Samenstelling Drive-In show.. (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 26-10-2005 21:57
Hey mensen, zoals jullie al kunnen zien aan de titel van het topic ben ik een Drive-in show aan het samenstellen. Aangezien ik de leeftijd van 15 jaar heb heb ik niet zo'n goed salaris met mijn baantje bij de Edah. Omdat dj'en toch mijn passie is wil ik ondanks mijn lage salaris t?ch een drive-in show!!!

Maar nu komt het probleem, ik heb een aantal maanden geleden mijn Gemini draaitafels gekocht en ik heb een dj tafel. Aangezien de rest van mijn spullen nog maar flut is zou ik graag van jullie horen welke spullen ik nog moet kopen om een goeie drive-in show te maken.

Ik dacht zelf aan, 

- een goed mixertje (minimaal 4 kanaals)
- een dubbele cd-speler
- 2 of 4 speakers/boxen
- een goed versterkertje (redelijk vermogen)

En dit alles ook nog eens redelijk betaalbaar...
Ik vraag wel veel hea

Kunnen jullie me helpen?

What do you think about Samenstelling Drive-In show.. ??

Vote :   

djmamo    posted on 27-10-2005 19:53
vind dat het merk boxen helemaal aan de soort feesten ligt.

en sommige hebben maar een bepaald budget. wat door sommige soms wordt vergeten.

en er zijn altijd merken die het beter doen.
www.moonentertainment.nl
robbert    posted on 27-10-2005 20:39
Nouja ik vind dat ik gewoon een lekkere set heb voor feesten tot 120 man.
Jorrit    posted on 27-10-2005 21:06
Maar ik denk niet dat de topic starter al aan groepen van 120 man moet denken...
je moet klein beginnen... Of een lening nemen Winking my eye
Nvie    posted on 27-10-2005 21:07
of huren... geweldig dat dat bestaat :P
Tekhead    posted on 28-10-2005 01:28
quote:
Poster: Michieldejong
Ik ben zelf ook bezig met een drive-in samenstellen. Tot nu toe heb ik:
1 Denon CDN-88
1 Skytec AMP-200 amp
1 Numark DM1100Xi Mixer
2 60 watt boxen en 2 70 watt boxen
1 mushroom
1 rookmachine
1 moonflower
1 olie effect lamp
1 statief
heb nog ongeveer 450-500 over. Tips iemand?

een goede hoofdtelefoon misschien ! En een flightcase, als je op verplaatsing gaat draaien
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 28-10-2005 01:48
Of koop in okkazie, als je ff zoekt kan je okkazie topgear kopen, soms voor de prijs  van nieuw (home dj) gear. Merken als DAP, Skytek,US Blaster en andere jb Systems zijn geen merken waar je veel of lang plezier aan gaat beleven als je er mee gaat draaien  op feesten enzo, maar dat is normaal, als je de prijs bekijkt. Wat betreft speakers en ampli's, spreekt bijna iedereen over knallen, dat kunnen de meeste speakers en versterkers, maar hard, zuiver knallen en blijven doorknallen, plaat na plaat, party na party, dat kunnen alleen de duurdere merken, zoals met alle gear dat je intensief en mobiel gaat gebruiken, een raad voor iedereen, en stel een aankoop liever uit tot je genoeg geld hebt voor een bepaald gear, dan een look-a-like, wanna be merk, dat is weggesmeten geld.
Poster: Nvie
Yo...

begin ergens met de aanschaf, bijvoorbeeld met een DJ-set, de rest huur je bij, als je een boeking hebt.
Zo gaat dat steeds door, je koopt weer wat bij, huurt wat, en zo heb je binnen enige tijd een op en toppie drive in show waar menig mens tegen op kijkt

Laidback    posted on 28-10-2005 02:24
Klopt helemaal!!!,  verhuur bedrijven blijven je beste vriend Winking my eye .

