Samenstelling Drive-In show.. (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 26-10-2005 21:57
Hey mensen, zoals jullie al kunnen zien aan de titel van het topic ben ik een Drive-in show aan het samenstellen. Aangezien ik de leeftijd van 15 jaar heb heb ik niet zo'n goed salaris met mijn baantje bij de Edah. Omdat dj'en toch mijn passie is wil ik ondanks mijn lage salaris t?ch een drive-in show!!!

Maar nu komt het probleem, ik heb een aantal maanden geleden mijn Gemini draaitafels gekocht en ik heb een dj tafel. Aangezien de rest van mijn spullen nog maar flut is zou ik graag van jullie horen welke spullen ik nog moet kopen om een goeie drive-in show te maken.

Ik dacht zelf aan, 

- een goed mixertje (minimaal 4 kanaals)
- een dubbele cd-speler
- 2 of 4 speakers/boxen
- een goed versterkertje (redelijk vermogen)

En dit alles ook nog eens redelijk betaalbaar...
Ik vraag wel veel hea

Kunnen jullie me helpen?

What do you think about Samenstelling Drive-In show.. ??

Vote :   

Jorrit    posted on 26-10-2005 22:11
Cd spelers, denk aan anti-shock maar dat hebben ze bijna allemaal tegenwoordig..
CDJ-100/200 is ideaal, maar je hebt ook goedkopere oplossingen (axis 2)

Mixertje, ik gebruik SMX-1 dus, ook voor drive in werk bevalt prima!
Maar je hebt weer goedkopere oplossingen hoor Winking my eye

Speakers... tsja ligt echt aan je budget, die AX serie van dap schijnt het goed te doen...
Amp hetzelfde verhaal...

Vergeet de mic niet!

En heb je geen licht nodig?
denk dan aan wat parren... Lekker simpel maar doeltreffend..
PatrickBeuken    posted on 26-10-2005 22:17
Om je een voorbeeldje te geven zal ik je een opsomming geven van mijn drive-in installatie.

4 boxen
2 cd-spelers
1 laptop
1 microfoon
1 mixer
8 par cans
4 colorchangers
1 rookmachine
1 licht-controller
1 dimmerpack
bijbehorende statieven, flightcases, kabels, enz...

Totaal ruim voldoende voor zon 200 man...

(ik ben vast wel wat vergeten, maar dit is het zon beetje... grof genomen...)
User edit by PatrickBeuken on 26-10-2005 @ 22:17:48 (12%)
LauW    posted on 26-10-2005 22:18
Idd veel te duur voor de topicstarter dus Winking my eye
HouseArrest    posted on 26-10-2005 22:19
Patrick mag ik vragen wat jou drive-in set gekost heeft

Dan weet ik iig geval een richt prijs, en jorrit: wat is jou schatting voor de prijs?

bedankt alvast!
PatrickBeuken    posted on 26-10-2005 22:22
Heb t nooit bij elkaar opgeteld, maar als ik moet schatten een paar duizend euro. Cd-spelers van Pioneer, lichten en rookmachine van Martin, Statieven van K&M, tja... ik ga voor kwaliteit...
HouseArrest    posted on 26-10-2005 22:25
Tja dat zou ik ook wel graag willen maar mijn salaris is wat lager dan de jouwe denk ik  haha
Jorrit    posted on 26-10-2005 22:29
Poster: Atomix
Patrick mag ik vragen wat jou drive-in set gekost heeft

Dan weet ik iig geval een richt prijs, en jorrit: wat is jou schatting voor de prijs?

bedankt alvast!

Cd spelers... rond de 500 euro voor 2 als je de axis 2 neemt...
Mijn mixer was 500 euro... maar voor 200/300 euro heb je ook prima mixers

Voor je speakers en amp moet je denk ik zeker 700 euro uit trekken... en ook zoiets voor het licht (er van uit gaande dat je 8 parren met aansturing neemt)

'Tis een dure grap, maar alles hoeft niet in 1 keer he Winking my eye
Lukaz    posted on 26-10-2005 22:29
mijn tip:goed mengpaneel..(kanalen naar jou keuze) het beste wel XLR uitgang.. dubbele cd speler.. een goeie geluidset!..(kan je ook altijd huren en je laat de mensen die jou inhuren gewoon daarvoor betalen tochWinking my eye)
HouseArrest    posted on 26-10-2005 22:30
jaah dat is waar, dat was ik bijna vergeten ook!
In welke volgorde raad je het aan jorrit?

