DJ Gear zoeken beginnende DJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Milo    posted on 31-01-2010 09:37
Hey allemaal,

Laast kwam een vriendin naar me toe en die zei het volgende "Mijn broertje (11 jaar) wil ook graag DJ worden, hij wil dit al vrij lang maar er is niemand die hem op weg kan helpen met apparatuur etc." waarop ik antwoorde "Na als jullie een bugjet hebben kan ik misschien eens kijken naar een leuk setje." even later belde haar moeder op dat het bugjet rond de 500 / 600 euro zou liggen.
Ik heb me werkelijk helemaal de pleuris gezocht maar het probleem is dat hij nog niks heeft en echt alles nog moet kopen, dus hij moet nog:

- CD spelers (Enkel of Dubbel maakt hem niet uit)
- Mixer???????? (3 Kanalen ?)
- Versterker? (Het is voor het oefenen dus niet al te zwaar)
- Speakertjes passend bij de versterker.

Zouden jullie mij kunnen helpen met een goed setje samenstellen?

Alvast bedankt!

Gr, Milo

What do you think about DJ Gear zoeken beginnende DJ ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 31-01-2010 09:40
ik heb mijn mixer te koop staan, ideaal voor beginners.
hij heeft wel twee kanalen maar daarvoor heeft ie wel effecten en een mic kanaal waarf evt ook een cd speler op aangesloten kan worden. voor 150 is ie meteen van jou, heb je ook nog wat geld over voor de rest (je?mag natuurlijk ook wat bieden, het bod staat nu op 100)
Milo    posted on 31-01-2010 09:43
Hey,
Bedankt voor de snelle reactie maar ik moet natuurlijk eerst nog van alles er bij zoeken voor ik weet of dat kan,, en het is niet voor mijzelf he :P
dJORD    posted on 31-01-2010 10:17
heeft hij al een hp dan, want die staat niet in jouw lijstje?
om echt alles in een keer te kopen is de numark fusion 494 perfect!!
vervolgens heeft hij nog geen speakers, een hifi zou prima voldoen maar als hij die niet heeft:
goedkope behringer monitoren voor 42eur, de?Behringer MS16.
dan heb je nog het kabeltje nodig van mixer naar speakers: tulp-tulp kost 1,95 voor 1,5m
fusion 494 ??549,00
Behringer MS16 ??? 42,00
kabeltje ?? ?? 1,95
totaal ? 593,95
Lucalicious    posted on 31-01-2010 11:28
is inderdaad een zeer goed beginners setje. kijk maar, als ie het leuk vindt wat effecten te hebben kan ik die van mij wel aanraden.
Stagiar    posted on 31-01-2010 15:05
Lucalicious. Dat soort dingen kun je beter via PM doen. Dit heeft niets met het topic van de TS te maken.

Milo, ik raad je aan om sowieso verder te kijken dan DJR. Stuur een mailtje naar de bekende webshops en leg daar het verhaal uit. Zij kunnen je dan meteen meerdere voorstellen doen en meestal krijg je op die manier ook wat korting op de hele set als je alles in een keer bij dezelfde webshop koopt.

Wat betreft het budget.

Kun je niet beter 200 euro uitgeven aan een USB console, zodat ie daar mee kan oefenen? 600 euro is gewoon heel erg veel geld voor een impulsief 'ik wil DJ worden' verhaal van een 11 jarig jochie. Maar dat is mijn mening.
Stagiar    posted on 31-01-2010 15:05
Lucalicious. Dat soort dingen kun je beter via PM doen. Dit heeft niets met het topic van de TS te maken.

Milo, ik raad je aan om sowieso verder te kijken dan DJR. Stuur een mailtje naar de bekende webshops en leg daar het verhaal uit. Zij kunnen je dan meteen meerdere voorstellen doen en meestal krijg je op die manier ook wat korting op de hele set als je alles in een keer bij dezelfde webshop koopt.

Wat betreft het budget.

Kun je niet beter 200 euro uitgeven aan een USB console, zodat ie daar mee kan oefenen? 600 euro is gewoon heel erg veel geld voor een impulsief 'ik wil DJ worden' verhaal van een 11 jarig jochie. Maar dat is mijn mening.
NNaughty    posted on 31-01-2010 15:32
ik heb nog wel een kleine versterker met speakers etc. staan voor 75 euro (is hele set met ook een cdspeler, cassettedeck en radiotuner) verder zou ik er een cheap 2 kanaals mixertje bij kopen voor een 5 tientjes, en dan 2 2ehands cdj200's kopen. die heb je voor 240 per stuk wel als je goed zoekt. bijelkaar ben je dan zo'n 550 euro kwijt. koptelefoon heb je ook wel voor 50 euro, een simpele. ben je binnen 600 euro klaar en heb je ok spul om te starten, en zelfs om in door te groeien (ander mixertje kopen na een tijd)
Starmack    posted on 31-01-2010 16:25
Stuur een mail met de wens naar Bax-Shop. Zij kunnen precies het juiste advies geven voor elk budget. Met de info die je elders op doet kun je het naast elkaar leggen en een goede beslissing maken.
Bringing the best in Trance & Progressive
feestbeest    posted on 31-01-2010 17:15
Ik zou zeggen; 600 erg veel.
Maar natuurlijk het is duur, heb je ookal weleens gekeken voor hem naar een all in one setje?
Ikbedoel iemand van 11 die vind dat al heel wat denk ik!
Ik heb wel eens een keer in een winkel wat uitgeprobeerd en vond het niet verkeerd(Als beginner dan hea)
Deze is wel relax ;
De?
Numark iCDMIX 3 combi MP3 CD/iPod speler
Of de?Citronic CDMX-1 MKII dubbele USB/SD/MP3-speler?
En dan nog monitor erbij(actiefe)van?M-Audio de Studiophile AV40