Winking my eye

greetsz!
Michieldejong    posted on 28-10-2005 10:23
Tekhead:

Ik heb de cd speler, mixer en versterker met rubber opgehangen in een rek.
Koptelefoon zou wel handig zijn. Iemand tips over welke koptelefoons goed zijn(en hopelijk betaalbaar).
User edit by Michieldejong on 28-10-2005 @ 10:26:54 (100%)
Jorrit    posted on 28-10-2005 14:13
Prodjuser SPL-126
American audio hp-700 (hdj-1000 wannabe, maar klinkt wel lekker)
Stanton DJ Pro 2000....
HouseArrest    posted on 28-10-2005 15:14
Mensen hier kan ik tenminste wat mee, met jullie advies.
Egt heel erg bedankt voor alle goede reacties. Als iemand nog tips heeft...Reply dan nog meer een keerWinking my eye haha

Drive-in show van Dj Atomix wordt egt toppie! (na jullie advies uiteraard )

Thx mensen

robertvisser    posted on 28-10-2005 15:36
tekhead: heb er zo veel ervaring dat je kan zeg dat een volledig assortiment slecht isConfused   waarde naar z`n geld lijkt me een betere benaming....
MadSteven    posted on 31-10-2005 13:17
En dan nog zoiets:

samenwerken

Stel eens voor dat er nog zo'n gastje in de buurt met dit idee. Als de een nou dit regelt en de ander dat - dan kan je zelfs draaien als jij niet kan (want dan kan de ander wel - en vice versa). Als je dan nog iemand hebt wiens muziekkeuze complementair is, is het helemaal mooi.

Zo iemand mis ik namelijk ook als student Happy, laughing
HouseArrest    posted on 31-10-2005 17:34
Dat is best een idee, !

Ik ben nu bijvoorbeeld wel eens aan het draaien met 2 andere, maar zij hebben een volledige andere stijl qua apparatuur, skytec dap.. je weet wel!
Ik ben het er neit mee eens om dat allemaal te kopen, dus ik denk er over om er uit te stappen en toch maar alleen te gaan.
Liever alleen dan met z'n 3en en skytec en dap spullen..

En nog iets, met z'n 3en meot je het geld door 3 delen. (ook al een nadeel) een mijn "maten" hadden het zo geregeld dat we het door 4 delen en het 4e deel naar een bankrekening gaat voor als er apparatuur kapot gaat. Dat is wel slim maar als je dan een keer draait levert het voor jezelf bijna niks op.

User edit by HouseArrest on 31-10-2005 @ 17:34:28 (1%)
djmamo    posted on 31-10-2005 17:42
je moet ook wel begrijpen dat de kosten ook door 3en worden gesplitst dus dan maakt het niet uit...

of je moet genoeg geld vragen zodat je er allemaal goed aan over houd

www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 31-10-2005 18:36
Ik heb het persoonlijk niet zo op samenwerken... ik vind het best als er iemand is een keertje met me mee gaat, maar ik vind het geen fijn idee dat ik met apparatuur van een ander sta te draaien. Dat heeft niet zozeer de rede van 'ik, ik, ik en nog eens ik' maar alleen het idee dat ik iets van een ander kan slopen. Daarnaast, ken je apparatuur die je zelf hebt natuurlijk door en door... wat ik zelf erg fijn vind.
LauW    posted on 31-10-2005 18:48
En als je dat dan doet, bij wie zet je de gear dan neer? Lijkt mij echt niks maargoed..
Nvie    posted on 31-10-2005 19:24
Ieder zijn eigen aandeel zeker :P Jij hebt de mixer en je vriend de cd-spelers
HouseArrest    posted on 31-10-2005 20:59
ja prcies jullie snappen het, maar ook het geval, ik zit nu in zo'n tijd dat ik over een jaar een opleiding moet kiezen en dan moeten we uit elkaar. bijna zker. Wie krijgt dan wat, en hoe wordt de opbrengst dan verdeeld? hebben wij alles bij gehouden hoeveel iedereen uitgegeven heeft?? NEE natuurlijk niet, ze zeggen, ja dat komt later wel. En dan komt puntje bij paaltje en gebeurt dit dus.

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet zo lang geleden ben aangesloten bij die 2 en heb dus ook nog niks aan ze uitgegeven zeg maar. Daar voel ik me tog wel opgelucht over. Stel je voor dat ik een hoop geld had uitgegeven en dit gebeurt. Dan weet je toch bijna zker dat je wel verlies maakt op je spullen.

