Gear VS. Gear ??? (6/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 07-01-2010 16:01
Ik open dit topic, omdat ik graag van jullie?geweten had?wat volgens?jou?het?beste gear is.
Het is dus niet de bedoeling om het zoveelste Pioneer of iets dergelijks topic te starten.

Laat jullie dus volledig gaan en laat voral?je ervaring spreken!
Want er is veel meer dan Pioneer Gear.

Welk merk is/heeft volgens jou: - De beste sound
??????????????????????????????????????????????- De minste slijtage (vb qua pot-?
????????????????????????????????????????????????meters,knoppen,..)?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Gebruiksvriendelijkst
????????????????????????????????????????????? - Meest overzichtlelijkst?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Meest betrouwbare?????
???????????????????? ???????????????????????? - De beste klanten dienst/ reparatie servies?????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- ?

Edit: Het doel van?dit topic is gear vergelijken,? discuteren mag ,maar persoonlijke?discuties zijn niet gewenst.
Blijf elkaars mening respecteren.
Cool
User edit by Meks on 08-01-2010 @ 12:44:06 (41%)

What do you think about Gear VS. Gear ??? ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 17:29
Poster: JollyJunkie
Dat is waar, de PMC-580 is alleen wel erg onbekend (zegt niks over het apparaat maar dat zou we de rede kunnen zijn dat hij niet genomineerd is).
De PMC-580 wordt ook bijna nergens verkocht...

Ik heb 'm vorige zomer getest bij HTFR, en ik moet zeggen: WOW! Zo'n zalig gevoel heb ik nog maar zelden overgehouden aan een mixer. Alleen al de feel! Bovendien suuuuperstevig gebouwd, je kan er echt met een tank overrijden denk ik...
Geluidskwaliteit is ook gewoon meer dan degelijk, maar dat kan je natuurlijk altijd verwachten van een high-end Vestax...
Last but not least: de look! Echt ganz gail!

Shit, nu wil ik er een...:p
Estacy    posted on 10-01-2010 17:46
ikke niet, als je eenmaal geproeft heb aan een Ecler (dikke EQ knobs) dan wil je niks anders. bovendien liggen er in die Vestax dezelfde faders (nagenoeg, Alpha) als in een DJM, wat mij toch iets zorgen baart.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Adrien1989    posted on 10-01-2010 18:06
Alpha faders heb ik zelf alleen maar slechte ervaring mee, gaat snel stuk. Ziet ze ook vooral veel terug in B kwaliteit mixers. Maar geen idee of Alpha ook High End faders maakt.
Alpha is overigens niet te verwarren met Alps, wat wel zeer nice is Happy, laughing.
Estacy    posted on 10-01-2010 18:14
DJM 1000 heeft Alps, net als Dateq toch? vraag me alleen af welke er in Eclers liggen, of zijn die door Ecler zelf ontworpen?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 18:23
Poster: Estacy
ikke niet, als je eenmaal geproeft heb aan een Ecler (dikke EQ knobs) dan wil je niks anders. bovendien liggen er in die Vestax dezelfde faders (nagenoeg, Alpha) als in een DJM, wat mij toch iets zorgen baart.

Ah nu dat je't zegt, de faders heb ik niet echt grondig getest...was ook geen tijd voor!
Adrien1989    posted on 10-01-2010 18:37
Poster: Estacy
DJM 1000 heeft Alps, net als Dateq toch? vraag me alleen af welke er in Eclers liggen, of zijn die door Ecler zelf ontworpen?

Dateq gebruikt idd al jaren uitsluitend Alps Happy, laughing.

Van Ecler staat me bij dat huh iets deden met 'eigen' faders, dat zijn natuurlijk oem faders met een eigen opdruk lijkt mij. Maar ik ben niet al te goed thuis met de binnenkant van Eclers.
User edit by Adrien1989 on 10-01-2010 @ 18:38:05 (1%)
Roalin    posted on 10-01-2010 19:38
De Vestax heeft de standaard?(dus wss zelfde als DJM?)?Alpha faders en Alps potmeters.

De Denon heeft Alps.

