Reloop RMP-2 cue werkt niet!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bosch    posted on 24-01-2010 18:40
He deejays,

Ik heb een probleem met mijn reloop rmp-2 cdspeler,

De cue knop werkt helemaal niet goed, ik moet hem behoorlijk hard indrukke voordat hij pas reageert.Cool

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen??, of een goed adres weet,?waar ik 'm kan laten repareren. (als het niet een te dure reparatie is ??) want garantie heb ik niet meer..

Gr,
Bosch
User edit by Bosch on 24-01-2010 @ 18:47:19 (10%)

What do you think about Reloop RMP-2 cue werkt niet! ??

Vote :   

Roov    posted on 24-01-2010 18:43
Ik denk dat het aan je microswitch ligt, of aan je knop zelf. Microswitches zijn bij elke electronica zaak te kopen en kosten bijna niks, rond de 50 cent meestal. Die kan je er eventueel zelf insolderen, is niet zo lastig. Als je nog garantie hebt zou ik dit zeker niet doen, dan zou ik hem even wegbrengen.
Meks    posted on 24-01-2010 18:55
idd ben het volledig mee eens. microswitch hebben maar een bepaalde levensduur.
Heb het zelf al vaker voor gehad met mijn stantons. het ook iets van 50 cent betaald en zelf in gesoldeerd.

Meestal 10 keer goedkooper dan hem binnen doen voor herstelling
Bosch    posted on 24-01-2010 19:00
Poster: Meks
idd ben het volledig mee eens. microswitch hebben maar een bepaalde levensduur.
Heb het zelf al vaker voor gehad met mijn stantons. het ook iets van 50 cent betaald en zelf in gesoldeerd.

Meestal 10 keer goedkooper dan hem binnen doen voor herstelling

dus gewoon openschroeven van onderen, en de defecte switch los solderen, en de ander erop zetten?
Meks    posted on 24-01-2010 19:15
jup zo simpel is het Winking my eye

Als het swiches zijn met 2 aansluit draaden is er geen enkel probleem.

Zijn het swiches met meerdere aansluit draaden.
Dan moet je wel opletten dat je de nieuwe er juist in steekt.

Als je twijfeld kan je de oude altijd eens uitmeten.
Zo kan je ook zien of het wel effectief je switch is die kapot is.

kuituhh    posted on 24-01-2010 23:15
mijn RMP1 play knop begint ook weer moeilijk te doen. Beiden spelers zijn al een keer terug geweest naar de zaak waar ik ze gekocht heb. Daar hebben ze inderdaad de micro-switches vervangen en werkte alles weer super.

Nu klein half jaartje later dus begint weer zo'n knop te klooien. Behoorlijk vervelend en snap ook echt niet dat Reloop niet gewoon degelijke knoppen maakt voor die spelers. Nu kan ik dadelijk elk half jaar me spelers weg brengen voor nieuwe switches :S

Maare even over dat solderen. Zitten die micro switches niet vast aan een printplaat? En is het risico van zelf vervangen niet een beetje erg groot. Dat je dan dus meer stuk maakt?
Spin that Sh!t BAM!
Hardshort    posted on 25-01-2010 00:01
Ik heb ze zelf ook vervangen, is een tijdrovend klusje maar prima te doen als je een beetje technisch inzicht hebt, let wel op dat je behoorlijk wat schroeven moet losmaken, en let vooral op de 2 moeren onder de tracksearch knoppen.
Ze moeten inderdaad gesoldeerd worden en dit is goed te doen, t lukte mij ook prima met 0,0 ervaring. zorg wel voor goed schoon gereedschap.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Winston    posted on 25-01-2010 00:44
Op de Stanton forums staat er vaak ook dat de CUE knop ermee ophoudt van de C-303/13/04/14/24 series. Die van mij doen het na een paar jaren nog steeds.

Qua features zijn de stantons exact hetzelfde dus als het eenmaal gerepareerd is heb ik twee tips:

Een tip is om niet te tikken erop. Alleen 1 keer zachtjes drukken om de CUE point op te slaan.

Een belangrijkere tip is om de touch rewind, quick return te gebruiken, zodat je geen back cue hoeft te doen met het knopje, maar met het jog. Idem starten (play knop sparen).

En zolang het in de reparatie is kun je een hot cue gebruiken.
Tic Toc
Meks    posted on 25-01-2010 01:02
Nog een tip bij het solderen. Voor je aan de printplaat komt moet je zorgen dat je ZEKER?100% ontladen bent van statische elektriciteit. Omdat je zo rap bepaalde componenten van je printplaat kunt beschadigen.

Je kan dit doen door de aardingspen van een stopcontact aan te raken.
Voor de mensen die niet weten wat dit is . Dit is dat grijs ijzeren staafje die uit je stopcontact komt.

Zorg er ook voor dat je geen wollen trui aan hebt. Want wol wekt gemakkelijk statische elektriciteit op!

Btw die zo genaamde micro chips zijn meestal standaard schakelaartjes die je voor alle duidelijkheid kunt los of op solderen.

Vandaar ook dat het niet altijd mogelijk is om zogezegd betere kwaliteit schakelaartjes te gebruiken.
We moeten het dus doen met de micro chip leveranciers die er zijn. Maar ja wie van die paar producenten zijn de beste? Wat ze wel kunnen doen is er voor zorgen dat het voor de consument gemakkelijker word om deze knoppen te vervangen. Want als je een soldeer pat ( = plaats waar je soldeert) teveel opnieuw soldeerd komt deze los. En mag je heel de printplaat in de vuilbak smijten. Dus een schuif systeem voor het in en uitschakelen van die knopjes zou wel erg handig zijn. Of er voor zorgen dat de knopjes op een aparte printplaat zitten dan je main print plaat.