HouseArrest    posted on 26-10-2005 22:31
@TheTapDanceR

DAt is ook een idee jah!

Jorrit    posted on 26-10-2005 22:31
Eerst geluid, zonder geluid kan je geen feest geven, zonder licht wel...
Eerst je dj set om te kunne oefenen, dan een speaker setje, en dan kan je al een beetje gaan beginnen...
Daarna pas het licht in orde maken.. Winking my eye
Carrera    posted on 26-10-2005 22:38
Hi,

Voor wat betreft de AMP zou ik gaan voor de budget reeks van DAP (Palladium reeks).
Ik zou minimum gaan voor de P900 (2x 300 Watt RMS). Die kost zo een 250 EUR.

Wat betreft de speakers kun je bvb 2x K-112 (zijn speciaal gemaakt om tegen veel trek en stoot werk te kunnen, ideaal voor drive-in dus).
Die kosten rond de 170 EUR.

Het hangt er natuurlijk van af voor hoeveel man je wil draaien. Bovenstaande setup zou moeten volstaan voor 50 - 75 man.

Wil je een goede 100 man kunnen bedienen, dan zou ik voor de K 115 (400 Wrms, 8 Ohm) speakers en AMP P1200 gaan.

Dubbele cd-speler? Ik zou voor de SYNQ dubbele CD speler gaan. Die mannen zijn niet slecht bezig! Natuurlijk zijn 2 enkele cdspelers wel cooler om mee te draaien, maar bon, we zitten met een beperkt budget.

Mixer? Hmmm, wat dacht je van de RELOOP RMX 40 BPM? Ofwel de GEMINI UMX SE (check promo new-line). Wel slechts 3 kanalen, maar toch dubbele CD-speler en 2x pick-ups op aan te sluiten (je zult toch nooit meer dan 3 kanalen terzelfdertijd gebruiken hoor!)

Zo, ik hoop dat dit wat kan helpen? Als ik het uitreken kom ik op een totaal van 1500 - 1700 EUR afhankelijk van je keuze AMP + SPEAKERS.

Carrera    posted on 26-10-2005 22:40
Poster: Jorrit
Poster: Atomix

bedankt alvast!

Cd spelers... rond de 500 euro voor 2 als je de axis 2 neemt...
Mijn mixer was 500 euro... maar voor 200/300 euro heb je ook prima mixers

--> Alternatief voor die SYNQ cd-speler is idd 2x AXIS 2. Kun je niet echt iets verkeerd mee doen als ik de reviews mag geloven!
Mod edit by Jorrit on 27-10-2005 19:24 (4%)
HouseArrest    posted on 27-10-2005 14:25
Carrera! Heel erg bedankt voor de informatie!

Nu weet ik na als deze positieve goede reacties met wat ik ongeveer moet beginnen, eerst geluid en licht komt later pas!

En nu dus beginnen met het samenstellen van mijn eigen drive-in show. Ik meld het jullie uiteraard als ik een aankoop doe of een aankoop verwacht te gaan doen, dan vraag ik wederom om jullie advies of het een goede aankoop is.

Bedank mensen!
HouseArrest    posted on 27-10-2005 14:41
Carrera, Heel erg bedankt voor je informatie,

Na al deze goeie reply's kan ik weer verder met het samenstellen van mijn drive-in show! Ik ben een heel stuk wijzer geworden.
Eerst moet ik dus geluid doen, daarna het licht. Ik heb al voordeel dat ik al 2 draaitafels heb, daar kan ik dus mee oefenenen.
Qua geld is het niet zoo'n heel groot probleem, ik heb namelijk al meerdere malen gehoord dat ik niet alles in een keer hoef te kopen. Dat klopt helemaal! het lijkt ook een stuk minder geld dan in een keer.

