Gear VS. Gear ??? (3/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 07-01-2010 16:01
Ik open dit topic, omdat ik graag van jullie?geweten had?wat volgens?jou?het?beste gear is.
Het is dus niet de bedoeling om het zoveelste Pioneer of iets dergelijks topic te starten.

Laat jullie dus volledig gaan en laat voral?je ervaring spreken!
Want er is veel meer dan Pioneer Gear.

Welk merk is/heeft volgens jou: - De beste sound
??????????????????????????????????????????????- De minste slijtage (vb qua pot-?
????????????????????????????????????????????????meters,knoppen,..)?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Gebruiksvriendelijkst
????????????????????????????????????????????? - Meest overzichtlelijkst?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Meest betrouwbare?????
???????????????????? ???????????????????????? - De beste klanten dienst/ reparatie servies?????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- ?

Edit: Het doel van?dit topic is gear vergelijken,? discuteren mag ,maar persoonlijke?discuties zijn niet gewenst.
Blijf elkaars mening respecteren.
Cool
User edit by Meks on 08-01-2010 @ 12:44:06 (41%)

What do you think about Gear VS. Gear ??? ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 12:45
Ja natuurlijk is het zo, dat is net het irritante...
Jorrit    posted on 08-01-2010 13:09
Poster: Mixt-Ape

?Maarja, dit zal je ook wel weer kunnen weerleggen op 1 of andere manier zeker?

Ja natuurlijk is het zo, dat is net het irritante...

Wat heeft het voeren van een discussie voor nut als je met dit soort dooddoeners komt?

Zo nu en dan heb ik wel eens het idee dat het niet is dat het niet te snappen is, maar dat het meer is niet willen snappen?

Zo nu en dan heb ik wel eens het gevoel dat het wel te lezen is, maar dat men gewoon te lui is om iets te lezen. Dat een Dateq mixer degelijker is dan een Pioneer mixer zal vast zo zijn, maar het is me nog nooit gelukt een echo uit een Dateq mixer te halen zonder effectenpaneel.

Kan je wel gaan roepen dat Pioneer gebruikers het niet willen snappen, maar volgens mij geven mijn posts boven je heel duidelijk aan dat ik het wel snap, maar dat een Dateq mij domweg niet de features geeft die ik wil hebben.

Mijn conclusie: een mixer is heel persoonlijk. De een hecht waarde aan de mate waarin hij/zij zich zeker voelt van het feit dat het apparaat er niet zomaar mee ophoudt, de ander wil een strakke analoge filter hebben, weer een ander wil een intuitief werkend intern effectenpaneel hebben.?Zet Hawtin niet op een DJM, maar zet Chuckie ook niet op een A&H.

De discussie over degelijkheid is volgens mij heel simpel: hoe meer een apparaat kan, hoe meer er stuk aan kan gaan.
Mod edit by Jorrit on 08-01-2010 13:16 (100%)
Estacy    posted on 08-01-2010 13:17
Poster: Jorrit
?en ik heb het gevoel dat ik niet een dergelijk ingewikkelde mixer wil hebben in het heetst van de strijd om 3 uur snachts in een club, terwijl 3 decks synchroon lopen. Ik moet er niet aan denken dat ik dan de gebruiksaanwijzing erbij moet pakken!

Een beetje DJ kan op elk apparaat draaien. en elke club mixer, elke, heeft nagenoeg dezelfde opbouw. crossfader, faders, EQ, gain. heel simpel. en die effecten banks, daar zit altijd een grote knop op waarop staat: ON/OFF. dus dan zet je em toch gewoon ff uit als je niet snapt??
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Jorrit    posted on 08-01-2010 13:20
Poster: Estacy
Een beetje DJ kan op elk apparaat draaien. en elke club mixer, elke, heeft nagenoeg dezelfde opbouw. crossfader, faders, EQ, gain. heel simpel. en die effecten banks, daar zit altijd een grote knop op waarop staat: ON/OFF. dus dan zet je em toch gewoon ff uit als je niet snapt??