Edit:
Kweet niet of dit van alle cd-spelers op de main printplaat zit. Maar van mijn stantons allesinds niet!
User edit by Meks on 25-01-2010 @ 01:05:53 (13%)
Bosch    posted on 25-01-2010 17:39
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb zelf op marktplaats gezocht en kreeg dit antwoord:

Wanneer de CD speler verder in orde is , kan ik hem in orde maken voor 35 euro.
?
De play en cue switch moeten vervangen worden op de printplaat.

Tja, ik heb er eigenlijk wel 35euro voor over... zoveel is het nou ook weer niet ofwel?
Als ik zelf aan de slag ga loop ik gewoon een risico dat ik me hele cd-speler sloop..
-Richard-    posted on 25-01-2010 18:43
Als je 't klusje wil uitbesteden is 't inderdaad niet erg duur, alleen zorg wel voor duidelijkheid als er bij diegene iets mis gaat tijdens de klus, anders ben je alsnog duur uit als het verkeerd wil Winking my eye ...
kuituhh    posted on 26-01-2010 13:23
Heb vandaag de webshop aan de lijn gehad van wie ik mijn spelers heb gekocht. Helaas valt een reparatie aan mijn play knop buiten de garantie.

Kwam er op neer dat ik zeker uit moest gaan van 100 euro of meer. Dit door arbeidsloon bij reloop :S

misschien kan BOSCH die link van marktplaats even posten. 35 euro is te overzien idd. Mits alles goed gaat Winking my eye
Spin that Sh!t BAM!
Bosch    posted on 26-01-2010 13:50
Tuurlijk kan ik die geven,

De link is:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/dj-sets/302872113-defecte-reloop-rmp-2-cd-speler.html

Ik heb gelijk gevraagd hoe het zit met de garantie,
want wat als het mis gaat bij hun?

Ik laat het nog wete hier Winking my eye
Mantana    posted on 26-01-2010 13:59
Ik heb ze eens vervangen bij de CDJ-1000. Heb zelf een kleine soldeerbout en met zo'n wegzuigapparaatje voor de oude tin zie je er niks van.
Het is niet veel werk en bij het Onderdelenhuis kost zo'n microswitch geloof ik 60 cent.
Als het je de reis naar Enschede waard is dan zeg ik: kom maar langs, bakje koffie doen en dan vervang ik het wel voor je.
Alleen kan ik je geen garantie geven natuurlijk.
steveng    posted on 03-04-2010 14:14
weet er iemand waar ik men reloop kan repareren aan de cue knop, ik zou het niet willen riskeren dat ik mijn ganze cd speler kapot doe, ik woon rond tienen , sint-truiden mss kent iemand rond deze buurt een dj reparateur
Ilja    posted on 03-04-2010 15:31
Heel veel reloops hebben deze probleem.
EleMentcp    posted on 03-04-2010 18:23
ik heb ook probelemen met mijn reloop rmp2 en zit toch wel te overwegen om het zelf te gaan vervangen met me pa, Iemand ervaring met?dit vervangen?van de rmp2 dat goed is gegaan:P
DirtyFlavourz    posted on 04-04-2010 10:46
Zelf ben ik in het bezit van een Reloop RMP-1 en ik had het probleem niet bij de cue maar bij de play/pause. Je moet de microswitches vervangen. heb ik ook gedaan paar maanden geleden. nooit meer last van gehad. Winking my eye
Pedroz    posted on 04-04-2010 10:48
Poster: steveng
weet er iemand waar ik men reloop kan repareren aan de cue knop, ik zou het niet willen riskeren dat ik mijn ganze cd speler kapot doe, ik woon rond tienen , sint-truiden mss kent iemand rond deze buurt een dj reparateur

In S2 store in Genk kunnen ze dit wel... In leuven zijn ook wel een paar dj-stores...
fizik    posted on 04-04-2010 11:53
In genk bij S2 tellen ze een uurloon van +_40eur, en ze doen ferm op hun gemak... dus kan het snel 80eur of meer worden.
Zelf doen is geen ondoenbare klus, maar zorg wel dat je exact de zelfde microswitch hebt, als die een ander in- en uitschakelpunt heeft dan het origineel kan het wel eens vervelend cue'en worden...
Boyd    posted on 04-04-2010 13:51
Beter dat ze het op hun gemak en goed doen, dan dat ze het half doen.

Bij de oude rmp-2 van mij is de cue knop ook een keer stuk geweest, dat hebben ze toen voor garantie bij URS(importeur)? gerepareerd.

Als je een soldeerbout vast kan houden, dan kun je zelf ook wel een microswitch vervangen.
Chavizz1991    posted on 17-08-2011 14:34
Weet iemand toevallig wat voor microswitch er in de Reloop RMP-1 hoort? Ik wil het namelijk zelf gaan vervangen, maar er zijn wel 1000 verschillende microswitchen. Iemand die duidelijk kan uitleggen welke ik moet hebben en eventueel waar ik deze kan halen/bestellen?

This is an old Topic

No new postings for 4.923 days.
 Post CommentThat would be 164.1 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 10 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 2.426
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.532.499