Poster: Mixt-Ape
?Maarja, dit zal je ook wel weer kunnen weerleggen op 1 of andere manier zeker?
Ja natuurlijk is het zo, dat is net het irritante...
Zo nu en dan heb ik wel eens het idee dat het niet is dat het niet te snappen is, maar dat het meer is niet willen snappen?
Poster: Jorrit
?en ik heb het gevoel dat ik niet een dergelijk ingewikkelde mixer wil hebben in het heetst van de strijd om 3 uur snachts in een club, terwijl 3 decks synchroon lopen. Ik moet er niet aan denken dat ik dan de gebruiksaanwijzing erbij moet pakken!
Een beetje DJ kan op elk apparaat draaien. en elke club mixer, elke, heeft nagenoeg dezelfde opbouw. crossfader, faders, EQ, gain. heel simpel. en die effecten banks, daar zit altijd een grote knop op waarop staat: ON/OFF. dus dan zet je em toch gewoon ff uit als je niet snapt??
Poster: Estacy
Een beetje DJ kan op elk apparaat draaien. en elke club mixer, elke, heeft nagenoeg dezelfde opbouw. crossfader, faders, EQ, gain. heel simpel. en die effecten banks, daar zit altijd een grote knop op waarop staat: ON/OFF. dus dan zet je em toch gewoon ff uit als je niet snapt??
Poster: Jorrit
Wat heeft het voeren van een discussie voor nut als je met dit soort dooddoeners komt?
Poster: Tekhead
wel wel, de pot verwijt de ketel... die dooddoeners zijn net hetgene wat ik hier alleen maar lees van de Pioneer fans.
en wat betreft de denon mixers, ik heb er ook een, de dn-x1500 en ik heb altijd met no bling-blings gedraaid, iets waar jij meer ervaring hebt, en vind zo een opmerking over de denons heel kortzichtig, ik heb deze nog nooit gelezen, ook niet bij aankoop, en na10 minuten proberen had ik hem al aardig onder de knie,?
Poster: MaximDJ
Vindt dit sowieso een fluttopic. Je kan toch nooit Gear vs. Gear zetten!? Hoogstens een vergelijking. Niet welke de beste is!
Poster: JorritDus als je moet gaan draaien in een club waar geen DJM staat, ga je terug naar huis, want voor jouw stijl van muziek is alleen de DJM geschikt ? Kan je niet overweg met een bvb een EFX of zo ?
Heb jij mij op 1 flauwe dooddoener betrapt in de afgelopen posts? Zo ja, dan mag je hem aanwijzen, en dan bied ik je mijn welgemeende excuses aan.
Je bent nu iedereen die een DJM prefereert boven een ander merk over een kam aan het scheren, en dat vind ik nogal kortzichtig.
Dat doe ik nu net niet
Als ik om 3 uur in een club binnen kom lopen, om het over te nemen van de DJ voor me, heb ik dan 10 minuten om uit te zoeken hoe het werkt? Even de mic pakken en tegen het publiek zeggen: "sorry mensen, als het even nergens naar klinkt, maar ik begrijp de mixer nog niet helemaal."
Jorrit, als er iets gezegd wordt over de 'modale pioneer-fanboy' moet je dat niet per se persoonlijk nemen. Je bent echt niet ZO interessant dat het altijd over jou moet gaan hoor, neem dat maar van me aan!
onmiskenbare, onmogelijk ontkenbare en 100% objectief bepaalbare verschillen.?
"Wtf je kan niet eens een deftige discussie voeren met jou"...
?Dus als je moet gaan draaien in een club waar geen DJM staat, ga je terug naar huis, want voor jouw stijl van muziek is alleen de DJM geschikt ? Kan je niet overweg met een bvb een EFX of zo ??
En je hebt hierboven je dooddoener al, ik heb de mixer thuis 10 min. getest en was er al mee weg, zo zie je maar dat je niet begrijpt wat ik bedoel of niet wil begrijpen.
Zo nu en dan heb ik wel eens het gevoel dat het wel te lezen is, maar dat men gewoon te lui is om iets te lezen. Dat een Dateq mixer degelijker is dan een Pioneer mixer zal vast zo zijn, maar het is me nog nooit gelukt een echo uit een Dateq mixer te halen zonder effectenpaneel.
Kan je wel gaan roepen dat Pioneer gebruikers het niet willen snappen, maar volgens mij geven mijn posts boven je heel duidelijk aan dat ik het wel snap, maar dat een Dateq mij domweg niet de features geeft die ik wil hebben.
Je hoeft je niet gelijk persoonlijk aangesproken te voelen. Mag wel natuurlijk. Er zijn hier een hele hoop gebruikers die een welbekende voorkeur hebben, om dat vb. Denon mixers 'niet te snappen zijn', rest van het verhaal is bekend. Als je nou niet te lui was geweest, om het maar in jou woorden te zeggen, om mijn berichten goed te lezen zou je begrijpen dat ik helemaal niet doel op welke functionaliteiten en kwaliteiten bepaalde mixers hebben.?
