cdj 400 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djvir20    posted on 06-01-2010 18:45
hey daar

Ik ben vanplan 2 cdj-400's te kopen en daarom keek ik op wat topics over de cdj-400's. Maar de meningen en forums lopen uiteen. De een zegt dat je geen ipod touch kan aansluiten en weer iemand anders zegt dat hij zijn externer van 1 tb erop aangesloten krijgt hij gaat dan inderdaad wel trager maar
-1.Met een ipod touch van 8GB zou hij dan traag gaan ?
-2.Wat ik jullie algemene mening over de cdj-400 voordelen/nadelen

Ik vraag alleen om meningen van mensen die zelf een cdj-400 hebben of hebben gehad a u b om de meningen zo waarheidsgetrouw mogelijk te houden.

alvast bedankt,
grts Effix !

What do you think about cdj 400 ??

Vote :   

DAW    posted on 06-01-2010 18:51
voor en nadelen zijn al te vaak besproken.
Touch kan de CDJ niet aan evenals een iPhone
http://EOSfotografie.nl
LLCoolP    posted on 06-01-2010 18:53
Ik heb nu zo'n jaartje de 400's.

Er fijne set om mee te beginnen met draaien,maar
merk toch qua bedienings gemakt dat een grote Jog wiel (zoals bij de
800, 900 enz) het veel fijner gaat.

Gebruik verder ?even?de?zoek functie, zijn al meerder topics over(hebt er zelf ook na gezocht toen ik deze aanschaften)
?
Join the party and become famous!
Ilja    posted on 06-01-2010 19:01
Mijn mening:
CDJ-400 is een top speler. ? Als je geen Hot Cue's gek bent dan kun je de CDJ-1000 en ook 2000 laten liggen, CDJ-400 heeft zat functies en een zeer goed bedienbare filter effect. ? JOG wheel is groot zat om de speler met gemak te kunnen bedienen. ?) ik spreek uit ervaring omdat ik al vaak zat de CDJ-1000 onder handen heb gehad en ben zelf de Trotse bezitten van CDJ-400
Ilja    posted on 06-01-2010 19:01

User edit by Ilja on 06-01-2010 @ 19:01:51 (100%)
Flaged
BarryVendel    posted on 06-01-2010 19:09
Ik heb sinds een jaar 2 CDJ-400's en ben erg tevreden over de spelers.

Het jogwheel is inderdaad kleiner, maar daar wen je vrij snel aan en deze is niet dusdanig klein dat de nauwkeurigheid wegvalt.
De speler heeft ook een paar effecten die wel leuk zijn om te gebruiken, maar zelf doe ik dat niet zo heel vaak.
Wat mij tegenviel van de spelers is dat het heel traag werkt met USB-sticks. Het duurt lang met laden, zo'n 1 a 2 minuten per 20 tot 40 nr's. Als verder de mappen geladen zijn, dan moet de nr's zelf nog geladen worden, ook dit is niet ideaal.

De computer functie heb ik geprobeerd, i.c.m. Traktor en dat werkte destijds voor geen meter. Echter is er een nieuwe update voor de CDJ-2000/900 waarbij ook de 400 is meegenomen. Met deze update heb ik het nog niet geprobeerd.
Pedroz    posted on 06-01-2010 19:11
Net zoals reeds gezegd heeft de CDJ het soms moeilijk met externe apparaten.
Ik stel voor dat je eens rondzoekt op dit forum.. het is al herhaaldelijk aan bod gekomen.

Een andere tip is googlen naar vergelijkingen met andere spelers. Vaak komen hier de mankementen/gebreken van een speler aan bod. Zeer interresant om na te gaan!
Tonniej    posted on 06-01-2010 19:17
Zelf trotse bezitter van de 400-vloot:P en ben erg over de speler te spreken. Heb de spelers zelf nu 1,5 jaar (time flies when your having fun). De speler heeft alles om te beginnen met dj'en en het ook verder te brengen in het dj'en. De effecten zijn leuk maar gebruik ik haast nooit.

USB is handig, werk zelf met 4GB sticks en die gaan prima. Iphone doet het niet erop en Touch schijnt ook niet te werken.?Dus bij de aanschaf gewoon ff stickies erbij nemen.?Ik brand zelf eigenlijk alles op cd en gebruik de USB eigenlijk amper. Wil alles vanuit mijn map draaien om het overzicht te houden.

