Samenstelling Drive-In show.. (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 26-10-2005 21:57
Hey mensen, zoals jullie al kunnen zien aan de titel van het topic ben ik een Drive-in show aan het samenstellen. Aangezien ik de leeftijd van 15 jaar heb heb ik niet zo'n goed salaris met mijn baantje bij de Edah. Omdat dj'en toch mijn passie is wil ik ondanks mijn lage salaris t?ch een drive-in show!!!

Maar nu komt het probleem, ik heb een aantal maanden geleden mijn Gemini draaitafels gekocht en ik heb een dj tafel. Aangezien de rest van mijn spullen nog maar flut is zou ik graag van jullie horen welke spullen ik nog moet kopen om een goeie drive-in show te maken.

Ik dacht zelf aan, 

- een goed mixertje (minimaal 4 kanaals)
- een dubbele cd-speler
- 2 of 4 speakers/boxen
- een goed versterkertje (redelijk vermogen)

En dit alles ook nog eens redelijk betaalbaar...
Ik vraag wel veel hea

Kunnen jullie me helpen?

What do you think about Samenstelling Drive-In show.. ??

Vote :   

Syb88    posted on 17-11-2005 13:35
Nog ff vraag je tussen door

Wie weet er een mooie naam voor een Drive in Show

thnx
Jorrit    posted on 17-11-2005 17:17
Drive in show hatsevlats... Nee flauw, tsja dat moet je toch echt zelf verzinnen, de naam van jou drive in is best wel persoonlijk lijkt mij.
Nvie    posted on 17-11-2005 19:06
Ik heb geen naam voor mijn drive in show, eigenlijk. De drive-in-show opereert vanuit een 'bedrijf', en de drive in's worden op maat 'gemaakt'. Er is bij mij eigenlijk geen standaard om een naam aan te geven. Als ik ze dan een naam moet geven hangt het van de opdracht af.
Illusion    posted on 17-11-2005 22:43
heej,
Wij hebben ook een drive-in show, en je hebt nu 2 draaitafels zag ik. Maar als drive-in show, kan het ook voorkomen dat je classic muziek moet draaien, of in allerlei verschillende stijlen. Je moet dan wel al dit soort platen hebben.

Daarom is het misschien handig om 2 kleine goedkope cd-spelertjes te kopen.
Wij hebben 4 cd spelers en dat is heel erg handig.

Ik heb eens op internet gekeken, en miss is deze wel een goede

De -- Numark DM-3050 --

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Illusion    posted on 17-11-2005 22:46
Ook moet ik je zeggen, aan een drive-in is het Licht heel belangrijk. Ik weet niet aan wat voor lichtapparatuur je hebt maar ik zeg het maar ff.

Ook nog even over boxen. Ga even naar een dichtbijzijnd dealertje, misschien kan die je informeren wat voor boxen je precies nodig hebt voor een drive-in. Voor een beginners drive-in is het zeker handig om al een aantal watt te hebben van minimaal 150 tot 200 watt RMS.

Greetz
Illusion

Illusion    posted on 17-11-2005 22:47
De Numark is trouwens geen cd-speler maar een mixertje
Nvie    posted on 18-11-2005 07:13
Poster: Djillusion
Ook moet ik je zeggen, aan een drive-in is het Licht heel belangrijk. Ik weet niet aan wat voor lichtapparatuur je hebt maar ik zeg het maar ff.

Daar zeg je wat...

Maar wat kan nu absoluut niet?
Een drive in show met licht, en zonder geluid
Of een drive in show met geluid, en zonder licht?

Ze zijn eigenlijk allebei heel erg belangrijk, geen van beide is onmisbaar!
Illusion    posted on 18-11-2005 10:01
Het voornaamste is eerst om te zorgen dat je het geluid hebt. Dan kan je lekkr beginnen met draaien. Later komt het licht wel.
Tekhead    posted on 19-11-2005 03:05
zo weinig mogelijk licht gebruiken op locatie (veel plezanter in den donkere)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Nvie    posted on 19-11-2005 08:24
Poster: Tekhead

Confused
MadSteven    posted on 19-11-2005 12:32
Poster: djmamo
eigenlijk slaat dat nergens op dat het alleen maar goed is wanneer je op je eigen spullen draait want dat word nu gezegt.

als je met meer spullen kunt draaien heb je toch een veel groter voordeel als je later ergens anders gaat draaien of zo.