Kunnen is iets heel anders dan tot het uitersta gaan. Met een DJM ken ik zo'n beetje alle feature op de duim, kan ik terwijl ik een gesprek voer met 3 vrienden nog steeds een echo instellen en weet ik zeker dat ik nooit mis grijp.?
Tuurlijk kan ik op een Dateq draaien, maar dat wil toch nog niet zeggen dat ik een slechte DJ ben als ik de DJM-800 prefereer vanuit mijn draaistijl?
Ik wil een effectenpaneel niet uit hoeven zetten, ik wil er uit halen wat er in zit.

De discussie ging niet om of het kan, de discussie ging om wat beter is. En lees mijn post nog eens door, daar vertel ik je wat volgens mij 'beter' is.

Tekhead    posted on 08-01-2010 13:24

Wat heeft het voeren van een discussie voor nut als je met dit soort dooddoeners komt?

wel wel, de pot verwijt de ketel... die dooddoeners zijn net hetgene wat ik hier alleen maar lees van de Pioneer fans.

en wat betreft de denon mixers, ik heb er ook een, de dn-x1500 en ik heb altijd met no bling-blings gedraaid, iets waar jij meer ervaring hebt, en vind zo een opmerking over de denons heel kortzichtig, ik heb deze nog nooit gelezen, ook niet bij aankoop, en na10 minuten proberen had ik hem al aardig onder de knie, zonder manual ! de effector, samplerfuncties, loops noem maar op, het is mss een wat minder logische in gebruik dan je gewend bent, maar een beetje digital djunkie mag daar toch geen probleem mee hebben.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Jorrit    posted on 08-01-2010 13:27
Poster: Tekhead

wel wel, de pot verwijt de ketel... die dooddoeners zijn net hetgene wat ik hier alleen maar lees van de Pioneer fans.

Heb jij mij op 1 flauwe dooddoener betrapt in de afgelopen posts? Zo ja, dan mag je hem aanwijzen, en dan bied ik je mijn welgemeende excuses aan.
Je bent nu iedereen die een DJM prefereert boven een ander merk over een kam aan het scheren, en dat vind ik nogal kortzichtig.

en wat betreft de denon mixers, ik heb er ook een, de dn-x1500 en ik heb altijd met no bling-blings gedraaid, iets waar jij meer ervaring hebt, en vind zo een opmerking over de denons heel kortzichtig, ik heb deze nog nooit gelezen, ook niet bij aankoop, en na10 minuten proberen had ik hem al aardig onder de knie,?

Als ik om 3 uur in een club binnen kom lopen, om het over te nemen van de DJ voor me, heb ik dan 10 minuten om uit te zoeken hoe het werkt? Even de mic pakken en tegen het publiek zeggen: "sorry mensen, als het even nergens naar klinkt, maar ik begrijp de mixer nog niet helemaal."

MaximDJ    posted on 08-01-2010 13:34
Wie zijn wij eigenlijk om te zeggen welke mixer het best is?!
Het gaat er toch om wat je het fijnst vind werken, als Jorrit een DJM 800 het fijnst vindt werken, toppie toch!?

Ik prefereer een DJM 800 of RMX 40, gewoon omdat ik die het fijnst vind werken, dat heeft gewoon met gevoel te maken. Of dit nu slechter of beter is dan iets anders, SO BE IT!

Het is een kwestie van smaak! Ik KAN toch ook niet zeggen welke Godsdienst de beste is!

@Tekhead
Vindt het een beetje idioot dat jij de DJM 800 geen Clubmixer maar een Houseboy's ofzo mixer noemt. Hij is al JAREN de standaard, en dat zal hij ook blijven. Dat House slaat echt nergens op, ik draai er al Jaren Oldies door?Cool

Vindt dit sowieso een fluttopic. Je kan toch nooit Gear vs. Gear zetten!? Hoogstens een vergelijking. Niet welke de beste is!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 08-01-2010 @ 13:38:53 (71%)
Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 13:45
Jorrit, als er iets gezegd wordt over de 'modale pioneer-fanboy' moet je dat niet per se persoonlijk nemen. Je bent echt niet ZO interessant dat het altijd over jou moet gaan hoor, neem dat maar van me aan!

