Gear VS. Gear ??? (1/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 07-01-2010 16:01
Ik open dit topic, omdat ik graag van jullie?geweten had?wat volgens?jou?het?beste gear is.
Het is dus niet de bedoeling om het zoveelste Pioneer of iets dergelijks topic te starten.

Laat jullie dus volledig gaan en laat voral?je ervaring spreken!
Want er is veel meer dan Pioneer Gear.

Welk merk is/heeft volgens jou: - De beste sound
??????????????????????????????????????????????- De minste slijtage (vb qua pot-?
????????????????????????????????????????????????meters,knoppen,..)?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Gebruiksvriendelijkst
????????????????????????????????????????????? - Meest overzichtlelijkst?????????????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- Meest betrouwbare?????
???????????????????? ???????????????????????? - De beste klanten dienst/ reparatie servies?????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????????????- ?

Edit: Het doel van?dit topic is gear vergelijken,? discuteren mag ,maar persoonlijke?discuties zijn niet gewenst.
Blijf elkaars mening respecteren.
Cool
User edit by Meks on 08-01-2010 @ 12:44:06 (41%)

What do you think about Gear VS. Gear ??? ??

Vote :   

Vassilli    posted on 07-01-2010 16:06
Voor mixers ben ik voor Allen & Heath! Prachtige geluidskwaliteit en prachtige filters!
Ook erg goede bouwkwaliteit!
Voor Cd Spelers een Pioneer Cdj omdat ze gewoon erg gebruiksvriendlijk werken, en het erg goed doen.
Voor HP's: Sennheiser Hd-25 of Xd 53 (A&H)

(Leuk topic btw! :D)
tek-zotic    posted on 07-01-2010 16:08
tjah toch maar een gevaarlijk topic :d denk dat hier weer een pioneer vs rest discussie gaat losbarsten maar swat
-Beste sound: Allen & Heath ( amen punt uit )
-Minste slijtage: Rodec ( gaat een heel leven mee, zekers als je het af en toe eens laat onderhouden )
-gebruiksvriendelijkst: Rodec ( kunde moeilijk iets fout op doen :d )
-overzichtelijkst: Ecler ( Evo 4 is echt super overzichterlijk, alles netjes gesorteerd, genoeg plaats ertussen, logische volgorde? )
-Meest betrouwbare: Rodec ( probeer da maar eens kapot te krijgen, bier erover en hij blijft gewoon gaan )
-klantendienst: geen idee gelukkiglijk nog geen gebruik van moeten maken
dJORD    posted on 07-01-2010 16:15
- De beste sound: geen idee, maar die mixdingen van hercules zeker niet.
- De minste slijtage (vb qua pot-meters,knoppen,..): beesten?als?rodec.?????????????????????????????????????????????
- Gebruiksvriendelijkst. simpele mixers/spelers als een rmx-30/axis 4
- Meest overzichtlelijkst: mixers rodec?cd-spelers pio?????????????????????????????????????????????
- Meest betrouwbare;alweer rodec.
- De beste klanten dienst/ reparatie servies:
geen idee gelukkig?geen ervaring?????????????????????????????????????
- uiterlijk:zeker niet de axis, dn-s3500,xone 4d?zijn?beaties
main    posted on 07-01-2010 16:20
beste gear: de gear waar jij het beste mee om kan gaan. oftewel: persoonlijk.
Meks    posted on 07-01-2010 16:23
@ Tek-zotic,
Ja dat weet ik, maar dat vind ik niet erg. Zo kan men eens met pioneer vergelijken.
Of?dit als referentie gebruiken.
Want wat ik vast stel is dat?ongeveer?8/10 leden op dit forum pioneer verkiest. Meschien is dat omdat velen van niet?veel anders op de hoogte zijn.?
Dat komt waarschijnlijk omdat dat pioneer?het meest gebruikte gear is in de clubs.
Als ik tegen een dj over gear praat is dat 9/10 keer over pioneer, waar wat met de rest?