Verder draai ik ook geregeld op 1000's en heb aan de 800 mogen voelen, en achteraf moet ik toegeven dat de grotere, solidere jog toch wel echt een fijner gevoel geeft. Aangezien ik de Jog nu prefereer boven USB en effecten heb ik?hiervoor zelfs een overstap naar 800 overwogen maar vond toch het verschil te klein.

Dat is mijn mening over de 400, echt fijn top ding en heb er nog steeds veel plezier van.
User edit by Tonniej on 06-01-2010 @ 19:18:59 (1%)
djvir20    posted on 06-01-2010 20:06
@Ilja?: Ik ben ook helemaal niet gek van die Hot Cue's maar ik zag wel dat je een cue point gwn op een liedje kon zetten ( 1 wel maar) en die dan kon onthouden als je de cd er uithaalde en even later terug instak moest je op call duwen of zoiets en dan gaf hij dat punt wel terug aan. Maar inderdaad het jog wheel is wat groter maar ik ben maar 13 en heb dus nog niet zo grote handen :p Bedankt voor reactie

@BarryVendel?: Ook van die effecten heb ik al veel gehoord, nu ja de effecten in vynil mode vind ik niet zo gebruikbaar als je die bubble hoort tja, wie gebruikt die dingen vraag ik mij af maar de digital jog break effects vind ik wel nog te gebruiken maar inderdaad als je gaat updaten naar de djm-800 of de djm-700 in mijn geval gebruik je ze al direct minder. Maar i.v.m. die traktor ik heb gewoon VDJ op mijn pc maar ik snap niet heel goed hoe het moet me die cdj's ( altans hoe je ze aansluit op de pc en dan op VDJ zelf ), en btw jammer van de ipod touch... ik zal dan tch usb stick moeten kopen. Maar inderdaad zoals bij tonniej ik zal wel het grootste deel van mijn muziek op cd branden zodat ik een mooi overzicht bewaar maar het kan toch altijd handig zijn denk ik dan.

@Tonniej?: ik wil ze uiteraart ook gebruiken om in verder te gaan, want dat kleine jog wheel houd mij helemaal niet tegen. En zoals je zegt de gewone USB-sticks zijn blijkbaar het handigst. Dus als ik dan met usb wil draaien zal ik de gewone 2GB/4GB sticks gebruiken. Maar over die cdj-1000/800 ik vind de 800 niet zoveel beter als de cdj-400 vanuit mijn standpunt vind ik de cdj-400 zelfs beter, ok? ok? dat jog wheel maar dat is persoonlijke smaak. En nuja die cdj-1000 dan zal ik al heel wat fuifjes moeten gedraait hebben.

Tot nu toe allemaal heel erg bedankt maar blijf jullie meningen geven aan de anderen ook XD !

grts Effix
Dolivieira    posted on 06-01-2010 21:09
Ik draai soms met die CDJ400s in een club in Maasland. Moet zeggen dat de ervaringen met CDs draaien?goed bevallen, aangezien ik hier thuis CDJ1000 hebt staan. Alleen vind ik?jammer dat als je met externe apparaten er op gaat werken, Dat inderdaad niet lekker gaat. Beetje Jammer. Anders had het een topspeler geweest en ze zijn ook nog prijzig, Maar dat heb je al gauw bij Pioneer.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ilja    posted on 06-01-2010 21:20
Vreemd over die externe apparaten, Mijn cruzer USB sticks zijn ongeveer binnen 20 seconden geladen
Dolivieira    posted on 06-01-2010 21:31
Sorry ik bedoelde niet altijd lekker gaat
Tonniej    posted on 07-01-2010 10:40
Het formaat vind ik ook echt top btw. Heb de djm 400 en alles in de flt440 zitten en de set is geregeld de deur uit. Makkelijk hanteerbaar en als ik me bureau voor studie nodig heb dan staat alles in 1 sec op de grond.

Als je overtuigt bent, en dat ben je volgens mij, van de 400 dan moet je ze zeker halen. Ga je geen spijt van krijgenHappy, laughing

succes!
Pedroz    posted on 07-01-2010 11:04
Poster: Ilja
Vreemd over die externe apparaten, Mijn cruzer USB sticks zijn ongeveer binnen 20 seconden geladen

