djm-800 midi setup.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mathiz    posted on 23-01-2010 12:29
Hoi people ben zonet in onze audioboer een midi kabeltje gaan halen om eens te zien wat ik er met mijn djm mee kan.
Nu wil ik een loop in traktor mappen dus heb ik de loop size aan een van mijn color buttons gemaped en de loop active aan mijn cue button er direct onder. nu kan ik de grootte wel veranderen in traktor ook kan ik hem aan of uitzetten maar nu wille de cue marger niet meegaan. dus als ik hem zet dan komt er geen loop waar ik nu ben in het liedje maar gewoon bij mijn cue punt ??
Zou iemand me verder kunnen helpen ?

What do you think about djm-800 midi setup. ??

Vote :   

Mathiz    posted on 24-01-2010 11:18
niemand?
Gery    posted on 24-01-2010 12:30
loop size dient enkel om de grote van de loop te bepalen, je moet ook nog loop active toewijzen zodat je de loop zelf kan activeren. ?Ik doe het nog anders en heb gewoon 2 knopjes voor loop in en loop uit zoals op een cdj. Happy, laughing
DJ - Producer
lek3ct    posted on 24-01-2010 12:46
Is het eigelijk niet gemakkelijker als je gewoon een basic midi controller (akai lpd 8, ...) koopt??Cool
spaart toch veel moeite met al dat midi gedoe van de 800 Winking my eye
Mathiz    posted on 24-01-2010 13:15
Poster: Gery
loop size dient enkel om de grote van de loop te bepalen, je moet ook nog loop active toewijzen zodat je de loop zelf kan activeren. ?Ik doe het nog anders en heb gewoon 2 knopjes voor loop in en loop uit zoals op een cdj. Happy, laughing

probeer volgende keer wat beter te lezen. Ik heb namelijk geschreven :dus heb ik de loop size aan ??n van mijn color buttons gemaped en de loop active aan mijn cue button er direct onder....?
Mixt-Ape    posted on 24-01-2010 13:19
DJM midimappen is gewoon vragen om problemen. Koop een deftige midi controller.
Mathiz    posted on 24-01-2010 13:25
jongens stop met andere opties te geven dit heeft niets te maken met de djm! met eender welke deftige midi controller zou ik hetzelfde probleem hebben moest ik het met de zelfde knoppen doen ,het is draaien en klikken ??.....Het probleem zit em in traktor dat de cue marger niet meegaat met de loopt active en set ?
User edit by Mathiz on 24-01-2010 @ 13:25:39 (1%)
Dolivieira    posted on 24-01-2010 14:46
Ja maar toch is het heel omslachtig om je DJM daar voor midi te gebruiken. Ik ga je geen andere optie geven maar ik heb het met mijn DJM700 ook geprobeerd. Maar het werkt gewoon niet fijn, Tenzij je alleen?de mengtagel der mee bedient. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 24-01-2010 @ 15:06:12 (1%)
Nood    posted on 24-01-2010 14:53
Kan je bij traktor een cue en een loop point in 1 liedje zetten? want bijv bij een cdj (de mijne toch) als je daar een loop maakt wordt automatisch de cue aan het begin van de loop gezet.

Als dit ook het geval is denk ik dat je twee functies aan je knopje moet geven.
Mathiz    posted on 24-01-2010 15:01
oke ik snap je bedoeling ik zal het eens gaan testen Winking my eye
Cyspoz    posted on 24-01-2010 16:26
DJM-800 is gewoon als MIDI controller te gebruiken. Je hebt niet heel veel knopjes over, maar het is wel mogelijk. Probleem volgens mij waar je tegen aan loopt is dat de meeste knoppen togglen, dus in een andere fase blijven. De enige knop op de DJM-800 die dat niet doet is de TAP, alleen weet ik niet uit mijn hoofd of die wel MIDI uit stuurt.Je probleem zit volgens mij meer in dat je de verkeerde mapping hebt gemaakt. Je moet goed controleren dat je de juiste knoppen mapt. Probeer het eerst met je toetsenbord en daarna eventueel met de DJM.
Mathiz    posted on 24-01-2010 16:43
awel ja bedoel ik dus daarvoor had ik het met mijn toetsenbord gemaped en dat lukte wel nu met mijn djm doe ik hetzelfde en toch gaat de loop niet mee ebiet nog even prutsen....
Meks    posted on 24-01-2010 19:12
Bestaat er een mogelijkheid om die selector swiches te mappen met je djm800?
Want ik zou die willen gebruiken om midi in en uit te schakelen per kanaal.