Heel erg bedankt allemaal!!!

djmamo    posted on 27-10-2005 14:48
ik zou als ik jou was er ook serieus over denken of je wel licht wilt.

want als je wat licht heb zit je al redelijk snel aan krachtstroom (380v) en dat heeft niet iedereen zomaar thuis liggen (uitzonderingen daar gelaten)

dus dat is mischien wel makkelijk om te weten.

en het voordeel van een grote geluids installatie is dat deze vrij lang op een normale groep kan. (zorg er wel voor dat het een groep is waar bijna niets op zit, dus niet de groep van de keuken)

en net als geluid kan je licht ook altijd bij huren....

www.moonentertainment.nl
Michieldejong    posted on 27-10-2005 15:32
Ik ben zelf ook bezig met een drive-in samenstellen. Tot nu toe heb ik:
1 Denon CDN-88
1 Skytec AMP-200 amp
1 Numark DM1100Xi Mixer
2 60 watt boxen en 2 70 watt boxen
1 mushroom
1 rookmachine
1 moonflower
 1 olie effect lamp
1 statief
heb nog ongeveer 450-500 over. Tips iemand?
djjw    posted on 27-10-2005 15:36
1 denon cdn 88 Confused
volgens mij is dat numark..
Nvie    posted on 27-10-2005 15:47
Yo...

begin ergens met de aanschaf, bijvoorbeeld met een DJ-set, de rest huur je bij, als je een boeking hebt.
Zo gaat dat steeds door, je koopt weer wat bij, huurt wat, en zo heb je binnen enige tijd een op en toppie drive in show waar menig mens tegen op kijkt
robbert    posted on 27-10-2005 16:56
Mijn drive-in samenstelling bestaat uit:

2x numark axis-9 cd-speler
1x behringer vmx-1000 mixer
1x compac notebook met bpm studio

1x behringer ep1500 versterker, 2x700 watt @ 2ohm. (2x 350 continu op 4ohm, zo staat ie bij mij)
2x usblaster speaker met 12" woofer
2x skytec speaker met 15" woofer
2x speakerstandaard voor de usblasters
2x 12 meter doorgeluste profi speaker kabel

Alles perfect ingebouwd voor veilig vervoer en professionele uitstraling

Verlichting heb ik (tot nu toe nog) geen geld aan uit gegeven omdat het geluid gewoon belangrijker is. Zonder muziek geen feest, zonder verlichting wel.

User edit by robbert on 27-10-2005 @ 16:57:50 (33%)
PatrickBeuken    posted on 27-10-2005 17:10
Wat me hier opvalt is dat zoveel mensen gaan voor Skytec of DAP speakers. Daar zou ik dus n??it van me leve mee beginne... Dat is namelijk alles behalve kwaliteit. Maar ok, respect voor de mensen die wel beter willen, maar niet kunnen.
robbert    posted on 27-10-2005 17:37
Poster: PatrickBeuken
..die wel beter willen..

maar op dat moment dat ik ze kocht nog niet beter wist..

Toen ik deze speakers kocht was ik 11 jaar oud en was ik reuze trots en dan nog iets, de mensen die er naar luisteren horen totaal geen verschil.
Nvie    posted on 27-10-2005 17:43
Poster: PatrickBeuken
Wat me hier opvalt is dat zoveel mensen gaan voor Skytec of DAP speakers. Daar zou ik dus n??it van me leve mee beginne... Dat is namelijk alles behalve kwaliteit. Maar ok, respect voor de mensen die wel beter willen, maar niet kunnen.

Je moet ook die grotere lijn van DAP hebben, als je dap neemt :P
Die grote lijn (stagemaster, was het?) kan echt knallen
Nvie    posted on 27-10-2005 17:46
Ohja, waar ik naartoe ga werken:

Rigging:

6 of meer m truss op goeie statieven (heb al wat gezien )

Light:

4x Martin Mac 250 (de echte 250's, die kosten echt geen drol meer...)
12 tot 24x par 64/56 long
Strobo

Sound:
4x sub
2x top
+ versterkers en crossovers

DJ:

heb ik al genoeg keer verteld Winking my eye
PatrickBeuken    posted on 27-10-2005 17:46
Poster: Nvie
Die grote lijn (stagemaster, was het?) kan echt knallen

En als je dan een set van EAW (die in formaat de helft zo groot is) ernaast zet, dan knalt die net zo hard (of zelfs harder)...
User edit by PatrickBeuken on 27-10-2005 @ 17:46:58 (16%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

88 Users online: 39 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 11.083
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.098