De Ecler heeft de standaard Ecler-faders, zoals die in elke Ecler zijn.

bron: Reind's reviews (aboutdj.nl)
Adrien1989    posted on 10-01-2010 19:44
X1700 heeft Alps ja Happy, laughing.
Seca    posted on 10-01-2010 19:48
De beste sound: Ecler, Allen & Heath
De minste slijtage: Rodec
Gebruiksvriendelijkst: Rodec, Ecler NUO & EVO series (?heerlijke knoppen zeg! )
Meest oversichtelijkst: Ecler & Rodec
Meest betrouwbare: Zowiezo Rodec ( heeft zichzelf al genoeg bewezen )
De beste klantendienst: Rodec

Toen ik 2 mengpanelen binnenbracht van Rodec vroeg ik of ze het zo snel mogelijk konden repareren omdat ik ze dringend nodig had, 2 dagen later al een telefoontje dat ik ze mocht komen halen..
Ik kreeg een rekening, en die viel zeer goed mee. 1 mengpaneel kon niet meer gemaakt worden omdat ze er de Elco niet meer van hadden liggen ( Rodec MX34, 1989 ). Ze hebben er achter gezocht vele functies getest, en hiervoor moest ik niets betalen, alleen voor het gemaakte mengpaneel ( Rodec MX 180 MKIII )

De rodec van tekhead heb ik daar nog gezien, staat mooi gepresenteerd boven bij het bureau.
Ik was er al nieuwsgierig naar, want jongens, die zag er niet uit zeg! Cool?( Lees: verhaal van tekhead )

Overigens heb ik al vele rodec mengpanelen gehad, nog nooit zware problemen mee gehad.
Ik had zelfs nog een Rodec MX34 ( 8 kanaals mengpaneel van 20 jaar oud ), deze werkte nog perfect, intensief gebruikt.
User edit by Seca on 10-01-2010 @ 19:59:02 (5%)
Tekhead    posted on 10-01-2010 20:09
Poster: Seca

De rodec van tekhead heb ik daar nog gezien, staat mooi gepresenteerd boven bij het bureau.
Ik was er al nieuwsgierig naar, want jongens, die zag er niet uit zeg! Cool?( Lees: verhaal van tekhead )

Overigens heb ik al vele rodec mengpanelen gehad, nog nooit zware problemen mee gehad.
Ik had zelfs nog een Rodec MX34 ( 8 kanaals mengpaneel van 20 jaar oud ), deze werkte nog perfect, intensief gebruikt.

Die ziet er niet meer uit he Seca ?? We zullen al degene die commentaar hebben op Rodec eens naar Rodec moeten sturen, dan pas zal men eens respect hebben voor die mega mixers.
Aanschouw en kniel zoals Dave Clarke het ooit verwoorde
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Seca    posted on 10-01-2010 21:13
Poster: Tekhead

Die ziet er niet meer uit he Seca ?? We zullen al degene die commentaar hebben op Rodec eens naar Rodec moeten sturen, dan pas zal men eens respect hebben voor die mega mixers.
Aanschouw en kniel zoals Dave Clarke het ooit verwoorde

Ik wist niet wat ermee gebeurd was, tot ik te horen kreeg dat het de jouwe was, en wat er juist mee gebeurt is. Toen je zei dat hij nog steeds werkte ben ik toch wel verschoten dat da ding zoiets overleefd, maarja we zijn niets anders gewoon van Rodec zeker Happy, laughing

Er is trouwens een nieuwe Rodec uit,? de Rodec Original BX14 moest het je intereseren.
Zelf ken ik niets van de nieuwere Rodec's zoals bv de MX2400 ofzo, bij mij houd mijn kennis op bij de oudere modellen, meer dan dat hoef ik ook niet te hebben! Ik ben nog van plan om een vintage Rodec mengpaneeltje aan te schaffen, heerlijk toch? Cool

Gans Gail!

http://www.rodec.com/news/imagelarge28_1.jpg
User edit by Seca on 10-01-2010 @ 21:15:40 (1%)
Tekhead    posted on 11-01-2010 03:43
Poster: Seca
Er zal nu niemand van de Rodec haters of Piofans, durven geinteresseerd zijn, naar het verhaal van de mixer.
Weet je dat U2 aan Rodec de opdracht had gegeven om voor hun recente tour de mixers te leveren ? Bijna alles wat U2 laat maken komt uit Belgie, zoals de Klauw, het gigantisch grote high-Tek? Podiums.

