Gear VS. Gear ??? (5/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 07-01-2010 16:01
Ik open dit topic, omdat ik graag van jullie?geweten had?wat volgens?jou?het?beste gear is.
Het is dus niet de bedoeling om het zoveelste Pioneer of iets dergelijks topic te starten.

Laat jullie dus volledig gaan en laat voral?je ervaring spreken!
Want er is veel meer dan Pioneer Gear.

Welk merk is/heeft volgens jou: - De beste sound
??????????????????????????????????????????????- De minste slijtage (vb qua pot-?
????????????????????????????????????????????????meters,knoppen,..)?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Gebruiksvriendelijkst
????????????????????????????????????????????? - Meest overzichtlelijkst?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Meest betrouwbare?????
???????????????????? ???????????????????????? - De beste klanten dienst/ reparatie servies?????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- ?

Edit: Het doel van?dit topic is gear vergelijken,? discuteren mag ,maar persoonlijke?discuties zijn niet gewenst.
Blijf elkaars mening respecteren.
Cool
User edit by Meks on 08-01-2010 @ 12:44:06 (41%)

What do you think about Gear VS. Gear ??? ??

Vote :   

dp_    posted on 08-01-2010 17:48
Nils je was heus niet de eerste die zoiets bedacht heeft CoolEr bestaat al zoiets namenlijk de jazzmutant Lemur.
nils7    posted on 08-01-2010 17:51
Poster: dp_
Nils je was heus niet de eerste die zoiets bedacht heeft CoolEr bestaat al zoiets namenlijk de jazzmutant Lemur.

Ziet er niet echt uit als DJ apparatuur maar meer als live apparatuur!
En het kan alleen met dat apparaat... dus je moet dat ding volgens mij mee sjouwen ipv een USB stick Winking my eye
Estacy    posted on 08-01-2010 18:02
Poster: Meks

dat is niet nodig Met de EXF 1000 kan je dat al Cool

dat ding kost 900 E, beetje veel voor killende EQ's of niet??

En Nils7, en de mensen die een schijthekel aan touchscreens hebben? zoals ik?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Adrien1989    posted on 08-01-2010 18:08
Poster: Estacy

heeft niks te maken met geluidskwaliteit Winking my eye is gewoon hoe de fabrikant de EQ's heeft ingesteld.?

Was net m'n berichtje aan het typen toen ik dit zag staan, helemaal gelijk. Een goede EQ is een EQ die de muziek niet uit zijn verband trekt Happy, laughing.?
Dolivieira    posted on 08-01-2010 19:07
Idd, Helemaal mee eens Adrien1989
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
nils7    posted on 08-01-2010 19:13
Poster: Estacy

dat ding kost 900 E, beetje veel voor killende EQ's of niet??

En Nils7, en de mensen die een schijthekel aan touchscreens hebben? zoals ik?

Een keer werken met een fatsoenlijk touchscreen Winking my eye... er zit veel verschil tussen dat weet ik wel!
Maar op zo iets wat minimaal 1500euro zou kosten verwacht ik toch wel enigzins een fatsoenlijk touchscreen Winking my eye
Estacy    posted on 08-01-2010 19:25
ik houd er nou eenmaal van om iets vast te kunnen pakken. zoals een faderknop of een potmeter. En met touchscreens heb je dat niet, zit je daar een beetje op een stom glaasje te tikken. Voor een telefoon wil ik ook iets met toetsen.
Tekhead    posted on 08-01-2010 21:51
Poster: Luni-B
Tekhead heb je zelf wel is uberhaupt met pioneer gedraaid ?
 Uiteraard, en ik heb nooit gezegd dat het een slechte mixer is, of een slechte geluidskwaliteit heeft, heb de mixer alleen nooit de hemel ingeprezen, een afterclub waar ik vroeger draaide (voor gerechtelijke sluiting) had ook een Pioneer naast een Rodec, en ik switchte regelmatig om met de effecten te kunnen raggen of zo, en dat was leuk, maar ook niet meer dan dat, en veel van die effectjes deed ik manueel, op de rodec, en de TT's technics, en met de Marelco Amps, geloof me, dat is werken, maar dat was heavy duty djingen. De faders van de pioneer waren smooth en deden wat ze moesten doen, maar ik voelde toch aan ze, dat ik er wat voorzichtiger mee moest omgaan, precies of ik ging ze uit de mixer raggen.? wat ik aan de DJM aangenamer vond t.o. de Rodec, is dat de EQ; knoppen makkelijker te bedienen zijn voor mensen met dikke vingers. Een ander verschil dat ik had, was de warme klank die een Rodec Heeft (niet alleen Rodec uiteraard) t.o.? digitale mixers. Ik vind de DJM geen slechte mixer, maar ook niet meer dan dat, en als hij verkocht zou worden aan 3de vd prijs zou ik hem mss wel kopen, maar als ik de huidige prijs zie voor de DJM, en beoordeel op meerdere voor mij belangrijke quota, ook welk land hij is gemaakt enzo, dan denk ik er zwaar het mijne van, zoals de meeste hier al wel weten.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Victor    posted on 09-01-2010 11:06
Poster: djdolivieira

