Poster: BigSign
Beste DJ's,
Zoals de titel al zegt, De BPM veranderd vaak op mijn CDJ800mk2. Soms is die op het begin van een track bijv. 157 BPM en even later weer 60 BPM :S. Ik vind dit erg vervelend want er zit veel verschil in tussen die 2 getallen. Herkent iemand dit probleem?
Poster: feestbeest
Hier kan je niks tegen doen!
Je moet ook niet met de bpm meter mixen, met house electro enz. doe ik het er grof mee. bijv of je in de + of _ moet maar soms ben ik bezig staat de bpm op 126 terwijl de andere 128 is en hij precies gelijk zit.
Maar met urban/hip hop lijjkt mij dit niet, veel beats die veranderen enz.
Poster: Flexii
Ik snap het probleem niet, ik mag toch hopen dat je het verschil hoort tussen 157bpm en 60bpm
Ik denk dat iedere fatsoenlijke cd speler dit wel heeft. Zoals Xtremer al zei, een track heeft niet overal dezelfde BPM. Mijn RMP-1 heeft het ook.
Poster: BoydGriftJa dat klopt...eigenlijk is ie dan het dubbele. De breakbeats wil ie nog wel eens door de helft doen. Dus is 60 bpm eigenlijk 120 bpm.
Is de soort muziek die je draait. Als je een 128bpm housebeat hebt, dan springt hij niet ineens over naar 60 bpm. Het kan wel zijn in breaks dat het ritme zo is dat hij het als 60bpm herkent.
Poster: feestbeest
@nils7;
Nou bij breaks ofzo makkelijk!
Ik heb wel eens gehadt dat in een lange break hij overging naar 110:P
Maar wanneer de beat weer komt herstelt ie zig weer maar soms komt het voor.
Dus een hulpmiddeltje voor het in de buurt komen.
Een vriend wouw het ook eens proberen op de cdj's de beats liepen scheef en hij keek me aan:P
WTf waarom lopen ze niet gelijk?de bpm tellers staan toch gelijk?!:P
Poster: djdolivieira
Bigsgn @ Bij Urban muziek is het gewoon dat de BPM counter door de waar raakt. Ik weet nog dat jij Hiphop draait, namelijk. Dit is een probleem waar je zoals andere?hier boven al zeggen waar je niks aan kunt doen. Leer te beatmachen zonder?je BPM counter. Kijk bij house is de beat meestal. Boem?tis boem tiis boem tis. Bij?Hip hop is het Boem tis boem boem tis. En omdat daar een extra Low kick in zit snap de BPM counter het niet meer. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt. ???
Poster: CopainsDeluxe
Als je ook heel snel op de cue duwt een paar keer achtereen ga je ook een heel snel bpm krijgen, dus het is echt niet zo'n vertrouwbare bron !
Je moet het toch op een manier duidelijk maken, Rodger
Nee dat is niet zo. Bij geen enkel hederdaagse CDJ. Ik heb hier 3 CDJ1000 staan en draai zeker 2 x per maand op de 800 en 2?x per maand op de 400. En je kan net zo snel op die Cue knop drukken maar de BPM loopt niet op.
Poster: JollyJunkie
Volgens mij doet de beatcounter het volgende:
Hij concentreert zich op een bepaald geluid en telt dan hoe vaak dit voorkomt in een bepaalde tijd. Bij house keert elke beat dit geluid terug, bij hiphop niet, je hebt namelijk vaak geen bas en wel een snare, en ook andersom, volgens mij raakt de beatcounter daar van door de war.
@ Nils7: Dat hij het bij een scheef loopje aanpast lijkt me logisch, meer/minder beats in een bepaalde tijd.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.