Ik vind trouwens dat je voor een deel gelijk hebt, dat van persoonlijke voorkeur e.d. is allemaal wel waar, maar dan nog zijn er onmiskenbare, onmogelijk ontkenbare en 100% objectief bepaalbare verschillen. Gezien het feit dat deze niet altijd in het voordeel van Pioneer spreken wordt er over gedaan alsof deze onbelangrijk zijn door de Pioneer fanboys. Kortom: je kan het altijd wel zo draaien dat je gelijk krijgt en aangezien jullie Pio-fanboys met zovelen zijn krijgen jullie ook altijd gelijk, terwijl wat Adrien post gewoon waar is! Hierover mag echter niks gezegd worden, want dan krijg je antwoorden zoals: "Wtf je kan niet eens een deftige discussie voeren met jou"...
Poster: MaximDJ

Vindt dit sowieso een fluttopic. Je kan toch nooit Gear vs. Gear zetten!? Hoogstens een vergelijking. Niet welke de beste is!

Dat is het net. De topicstarter vraagt naar de persoonlike voorkeuren van de members. Als er echter een mening valt die niet Pioneer-minded is kan je er al vanop aan dat je de wind van voren krijgt!
User edit by Mixt-Ape on 08-01-2010 @ 13:48:01 (48%)
Tekhead    posted on 08-01-2010 13:56

Heb jij mij op 1 flauwe dooddoener betrapt in de afgelopen posts? Zo ja, dan mag je hem aanwijzen, en dan bied ik je mijn welgemeende excuses aan.
Je bent nu iedereen die een DJM prefereert boven een ander merk over een kam aan het scheren, en dat vind ik nogal kortzichtig.

Dat doe ik nu net niet

Als ik om 3 uur in een club binnen kom lopen, om het over te nemen van de DJ voor me, heb ik dan 10 minuten om uit te zoeken hoe het werkt? Even de mic pakken en tegen het publiek zeggen: "sorry mensen, als het even nergens naar klinkt, maar ik begrijp de mixer nog niet helemaal."

Dus als je moet gaan draaien in een club waar geen DJM staat, ga je terug naar huis, want voor jouw stijl van muziek is alleen de DJM geschikt ? Kan je niet overweg met een bvb een EFX of zo ?

En je hebt hierboven je dooddoener al, ik heb de mixer thuis 10 min. getest en was er al mee weg, zo zie je maar dat je niet begrijpt wat ik bedoel of niet wil begrijpen. In de Belgische clubs staat meestal een EFX aangesloten, en als ik in een club kom waar een voor mij niet evidente mixer met fx staat, heb ik 3 keuze's, ofwel gebruik ik helemaal geen effecten, of ik gebruik de EFX, of ik luister het effect van de mixer even door m'n HP, probleem opgelost. En als deze? 3 mogelijkheden nog niet voldoende zijn, zegt het meer over de dj dan over de beschikbare apparatuur.

en ik moet Mixt-Ape gelijk geven, dat jeje steeds persoonlijk aangevallen voelt alhoewel ik nog niemand van de Pio fans persoonlijk heb vernoemt. Anderzijds heb je gelijk dat de voorkeur soms afhangt hoe hij aanvoelt, maar dat heeft niks met kwaliteit te maken.
User edit by Tekhead on 08-01-2010 @ 14:02:13 (19%)
Jorrit    posted on 08-01-2010 13:58
Jorrit, als er iets gezegd wordt over de 'modale pioneer-fanboy' moet je dat niet per se persoonlijk nemen. Je bent echt niet ZO interessant dat het altijd over jou moet gaan hoor, neem dat maar van me aan!

Tekhead quote mij, en plaatst vervolgens en vrij lompe opmerking over pioneer-fanboys. Naar mijn idee richt je je post richting iemand als je quote.?

onmiskenbare, onmogelijk ontkenbare en 100% objectief bepaalbare verschillen.?

Noem d'r een paar en onderbouw ze zou ik zeggen. Je ziet mij nergens te stug zijn om te zeggen dat Pioneer op elk vlak boven alles uittorent. Als je m'n post had gelezen zie je zelfs dat ik toegeef op de degelijkheid.

"Wtf je kan niet eens een deftige discussie voeren met jou"...

Eerlijk gezegd stoor ik me inderdaad aan het gehalte one-liners en mager onderbouwde posts wat ik soms voorbij zie vliegen, ik denk dat we elkaar daar best op mogen wijzen. Zeker als je een post begint met?
"Je bent echt niet ZO interessant dat het altijd over jou moet gaan hoor, neem dat maar van me aan!" overtreedt je regel 1 van het fatsoenlijk discussieren, namelijk dat je nooit persoonlijk in de aanval gaat.

