Samenstelling Drive-In show.. (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 26-10-2005 21:57
Hey mensen, zoals jullie al kunnen zien aan de titel van het topic ben ik een Drive-in show aan het samenstellen. Aangezien ik de leeftijd van 15 jaar heb heb ik niet zo'n goed salaris met mijn baantje bij de Edah. Omdat dj'en toch mijn passie is wil ik ondanks mijn lage salaris t?ch een drive-in show!!!

Maar nu komt het probleem, ik heb een aantal maanden geleden mijn Gemini draaitafels gekocht en ik heb een dj tafel. Aangezien de rest van mijn spullen nog maar flut is zou ik graag van jullie horen welke spullen ik nog moet kopen om een goeie drive-in show te maken.

Ik dacht zelf aan, 

- een goed mixertje (minimaal 4 kanaals)
- een dubbele cd-speler
- 2 of 4 speakers/boxen
- een goed versterkertje (redelijk vermogen)

En dit alles ook nog eens redelijk betaalbaar...
Ik vraag wel veel hea

Kunnen jullie me helpen?

What do you think about Samenstelling Drive-In show.. ??

Vote :   

greup    posted on 19-03-2006 19:58
Poster: Nvie

Aan de andere kant vind ik een minpunt wel, als je zelf niet over alle apparatuur beschikt, je steeds weer in moet huren. En over het algemeen kost huren een godsvermogen, en zie zo'n prijs maar eens aan de man te brengen als je net begint.

en wat denk je dat het kost al jij net die dure lab grubbens en community boxen, 4 mh, en 12 parren hebt gekocht en tot de conclusie komt dat je nergens aan de bak komt, of dat je toch niet bent weg gelegt voor het handele van een drive-inshow....

Om het echt rendabel te maken zul je uiterraard een flinke eige set moeten hebben. Maar ik denk dat het in 98% van de beginners NOOIT rendabel is en wordt!
User edit by greup on 19-03-2006 @ 19:59:32 (30%)
Nvie    posted on 19-03-2006 20:03
Poster: greup

en wat denk je dat het kost al jij net die dure lab grubbens en community boxen, 4 mh, en 12 parren hebt gekocht en tot de conclusie komt dat je nergens aan de bak komt, of dat je toch niet bent weg gelegt voor het handele van een drive-inshow....

Om het echt rendabel te maken zul je uiterraard een flinke eige set moeten hebben. Maar ik denk dat het in 98% van de beginners NOOIT rendabel is en wordt!

Je ziet het verkeerd Winking my eye Doelde er meer op dat huren ook niet over rozen gaat, maar het is idd wel beter dan wat jij zegt Happy, laughing
gethigh    posted on 19-03-2006 21:10
je kan natuurlijk ook int begin geluid aankopen en licht huren, of andersom

en met de tijd koop je bij tot je niks meer moet huren, de verhuursprijs zakt dus steeds hoemeer je hebt en dus steeds minder moet huren

djmamo    posted on 20-03-2006 05:17
mijn persoonlijke voorkeur van huren is dat je zelf nooit geen apparatuur hoefd te vervangen en dat je ook niet je garage vol hebt staan met 4 grote boxen.
www.moonentertainment.nl
dancedimension    posted on 20-03-2006 08:31
Ik heb ook een beginnende drive-in, alleen wij hebben het zo geregeld dat ik het dat ik in principe voor het geluid gaat (cd spelers tot aan speakers etc.) en mijn vriend waarmee ik samen draai de man is van het licht en lichtcontrollers etc. Dit werkt echt prima samen, en het sgeelt je gewoon een bak vol met geld als je alles alleen wil gaan financieren.
Illusion    posted on 20-03-2006 11:55
Poster: dancedimension
Ik heb ook een beginnende drive-in, alleen wij hebben het zo geregeld dat ik het dat ik in principe voor het geluid gaat (cd spelers tot aan speakers etc.) en mijn vriend waarmee ik samen draai de man is van het licht en lichtcontrollers etc. Dit werkt echt prima samen, en het sgeelt je gewoon een bak vol met geld als je alles alleen wil gaan financieren.

