@Down-Town: Ik weet het niet, ik heb het zelf als niet prettig ervaren terwijl ik een aardige digitale set had, 2 Eks otus een xone 1d en een degelijke sony laptop. Met house draaien vind ik het werkelijk geweldig, 4 decks door elkaar en 3 fx panels (2 in traktor en 1 op me djm) dus de mogelijkheden waren zowat eindeloos.
Het allround draaien werkte echter niet prettig voor mijn gevoel, de pitch range was te klein (ik weet het die kan je aanpassen maar dan werd het weer tegevoelig op me otus), de auto-sync klopt vaak niet goed (jaja, dat kan je weer beatgridden maar dat vind ik erg veel werk voor een paar 1000 nummers) en 4 decks gebruik?ik nooit voor allround. Soms een keer 3 decks maar dat is zat.
Verder had ik er nog wat eigen problemen mee, kreeg de muziek niet zo op orde als ik op cd gewend was. Had alles per genre in een aparte map gedaan maar dan moet je weer per map zoeken ect. Ik weet ook op welke cd het nummer staat dat ik wil hebben. Zoeken hoeft dus nouwelijks, behalve bij een exotische aanvraag van een feestganger.
Nu wil ik het digitaal draaien absoluut niet afkraken of nep noemen ofzo, ik vind het een geweldige stap in de goede richting (namelijk de toekomst
) maar ik vind dat het nog niet goed genoeg geperfectioneerd is. Ik weet ook zeker dat ik ook weer over zal gaan stappen naar digitaal over een tijdje, zeker de komst van de cdj-900/cdj-2000 helpt hierbij doordat je gewoon de cdj lay-out kan gebruiken en dus in princiepe?het zelfde gevoel behoud.?