Poster: Ilja
Nou ik kan je zeggen dat in Japan ik nogal vaak DJM-909 in een club zie staan, ( en verreweg niet alleen voor hip-hop ).
( daar werken ze namelijk veel met effecten ).?
Poster:?Tekhead
Welke club gebruikt nu een 2 kanaals mixer ? een hiphop club, ja die gebruiken alleen hun crossover.
en wat betreft de DJM 800, 1 jaar en versleten ? dan is die uitbater goed gek om deze opnieuw aan te schaffen.
Maw, de DJM 800 is geen clubmixer, maar boyscout clubhouse mixer?
Poster: Jorrit
Dat maakt mij dus een boyscout clubhouse DJ? Nou bedankt hoor.
Naar mijn mening gaat het plaatjes draaien veel verder dan 2 platen op het zelfde tempo zetten, en ze over laten vloeien met een schuif en wat equalizer knopjes. Als je gasten als Laidback Luke bezig ziet met hun boyscout effectenpaneel in de DJM-800, daar wordt ik nou enthousiast van.
Poster: Estacy
het gaat hier niet om wat je kan met een DJM, iedereen weet dat dat beduidend meer is dan wat je met een Rodec kan (hem in de hens zetten en mishandelen niet meegeteld). Die DJM 800 is gewoon niet hufterproof, en dat is wel een vereiste voor en club mixert. een rodec mixer met een Pioneer effectenbak erin. waarom niet? best of 2 worlds.
het is mogelijk
Poster: Xtremer
Wat met wel opvalt als ik het zo bekijk is dat Belgen het niet zo op Pioneer hebben, vooral de mixers en de Nederlanders wel haha. Ontopic:
Mijn meningen:
- De beste sound: Pioneer HDJ-2000 (ik heb de 2000 getest naast de HD-25 en de HDJ-1000, de 2000 kwam er als beste bovenuit qua geluidskwaliteit en bouw).
- De minste slijtage: Dateq mixers, je kunt er van alles mee doen, maar je krijgt ze bijna niet kapot. Vind de techniek vooral erg goed!
- Gebruiksvriendelijkst: Pioneer CDJ's/DVJ's.
- Meest overzichtelijk: Pioneer CDJ's/DVJ's.
- Klantenservice: -
Ik weet nou al wat ik naar mijn hoofd krijg, weer zo'n Pioneer fanboy. Misschien is dat ook wel zo, maar met Pioneer heb ik nog nooit problemen gehad en met de rest wat ik ken en getest heb wel of is naar mijn mening niet overzichelijk (neem een Denon Cd speler).
En laten we eerlijk zijn, wat boeit de club DJ het nou hoe lang de mixer mee gaat waar hij in de club op draait? Zolang hij het maar doet als ik sta te draaien! :D
Poster:?Meks
Rodec + EFX 1000 meschien??
Dit is een goede combinatie?
Moest rodec nu een effector inbouwen + die balkvormige PA achtige fader-"knopjes" vervangen?door smalle "knopjes" op hun schuif pots?+ een deftige crossfader selecter waarbij je alle channels kunt selecteren.?
Niet inbouwen van een effector is een zeer doelbewuste keuze ! Moet m'n aan kwaliteit inbinden, omdat alles intern de mixer aangepast, vooral verkleind, moet worden om de effector te kunnen plaatsen waardoor ook hun water en bierproof zijn, kwalitatief aangetast gaat worden. Idem voor die knopjes, vervang deze oersterke knopjes door smalle knopjes, en weer bind je aan kwaliteit in. Hun crossfader kan je op 4 verschillende kanalen selecteren, is dat niet genoeg ? Dit is geen scratch mixer meks, daar is de mixbox door Rodec op de markt gebracht. Het is heel simpel, Rodec bind op kwaliteit niet in om hun producten een hoog Bling-Bling gehalte te geven. hetgeen wat meeste Pio liefhebbers het belangrijkste vinden.
Rodec = Tank ,maar beperkt
Pioneer = Niet hufferd proof ,maar ruim aanbod aan mogelijkheden.
Maar ik denk dat de mensen van rodec nooit zo iets willen ontwerpen.
Jammer toch , want het is puure kwaliteit wat ze maken.
waaraan niks aan kwaliteit te verbeteren is.
Volgensmij willen zij een mixer behouden als een mixer en een effector als effector.
En zo hoort het ook !
Besluit: Ik wil een DJM-800 met Rodec kwaliteit!!
Utopie wat jij wil
Poster: Tekhead
Jongens laten we er gewoon mee ophouden, want welke argumenten, bewijzen, voorbeelden, getuigenissen, listings, foto's, jarenlange ervaring, etc... er ook worden voorgelegd, Pioneer is het beste, het mooiste, het sterkste, compleetste, coolste, gelikste, etc... merk dat er is en al de rest zijn prullen,brol, lelijk, goedkoop,kortweg afblijven. Zelfs Rodec, A&H, Ecler,... zijn te mijden. DJ's van die merken, gooi je apparaten aan de kant, want hier is het hipste merk uit DJ-land: PIONEER !