Ik wist niet wat ermee gebeurd was, tot ik te horen kreeg dat het de jouwe was, en wat er juist mee gebeurt is. Toen je zei dat hij nog steeds werkte ben ik toch wel verschoten dat da ding zoiets overleefd, maarja we zijn niets anders gewoon van Rodec zeker Happy, laughing

Er is trouwens een nieuwe Rodec uit,? de Rodec Original BX14 moest het je intereseren.
Zelf ken ik niets van de nieuwere Rodec's zoals bv de MX2400 ofzo, bij mij houd mijn kennis op bij de oudere modellen, meer dan dat hoef ik ook niet te hebben! Ik ben nog van plan om een vintage Rodec mengpaneeltje aan te schaffen, heerlijk toch? Cool

Gans Gail!

http://www.rodec.com/news/imagelarge28_1.jpg

Ja, daar is naar het schijnt nog veel vraag naar, maar de jouwe op dat plaatje hierboven vind ik zooooooo mooi, vooral die V.U. meters.
Weet je, ik heb thuis ook een BX staan, en als je zoals ik wekelijks tussen de 100 en 200 vinyls moet beluisteren, mag je gelijk welke mixer kopen of gebruiken met de allerduurste HP, dat is allemaal snaps t.o. de RODECs, of je het HP volume, miniem of max zet, het vervormd voor geen meter.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 11-01-2010 @ 03:48:51 (27%)
Adrien1989    posted on 11-01-2010 08:53
Vintage mixers zijn tof?Cool, heb zelf een mooie Dateq collectie.
Xtremer    posted on 11-01-2010 09:24
Vind het er echt vreselijk uitzien.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Adrien1989    posted on 11-01-2010 09:38
Zijn mooie decoraties joh Winking my eye.
Mixt-Ape    posted on 11-01-2010 10:38
...OF een PMC-CX (l)(l)(l)(l)(l) [jizzing]
Adrien1989    posted on 11-01-2010 10:39
Dat vind ik echt zo'n gave mixer :D
Dolivieira    posted on 11-01-2010 10:44
Die rodec daar boven is nostalgie. Leuk man die oude gear. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Adrien1989    posted on 11-01-2010 10:46
Heb hier nog een lpm6 staan, heb ook ?4-2, kan er ff geen foto van vinden, maar die mixer is helemaal bejaard. Altijd opzoek naar oude Dateqs voor een leuk prijsje Tongue.
Foto'tje van de lpm6:
Dolivieira    posted on 11-01-2010 10:51
Leuk man, om dat terug te zien. Kijk een oude Lpm 7 en gpm 8 kom je nog regelmatig tegen maar eeen LPM6. Vroeger draaide ik in de Dirty Cash in rotterdam die had er een staan.
Mixt-Ape    posted on 11-01-2010 10:51
Poster: Adrien1989
Dat vind ik echt zo'n gave mixer :D

Ik ben al meer dan een jaar naar ??n op zoek, maar jammer genoeg nog altijd zonder succes... ooit ZAL ik er een hebben!
Adrien1989    posted on 11-01-2010 10:52
User edit by Adrien1989 on 11-01-2010 @ 10:56:24 (12%)
Dolivieira    posted on 11-01-2010 10:53
Wie zoekt zal vinden Mixt-ape. Ik denk dat als je denk die vind ik niet meer. Loop je er in eens tegenop.
Poster:?Adrien1989
Alstu:

Link werkt niet goed Adrien
Alert : Edit je post, in plaats van een reply op jezelf te plaatsen.
Mod edit by Jorrit on 11-01-2010 11:55 (100%)
Adrien1989    posted on 11-01-2010 10:56
Thnx, ff aangepast Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 11-01-2010 11:09
Lol @ Adri?n for making me look retarded!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

75 Users online: 13 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 25.323
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.407.198