Midi controller
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pedroz    posted on 10-01-2010 22:02
Hoi Djr's

Soms ga ik op feestjes draaien waar zeer veel genre's van muziek gedraaid moet worden (allround).
Dan sluit ik gewoon mijn twee?dn-s1200 aan op pc en draai via Midi de muziek van op men harde schijf.
Dit is gewoon een oplossing omdat ik de muziek niet op cd heb, en ook niet zal hebben.
?
De muziek die ik graag draai en dus?behoorlijk wil in elkaar mixen, wil ik echter op cd hebben. Dit omdat ik draaien via Midi totaal niet leuk vindt, het reageerd niet zoals ik wil. (maar voor allround is het goed genoeg, ik denk wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel)

Nou zit ik met het volgende probleem: ik kan tijdens het draaien niet switchen tussen midi en cd's... En dit is behoorlijk irritant!
Zat ik te denken: als ik nu een midi controller koop waarmee ik traktor/virtual dj etc. mee aan stuur, en ik hang deze gewoon bij aan mijn Xone 42, is mijn probleem toch opgelost?

Welke controller stellen jullie me voor? Er mag geen inwendig mengpaneel in zitten...

What do you think about Midi controller ??

Vote :   

Vassilli    posted on 10-01-2010 22:07
De NI Kontrol X1 !!
Pedroz    posted on 10-01-2010 22:09
edit: ik heb even opzoekwerk verricht.
Dit is inderdaad een goede oplossing.
Andere voorstellen?
User edit by Pedroz on 10-01-2010 @ 22:12:22 (100%)
Vassilli    posted on 10-01-2010 22:14
de Xone 1D? of 2D?
Pedroz    posted on 10-01-2010 22:18
Is er dan 1 uitgang per deck aan zo een controller?

m.a.w.: Kan ik van de controller met twee kabels naar men mengpaneel, en hier dan per deck een fader?hebben?
JollyJunkie    posted on 10-01-2010 22:21
Ja dat kan!
Als je iets meer geld hebt dan is een Eks Otus een erg goede oplossing!
LemonKick    posted on 11-01-2010 11:04
Hercules DJ RMX kan geloof ik ook nog wat pro audio herbergen... Pin me er niet op vast Happy, laughing
main    posted on 11-01-2010 11:47
korg nano kontrol Cool
Mixt-Ape    posted on 11-01-2010 11:59
Da's toch totaaaaal niet handig?

I say Xone: 1D!

De DN-HC1000s kan natuurlijk ook handig zijn...
Jorrit    posted on 11-01-2010 12:26
Wat hebben al deze suggesties nou voor nut voor de topicstarter als niemand zijn mening even onderbouwd?
ArTy    posted on 11-01-2010 12:27
Is het niet een vele goedkopere oplossing om 100 cd's te kopen en een cd map en dan toch je all-round muziek op cd te branden?

Ik ben hetzelfde begonnen als jij, house muziek op cd (via cdj-1000) en andere muziek via de pc. Na een tijdje kreeg ik echter veel meer all-round gig's en begon ik het ook steeds leuker te vinden. Ik kocht toen 2x Eks Otus omdat ik ook dacht dat dit handiger zou werken met all-round. Achteraf blijkt het hele midi gebeuren dus totaal niet goed te werken met all-round (vind ik). Het werkt allemaal (nog)?net niet goed genoeg. Dit heb je zelf ook ervaren.

bij all-round moet je altijd even je goede draai vinden, vind ik. Het is zo?breed dat je in eerste instantie door de bomen het bos niet meer ziet en het allemaal in het begin?wat moeilijk en onprettig maakt. Als je eenmaal je draai hebt gevonden, dus welke genres je helemaal niet liggen, welke je juist wel liggen?en je krijgt het publiek flink aan het feesten begin je het opeens de leukste stijl om te draaien.

Let er wel op, als je?all-round draait heb je de meeste boekingen en vaak?de gezelligste feesten. Ik draai zelf ook nogsteeds house maar ik merk dat de sfeer bij dat soort feesten altijd wat minder (gezellig) is.

Wat ik je eigenlijk wil zeggen is dat het handiger is om alles gewoon lekker op cd te branden en in een aparte map te doen, dit is wel even werk maar deze oplossing is het goedkoopste, werkt nu nog het prettigste en je bent het flexibelste. Als je nu een keer ergens in een kroeg mag draaien pak je je cd mappen en ben ja klaar om een feestje te gaan bouwen.
User edit by ArTy on 11-01-2010 @ 12:30:01 (2%)
Pedroz    posted on 11-01-2010 12:27
Ik heb een licht vermoeden dat die NI traktor controller voor mijn doel het meest geschikt is.
Met die dn-hc1000S is mijn probleem NIET opgelost, dit is slechts een hulpmiddel om extra functies te hebben bij timecode systemen.

