Dj Gear
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 26-10-2005 14:40
Nou, ik ben dus pas 15 jaar en heb niet erg professionele spullen, ik heb wel een baantje maar dat levert niet heeeeel erg veel op. Kunnen jullie misschien een setup samenstellen die redelijk betaalbaar voor mij is en die toch ook wel een beetje professioneel is. Dan heb ik het eigenlijk over: draaitafels, mixer, koptelefoon, versterkertje en speakers.

En nog een vraagje

Hoe zijn jullie allemaal aan die dure spullen gekomen  als ik vragen mag..
Ik denk wel eens in mezelf: "Dat krijg ik nooit voor mijn leven bij elkaar"

Dankje   Gr. Yoeri

What do you think about Dj Gear ??

Vote :   

Blast    posted on 26-10-2005 14:46
Yoeri
ik ben t helemaal met je eens,
zelf ben ik 14 en ik heb ook wel een baantje maar dat levert idd niet heel veel op als je DJ gear wilt gaan kopen.

En idd veel mensen hier hebben DJ gear van over de €2000 en dat is ontzettend veel.

Je zou op marktplaats kunnen kijken, misschien vind je daar iets.
ltrz
HouseArrest    posted on 26-10-2005 14:53
Bedankt voor de tip
later
LauW    posted on 26-10-2005 15:08
Zoals ik het altijd doe.

Goedkoop compleet 2e hands setje kopen. Maandje sparen, 1 tt verkopen en omwisselen voor een goeie nieuwe. Maand erna mixer. Maand erna simpel cdspelertje erbij, enz enz.

Sommigen zeggen dan, dan betaal je veel meer. Uiteindelijk betaal je ook iets meer maar je kan gelijk beginnen en krijg elke keer iets nieuws wat gewoon leuk is. Ook kan je zo al een beetje je skills opbouwen.

En een voorbeeld van mij.. ik heb 9 maanden terug een DJX700 gekocht, ik wist toen al dat ik wel weer een andere zou kopen maar toch gewoon gekocht voor 200,-. Nu 9 maanden later is de tijd gekomen, ding verkocht voor 150,- en een andere gekocht. Dan heb ik dus 50,- betaald om dat ding 9 maanden te gebruiken, das volgens mij wel iets goedkoper dan huren :P DJ spul behoud redelijk z'n prijs in tegen stelling tot computerrommol. Maak daar gebruik van Winking my eye
denricco    posted on 26-10-2005 15:26
tip, sluit je mengpaneel gewoon aan op je stereo dan hoef je ook geen boxen + versterker meer te kopen!

en ik heb nog een leuke beginnersset te koop: ////www.djresource.eu/Forum/topic/1639/[TK]-2-draaitafels,-mixer-+-flightcase/

eventueel zou je 't in termijnen kunnen betalen dan is het niet in 1x zo'n berg geld.
djmamo    posted on 26-10-2005 15:32
wat hier boven staat gaat niet voor alles op, uiteindelijk gaat het erom wat een "gek" ervoor geeft.

sommige merken liggen veel beter in de markt dan andere en als je bijvoorbeeld een dab hebt die verkoop je veel minder snel dan een behringer vergelijkbaar opject omdat behringer net iets meer een merk is dan dab.

en hoe andere aan hun geld komen is gewoon sparen en mischien een eigen drive-in beginnen. naarmate je ouder word ga je ook meer verdienen, alleen is dat niet met een krantenwijk.

en anders moet je bijhouden wat je uitgeeft per maand en wat wil je uiteindelijk met je geld doen.

je kan niet al je geld uitgeven aan een brommer en dan gaan klagen dat je geen geld hebt voor gear. dan liggen je prioriteiten anders en die moet je dan aanpassen.

en uiteindelijk kun je met je muziek geld verdienen en met een brommer word dat al een stuk moeilijker.

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 26-10-2005 15:38
aan denricco.

ik zou als ik jou was, je spullen nooit in termijnen laten betalen, door iemand die je niet kent(ook niet door iemand die je wel kent).
want als iemand zegt ja dat wil ik wel dan komen ze het halen en dan zeggen ze van, we maken elke maand 100 euro naar je over, ik zou het dan niet overmaken aan je.

want dat zou mijn eerste winst al zijn.

en wat wil jij dan doen naar de politie gaan? je moet dan wel weten waar iemand woont. en als ze dan bij de koper komen en zeggen ja we hebben die jongen gewoon zijn geld gegeven.....

dan heb je geen poot om op te staan.

omdat het hun woord tegen jouw woord is.
www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 26-10-2005 15:41
kijk anders hier ff Geld
www.moonentertainment.nl
HouseArrest    posted on 26-10-2005 16:46
Heey mensen, ik ben al een stuk wijzer geworden na het lezen van dit alles!
hardstikke bedankt voor de tips!

Moet toch lukken nu, goed sparen dus! dat doet iedereen

Ps.  djmamo: kwas niet van plan nog een brommer te kopen dus dat komt goed uit, kan ik dat geld weer goed gebruiken voor mijn gear

Gr. Yoeri
robbert    posted on 26-10-2005 16:54
Ik heb eventueel een mooi setje te koop, als je interesse hebt stuur maar even een berichtje naar me.

denricco    posted on 26-10-2005 20:28
Poster: djmamo
aan denricco.

ik zou als ik jou was, je spullen nooit in termijnen laten betalen, door iemand die je niet kent(ook niet door iemand die je wel kent).
want als iemand zegt ja dat wil ik wel dan komen ze het halen en dan zeggen ze van, we maken elke maand 100 euro naar je over, ik zou het dan niet overmaken aan je.

want dat zou mijn eerste winst al zijn.

en wat wil jij dan doen naar de politie gaan? je moet dan wel weten waar iemand woont. en als ze dan bij de koper komen en zeggen ja we hebben die jongen gewoon zijn geld gegeven.....

dan heb je geen poot om op te staan.

omdat het hun woord tegen jouw woord is.

idee erachter is dat de topicstarter pas 15 is, dus kan me best voorstellen dat die niet in één keer een smak geld neer kan leggen. Tegen de tijd dat die de set eventueel echt zou willen kopen stel ik wel een soort overeenkomst op zodat je juridisch gezien een wel een poot hebt om op te staan. Evt. met handtekeningen van z'n ouders omdat je de aankoop anders terug kan draaien als je nog geen 18 bent (is officieel niet rechtsgeldig).
djmamo    posted on 26-10-2005 20:47
je kan dat wel doen maar denk niet dat het erg veel zin heeft.

omdat je dan nog altijd kan frauderen... want een hantekening is makkelijk te veranderen en denk dat je het dan via een notaris moet doen en dan neem ik weer aan dat je deze kosten (notaris) weer aan hem door berekend dus dan is hij erg veel geld kwijt voor iets wat dan nieuw goedkoper is.

want als jij een overeenkomst maakt moet deze aan bepaalde dingen voldoen en die kun je niet zomaar opstellen..

dus denk niet dat het makkelijk gaat...

moet wel eerlijk zijn dat ik me er nooit in heb verdiept dus eventuele onjuistheden hoor ik ook graag want daar leren we natuurlijk allemaal weer van.

en ik zou zowie zo voorstellen aan iedereen die niet genoeg geld heeft om dan bij je ouders te lenen of gewoon zelf te sparen.

want je weet nooit waar je aan begint met zulke dingen... dus denk altijd goed na voor je zoiets doet. 

www.moonentertainment.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.947 days.
 Post CommentThat would be 231.6 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 5 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 3.366
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.949.972