?Dus als je moet gaan draaien in een club waar geen DJM staat, ga je terug naar huis, want voor jouw stijl van muziek is alleen de DJM geschikt ? Kan je niet overweg met een bvb een EFX of zo ??

Nope, dan draai ik gewoon. Leg me geen woorden in de mond, wil je?

En je hebt hierboven je dooddoener al, ik heb de mixer thuis 10 min. getest en was er al mee weg, zo zie je maar dat je niet begrijpt wat ik bedoel of niet wil begrijpen.

Of jij begrijpt niet wat ik bedoel, of wil het niet begrijpen? Ik post al meerdere malen dat het voor mij een persoonlijke smaak is de voorkeur te geven aan de DJM vanwege het gebruiksgemak van het effectenpaneel. Waarom post jij dan dat de DN-X na 10 minuten pielen ook goed werkt, dat is eerder een argument voor mijn standpunt, dan tegen.

Maargoed, ik kan wel blijven roepen dat ik de DJM-800 persoonlijk een heerlijk werkende mixer vind, je zal dat nooit van me aannemen als een legitieme mening. Ik begin haast het gevoel te krijgen dat het jou niet meer om het feitelijke product gaat, maar dat je gewoon een aversie richting Pioneer hebt.

Mod edit by Jorrit on 08-01-2010 14:03 (84%)
Adrien1989    posted on 08-01-2010 14:03

Zo nu en dan heb ik wel eens het gevoel dat het wel te lezen is, maar dat men gewoon te lui is om iets te lezen. Dat een Dateq mixer degelijker is dan een Pioneer mixer zal vast zo zijn, maar het is me nog nooit gelukt een echo uit een Dateq mixer te halen zonder effectenpaneel.

Kan je wel gaan roepen dat Pioneer gebruikers het niet willen snappen, maar volgens mij geven mijn posts boven je heel duidelijk aan dat ik het wel snap, maar dat een Dateq mij domweg niet de features geeft die ik wil hebben.

Je hoeft je niet gelijk persoonlijk aangesproken te voelen. Mag wel natuurlijk Tongue. Er zijn hier een hele hoop gebruikers die een welbekende voorkeur hebben, om dat vb. Denon mixers 'niet te snappen zijn', rest van het verhaal is bekend. Als je nou niet te lui was geweest, om het maar in jou woorden te zeggen, om mijn berichten goed te lezen zou je begrijpen dat ik helemaal niet doel op welke functionaliteiten en kwaliteiten bepaalde mixers hebben.?

Ikzelf ben me er van bewust dat een mixer moet aansluiten op je persoonlijke style/eisen, misschien is het nog niet in je opgekomen dat ik daarom met een vrij afwijkend type mixer werk, maar bij deze.?

Wat ik dus wel bedoel, wat ik nog maar eventjes extra toelicht, zodat ook jij mij kan volgen is dat ik (,en ook andere mensen,) me eraan erger dat een bepaalde eerder genoemde groep, welke hier in grote mate aanwezig is, bepaalde type mixers op een bepaalde manier bestempeld, terwijl ze ten eerste die mixers in 9,9 v/d 10 gevallen nog nooit onder de vingers gehad hebben of voor een andere noemenswaardige tijd nog nooit onder de vingers gehad hebben. Ten tweede, wat ik net al aangaf, ikzelf heb wel ervaring met het nodige aan gear en ik heb de ervaring dat ook vb. Denon gear gemakkelijk te bedienen is, dit kan twee dingen zeggen over de mensen die zeggen dat het niet zo is. Hun intellectuele vermogen is een lachertje of ze willen de gear niet begrijpen. Uit de post waar jij eerder op reageerde kan jij mijn gedachte hierover waarschijnlijk al opmaken.?

Ik heb verder ook het donkerbruine vermoeden dat jij denkt dat ik anti Pioneer ben, neem maar een kijkje in mijn booths van de afgelopen jaren, die bewijzen het tegendeel. Ikzelf heb een neutrale kijk op gear en ik kan ook zeker begrijpen waarom mensen voor een DJM800 kiezen (clubstandaard, de onderhand cheezy effecten die iedereen gebruikt, etc, etc) Ik heb de mixer ooit ook overwogen, ik ben niet op aanschaf over gegaan, omdat een losse effectenbak beter te bedienen is, wat meer mogelijkheden bied, de filters niet naar mijn zin zijn en ik prefereer een hogere bouwkwaliteit, omdat ik niet zuinig ben op mijn gear.?