Met n kabeltje en dune;

Numark iCDMIX 3 ;379,00
Kabel's ? ? ? ? ? ? ? ? ? ; ? 5,00 ? ? ? ? ? ? ??
M-Audio speaker's;125,00
-----------------------------------------
?? ? ? ? ? ? ? ? ?totaal; 509,00 ?

Citronic Cd speler;449,00? ? ? ??
Kabel's ? ? ? ? ? ? ? ? ? ; ? 5,00 ? ? ? ? ? ? ??
M-Audio speaker's;125,00
-----------------------------------------
?? ? ? ? ? ? ? ? ?totaal; 597,00
Ik hoop dat het je gaat lukken, dit zijn mijn tips!

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Meks    posted on 31-01-2010 17:31
Ik heb ook nog het een en het ander tekoop staan voor een mooie prijs
Klik hier!
no-rush    posted on 01-02-2010 17:02
numark idj2 :Pben ik ook mee begonnen super handig op het op te leren
hoppie    posted on 01-02-2010 17:09
of download een demo van bijv. virtual dj en koop daar zo'n cheap ass controler bij, als ie dat leuk vind verder kijken
Question everything
ElVrieso    posted on 01-02-2010 17:21
Poster: hoppie
of download een demo van bijv. virtual dj en koop daar zo'n cheap ass controler bij, als ie dat leuk vind verder kijken

Zo ben ik ook begonnen!?

Zou een goede keuze zijn en als ie toevallig een kleine pc of een laptop hebt zou hij ook zo op kunnen treden! Ik heb het hier een jaartje mee gedaan en heb nu cheapy cd spelers van AA met een mixertje.
Ik begon ook op mijn 11e met een Hercules Winking my eye

En anders kijken voor zo'n all in one idd.?

Oh en wat speakers betreft; het handigste zou zijn om gewoon Actieve monitoren te nemen Winking my eye

Suc6! Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 01-02-2010 @ 17:25:25 (32%)
djvir20    posted on 02-02-2010 18:57
Hey wat dacht je van de mx3 usb mixer van jb systems voor 125 euro drie kanalen zoals gevraagd >> http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=d234fcbb-9819-4907-a1aa-13e2d86e317a

?en de mpt 100 van jb systems( dubbel cd speler ) >> http://www.messa.nl/images/stories/sound_images_large/mpt_100.jpg

en voor speakers >> http://www.s2store.be/store_shop/detail/am_50_active_monitor_set/
2 x 35 watt dus ik denk zeker voldoende ... dus voor een 500 tal euro heb je deze meer dan mooie set :D
CopainsDeluxe    posted on 02-02-2010 19:15
Poster: djvir20
Hey wat dacht je van de mx3 usb mixer van jb systems voor 125 euro drie kanalen zoals gevraagd >> http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=d234fcbb-9819-4907-a1aa-13e2d86e317a

?en de mpt 100 van jb systems( dubbel cd speler ) >> http://www.messa.nl/images/stories/sound_images_large/mpt_100.jpg

en voor speakers >> http://www.s2store.be/store_shop/detail/am_50_active_monitor_set/
2 x 35 watt dus ik denk zeker voldoende ... dus voor een 500 tal euro heb je deze meer dan mooie set :D

WEBSHOPLINKEN mag is volgens mij niet toegestaan hier ! Happy, laughing

Maarja^^, Jasper misschien is het geen slecht idee om u set aan hem te verkopen? xD Want die is net hetzelfde als die je aanraad ^^ !
Slecht is het zeker niet !
En voor die monitoren , enkel voor thuisgebruik he ! Happy, laughing
CopainsDeluxe    posted on 02-02-2010 19:15
Poster: djvir20

WEBSHOPLINKEN mag is volgens mij niet toegestaan hier ! Cool

Maarja^^, Jasper misschien is het geen slecht idee om u set aan hem te verkopen? xD Want die is net hetzelfde als die je aanraad ^^ !
Slecht is het zeker niet !
En voor die monitoren , enkel voor thuisgebruik he ! Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.365 days.
 Post CommentThat would be 178.8 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 5 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 7.410
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.640