Exact mijn punt. Desnoods werk je samen met iemand anders die ook de hele shit van luidsprekers tot aan lichten heeft... Maar de een heeft bijvoorbeeld Pioneer CDJ-1000's cd-spelers en de ander een Allen & Heath Xone92 mengpaneel, maar een dubbele Numark cd-speler. Of de een heeft een prachtige versterker en de ander een set scanners van Martin...

En als drive-in show kan je nooit een cd-speler te veel hebben, vind ik persoonlijk. Als was het maar zo dat als je drie cd-spelers hebt er een het kan begeven en dan kan je nog draaien - ook al heb je een tweekanaals mengpaneel mee.

Plus, je kan je apparatuur 'schalen. Neem je twee-kanaals Denon X300 met twee Axis 4's in het koffertje mee met de twee actieve luidsprekers naar het ouderenhuis naar de dansvond terwijl de andere de A&H  met CDJ1000's en Martin scanners het eindexamenfeest draait. Tenslotte zal die dansavond om 19:00 beginnen en eindigt die om een uur of 23:00 en je begint pas fatsoendelijk te draaien op dat eindexamenfeest om een uur of 23:00 - kan dus nog de ander daarheen vertrekken. Als ie er dan om 0:30, dan kan je nog vaak tot 3:00 doordraaien.

Ik heb namelijk niet anders gekend dan met z'n twee-en een drive-in doen en als je eenmaal weet wat voor voordelen dat heeft, dan wil je haast niet meer alleen!

Illusion    posted on 20-11-2005 20:17
Poster: Tekhead

Ben ik het helemaal niet mee eens! Licht creeërt een sfeer. Het is ook niet de bedoeling dat licht de hele tijd door schijnt. par cans moeten flikkeren. Flowertjes moeten stralen. Strobo's moeten het lekker gek maken.

Als ik in een discotheek ga dansen, en er zou geen licht zijn zou ik ook niet op de dansvloer staan.
Basrose    posted on 20-11-2005 21:40
dat is wel vaak zo of je moet ladderzat zijn :P
MadSteven    posted on 21-11-2005 00:19
Dancing the the dark, was dat geen nummer?

Van Bruce Jumprock of zo?

User edit by MadSteven on 21-11-2005 @ 00:20:28 (54%)
niles    posted on 17-03-2006 10:57
hey,

voor je vertsterker heb ik wel een goeie tip, ik heb zelf een setje gekocht van phonic....1500 watt maximaal maar je hebt ze ook van 2500 en volgens mij oko van 5000 dus je hebt keus genoeg! en je versterker doorbranden kan niet want je kan je limiter aan en uit zetten...

djmamo    posted on 17-03-2006 12:37
Poster: niles
hey,

voor je vertsterker heb ik wel een goeie tip, ik heb zelf een setje gekocht van phonic....1500 watt maximaal maar je hebt ze ook van 2500 en volgens mij oko van 5000 dus je hebt keus genoeg! en je versterker doorbranden kan niet want je kan je limiter aan en uit zetten...

dus kan het wel als jij je limiter uit zet kun je dus wel je versterker door laten branden.

www.moonentertainment.nl
robbert    posted on 17-03-2006 14:59
Michael Woods - dancing in the dark.

Echt een super nmr!

Staat op Clubbers guide 2006.

HouseArrest    posted on 18-03-2006 12:33
Marcel woods is zeker goed, advanced vind ik ook een pracht nummer!

Edit: Fout gelezen, haha. Maar marcel woods is ook goed :P
User edit by HouseArrest on 18-03-2006 @ 12:34:09 (88%)
Remcovdwerff    posted on 18-03-2006 14:25
Wat ik veel zie bij beginnende drive-in shows:

Ze kopen nieuw veel budget apparatuur, waar ze een half jaar later al niet meer mee uit de voeten kunnen en verkopen en vervolgens weer. Wat je naar mijn mening absoluut beter kunt doen; veel fora lezen en dan opzoek gaan naar goede 2e hands apparatuur. Deze kost wellicht nog iets meer, maar de afschrijving is er al voor het grootste deel vanaf, waardoor het je niet de kop kost wanneer je stopt of iets verkoopt. Bij nieuwe apparatuur verlies je altijd geld.

