
1 tt is af.
Resultaat zal ik volgende week posten, vertrek namelijk zaterdag op vakantie dus niet meer veel tijd...

Heb alleen 1 vraagje, weet er iemand waar ik die dunne gekleurde draadjes kan gaan kopen? (van in de toonarm) ik heb er namelijk twee kapot gemaakt...

En weet er iemand waar ik zo een pitchfader plaatje kan halen (waar de schaalverdeling op staat).

Holy crap zeg, wat heb jij voor rommel gekocht?
soundcollector    posted on 26-03-2010 13:42
Wat is dit voor zinloze zever.
Ik heb die metalen plaatjes eraf gedaan omdatk ik men tt zwart heb gespoten en ik wouw zilveren plaatjes.
En die kabels hebk overgedaan met de toonarm zuiver te maken en te spuiten.
En btw, ze waren helemaal versleten, ik heb er meer als driehonderd euro in gestoken, maar dat is nie u probleem he, of wel?
Mss alleen replyen als je nuttige info hebt, anders stel ik het op prijs dat je gewoon ni replyd.
Stagiar    posted on 29-03-2010 04:27
Wat is dit voor zinloze zever.

Ik heb die metalen plaatjes eraf gedaan omdatk ik men tt zwart heb gespoten en ik wouw zilveren plaatjes.

En die kabels hebk overgedaan met de toonarm zuiver te maken en te spuiten.

En btw, ze waren helemaal versleten, ik heb er meer als driehonderd euro in gestoken, maar dat is nie u probleem he, of wel?

Mss alleen replyen als je nuttige info hebt, anders stel ik het op prijs dat je gewoon ni replyd.

haha, sorry.. mijn reactie was niet zo negatief bedoeld. Waar ik op doel is het feit dat je een topic begint over alleen deckplates en je uiteindelijk nog heel erg veel meer moet vervangen aan die SL's.
De 300 die je nu hebt uitgegeven aan beide had je ook een fantastisch goede SL voor aan kunnen schaffen Winking my eye
Mag ik je vragen wat dit geintje je op dit moment in totaal heeft gekost?

This is an old Topic

No new postings for 5.436 days.
 Post CommentThat would be 181.2 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

54 Users online: 16 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 6.732
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.638