MaximDJ    posted on 08-01-2010 14:04
Zouden jullie deze discussie ergens anders kunnen voeren? Wordt nogal irritant, en is z??r OFFtopic! Iets wat een Moderator en een lang ervaren member volgens mij niet horen te doen.
Meks    posted on 08-01-2010 14:06
Poster: MaximDJ

Ik denk dat je het doel van dit topic verkeerd begrijpt
?
Ik heb namelijk?nooit gevraagd heb om The Best. Maar wat jij het best vind. Dat is het?zelvde met auto's. Je kan nooit zeggen dat die bepaalde auto de beste is.
Wat je wel kunt zeggen is dat die auto de snelste is. Of die auto verbruikt het minst.
Elke auto heeft zijn voor en nadelen. Het voordeel voor de ene is een groot nadeel voor de andere.

Het zelvde met dj gear. Dit komt omdat er zo veel soorten?op de markt zijn.
Wat wil ik wel echter weten. Is jullie persoonlijke?voorkeur.
Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 14:08
Was geen persoonlijke aanval, ik wijs je er gewoon op dat er wel meer mensen deelnemen aan deze discussie (of wat is begonnen als een discussie, nu is het een slagveld). Moest het toch zo overkomen, wel dan nog is het niet zo bedoeld.

Het is bovendien toch perfect mogelijk dat Tekhead reageert op wat jij zegt, maar dat de boodschap die de post bevat niet enkel aan jou gericht is? Dat heb ik echt al vaak zien voorvallen hoor...

Over die verschillen, here we go: op de Korg Zero en Ecler EVO series kan je bv. de EQ curve volledig naar eigen wensen instellen, de cf van een TTM-56 kan je zelfs instellen qua weerstand, dat kan je allemaal niet bij een DJM. Het geluid van een A&H is 100x beter dan dat van een DJM. Er zijn bovendien nog andere mixers met een beter geluid. Zo zijn de EVO mixers volledig digitaal, net als de DJM's, maar toch klinken ze niet zo verschrikkelijk over-digitaal en gekleurd. Dan zijn er de pots, ik heb nog nooit zoveel mensen over afgesleten pots horen klagen als bij de DJM-series.

Dit is slechts een greep uit deze verschillen. Kan je deze weerleggen dan?
User edit by Mixt-Ape on 08-01-2010 @ 14:11:14 (4%)
Jorrit    posted on 08-01-2010 14:09
@ Adrien, goeie post.?Klopt allemaal wat je zegt. De enige kanttekening, mijn 'probleem' met Denon is niet zo zeer dat het onbegrijpelijk is of ik te lui ben het te leren, ik kan prima met het spul werken, mijn probleem is dat het precies andersom werkt als hoe ik 'opgevoed' ben (op Pioneer apparatuur).

Neem een voorbeeld aan de cue-methode die Pioneer heeft, welke afwijkt van wat gemiddeld is, maar ik ben er wel aan gewend, en ga er wel mee in de fout in een live-situatie.

@ MaximDJ: ik zal het nut van dit topic misschien verkeerd begrepen hebben, maar ik had het gevoel dat dit topic juist in het leven was geroepen om plaats te bieden voor merkgerelateerde discussies?

Van die verschillen: here we go: op de Korg Zero en Ecler EVO series kan je bv. de EQ curve volledig naar eigen wensen instellen, de cf van een TTM-56 kan je zelfs instellen qua weerstand, het geluid van een A&H is 100x beter dan dat van een DJM. Er zijn bovendien nog andere mixers met een beter geluid. Zo zijn de EVO mixers volledig digitaal, net als de DJM's, maar toch klinken ze niet zo verschrikkelijk over-digitaal en gekleurd. Dan zijn er de pots, ik heb nog nooit zoveel mensen over afgesleten pots horen klagen als bij de DJM-series.?