Ikzelf ben me er van bewust dat een mixer moet aansluiten op je persoonlijke style/eisen, misschien is het nog niet in je opgekomen dat ik daarom met een vrij afwijkend type mixer werk, maar bij deze.?
Wat ik dus wel bedoel, wat ik nog maar eventjes extra toelicht, zodat ook jij mij kan volgen is dat ik (,en ook andere mensen,) me eraan erger dat een bepaalde eerder genoemde groep, welke hier in grote mate aanwezig is, bepaalde type mixers op een bepaalde manier bestempeld, terwijl ze ten eerste die mixers in 9,9 v/d 10 gevallen nog nooit onder de vingers gehad hebben of voor een andere noemenswaardige tijd nog nooit onder de vingers gehad hebben. Ten tweede, wat ik net al aangaf, ikzelf heb wel ervaring met het nodige aan gear en ik heb de ervaring dat ook vb. Denon gear gemakkelijk te bedienen is, dit kan twee dingen zeggen over de mensen die zeggen dat het niet zo is. Hun intellectuele vermogen is een lachertje of ze willen de gear niet begrijpen. Uit de post waar jij eerder op reageerde kan jij mijn gedachte hierover waarschijnlijk al opmaken.?
Ik heb verder ook het donkerbruine vermoeden dat jij denkt dat ik anti Pioneer ben, neem maar een kijkje in mijn booths van de afgelopen jaren, die bewijzen het tegendeel. Ikzelf heb een neutrale kijk op gear en ik kan ook zeker begrijpen waarom mensen voor een DJM800 kiezen (clubstandaard, de onderhand cheezy effecten die iedereen gebruikt, etc, etc) Ik heb de mixer ooit ook overwogen, ik ben niet op aanschaf over gegaan, omdat een losse effectenbak beter te bedienen is, wat meer mogelijkheden bied, de filters niet naar mijn zin zijn en ik prefereer een hogere bouwkwaliteit, omdat ik niet zuinig ben op mijn gear.?
Poster: MaximDJ
Vindt dit sowieso een fluttopic. Je kan toch nooit Gear vs. Gear zetten!? Hoogstens een vergelijking. Niet welke de beste is!
Van die verschillen: here we go: op de Korg Zero en Ecler EVO series kan je bv. de EQ curve volledig naar eigen wensen instellen, de cf van een TTM-56 kan je zelfs instellen qua weerstand, het geluid van een A&H is 100x beter dan dat van een DJM. Er zijn bovendien nog andere mixers met een beter geluid. Zo zijn de EVO mixers volledig digitaal, net als de DJM's, maar toch klinken ze niet zo verschrikkelijk over-digitaal en gekleurd. Dan zijn er de pots, ik heb nog nooit zoveel mensen over afgesleten pots horen klagen als bij de DJM-series.?
Poster: Jorrit@ MaximDJ: ik zal het nut van dit topic misschien verkeerd begrepen hebben, maar ik had het gevoel dat dit topic juist in het leven was geroepen om plaats te bieden voor merkgerelateerde discussie's?
en ik leg je geen woorden in de mond, Ik stel een vraag, dat is iets heel anders, of waarvoor dienen die vraagtekens? dan denk je ?
en ik leg je geen woorden in de mond, Ik stel een vraag, dat is iets heel anders, of waarvoor dienen die vraagtekens? dan denk je ?
Dus als je moet gaan draaien in een club waar geen DJM staat, ga je terug naar huis, want voor jouw stijl van muziek is alleen de DJM geschikt ? Kan je niet overweg met een bvb een EFX of zo ?
Poster: JollyJunkie
De manier waarop je het zegt komt wel nogal negatief over, iets als 'Als er in een club geen DJM staat ga je toch niet naar huis' was beter geweest
Poster: Mixt-Ape
Over die verschillen, here we go: op de Korg Zero en Ecler EVO series kan je bv. de EQ curve volledig naar eigen wensen instellen, de cf van een TTM-56 kan je zelfs instellen qua weerstand, dat kan je allemaal niet bij een DJM. Het geluid van een A&H is 100x beter dan dat van een DJM. Er zijn bovendien nog andere mixers met een beter geluid. Zo zijn de EVO mixers volledig digitaal, net als de DJM's, maar toch klinken ze niet zo verschrikkelijk over-digitaal en gekleurd. Dan zijn er de pots, ik heb nog nooit zoveel mensen over afgesleten pots horen klagen als bij de DJM-series.
Dit is slechts een greep uit deze verschillen. Kan je deze weerleggen dan?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.