cdj 400 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djvir20    posted on 06-01-2010 18:45
hey daar

Ik ben vanplan 2 cdj-400's te kopen en daarom keek ik op wat topics over de cdj-400's. Maar de meningen en forums lopen uiteen. De een zegt dat je geen ipod touch kan aansluiten en weer iemand anders zegt dat hij zijn externer van 1 tb erop aangesloten krijgt hij gaat dan inderdaad wel trager maar
-1.Met een ipod touch van 8GB zou hij dan traag gaan ?
-2.Wat ik jullie algemene mening over de cdj-400 voordelen/nadelen

Ik vraag alleen om meningen van mensen die zelf een cdj-400 hebben of hebben gehad a u b om de meningen zo waarheidsgetrouw mogelijk te houden.

alvast bedankt,
grts Effix !

What do you think about cdj 400 ??

Vote :   

CopainsDeluxe    posted on 17-01-2010 13:43
De CDJ's zijn zeker niet slecht ! Misschien ook wel leuk is dat er nu een limited edition is !
Een blauwe reeks in plaats van rood ! Cool
MaximDJ    posted on 17-01-2010 13:45
Ipod toch KAN NIET
Party Sensations. Excellence in entertainment.
aurelienvdv    posted on 17-01-2010 13:48
een ipod werkt, iphone niet.. ook werken usb sticks van 8 precies niet by my.. :s
het zijn wel zeer goede cdj's
OneSixty    posted on 17-01-2010 18:30
Bij mijn 160gig ipod duurt het vrij lang om te laden en als ik dan zoek in een playlist gaat hij nooit verder dan het 5e nummer.
Er staat iets van 150 gig muziek op.
CopainsDeluxe    posted on 18-01-2010 22:22
Ik denk als men met cd's gewoon draait en enkel in noodzaak een KLEINE usb stick gebruikt dat het wel gaat , maar als je meer gaat of de ipod touch , ipohne ,... gebruikt dat het gewoon niet werkt..
Het is en blijft tot slot wel een Cd speler he Cool
djvir20    posted on 19-01-2010 17:17
oke thx :p
stefanmplayer    posted on 19-01-2010 20:19
mijne zijn best snel met kleine sticks
je kunt alleen niet als bij een cdj 1000mk3 met fast search door het hele nummer heen zoeken vloeiend, dan haperd hij tijdens het zoeken maar als je bijv. ze met serato combineerd zoals ik morgen ga doen, dan is dat geen probleem,
vor cd's zijn ze echt hemels, niks fijners (misschien de cdj 2000 maar die ligt momenteel buiten mijn budget)
djvir20    posted on 20-01-2010 17:00
ghehe zelfs niet de cdj 1000 k dacht dat die beter waren :p
brecht    posted on 20-01-2010 17:12
USB vind ik niet super voor die speler. Laadt traag. Op duurdere spelers heb ik nog niet getest.
Maar best ben je met een stick van 1 gig voor paar nummers.
Wat je ook kan doen is een MP3 cd maken. Maak je een cd waar je 700mb aan muziek kan zetten. Dan kan je er ongeveer 170 nummers opzetten. Toch ook al de moeite.

mvg
CopainsDeluxe    posted on 20-01-2010 17:12
Dat is een voorkeur Happy, laughing , persoonlijk vind ik cdj 1000's leuker om mee te draaien dan cdj 400's...
Alles is zo klein xD

En hij bedoeld dat de cdj 400 hapert tijdens het zoeken... niet de 1000 Winking my eye

djvir20    posted on 20-01-2010 18:41
aah oke thx voor de verduidelijking maar wat brecht daar zegt van die 700mb cd is ook een mooi ideetje maar wat ik dan opteer is om je tracklist op een notebook te zetten op itunes ofzo dan kan je ook snel zoeken naar welk nummer waar staat etc.. maar inderdaad niet mis