Nee, dat is het 'm nou net. ?Een mixer blijft gewoon een hele persoonlijke kwestie, en een DJ blijft aan het einde van de dag iemand die 2 plaatjes plakt en over het algemeen geen reet weet van eq-technieken en geluidskwalitet. Waar een DJ als ik op let is: Welke mixer geeft mij nou het meest het gevoel van controle wat ik zoek?
?
De DJM is onder de 'feature-mixers' (om het maar even zo te noemen) geen spectakel van mogelijkheden. Wat mij juist zo bevalt is de uitwering van de feature die er op zitten. Wat er op zit werkt, en het werkt precies zoals je (lees: ik) het verwacht.
Ik wil helemaal niet de mogelijkheid hebben het EQ-gedrag in te stellen, want dat iets wat voor 999 van de 1000 DJ's veel te diepe materie is.?

Dat het geluid van een A&H overigens beter zou zijn is een vak apart waar ook honderden verhalen over de ronde doen. Ik heb er te weinig verstand van, maar heb me wel laten vertellen dat digitaal altijd neutraler is dan analoog. Je kan dan de discussie voeren: Wat is beter? 'Mooi' ingekleurd geluid (menselijk?), of volstrekt neutraal geluid (ietwat kunstmatig?).

Het verhaal over de versleten potmeters klopt, kan je niets tegen in brengen. (Wat precies hetzelfde verhaal is met de microswitches onder de cue-knoppen van CDJ's)

EINDELOOS kunnen we doorgaan, maar voor mij blijft dit de conclusie: de mixer die ik kies is niet de beste, niet de mooiste of niet de best klinkende, de mixer die ik als DJ kies is de mixer die mij het meest het gevoel geeft dat ik in controle ben, en 'macht' heb over de dingen waar ik invloed op wil hebben, op een manier waarop dat voor mij vanzelfsprekend is.
Mod edit by Jorrit on 08-01-2010 14:23 (100%)
Adrien1989    posted on 08-01-2010 14:14
Dat cue'en is altijd even wennen ja als je terugkomt van ??n van de beiden merken ja Happy, laughing, alhoewel je Denon spelers ook op de 'Pioneer manier' kan instellen, persoonlijk neem ik eigenlijk nooit de moeite daartoe. Maar Denon spelers zijn sowieso echt een hele andere wereld. Draaiende platter.... Ik vind het niets Tongue. Neemt niet weg dat het de kwaliteit uitstekend is.
User edit by Adrien1989 on 08-01-2010 @ 14:14:20 (1%)
MaximDJ    posted on 08-01-2010 14:15
@ MaximDJ: ik zal het nut van dit topic misschien verkeerd begrepen hebben, maar ik had het gevoel dat dit topic juist in het leven was geroepen om plaats te bieden voor merkgerelateerde discussie's?

Klopt, maar jij en Tekhead hebben een persoonlijke discussie wat niks met plus en minpunten van de mixers te maken heeft
Tekhead    posted on 08-01-2010 14:18
@ Jorrit:

Quote:

Of jij begrijpt niet wat ik bedoel, of wil het niet begrijpen? Ik post al meerdere malen dat het voor mij een persoonlijke smaak is de voorkeur te geven aan de DJM vanwege het gerbuiksgemak van het effectenpaneel. Waarom post jij dan dat de DN-X na 10 minuten pielen ook goed werkt, dat is eerder een argument voor mijn standpunt, dan tegen.

Ik schrijf toch geen chinees he Cool? Jij had de eerste keer dat je een DJM in handen kreeg geen 10 min nodig voor even te bekijken, betasten, testen wat je mixer kan en niet kan, jij sprong achter de clubbooth, en hop alsof je je leven lang niet anders gebruikt had ? Dat 10 min. testen heb ik thuis gedaan na ik hem gekocht had, snap je het nu eindelijk? ?Cool

en ik leg je geen woorden in de mond, Ik stel een vraag, dat is iets heel anders, of waarvoor dienen die vraagtekens? dan denk je ?
MaximDJ    posted on 08-01-2010 14:20
Luistert er ooit iemand hier? Ga met deze discussie tussen jullie 2 ergens anders verder! Dit heeft niks met de plus en minpunten te maken!!!
JollyJunkie    posted on 08-01-2010 14:21

en ik leg je geen woorden in de mond, Ik stel een vraag, dat is iets heel anders, of waarvoor dienen die vraagtekens? dan denk je ?