Pioneer zal zeker en vast zeer goed zijn, maar er is meer dan dat alleen.
Mixt-Ape    posted on 07-01-2010 16:25
Sound:A&H, sommige Vestaxes!
Slijtage: Rodec, Ecler, A&H
Gebruiksvriendelijk: A&H, Rodec
Overzichtelijkst:Rodec, Ecler
Betrouwbaar: Waarschijnlijk Rodec
klantendienst: Geen ervaring mee...enkel 1keer naar A&H gemaild en 10 minuten later een vriendelijke een informatieve mail teruggekregen...
Tekhead    posted on 07-01-2010 18:01
Je vroeg mij in een vorig topic enkel wat de beste mixer was waar ik ooit mee gedraaid heb, en daarom ga ik het alleen over de mixer hebben.
Dat was en is nog altijd de RODEC MX 180 MKIII, en niet uit chauvinisme, maar Rodec is de uitvinder van de mixer met schuiffaders, wereldwijd de meest verkochte mixer ooit en naast de Technics de enige dj gear dat na 20 jaar intensief gebruik in extreme omstandigheden blijft werken. Dan de Stanford mixer,een lookalike van de toenmalige Rodecs, en waar de faders ook van Rodec waren, en op de 3e plaats de Marelco, Zwitserse topkwaliteit en de eerste modulle mixer. Rodec is nog steeds op de markt, Stanford heeft z'n dj activiteiten destijds stopgezet omdat ze zich volledig op een andere benchmarket willen toespitsen, en Marelco had een deal gesloten met Rodec, zijn gingen zich toeleggen in ontwikkeling van amp's voor studio en field werk. Oudere dj's kennen de merken rodec,marelco en stanford, en zullen het eens zijn met mij.

Van de huidige merken mixers, blijft Rodec op 1, er is geen apparaat op de markt, dat na zeer zware brand en waterschade nog werkt (verhaal van mijn rodec is bij de meeste wel gekend) kwa geluid benaderd alleen A&H de Rodecs, dienst na verkoop uiteraard ideaal mits zij in Antwerpen gevestigd zijn, en hun prijs, elke eurocent meer dan waard, als je wweet dat alles aan en in deze mixer 100% belgisch is, en dat belgie de hoogste loonlast ter wereld heeft is 16 a 1700,00 euro een belachelijk lage prijs, en zeker dan nog als je zijn levensduur kent. Moesten ze deze in China of zo laten maken dan zou hij nog maar een derde van de prijs kosten. Waarom dit model bijna nooit veranderd werdt ? Omdat je wat het beste is niet kunt verbeteren.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 07-01-2010 18:06
- De beste sound = Ecler en Bozak of A&H V6
?- De minste slijtage (vb qua pot-meters,knoppen,..) ? ??Ecler

???- Gebruiksvriendelijkst?= Dateq ? ? ? ? ?

- Meest lelijkst ? = De DJM 800 zie je zooo vaak, dat ik hem niet meer mooi vindt.

?- Meest betrouwbare = Dateq/Rodec ???