thx Winking my eye
Nood    posted on 21-01-2010 08:52
Als je je ID3 tags van je mp3 allemaal in orde hebt en je zet je mp3's bv op alfabetische volgorde is zoeken op de CDJ-400 kinderspel aangezien ze de titel laten zien op het schermpje.
Dus laat die laptop maar thuis:d
djvir20    posted on 21-01-2010 16:30
Das ook weer waar enja op itunes staan ze zelfs alfabetisch of is dat maar een gedacht ?? :p
CopainsDeluxe    posted on 21-01-2010 16:54
Dat kan je aanpassen in i-tunes , Je kan ze sorteren op naam van de titel, op naam van de artiest, op tijdsduur,...
:P
djvir20    posted on 21-01-2010 18:09
Aah oke? want dan is zoals NOOD al zij men laptop voledig onnodig want dat is btw ook wel een leuke feature h? dat je zo kan zoeken .. wat je op alle cdj's wel zal kunnen ?
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 09:19
Ik denk dat je soms eens gewoon de handleiding en de functies van een product moet lezen voordat je alles aan ons vraagt :p ,
Vandaag foto's van je nieuwe booth?
Ik verheug me er al op om nog eens langs te komen ! ^^
soundcollector    posted on 23-01-2010 09:28
Het is misschien stom om dit te zeggen, omdat ik geen cdj 400 heb. Maar heb er al heel veel over gelezen, heb er ook al enkele keren mee gedraait (samen met een maat van mij, hij heeft ze).
Maar waarom zou je de cdj 400 kope, ik hoop alleszinds niet voor de usb functie, want die werkt nog niet eens tegoei op deze speler... Maar wrs omdat het pioneer is, is dit weer allemaal geen probleem.
Ik zou misschien die nieuwe denon ook eens gaan testen, kan je ook USB op en da werkt wel tegoei alsk me niet vergis Winking my eye.
Als je met usb-sticks van 4gb moet werken enz... Kan toch nie handig zijn, tenzij je maar telkens een set van een uurtje draait ofzo.
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 09:53
Ik denk dat hij ook vooral omdat het pioneer is koopt.
Maar ook hij wil een djm 700 dus dan zou alles van pioneer zijn en het zijn wel nette cd spelers voor cd gebruik en zo wil hij ze toch gaan gebruiken denk ik ! ^^
djvir20    posted on 23-01-2010 20:10
Nja daar is eigenlijk niet veel van waar maar ze zijn 1. compact 2. hebben effecten 3. usb functie 4. perfecte loop functie 5?pattern verandering :P etc... dusja .. t is niet omdat het van pio is maar gewoon je kan niet ontkennen dat er voor die functie's en groote veel concurenten zijn :D
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 23:31
Poster: djvir20
Nja daar is eigenlijk niet veel van waar maar ze zijn 1. compact 2. hebben effecten 3. usb functie 4. perfecte loop functie 5?pattern verandering :P etc... dusja .. t is niet omdat het van pio is maar gewoon je kan niet ontkennen dat er voor die functie's en groote veel concurenten zijn :D

Er zijn dus wel degelijk grote concurenten van pioneer hoor?Cool
==> Denon
==> Allen & Health
==> ...
Jonagold    posted on 24-01-2010 00:27
Ik heb ook lang nagedacht over de CDJ400. Ik heb op de 1000 gedraaid en was het wavedisplay gewend, maar ik kan nu ook gewoon zonder Happy, laughing Verder gebruik ik 2-4gb usb sticks. De tijd van het laden is acceptabel. Wel zit er bij het laden van elk nummer dus een bepaalde vertraging, bij mij zo'n 5-7 seconden voordat het geladen is.

Het enige grote minpunt vind ik het fastforwarden van een track in USB mode. Wanneer geen goede kwaliteit mp3 gebruikt (VBR) werkt de search voor geen meter. Hij werkt gewoon niet. Met cd's werken ze echter geweldig!
Effecten zijn ook handig maar gebruik ik weinig. Loops zijn ook handig en vooral de overduidelijke lay-out. Het zit gewoon allemaal goed en doordacht in elkaar, het gaat in wezen intu?tief. Voor iemand die niet zoveel zin heeft om extra tijd te steken in het leren van de positionering van knopjes, dus erg handig - zoals ik Happy, laughing

Roalin    posted on 24-01-2010 00:59
4. perfecte loop functie 5?pattern verandering

Sorry, maar deze 2 snap ik niet echt...
En qua cd-spelers zijn er idd nog niet echt (tjah, Denon een beetje) concurrenten. Op het mixer-gebied natuurlijk wel.
djvir20    posted on 24-01-2010 10:30
@ copains deluxe :? ik vind niet egt dat?A&H grote concurent is van pio als het over cd spelers gaat

@ Roalin : Dat zij ik ook niet he :D Het topic onderwerp is CDJ he? :D ( das een cd speler geen mixer Winking my eye )
CopainsDeluxe    posted on 24-01-2010 10:33
@ copains deluxe :? ik vind niet egt dat?A&H grote concurent is van pio als het over cd spelers gaat

@ Roalin : Dat zij ik ook niet he :D Het topic onderwerp is CDJ he? :D ( das een cd speler geen mixer Winking my eye )

Ja maar roalin bedoelt oko wel iets anders, hij bedoelt letterlijk wat jij typt dat hij niet begrijpt :P

Als het over cd spelers gaat is A&H niet zo'n grote concurent maar op mixers is het een zware concurent !
djvir20    posted on 24-01-2010 10:40
Ja dat weet ik wel maar het topic was toch cdj of niet ? Cool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

76 Users online: 9 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 12.929
Most visitors online this month : 217
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.163.365