En dan over huren of kopen:

Voor veel drive-ins is het niet erg rendabel om alles te kopen. Begin met een dj-set aangezien je die altijd nodig hebt. Daarnaast zijn 2 15/12"/1" topkasten een goed begin. Met hele kleine feestjes kun je die zelfstandig gebruiken, met grotere dingen huur je 2 subs en een versterker bij een verhuurbedrijf en je bent klaar.

Qua licht, begin bij het begin en koop wat parren op statieven, dat is basislicht. Dan uitbreiden met allerlei prachtige effecten, maar zorg wel voor wat basisverlichting.

Wanneer je altijd naar hetzelfde bedrijf gaat zullen ze je best willen helpen met het opbouwen van je show en kun je goede afspraken maken met eventuele kortingen. Wanneer je iedere keer naar een ander bedrijf gaat, gaat die vlieger natuurlijk niet op.

Succes en veel plezier met de show!

Groeten, Remco

Jorrit    posted on 18-03-2006 16:22
Dit is een tip waar je veel aan zult hebben ja. Veel drive in shows begin zoals gezegt met te goedkope apparatuur, waar ze vaak na een paar maanden al gebrekken in vinden en meer willen. Maak deze fout niet!
Stephanie    posted on 19-03-2006 15:03
Klopt helemaal Jorrit.......maar je hebt gelukkig ook nog genoeg tussenwegen. Voor beginners is de echt profi-apparatuur niet te betalen. Maar je kan beter iets minder spullen hebben van redelijk tot goede kwalitiet dan een hele hoop baggerspul! De inventaris van echt professionele shows loopt namelijk in de tien-duizenden euro's en dat is eigenlijk alleen voor de grote bedrijven op te brengen.
niles    posted on 19-03-2006 16:08
Poster: djmamo

dus kan het wel als jij je limiter uit zet kun je dus wel je versterker door laten branden.

ja als ik het zou willen zou het wel kunnen, maar zo'n limiter moet je gewoon niet uitzetten en trouwens als je je versterker echt op z'n max laat blazen, gaat natuurlijk wel je kwaliteit omlaag. dat is dus niet goed voro je versterker en het is niet egt mooi om naar te luisteren

gethigh    posted on 19-03-2006 18:02
goeie geluidsinstallatie is niet goeiekoop

ik zou graag dit willen

2x Electro Voice RX-212/75    (toppen van 600watt RMS)

2x Electro Voice TL-606          (subs van 1600watt RMS)

1x QSC PLX 3402                  (2x700watt voor toppen)

1x QSC RMX 5050                 (2x1100watt voor subs)

1x DBX Drive Rack 260         (processor)
1x Equalizer

1x Denon DN-D4500             
2x Technics SL-1210MK5    
1x Pioneer DJM-800      
2x Synq XTRM.1
2x Pioneer CDJ-1000
2x Shure SM-57
1x Pioneer HD-1000

dreams for later, ik zou namelijk later heel graag een eigen verhuur bedrijf openen
User edit by gethigh on 19-03-2006 @ 18:06:12 (43%)
Nvie    posted on 19-03-2006 18:03
Poster: Jorrit
Dit is een tip waar je veel aan zult hebben ja. Veel drive in shows begin zoals gezegt met te goedkope apparatuur, waar ze vaak na een paar maanden al gebrekken in vinden en meer willen. Maak deze fout niet!

Aan de andere kant vind ik een minpunt wel, als je zelf niet over alle apparatuur beschikt, je steeds weer in moet huren. En over het algemeen kost huren een godsvermogen, en zie zo'n prijs maar eens aan de man te brengen als je net begint.
Jorrit    posted on 19-03-2006 18:29
is waar, maar een professionele start kan vaak niet als je alles koopt.
Dus moet je tot de tijd inhuren om de aanschaf van apparatuur te bekostigen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

98 Users online: 38 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 11.433
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.448

DJResource