- De beste klanten dienst/ reparatie servies = Over die van Ecler ben ik zeer te spreken. bij de OEM fabrikanten heeft American DJ/Audio een zeer goede service en zelfs een onderdelen site. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 07-01-2010 @ 19:01:28 (5%)
ArTy    posted on 07-01-2010 18:12
Beste Sound: Geen idee, ligt aan de hele installatie denk ik, koptelefoon van A&H klinkt wel goed
Minste Slijtage: Dateq
Gebruikvriendelijkst: Pioneer
Overzichtelijkst: Pioneer, Allen&Heath
Meest betrouwbaar: durf ik niet te zeggen, alle topmerken wel denk ik.
Klantendienst: Denon, Allen&Heath, Pioneer, andere geen ervaring
Meks    posted on 07-01-2010 18:17
@ Tekhead
Leuk om te horen Cool. Kwist niet at A&H Belgies was.
De verhalen omtrent rodec zijn mij zeker en vast ook bekend.
Vergeet niet dat Rodec ook van belgiese makelij is.
JollyJunkie    posted on 07-01-2010 18:22
Mixers:
- De beste sound:?Bazooka (ik heb deze nog nooit gehoord maar ik lees zulke goede dingen dat ik dit zonder ze gehoord te hebben wel kan zeggen)
- De minste slijtage (vb qua pot-meters,knoppen,..):?Rodec?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??
- Gebruiksvriendelijkst: A&H
- Meest overzichtlelijkst:?Pioneer?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??
- Meest betrouwbare: Rodec
- De beste klanten dienst/ reparatie servies:?
Geen ervaring ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
- Uiterlijk:
Vestax/A&H/Dateq
- Functies: Denon (al is de Ecler Evo 5 ook wel heel vet!)
- Prijs/Kwaliteit: Reloop/Numark
CD-spelers:
- De beste sound: Geen flauw idee, een cd-speler heeft hier volgens mij ook weinig invloed op
- De minste slijtage (vb qua pot-meters,knoppen,..): Geen idee, in ieder geval geen Pioneer?? ? ? ? ? ? ? ? ??
- Gebruiksvriendelijkst:?Pioneer
- Meest overzichtlelijkst:?Pioneer?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ??
- Meest betrouwbare:?Pioneer
- De beste klanten dienst/ reparatie servies:?
Geen ervaring?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
- Uiterlijk:?
Vestax/Denon
- Functies: Denon
- Prijs/Kwaliteit: Denon/Numark
User edit by JollyJunkie on 07-01-2010 @ 18:27:31 (13%)
Pedroz    posted on 07-01-2010 18:59
Poster: Meks
@ Tekhead
Leuk om te horen Cool. Kwist niet at A&H Belgies was.
De verhalen omtrent rodec zijn mij zeker en vast ook bekend.
Vergeet niet dat Rodec ook van belgiese makelij is.

A&H is toch van Engelse afkomst...
Meks    posted on 07-01-2010 19:31
Even een korte rechtzetting : A&H is duidelijk engels rodec Belgies.
Khad Tekhead zijn teks eff mis geinterpreteerd.
Pedroz    posted on 07-01-2010 19:35
No problem Cool
Het zou goed zijn voor de economie/tewerkstelling moest A&H Belgisch zijn....
Meks    posted on 07-01-2010 19:59
Thaha ja idd
Tekhead    posted on 07-01-2010 20:12
Er is wel een link tussen Belgie en Allen & Heat. De C.E.O. is een Belg, en het hoofd van R&D ook.?Cool
Pedroz    posted on 07-01-2010 20:14
Weeral eens een bewijs dat de Belgen nog niet zo dom zijn in hun klein landje...

Op het gebied van respect voor de medemens is het hier dan wel een "apenland"... Hierbij denk ik aan de droevige?gebeurtenis in Halen...
User edit by Pedroz on 07-01-2010 @ 20:14:32 (1%)
Adrien1989    posted on 07-01-2010 20:23
Mixers....
- Beste sound: A&H
- Minste slijtage: Rodec/Dateq
- Gebruiksvriendelijkheid: Dateq (Vibe uitgezonderd)/Pioneer?
- Overzichtelijkheid: Vind ik hetzelfde of bijdragen aan het bovenstaande?
- Betrouwbaarheid: Rodec/Dateq
- Klantendienst: geen ervaring mee, enkel met Dateq, maar dat is ook krom vanuit mij Happy, laughing. Maar ik kan in ieder geval wel vertellen dat de service bij Dateq uitstekend is Happy, laughing.?
- Uiterlijk: A&H?
Tekhead    posted on 07-01-2010 20:25
Poster: Dj_wouter
Weeral eens een bewijs dat de Belgen nog niet zo dom zijn in hun klein landje...

Op het gebied van respect voor de medemens is het hier dan wel een "apenland"... Hierbij denk ik aan de droevige?gebeurtenis in Halen...

gelukkig heeft de dader bekend, zodat de nabestaanden nu echt kunnen beginnen rouwen.
Ilja    posted on 07-01-2010 20:30
Mixers:?

Komt ie, ? DJM 909 is na mijn zeggen een van de sterkste mixers die er is, ?ik weet uit ervaring dat DJM 800 bij een club waar ik kom ieder jaar wordt vervangen omdat het gewoon tot op de bot versleten is, mijn DJM 909 ( die ik vanuit de States heb ) is 5 jaar als Clubmixer gebruikt, ?en er zit amper een krasje op en alle Faders, Dials, Knoppen en de touchscreen werken als nieuw, ?ik denk dat dat wel genoeg bewijs kan leveren dan DJM 909 een van de krachtigste mixers is.