De manier waarop je het zegt komt wel nogal negatief over, iets als 'Als er in een club geen DJM staat ga je toch niet naar huis' was beter geweest Winking my eye
Meks    posted on 08-01-2010 14:26
Mensen herinner je zelf er aan dat het een forum blijft en dat geschreven taal soms zelden iets verteld over met welk gevoel?iets is?over gebracht (bv: uit intresse,arogant ,, boos,bij,verwondert ,etc)

Iets is niet altijd wat het lijkt

edit: aanvulling JollyJunkie: Let goed op hoe je iets over brengt. En dan geld dit voor iedereen. Maar ook voor de lezer:?probeer te?relativeren wat je leest.
User edit by Meks on 08-01-2010 @ 14:29:43 (69%)
Jorrit    posted on 08-01-2010 14:26

Dus als je moet gaan draaien in een club waar geen DJM staat, ga je terug naar huis, want voor jouw stijl van muziek is alleen de DJM geschikt ? Kan je niet overweg met een bvb een EFX of zo ?

DUS is een aanduiding van een concludering, WANT is een aanduiding voor een verklaring, CONCLUSIE: je vraagstelling is suggestief. Mijn intepretatie: je legt me woorden in de mond.

@ MaximDJ, Je hebt gelijk. Ik zal me terugtrekken Winking my eye Ik vind dat mijn mening wel duidelijk is na mijn posts.
Iemand moet hier de wijste zijn, en na de redelijk?onsympathieke (haast uit de hoogte) posts van Tekhead, voel ik ook geen behoefte deel te nemen aan deze discussie.

Laat ik verder wel duidelijk stellen dat ik deze discussie niet offtopic vind, en er wat mij betreft alle ruimte voor is.
Mod edit by Jorrit on 08-01-2010 14:32 (35%)
Mixt-Ape    posted on 08-01-2010 14:31
En met die vorige post van je kan ik het eindelijk eens zijn! (Over die verschillen in mixers bedoel ik dan!)
User edit by Mixt-Ape on 08-01-2010 @ 14:32:33 (100%)
Tekhead    posted on 08-01-2010 14:33
Poster: JollyJunkie

De manier waarop je het zegt komt wel nogal negatief over, iets als 'Als er in een club geen DJM staat ga je toch niet naar huis' was beter geweest Winking my eye

Ik stelde een vraag ! Als er op het einde van een zin een vraagteken staat, betekend dit dat het een vraag is en geen vaststelling !
Btw, ik draai meestal vinyl, en soms cd, en ik heb steeds m'n Technics sl-dz1200 bij, omdat ik hou van de draaiende platter, die aangedreven wordt door dezelfde motor als hun TT's, en het switchen tijdens een gig in een vloeiende beweging voor mij mogelijk maakt. ik weet dat er soms een digital distortion aanwezig was op de SL-DZ, maar dat stoorde mij niet omdat die enkel voor kon komen tijdens scratchen, en dat is nu iets wat ik haast nooit doe. Mij ga je daarom nooit horen zeggen dat deze technics de beste is, maar voor mij wel de makkelijkste.
Dolivieira    posted on 08-01-2010 14:35
Poster: Mixt-Ape

Over die verschillen, here we go: op de Korg Zero en Ecler EVO series kan je bv. de EQ curve volledig naar eigen wensen instellen, de cf van een TTM-56 kan je zelfs instellen qua weerstand, dat kan je allemaal niet bij een DJM. Het geluid van een A&H is 100x beter dan dat van een DJM. Er zijn bovendien nog andere mixers met een beter geluid. Zo zijn de EVO mixers volledig digitaal, net als de DJM's, maar toch klinken ze niet zo verschrikkelijk over-digitaal en gekleurd. Dan zijn er de pots, ik heb nog nooit zoveel mensen over afgesleten pots horen klagen als bij de DJM-series.

Ik heb geen zin om een Mengtafel in te stellen als ik ga draaien naar mijn voorkeuren. En over het geluid van Xone, idd die is beter. Maar 100x beter is 97x overdreven als het niet meer is.

Staat er geen Pioneer dan hoor je mij ook niet klagen als er maar toonregeling per Kanaal op zit.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-01-2010 @ 14:37:24 (14%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

90 Users online: 2 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 8.252
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.024.602

DJResource