Belachelijk ? Ja ? idd belachelijk, maar zo denken 75% van de Pioneer fans op DJR, en de rollen omgedraaid ? De volgens jullie anti-Pioneer fans, weten meestal te spreken uit ervaring, hebben niet de Pioneer oogkleppen op, en zijn tenminste objectief, en zullen de goede en slechte punten van alle geteste merken en apparaten toelichten. Van het overgrote deel van de dj's en wannabee dj's die Pioneer ophemelen, weten we allen dat ze nog nooit met een DJM of CDJ of HDJ gedraaid hebben, en helemaal niet met Rodec,A&H,Ecler,... die weten totaal niet waarover ze praten, hebben deze zelfs nog nooit gezien of van gehoord, maar ze weten wel wat goed is, Pioneer,.... omdat er Pioneer op staat, komaan zeg !![]()
Maar als je dan vraagt, om tegen-argumenten aan te voeren, krijg je geen aantoonbare, laat staan aanvaardbare bewijzen of argumenten, maar ben je ineens een Pioneer hater,? want bent je niet voor Pioneer, dan ben je tegen Pioneer, neutraal bestaat niet. hoe langer het vragen naar die documenten etc.. duurt, hoe meestal absurder de antwoorden, zoals, waarom staat hij in alle clubs ? hij is de gelikste, hij is de vetste, Armin Van Buuren en Laidback Luke werken er toch ook mee, anders zou hij toch niet zo prijzig zijn,... en nog meer van dergelijke antwoorden, die hun grote gelijk moeten bewijzen ! Maar de beste one-liner van de Pioneer club heb ik daarstraks gelezen, bij Rodec zit niks in, - enkel wat potmeters en een eq-, dus kan er ook niks kapot ! Of wat boeit het een dj, hoe lang een mixer meegaat, zolang hij....en blablabla.? Het wordt stilaan te belachelijk voor woorden. Al die zogezegde argumenten waarom wel pioneer, zijn zo simpel te weerleggen, dat ik mij de vraag stel, zijn die Pioneer die hard's nu zo blind ?
Ach ja,? " Wat baten licht en bril, als de blinde niet zien wil "
Ik ga verder niet in op bouwkwaliteit, ik heb d'r geen verstand van, en als club DJ boeit het me ook vrij weinig of de mixer waar ik op draai nou 10 of 100 jaar mee kan.
Poster: Victor.
Klopt, dat boeit niet. Wat wel boeit is of een mixer er direct mee stopt als er eens wat vocht in komt of dat hij onverstoorbaar doordraait. Dat boeit mij veel meer?dan de features van een mixer want het is het?verschil tussen einde feest en doorfeesten. Op dat vlak zijn de Pioneer mixers lang niet zo roadproof als een Dateq, om maar wat te noemen.
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor versterkers, speakers etc.
Poster: Tekhead
Jongens laten we er gewoon mee ophouden, want welke argumenten, bewijzen, voorbeelden, getuigenissen, listings, foto's, jarenlange ervaring, etc... er ook worden voorgelegd, Pioneer is het beste, het mooiste, het sterkste, compleetste, coolste, gelikste, etc... merk dat er is en al de rest zijn prullen,brol, lelijk, goedkoop,kortweg afblijven. Zelfs Rodec, A&H, Ecler,... zijn te mijden. DJ's van die merken, gooi je apparaten aan de kant, want hier is het hipste merk uit DJ-land: PIONEER !
Belachelijk ? Ja ? idd belachelijk, maar zo denken 75% van de Pioneer fans op DJR, en de rollen omgedraaid ? De volgens jullie anti-Pioneer fans, weten meestal te spreken uit ervaring, hebben niet de Pioneer oogkleppen op, en zijn tenminste objectief, en zullen de goede en slechte punten van alle geteste merken en apparaten toelichten. Van het overgrote deel van de dj's en wannabee dj's die Pioneer ophemelen, weten we allen dat ze nog nooit met een DJM of CDJ of HDJ gedraaid hebben, en helemaal niet met Rodec,A&H,Ecler,... die weten totaal niet waarover ze praten, hebben deze zelfs nog nooit gezien of van gehoord, maar ze weten wel wat goed is, Pioneer,.... omdat er Pioneer op staat, komaan zeg !![]()
Maar als je dan vraagt, om tegen-argumenten aan te voeren, krijg je geen aantoonbare, laat staan aanvaardbare bewijzen of argumenten, maar ben je ineens een Pioneer hater,? want bent je niet voor Pioneer, dan ben je tegen Pioneer, neutraal bestaat niet. hoe langer het vragen naar die documenten etc.. duurt, hoe meestal absurder de antwoorden, zoals, waarom staat hij in alle clubs ? hij is de gelikste, hij is de vetste, Armin Van Buuren en Laidback Luke werken er toch ook mee, anders zou hij toch niet zo prijzig zijn,... en nog meer van dergelijke antwoorden, die hun grote gelijk moeten bewijzen ! Maar de beste one-liner van de Pioneer club heb ik daarstraks gelezen, bij Rodec zit niks in, - enkel wat potmeters en een eq-, dus kan er ook niks kapot ! Of wat boeit het een dj, hoe lang een mixer meegaat, zolang hij....en blablabla.? Het wordt stilaan te belachelijk voor woorden. Al die zogezegde argumenten waarom wel pioneer, zijn zo simpel te weerleggen, dat ik mij de vraag stel, zijn die Pioneer die hard's nu zo blind ?
Ach ja,? " Wat baten licht en bril, als de blinde niet zien wil "
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.