Maar zoals Nvie al zei: je eigen spullen ken je door en door. Dat is helemaal waar. Sluit volledig bij je aan. Daarom is voor mij ook de rede om toch alleen te gaan draaien.

djmamo    posted on 31-10-2005 21:14
eigenlijk slaat dat nergens op dat het alleen maar goed is wanneer je op je eigen spullen draait want dat word nu gezegt.

als je met meer spullen kunt draaien heb je toch een veel groter voordeel als je later ergens anders gaat draaien of zo.
www.moonentertainment.nl
Tekhead    posted on 01-11-2005 04:07
Poster: Michieldejong
Tekhead:

Ik heb de cd speler, mixer en versterker met rubber opgehangen in een rek.
Koptelefoon zou wel handig zijn. Iemand tips over welke koptelefoons goed zijn(en hopelijk betaalbaar).

gebruik onderstaande link eens. Je kan die hoofdtelefoon ook als direkt kopen aanklikken, kost hij 49.90 € + 9.90 € verzending. Ze kondigen verzending alleen Duitsland aan, maar je vraagt hen voor naar nederland te sturen, en dat doen ze dan ook, ik woon in belgie, en naar mij hebben ze het ook gestuurd. Probeer eerst maar mee de veiling, ben ook winnaar geweest en voor 30,00€. Ze levern op 7 a 14 dagen
Nvie    posted on 01-11-2005 07:26
Poster: djmamo
als je met meer spullen kunt draaien heb je toch een veel groter voordeel als je later ergens anders gaat draaien of zo.

Jij verkiest kwantiteit boven kwaliteit, de kwaliteit is je spullen door en door kennen, en weten hoe er mee om te gaan, de kwantiteit is het willen van meer spullen binnen een té korte tijd
djmamo    posted on 01-11-2005 22:28
nee als je veel apparatuur van binnen en van buiten kent heb je een veel groter voordeel.

en waarom is dat kwantiteit ik zeg toch niet dat ze alles van dab moeten kopen...No offence

ik heb met verschillende cd spelers, mixers, draaitafels, versterkers en nog veel meer gewerkt. en ken het ook allemaal op mijn duimpje.

dus ik weet wat de apparatuur kan en doet.

dus jij wil zeggen dat dat een nadeel is als je van veel dingen veel weet?

is wel een beetje kortzichtig vind je ook niet?
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 02-11-2005 07:13
Poster: djmamo
nee als je veel apparatuur van binnen en van buiten kent heb je een veel groter voordeel.

en waarom is dat kwantiteit ik zeg toch niet dat ze alles van dab moeten kopen...No offence

ik heb met verschillende cd spelers, mixers, draaitafels, versterkers en nog veel meer gewerkt. en ken het ook allemaal op mijn duimpje.

dus ik weet wat de apparatuur kan en doet.

dus jij wil zeggen dat dat een nadeel is als je van veel dingen veel weet?

is wel een beetje kortzichtig vind je ook niet?

Onder 'meer spullen' versta ik iets anders dan 'meer verschillende spullen'.

Denk wel, dat daar weer een nadeel van is, dat als je veel verschillende apparatuur gebruikt (en ze lijken allemaal wel een beetje op elkaar), dat je snel dingen door elkaar gaat halen, niet?
Jorrit    posted on 02-11-2005 13:07
Mja, een denon cd speler aan je linker hand en een pioneer cd speler aan je rechter hand kan wel eens op verwarende situaties uitlopen..

Links in de truss een MX-10 en rechts een winnerscan, en die synchroon laten lopen, kan ook wel eens mis gaan...
Syb88    posted on 17-11-2005 11:05
Ja het is allemaal beetje onlogisch om verschillende aparaten te gebruiken. Ik zou zelf ook liever voor kwaliteit kiezen boven kwantiteit. maar soms gaat het niet met een studente butged he. Ik heb zelf nu net twee Axis 9cr's en een Djx 700 mixer. En wel een top geluids installatie met zelf bouw boxen van monacor
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 14 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 23.375
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.405.250