weetje waarom een Dateq of rodec langer door blijft spelen. Omdat er minder poespas in zit. In een Pioneer, Denon en andere mengtafels met effecten bakken zitten micro procesoren die dingen moeten uitrekenen. Die kunnen niet zo goed tegen vocht. En dat heb niks met de gebruikte onderdelen te maken op dat momnet.?

Dat is echt niet het hele verhaal. Een Dateq LPM7.3/GPM8.3 heeft minder elektronica dan een DJM800. Maar een Dateq is intern ook veel mooier opgebouwd: modulaire opbouw per kanaal, faders niet direct achter de opening zodat vocht er niet meteen inloopt, betere kwaliteit faders. Dat bedoel ik met roadproof: aan de opbouw van een LPM7.3/GPM8.3?kan een DJM-800 echt niet tippen.
Dolivieira    posted on 09-01-2010 11:10
Ja maar dat komt omdat er toen niet zo veel op hoefde te zitten. Kijk je hebt daar gelijk in. Het ziet er ook veel overzichtelijker uit dan een menig mengpaneel van nu. En de simpelheid maak hem ook zo sterk. Gelde ook voor de LPM 7 en GPM 8 en ook de 7.2 en de en 8.2 en de 8ti. Waar je dat ook terug in vond is de Rodecs van Belgie. ?
User edit by Dolivieira on 09-01-2010 @ 11:12:05 (62%)
Ilja    posted on 10-01-2010 10:48
@MaximDJ
-
**Wie zijn wij eigenlijk om te zeggen welke mixer het best is?!
Het gaat er toch om wat je het fijnst vind werken, als Jorrit een DJM 800 het fijnst vindt werken, toppie toch!**
-
Wat denk je van bepaalde DJ bladen en DJ websites ( deze niet meegerekend want LEAD is van PIO en bij kritiek op hun gear meteen op het maatje van een van de Japanse hoge managers moeten komen ( ik weet zeer goed hoe japanse bedrijven werken ) ?) zij roepen telkens weer PIO als be beste uit, en omdat daar zeker wat slimmerikken zitten zullen zij wel weten waar ze het over hebben ).?
Dolivieira    posted on 10-01-2010 10:53
Poster: Ilja
@MaximDJ

-

**Wie zijn wij eigenlijk om te zeggen welke mixer het best is?!

Het gaat er toch om wat je het fijnst vind werken, als Jorrit een DJM 800 het fijnst vindt werken, toppie toch!**

-

Wat denk je van bepaalde DJ bladen en DJ websites ( deze niet meegerekend want LEAD is van PIO en bij kritiek op hun gear meteen op het maatje van een van de Japanse hoge managers moeten komen ( ik weet zeer goed hoe japanse bedrijven werken ) ?) zij roepen telkens weer PIO als be beste uit, en omdat daar zeker wat slimmerikken zitten zullen zij wel weten waar ze het over hebben ).?

Overdrijven is ook een vak. Er is meer dan alleen Pioneer. En DJ Resource staat helemaal los van Pioneer.
User edit by Dolivieira on 10-01-2010 @ 10:54:05 (10%)
thomassmith    posted on 10-01-2010 11:01
http://www.youtube.com/watch?v=235r6ddp0eo

dit geeft wel een goeie indicatie van de beste mixer denk ik,

dit hebben ze voor allerlij groepen gedaan.
Ilja    posted on 10-01-2010 11:32
-
Goede video, maar bij deze zou ik voor DN-X1700 gaan, die gasten die beordeling ?geven, zijn wel lekker makkelijk, omdat het in clubs staat kies ik maar voor PIO, dat is wel heel lame.?Cool
Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 11:58
Dat dacht ik ook toen ik deze video voor het eerst zag! Het hangt natuurlijk ook af van de presentatie. Het is algemeen bekend dat Rik Parkinson heel enthousiast Pioneer-producten presenteert. Als je dit dan vergelijkt met die tamme bloemzak van Allen & Heath die eigenlijk niks vertelt over de mixer en die 2 faggots voor Denon die daar een beetje raar staan te doen, dan is het ook wel te begrijpen dat sommige mensen minder warm worden voor hun mixers...
Tekhead    posted on 10-01-2010 12:28
Poster: Ilja

-

Goede video, maar bij deze zou ik voor DN-X1700 gaan, die gasten die beordeling ?geven, zijn wel lekker makkelijk, omdat het in clubs staat kies ik maar voor PIO, dat is wel heel lame.?Cool

Hoeveel denk je dat er zo zijn Ilja ? Weet je dat er sommige uitbaters van clubs zijn, die hem enkel kochten omdat volgens de verkoper, (die hen ook de cdj's verkocht), de cdj's niet op een andere mixer konden aangesloten worden,?Cool en hoe dom ben je dat je je zo laat ringeloren (ook een smerige verkooptruc uiteraard).
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 10-01-2010 @ 12:29:49 (1%)
Dolivieira    posted on 10-01-2010 12:41
Idd dat gebeurd ook wel.
Ilja    posted on 10-01-2010 13:13
@Mixt-Ape
True Pio presentatie was zeer netjes, ?van denon ( I just know this mixer for 10 minutes ) lekker overtuigend maar niet heus.?Cool
Estacy    posted on 10-01-2010 16:42
Poster: Mixt-Ape
Dat dacht ik ook toen ik deze video voor het eerst zag! Het hangt natuurlijk ook af van de presentatie. Het is algemeen bekend dat Rik Parkinson heel enthousiast Pioneer-producten presenteert. Als je dit dan vergelijkt met die tamme bloemzak van Allen & Heath die eigenlijk niks vertelt over de mixer en die 2 faggots voor Denon die daar een beetje raar staan te doen, dan is het ook wel te begrijpen dat sommige mensen minder warm worden voor hun mixers...

klopt, klopt, al hield die pioneer gast wel van knopjes drukken... Ik vondt het bijzonder jammer dat die van A&H niks zei over de bouwkwaliteit om maar iets te noemen. en jammer dat er geen Ecler Evo 5 bijstond. Wel respect voor James die lekker voor de 92 koos!
Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 16:46
Vind ik ook...
Eigenlijk belachelijk dat er niet eens een Evo4, Evo5 of PMC-580 Pro bijstond idd...
JollyJunkie    posted on 10-01-2010 16:54
Evo 5 viel in een andere categorie, Digital USB/Firewire Mixer, die heeft ie ook gewonnen! Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 10-01-2010 16:56
Ahja, nu je't zegt!

Maar dan nog is er de Evo4 en PMC-580...
JollyJunkie    posted on 10-01-2010 17:01
Dat is waar, de PMC-580 is alleen wel erg onbekend (zegt niks over het apparaat maar dat zou we de rede kunnen zijn dat hij niet genomineerd is).
De PMC-580 wordt ook bijna nergens verkocht...
Esmee    posted on 10-01-2010 17:11
ja ik miste de laatste 2 die jij noemde ook mixt-ape! en waar is de korg zero 4?
AdenFarleigh    posted on 10-01-2010 17:12
De beste gear is die waar jijzelf het beste mee uit de voeten komt.
Kheb momenteel 2x800mk2 en een Korg402 staan, en das een feestje opzich hehe, verder heb ik niet veel ervaring met andere mixers/spelers. Al zou ik nog best eens willen spelen met een Evo4 of 5, Synq SMX3. Qua spelers lijkt de Denon DN3700 me ook wel nat.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

76 Users online: 1 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 6.306
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.536