Dan zou de keuze liggen tussen een Xone-1D of de traktor controller, maar welk van de twee werkt het handigst?
Adrien1989    posted on 11-01-2010 12:29
@Ts:
Als ik het goed begrijp wil je dus de decks die je in Traktor oid hebt mixen op je mixer zelf? Dus dan moet je of een audio interface kopen en een midi controler of een midicontroler met een geluidskaart ingebouwd. Begrijp ik jou goed en wat is je budget hiervoor??
Pedroz    posted on 11-01-2010 12:29
@ Arty: Dit is inderdaad ook een oplossing...
Pedroz    posted on 11-01-2010 12:31
Poster: Adrien1989
@Ts:
Als ik het goed begrijp wil je dus de decks die je in Traktor oid hebt mixen op je mixer zelf? Dus dan moet je of een audio interface kopen en een midi controler of een midicontroler met een geluidskaart ingebouwd. Begrijp ik jou goed en wat is je budget hiervoor??

Dat wil ik ja...
Is dit met de traktor controller niet mogelijk?

Budget maximum 250 euro...
Adrien1989    posted on 11-01-2010 12:32
De Traktor controller heeft geen geluidskaart ingegrepen nee Happy, laughing. Ik zit even te bedenken wat dat wel heeft, maar ik kan er zo snel even niet opkomen, ik hou me niet al teveel bezig in dat segment nl. Het geeft wel opheldering, een Xone 1d kan het ook niet. Een 2d wel, maar ligt ver buiten bereik van je budget.
Pedroz    posted on 11-01-2010 12:35
Dat is wel balen...

Ik denk dat ik Arty zijn oplossing zal volgen. Ik heb er eigenlijk niet genoeg geld voor over omdat ik het hele Midi gebeuren niet tof draaien vind.
Adrien1989    posted on 11-01-2010 12:36
Denk idd dat gezien je budget dat een betere oplossing is en het lijkt mij ook praktischer.
Down_Town    posted on 11-01-2010 13:51
Dat via midi het draaien niet gaat zoals jij wilt ligt niet aan het fenomeen digitaal draaien. Je moet het eerder zoeken bij de instellingen van je computer zoals latency o.a.
Met de juiste settings en controller is met midi draaien geen probleem. Je moet er echter wel rekening mee houden dat je een betrouwbare computer hebt. Als je Windows draait dan adviseer ik XP en de computer alleen maar voor je muziek te gebruiken en nergens anders voor. Wil je meer zekerheid van je computer neem dan een Apple.
Tegenwoordig gebruik ik een Vestax VCI-300 met Itch maar ik heb jarenlang plezier gehad met Traktor en een Faderfox controler.
Juist voor het allround draaien vind ik een collectie op een computer ideaal. Je kan dan vele genres muziek bij je hebben zonder je een breuk te sjouwen. Ook is het vinden van nummers vele malen sneller dan zoeken tussen honderden cd's.
Voordat ik digitaal ging ( alweer zo'n 6 jaar geleden ) heb ik jarenlang met vinyl en cd's lopen sjouwen. Dat was een leuke tijd maar het sjouwen mis ik niet?Smile
ArTy    posted on 11-01-2010 14:46
@Down-Town: Ik weet het niet, ik heb het zelf als niet prettig ervaren terwijl ik een aardige digitale set had, 2 Eks otus een xone 1d en een degelijke sony laptop. Met house draaien vind ik het werkelijk geweldig, 4 decks door elkaar en 3 fx panels (2 in traktor en 1 op me djm) dus de mogelijkheden waren zowat eindeloos.

Het allround draaien werkte echter niet prettig voor mijn gevoel, de pitch range was te klein (ik weet het die kan je aanpassen maar dan werd het weer tegevoelig op me otus), de auto-sync klopt vaak niet goed (jaja, dat kan je weer beatgridden maar dat vind ik erg veel werk voor een paar 1000 nummers) en 4 decks gebruik?ik nooit voor allround. Soms een keer 3 decks maar dat is zat.

Verder had ik er nog wat eigen problemen mee, kreeg de muziek niet zo op orde als ik op cd gewend was. Had alles per genre in een aparte map gedaan maar dan moet je weer per map zoeken ect. Ik weet ook op welke cd het nummer staat dat ik wil hebben. Zoeken hoeft dus nouwelijks, behalve bij een exotische aanvraag van een feestganger.

Nu wil ik het digitaal draaien absoluut niet afkraken of nep noemen ofzo, ik vind het een geweldige stap in de goede richting (namelijk de toekomst Cool) maar ik vind dat het nog niet goed genoeg geperfectioneerd is. Ik weet ook zeker dat ik ook weer over zal gaan stappen naar digitaal over een tijdje, zeker de komst van de cdj-900/cdj-2000 helpt hierbij doordat je gewoon de cdj lay-out kan gebruiken en dus in princiepe?het zelfde gevoel behoud.?
Down_Town    posted on 11-01-2010 18:51
OK Arty ik begrijp je argumenten. Alleen ging ik er van uit dat e bij allround draaien niet aan beatmatchen gedaan werd.
Ik heb 1 keer die otus bekeken en vond ook de pitchfader niet nauwkeurig genoeg. Je kan de pitch in Traktor echter op eenvoudige wijze toekennen aan 1 van de endless rotary knoppen die er op zitten. Ik had op mijn faderfox ook een endless rotary voor de pitch. Heel gaaf om van 100bpm via een loop snel naar 125bpm te gaan.
Succes met je keuze in ieder geval!!

This is an old Topic

No new postings for 5.449 days.
 Post CommentThat would be 181.6 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 13 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 10.835
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.358.218