Sound: Pioneer DJM-909 ( DJM-800, 700, 400 alllemaal intensief uitgeprobeert / gehad en merk het verschil, merk geen verschil tussen Allen & Heath en DJM 909 ).

Overzichtelijkheid:?Dan kies is voor de DJM-700, iets minder toeters dan de 800 en wat meer ruimte tussen alles.

Robuustheid: DJM-909, ?echt een heavy metal apparaat met hele sterke ( en makkelijk te vervangen ) faders.?

( Rodeq is lekker makkelijk bij te halen, rodec heeft alleen maar faders en dials dus is logisch dat er weinig stuk kan gaan ).

Spelers:

Kwa TT's zal ik kort zijn, ? beste sterkste en mooiste TT's zijn gewoon de Technics, gewoon niets aan toe te voegen.?

CD spelers:?

Overzichtelijkheid: Daar staan bij mij 2 merken op plek 1. ?Technics en Pioneer. ?

Robuustheid: ?dat is zonder lang over na te denken toch echt de Technics SL-DZ1200

Multi functioneel: ?dat is bij mij de CDJ-400 en maar hoe kan het ook anders ?CDJ-900 / 2000
User edit by Ilja on 07-01-2010 @ 20:51:35 (100%)
Flaged
Adrien1989    posted on 07-01-2010 20:32
Als er geen krassen opzitten, is ie niet goed misbruikt?Cool.
Tekhead    posted on 07-01-2010 20:44
Poster: Ilja
Komt ie, ? DJM 909 is na mijn zeggen een van de sterkste mixers die er is, ?ik weet uit ervaring dat DJM 800 bij een club waar ik kom ieder jaar wordt vervangen omdat het gewoon tot op de bot versleten is, mijn DJM 909 ( die ik vanuit de States heb ) is 5 jaar als Clubmixer gebruikt, ?en er zit amper een krasje op en alle Faders, Dials, Knoppen en de touchscreen werken als nieuw, ?ik denk dat dat wel genoeg bewijs kan leveren dan DJM 909 een van de krachtigste mixers is.

Welke club gebruikt nu een 2 kanaals mixer ? een hiphop club, ja die gebruiken alleen hun crossover.
en wat betreft de DJM 800, 1 jaar en versleten ? dan is die uitbater goed gek om deze opnieuw aan te schaffen.
Maw, de DJM 800 is geen clubmixer, maar boyscout clubhouse mixer Cool
Tekhead    posted on 07-01-2010 20:44
Poster: Ilja
Komt ie,   DJM 909 is na mijn zeggen een van de sterkste mixers die er is,  ik weet uit ervaring dat DJM 800 bij een club waar ik kom ieder jaar wordt vervangen omdat het gewoon tot op de bot versleten is, mijn DJM 909 ( die ik vanuit de States heb ) is 5 jaar als Clubmixer gebruikt,  en er zit amper een krasje op en alle Faders, Dials, Knoppen en de touchscreen werken als nieuw,  ik denk dat dat wel genoeg bewijs kan leveren dan DJM 909 een van de krachtigste mixers is.

Welke club gebruikt nu een 2 kanaals mixer ? een hiphop club, ja die gebruiken alleen hun crossover.
en wat betreft de DJM 800, 1 jaar en versleten ? dan is die uitbater goed gek om deze opnieuw aan te schaffen.
Adrien1989    posted on 07-01-2010 20:48
Poster: Tekhead

En zo is het maar net :p
Ilja    posted on 07-01-2010 20:50
Nou ik kan je zeggen dat in Japan ik nogal vaak DJM-909 in een club zie staan, ( en verreweg niet alleen voor hip-hop ).
( daar werken ze namelijk veel met effecten ).?
User edit by Ilja on 07-01-2010 @ 20:52:27 (44%)
Flaged
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

76 Users online: 7 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 13.634
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.096.821