Btw bestaat er ook zo een mogelijkheid in de software. Waar ik dus een gedeelte in en uit kan schakelen. Dat zou mij allesins zeer goed helpen.
Mathiz    posted on 24-01-2010 20:17
Ik denk dat ik ong snap wat je bedoelt maar hier heb je een overzicht wat je kan mappen op djm :?
Roalin    posted on 24-01-2010 21:13
Poster: Meks
Bestaat er een mogelijkheid om die selector swiches te mappen met je djm800?
Want ik zou die willen gebruiken om midi in en uit te schakelen per kanaal.

Nope, dat kan niet, je kan de DJM alleen of analoog ?f digitaal?(midi) gebruiken. Dus een combinatie van beide gaat niet lukken.
Poster: Meks
Btw bestaat er ook zo een mogelijkheid in de software. Waar ik dus een gedeelte in en uit kan schakelen. Dat zou mij allesins zeer goed helpen.

Vast wel, ligt eraan welke software je bedoelt.
Dolivieira    posted on 24-01-2010 23:52
Ha, daar zit dus het probleem. daarom ga ik 1 of 2 Controllers aanschaffen.. Blijf mijn DJM gewoon als mixer gebruiken. Koop zeer binnen kort een NI-X1 en dan een MPD32 die ik ook in mijn producer set up ge gebruiken. En er komt ook nog een keer een APC40.
Winston    posted on 25-01-2010 00:03
Poster: Roalin

Nope, dat kan niet, je kan de DJM alleen of analoog ?f digitaal?(midi) gebruiken. Dus een combinatie van beide gaat niet lukken.

Dus je kunt geen cd's meer afspelen als je software met midi bestuurt?
Tic Toc
Meks    posted on 25-01-2010 00:11
Poster: Winston

Dus je kunt geen cd's meer afspelen als je software met midi bestuurt?

toch wel , maar waarschijnlijk niet op het gene je gemapt hebt.
Heb zelf nog de djm 800 gebruikt als midi samen met mijn cd spelers. Maar die zaten op een ander kanaal.

Kvint dit wel zeer jammer want dat zou eenorm de mogelijkheden verbeteren. Zo had ik het idee om bv. Midi op 1 deel te kunnen aan zetten ( midi met 1 volledig kanaal op mixer?samen met?1 cdj 2000) en het zelvde maar dan niet in midi mode. Om zo gemakkelijk te kunnen mixen tussen software an hardware met slechts 2 cd spelers en een mixer.

Edit 1: Al hoe wel.

Het signiaal die uit je midi uitgang komt is niet het zelvde als uit je RCA of digital out.
Dus moet je die in de praktijk toch over elkaar kunnen gebruiken.
Natuurlijk zou je midi mee bestuurd worden. Dus als we daar een deel kunnen op uitschakelen zou dat wel weer een mogelijkheid zijn.

Dus met als doen telkens zelf een soort van AAN/ UIT schakelaar tussen hard en software te gebruiken.

Edit 2: Dan spreek ik wel over een systeem met midi of USB en niet over een systeem met data platen of cd's
User edit by Meks on 25-01-2010 @ 00:17:56 (54%)
Meks    posted on 25-01-2010 00:21
Btw: iemand er in geslaagd om 2 codes te krijgen van 1 drukknop op de DJM800.

Zo kan ik 1 drukknop gebruiken om 1 sample te starten en te stoppen in plaats van 2.
Dolivieira    posted on 25-01-2010 04:45
toch werlt het niet helemaal feiloos.. Is mijn ervaring. Maar als die op midi staat dan werk het analooge gedeelte nog steeds mee.
User edit by Dolivieira on 25-01-2010 @ 04:45:46 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.378 days.
 Post CommentThat would be 179.3 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 5 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 14.888
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.165.649