Zo hebben wij dat ook... werkt inderdaad goed:p en bespaard ook geld... je kan je natuurlijk ook gewoon focussen op je dj mix setje... en dat je de rest van je shizzle huurt. (geluid, licht etc.)

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
greup    posted on 20-03-2006 12:01
En wat voor rekening wil jij de klant gaan geven dan.....

op het moment dat je ZO veel bij moet gaan huren zulle je prijzen waarscheinlijk al snel te hoog worden.... Of je moet genoegen nemen met een arbeitsloon van 0 euro p/u ......

Tevens ben je op deze mannier altijd voor 100% afhankelijk van je verhuurder..... Iets waar ik niet echt lekker van slaap
User edit by greup on 20-03-2006 @ 12:02:33 (50%)
dancedimension    posted on 20-03-2006 16:11
in principe huren wij nix erbij, we kunnen al een goed feest geven met wat we nu hebben, maar het is nog in opbouw, maar we hebbe eerst heel wat geld erin gestoken entjah het geld wat we nu verdienen met draaien word gesplitst, en in mijn geval gaat het geld dan uit aan me geluidsapparatuur en me maat aan het licht, daarnaast werk je ook ergens en ikzelf geef dat geld ook voor een deel uit aan me apparatuur

djmamo    posted on 20-03-2006 17:03
Poster: greup
En wat voor rekening wil jij de klant gaan geven dan.....

op het moment dat je ZO veel bij moet gaan huren zulle je prijzen waarscheinlijk al snel te hoog worden.... Of je moet genoegen nemen met een arbeitsloon van 0 euro p/u ......

Tevens ben je op deze mannier altijd voor 100% afhankelijk van je verhuurder..... Iets waar ik niet echt lekker van slaap

hier zit een kern van waarheid in, maar ik neem aan dat je dan huurt naarmate je betaald krijgt, en wat je capaciteit is.

want een drive-in is een bedrijfje en als bedrijf moet je commercieel zijn, anders verdien je geen geld en dat is toch wel nodig zeker met dit

www.moonentertainment.nl
djdinaio    posted on 20-03-2006 17:08
aangezien jullie toch bezig zijn over drive-inn shows...

ik ben mede-organisator van een feest in vreeland (12 kilometer van hilversum af) en zoek daarvoor een drive-inn show (inclusief alles) voor dat feest...

datum: 13 mei 2006
tijden: 19.00 uur tot en met 01.00 uur
aantal verwachte gasten: 180 personen

ik hoop dat er creative mensen onder jullie zitten en dat jullie me vast en zeker wel kunnen helpen met dit punt (hoop dus op vrijblijvende offertes?)
DonBasco    posted on 21-03-2006 08:01
Toch maar even reageren (zeker nu er potentiele klanten in de discussie zijn....)

Ik heb vroeger een eigen Drive-In gehad met eigen versterking en licht. De kwaliteit van die spullen was vergelijkbaar met de prijzen die wij vroegen: LAAG.

Toen ik ging studeren heb ik het hele spul weggedaan en sindsdien huur ik mijn spullen bij verhuurbedrijven. Op deze manier kan ik altijd een optimale hoeveelheid licht en geluid neerzetten voor een show. Nooit te weinig en nooit te veel. Dat is ook precies wat ik aan klanten vertel. Klanten vinden het juist erg prettig dat ze te maken hebben met een professional en dat in principe alle wensen mogelijk zijn.
Klanten ontvangen (van mij) dan ook rechstreeks de factuur van de apparatuur (ik verdien daar niks op). Bijkomend voordeel is dat het geld wat ik zelf als DJ verdien ik ook niet hoef te investeren in apparatuur (behalve dan in nwe cdjs en mixer..)
Klanten die mij nu boeken, boeken me dan ook vanwege de muziek. Ik vind het zelf een prima manier van werken en heb heel zelden dat klanten het niet prettig vinden.

@DJDinaio: ik zal je pm-en, maar ik hoop dat je voor je feest een echte dj huurt en geen apparatuur-fetisjist. Een goede dj op slechte apparatuur is beter voor je feest dan een slechte dj op goede apparatuur.

This is an old Topic

No new postings for 6.902 days.
 Post CommentThat would be 230.1 months
or a whopping 18.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

84 Users online: 32 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 10.726
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.741

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy