Gear VS. Gear ??? (4/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 07-01-2010 16:01
Ik open dit topic, omdat ik graag van jullie?geweten had?wat volgens?jou?het?beste gear is.
Het is dus niet de bedoeling om het zoveelste Pioneer of iets dergelijks topic te starten.

Laat jullie dus volledig gaan en laat voral?je ervaring spreken!
Want er is veel meer dan Pioneer Gear.

Welk merk is/heeft volgens jou: - De beste sound
??????????????????????????????????????????????- De minste slijtage (vb qua pot-?
????????????????????????????????????????????????meters,knoppen,..)?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Gebruiksvriendelijkst
????????????????????????????????????????????? - Meest overzichtlelijkst?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Meest betrouwbare?????
???????????????????? ???????????????????????? - De beste klanten dienst/ reparatie servies?????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- ?

Edit: Het doel van?dit topic is gear vergelijken,? discuteren mag ,maar persoonlijke?discuties zijn niet gewenst.
Blijf elkaars mening respecteren.
Cool
User edit by Meks on 08-01-2010 @ 12:44:06 (41%)

What do you think about Gear VS. Gear ??? ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 14:35
Ik wil trouwens die SL-DZ nog altijd eens grondig testen, heb er ooit wel eens mee gewerkt maar nooit echt diepgaand! Ik ga eens iemand in de buurt zoeken die er een heeft...
Het is overigens wel echt een prachtig apparaat qua uiterlijk naar mijn mening!
User edit by Mixt-Ape on 08-01-2010 @ 14:57:22 (81%)
MaximDJ    posted on 08-01-2010 14:35
@Jorrit
Ok?!

Dan zal ik maar even het goede voorbeeld geven:

Reloop RMX 40 Blackfire? Plus en Minpunten

Looks: Vindt de looks van de RMX 40 erg mooi. Gewoon strak en overzichtelijk! En de rubberen POT meters voelen geweldig aan!

Functie's: Vindt dat de Reloop zijn geld zeker waard is qua functie's. Hij heeft 4 kanalen, 2 mic ingangen, en een effectbox. Super dus! Effecten zijn ook erg leuK!

Uiteindelijk: Voor ? 350,00 is dit zeker geen verkeerde mixer!! doen dus!!

VS.

Dateq mixer

Looks:?Dateq's zien er niet spectaculair uit. Iedereen kan ermee overweg. Simpelheid zelve. Voordeel van de Dateq's is dat ze een goede VU meter hebben, en gewoon welbekend superstevig zijn! Perfect voor bijv. een Drive In! Of bij gelegenheden waar niet echt spectaculaire effecten en beatmatches nodig zijn! Hij heeft geen effectenbak. Helaas.

Functie's: Veel mic en Line ingangen. Verder eigenlijk niks! Dat is typisch Dateq. Simpel, kan niet veel kapot, niet teveel poespas!

Uiteindelijk: Dateq kost een hoop geld! Zo'n ? 1600,00 en dat vindt ik teveel betaald voor deze mixer. Het is weliswaar zo dat hij bijna onverwoestbaar is, maar er zit verder echt niks op. Daarom zul je ook nooit een House of iets anders waar spectaculaire effecten nodig zijn op een Dateq zien draaien.

Voor mij persoonlijk dus echt de RMX 40!?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 08-01-2010 @ 14:36:30 (4%)
Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 14:39
Dan volg ik:

DJM series:
Looks: Vind het wel mooie mixers, maar ben ze ondertussen wel al een beetje beu gezien...

Functies: Veel functies, groot arsenaal aan effecten. Goed voor de mensen die dit ook daadwerkelijk gebruiken maar als je het mij vraagt klinken ze stuk voor stuk echt cheesy en 100% afgezaagd!

Geluid: Geluid is naar mijn mening zeer onaangenaam, klinkt bijna fake!

Uiteindelijk: Mooie mixer, geluid en EQ konden beter, aanwezigheid van effecten voor degenen die willen, bouwkwaliteit laat jammer genoeg ook te wensen over. Veel te duur voor wat ze zijn!
Tenslotte: Overpriced!

Xone series:

Looks: PRACHTIGE mixers! zien er super gelikt uit, lak is perfect afgewerkt, puur jizzen gewoon!

Functies: De functies die een Xone heeft zijn 100% geperfectioneerd. Geweldige filters, de 92 heeft een super uitgebreide Send/Return, 4-band EQ is de beste op de markt!

Geluids-en bouwkwaliteit: Ongenaakbaar, tenzij evt. door oerdegelijke, zij het misschien ietwat ouderwetsere mixers als Dateq en Rodec...

Uiteindelijk: Geweldig mooie mixers, prachtig geluid, superstevig, goed PFL-systeem, ongelooflijke filters. Geen andere effecten aanwezig. Dit is misschien voor sommigen jammer...

User edit by Mixt-Ape on 08-01-2010 @ 14:46:32 (100%)
Adrien1989    posted on 08-01-2010 14:48
Vind het zo jammer dat een Xone 92 geen Send Return heeft, maar een Aux, dat zijn echt twee verschillende dingen. Als je een effecten apparaat aansluit via een aux krijg je een dubbel geluid, wat gaat phasen, bij een send return is dat niet zo, omdat het geluid simpelweg een andere weg neemt. Dat is voor mij toen der tijd ook de reden geweest om niet over te gaan op een Xone 92, aangezien ik een goede send/return nodig had. Maar voor wat ik nu doe is een aux juist wel super makkelijk, dus wie weet....
User edit by Adrien1989 on 08-01-2010 @ 14:49:34 (1%)
Tekhead    posted on 08-01-2010 14:51
@ jorrit,
?hoe jij met allerlei geleerde woorden en uitdrukkingen altijd je gelijk probeert te halen is ongelooflijk, maar geeft de tegenpartij niet toe, dan doet hij uit de hoogte, en trek je je terug uit de discussie, en hoop je geen gezichtsverlies te lijden. Dat is pas uit de hoogte doen, zelfs beledigend, en getuige van weinig respect voor je tegenstanders. Maar jorrit, no hard feelings, discussie gesloten, blijft gesloten voor mij, ik hou er niet van om terug boven te halen bij een ander aankomend topic.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 14:54
Poster: Adrien1989
Vind het zo jammer dat een Xone 92 geen Send Return heeft, maar een Aux, dat zijn echt twee verschillende dingen. Als je een effecten apparaat aansluit via een aux krijg je een dubbel geluid, wat gaat phasen, bij een send return is dat niet zo, omdat het geluid simpelweg een andere weg neemt. Dat is voor mij toen der tijd ook de reden geweest om niet over te gaan op een Xone 92, aangezien ik een goede send/return nodig had. Maar voor wat ik nu doe is een aux juist wel super makkelijk, dus wie weet....

Da's raar...ik heb het al perfect weten werken met een Kaoss Pad!
Jorrit    posted on 08-01-2010 14:55
Poster: Tekhead
@ jorrit,
?hoe jij met allerlei geleerde woorden en uitdrukkingen altijd je gelijk probeert te halen is ongelooflijk, maar geeft de tegenpartij niet toe, dan doet hij uit de hoogte, en trek je je terug uit de discussie, en hoop je geen gezichtsverlies te lijden. Dat is pas uit de hoogte doen, zelfs beledigend, en getuige van weinig respect voor je tegenstanders. Maar jorrit, no hard feelings, discussie gesloten, blijft gesloten voor mij, ik hou er niet van om terug boven te halen bij een ander aankomend topic.

Heeft niks met gezichtverlies te maken. Puur het feit dat ik het gevoel heb dat het zinloos is tegen je in te gaan. Vrij zwak om dan nog even deze post te maken, terwijl het topic allang weer verder loopt. Als je nog wat kwijt wil hoor ik dat graag via PM.
Mod edit by Jorrit on 08-01-2010 14:56 (1%)
Tekhead    posted on 08-01-2010 14:55
@Maximdj: De DDM-4000 van behringer al geprobeerd ?, Volgens een vooraanstaand muziek tijdschrift, een bom van een mixer, voor een belachelijk lage prijs, iets rond de 300,00 euro denk ik.
op? meetingmusic.com review ervan.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 08-01-2010 @ 14:59:27 (33%)
Meks    posted on 08-01-2010 14:55
Dat lijkt er al beter op Cool
Adrien1989    posted on 08-01-2010 14:59
@MA
Of je het wel of niet hoort hangt van je dry/wet verhouding, welke effecten je gebruikt en hoe je ze gebruikt, dus het kan inderdaad prima zijn dat het niet optreed, of dat het niet opvalt.
User edit by Adrien1989 on 08-01-2010 @ 14:59:59 (4%)
Meks    posted on 08-01-2010 15:52
Ik heb eff de DDM 4000 gecheckt.

Voordeel:
Kvind die niet slecht.
Vooral de optiese faders vind ik lekker. Deze techniek zou hufferd proof moeten zijn.
Denk dat de tijd dit zal bewijzen als dit al dan niet zo is.
Ook de?constand?gesynchroniseerde sampeler (of zal ik het roll effect noemen in pioneer taal) vind ik de maks. Want je moet eens een roll effect synchroniseren met een Djm 800. Dat gaat maar wel moeilijk. Veel instel mogelijkheden (naar eigen keuze).

Nadeel: Minder overzichtelijk/bij de hand liggend.?Het vraagt allemaal redelijk wat tijd om alles in te stellen in vergelijking met een djm. (of het is omdat ik nog nooit met deze gewerkt heb.

Veel instel mogelijkheden (naar eigen keuze). Zet ik hier ook als nadeel. Want je moet je eens voorstellen dat een dj in een club deze vooraf vollegig naar zijn goesting ingesteld heeft. En jij komt juist na hem. Dan moet je alles opnieuw veranderen. En denk dat dat bij deze mixer een nadeel zal zijn. Want je kan zelf je crossfader gebruiken voor effects en zo.

Edit: Prijs: 300 ? 400 euro Vind ik niet veel voor zo een?mixer
(kheb hem wel nog niet kunnen uittesten in het echt)
User edit by Meks on 08-01-2010 @ 15:56:19 (12%)
Vassilli    posted on 08-01-2010 16:13
Ik heb de DDM4000 ik ben er erg tevreden over, wel een paar nadelen: De HP ingang zit op een hele rare plek, en de EQ knoppen gaan een beetje 'los' aanvoelen na enige tijd..
Voor de rest zitten er mooie effecten op en de faders voelen ook goed aan!?
Meks    posted on 08-01-2010 16:24
Poster: Vassilli
Ik heb de DDM4000 ik ben er erg tevreden over, wel een paar nadelen: De HP ingang zit op een hele rare plek, en de EQ knoppen gaan een beetje 'los' aanvoelen na enige tijd..
Voor de rest zitten er mooie effecten op en de faders voelen ook goed aan!?

Die faders werkt dat nauwkeurig? Want dat is opties
nils7    posted on 08-01-2010 16:24
Poster: Adrien1989
Dat cue'en is altijd even wennen ja als je terugkomt van ??n van de beiden merken ja Happy, laughing, alhoewel je Denon spelers ook op de 'Pioneer manier' kan instellen, persoonlijk neem ik eigenlijk nooit de moeite daartoe. Maar Denon spelers zijn sowieso echt een hele andere wereld. Draaiende platter.... Ik vind het niets Tongue. Neemt niet weg dat het de kwaliteit uitstekend is.

Ik haak hier in Happy, laughing

Eerst ff over die mixer...

De DJM800 is inderdaad niet de beste qua geluid, een xone is beter... dit heel simpel te testen door de EQ's op 0 te zetten, een DJM800 geeft dan nog geluid door terwijl een xone 'm echt killt.

Persoonlijk vind ik alleen 4 banks EQ helemaal niks, ik haal ze constant door elkaar, en in 1 x de bass erin gooien: lachuh joh aan 4 knopjes draaien! Je kan merken dat A&H uit het studio gebeuren komt, mooie dingen maar voor echt Club DJ'ing niet geschikt... maar volgens mij hadden ze er wel 1 met een 3 banks EQ (toch?Cool).

Thuis heb ik een DJM800 staan maar op locatie is het meestal toch een Dateq, en ik kan op beide gewoon draaien alleen de effecten mis je op de Dateq.

En het nadeel van de dateq (die veelvuldig tegen komt de LMP 7.2 is da volgens mij) is dat je na 0dB nog een stuk kan met de fader (wat eigenlijk qua draaien fijner is om hem tot het uiterste te zetten) alleen dan gaat ie zelf het geluid versterken wat het niet ten goede komt Unhappy
Maar de dateqs kunnen weer een fles champagne aan heheheh?Cool

Dan de cdspelerkes van Denon, mooie dingen en een goede vervanging wanneer er geen Pioneer staat. Alleen ik vertrouw de knoppen nog steeds niet, door dat soort rubberachtige iets krijg ik soms dat ze niet functioneren zoals ik wil Unhappy en ze lezen niet altijd mijn cd's waarbij de CDJ's daar nooit problemen mee hebben.

Oohw en de BPM counter (ik geef eerlijk toe ik gebruik 'm gewoon) op de Denon is vaak trager en verschilt behoorlijk met de CDJ's!
User edit by nils7 on 08-01-2010 @ 16:25:57 (5%)
Vassilli    posted on 08-01-2010 16:26
De Xone 42 heeft een 3-band EQ :D
nils7    posted on 08-01-2010 16:33
Poster: Vassilli
De Xone 42 heeft een 3-band EQ :D

Die ja, mooi ding, maar qua lay out toch wel weer a la DJM800 Happy, laughing
Da scheelt... als ie digitaal kon volgens mij een sjiek ding!
Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 16:33
Het is gewoon kwestie van gewoonte...ik zou NOOIT meer afstand willen doen van m'n 4-band EQ!
Estacy    posted on 08-01-2010 16:37
Poster: nils7

De DJM800 is inderdaad niet de beste qua geluid, een xone is beter... dit heel simpel te testen door de EQ's op 0 te zetten, een DJM800 geeft dan nog geluid door terwijl een xone 'm echt killt.

heeft niks te maken met geluidskwaliteit Winking my eye is gewoon hoe de fabrikant de EQ's heeft ingesteld. eigenlijk zou er op de DJM 800 een knopje moeten zitten waarmee je kunt kiezen of de EQ's killen of niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
FML    posted on 08-01-2010 16:38
Tekhead heb je zelf wel is uberhaupt met pioneer gedraaid ?
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Vassilli    posted on 08-01-2010 17:07

Ach zonder digitale optie vind ik m nog steeds sjiek !:D
Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 17:09

MAAR DAT? ...

(slikt woorden in, want heeft toch geen zin)
Dolivieira    posted on 08-01-2010 17:12
Poster: Estacy

heeft niks te maken met geluidskwaliteit Winking my eye is gewoon hoe de fabrikant de EQ's heeft ingesteld. eigenlijk zou er op de DJM 800 een knopje moeten zitten waarmee je kunt kiezen of de EQ's killen of niet.

Ik heb het niet zo op Kill switches. Of popmeters die killen. Had je vroeger op de Dateq en rodec ook niet. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 08-01-2010 17:19
ik bedoel ook geen kill switches, maar een switch om te kiezen of je EQ's killen of niet. Ik ben trouwens wel fan van killende EQ's, en sommige zijn dat niet. dus waarom DJs niet de mogelijkheid geven om dat te kiezen?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Meks    posted on 08-01-2010 17:29

Dat is niet nodig Met de EXF 1000 kan je dat al Cool
nils7    posted on 08-01-2010 17:38
ik bedoel ook geen kill switches, maar een switch om te kiezen of je EQ's killen of niet. Ik ben trouwens wel fan van killende EQ's, en sommige zijn dat niet. dus waarom DJs niet de mogelijkheid geven om dat te kiezen?

Da gaat niet werken om een mixer te maken met allerlei knoppen die de 1 wel gebruikt en de ander niet!

Het kan echter wel in de huidige techniek Winking my eye

Men neme een groot multi touch-screen met daarin (gecombineert) de fysieke knoppen: 4 faders, 3 EQ bank, Gain en nog enkele draai knoppen!
En dan de rest (en functionaliteit) is in te stellen vooraf op de pc, men installeert jouw features en lay out (Via een PC programma) op een usb stickje!?
USB stickje in het mengpaneel en je hebt JOUW mengpaneel op locatie! Met functies, effecten etc. op de plekken die jij wil!

Dit kan je ook met cd spelers doen. 1 groot touchscreen met een Jog!
En dan de rest van de knoppen op de plaatsen die jij wil met ook de functionaliteiten erin, opgeslagen op jouw USB stickje!
Dus iets van een uitbreiding op recordbox, wellicht op de DJM-800 MK2 (??) een linkje van de cd speler(s) naar het mengpaneel, dan kan alles op 1 USB stickje?Cool

* PS Pioneer... ideetje is van mij heWinking my eye?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 2 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 3.297
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.838.009