Is dat niet lang dan?
User edit by Pedroz on 07-01-2010 @ 11:04:24 (2%)
MrAlex    posted on 07-01-2010 11:18
Heb zelf ook 400 setje thuis staan. Dus CDJ 400 spelers?en DJM 400 als mengpaneel. Werk alleen met Cd's, en niet met USB-sticks. Kan dus alleen mijn mening geven over het gebruik vande CDJ 400 met Cd's. Als Cd speler werkt hij perfect, en is het voor thuis gebruik ideaal. Draai bij mijn resident spot met 2x Cdj 1000 en Cdj 800. Natuurlijk lekker, maar draai met net zoveel gemak op mijn CDJ 400 cd spelers. De meerwaarde zie ook ik niet in van een 800 of 1000 als je thuis draait voor de fun...
Het oefenen van Hot Cue's ben ik gaan doen op mijn resident plek, als het nog rustig was in de avond. Uiteindelijk krijg je dat met veel oefenen ook onder de knie, maar om daar nu zoveel extra euro's voor neer te leggen!
Ik kan je dus de Pioneer Cdj 400 als Cd speler zeker aanraden!
Tomazos    posted on 07-01-2010 11:21
de cdj 400..

toen ik er voor het eerst op moest draaien keek ik er echt tegenop..
maar het draaid ondanks het kleine jogwheel toch heel lekker..

met de usb stick heeft hij IETS langer nodig om te laden, maar dit was niet hinderlijk ofzoHappy, laughing,

gewoon een prima spelertje Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Tonniej    posted on 07-01-2010 12:03
Het formaat vind ik ook echt top btw. Heb de djm 400 en alles in de flt440 zitten en de set is geregeld de deur uit. Makkelijk hanteerbaar en als ik me bureau voor studie nodig heb dan staat alles in 1 sec op de grond.

Als je overtuigt bent, en dat ben je volgens mij, van de 400 dan moet je ze zeker halen. Ga je geen spijt van krijgenHappy, laughing

succes!
Mixt-Ape    posted on 07-01-2010 12:05
Poster: Dj_wouter

Is dat niet lang dan?

Voor een fanboy is niks te lang!
Vassilli    posted on 07-01-2010 12:25
jij zegt wel tegen iedereen dat je Pioneer fanboys haat, jij bent juist het tegenovergestelde (ook erg irritant Winking my eye)
MarcoD    posted on 07-01-2010 12:34
Zelf ook de cdj400's staan. gebruik de extra functies eigenlijk niet veel. af en toe de loop functie. maar meeste doe ik w.b.t. effecten toch met de DJM700.

Verders werk ik met usb sticks van 8GB heb er ook wel eens problemen mee gehad dat het lang duurde voordat alles geladen was. Maar dat ligt namelijk aan hoe je jouw USB stick hebt geformateerd en hoe je hem uit je pc haalt. Zorg ervoor dat je de stick op een veilige manier verwijderd (HARDWARE VEILIG VERWIJDEREN) dit hielp bij mij wel...
En als het dan toch wat langer duurt gooi je toch eerst een cd erin.

succes
Mixt-Ape    posted on 07-01-2010 13:39
Poster: Vassilli
jij zegt wel tegen iedereen dat je Pioneer fanboys haat, jij bent juist het tegenovergestelde (ook erg irritant Winking my eye)

Niet waar.
Denk na voor je iets zegt, als je dat had gedaan had je waarschijnlijk (of ik hoop het toch voor jou) wel doorgehad dat je dit helemaal niet kan onderbouwen.

Jorrit    posted on 07-01-2010 13:49
Poster: Mixt-Ape

Voor een fanboy is niks te lang!

Mixt-Ape, als je niks toe te voegen hebt in een topic, post dan niet.
Met een post als deze wek je alleen maar irritatie op van leden die wel van plan zijn iets bij te dragen aan de probleemstelling van de OP, wat zorgt voor discussies waar de OP al helemaal niks aan heeft.
Nood    posted on 07-01-2010 16:10
ik heb ook twee cdj-400', het zijn gewoon fantastische spelers! Ik gebruik twee verschillende USB-sticks en ik merk dat de ene na 5 sec al ingeladen is terwijl de andere er 25 over doet. Ik denk dat het grotendeels aan je externe apparaat ligt. Ik vind het wel jammer dat hij enkel mp3 leest.
dJORD    posted on 07-01-2010 16:27
waarom een cdj 400, ten opzichte van bijv. een cdj 800?
waarom de 400:
+ de usb kan het zijn maar die is niet geweldig uitgewerkt.
+ de effectjes die om even mee te spelen leuk zijn maar verder niet.
+ het kleine prijsverschil
waarom een cdj 800:
+ het grote joggweel.
+ het extra display
+ quick return & auto loop
+ de no nonsense overzichtelijke layout.

+?formaat kan een plus en een min zijn maar zoveel maakt dat ook weer niet uit.
Dolivieira    posted on 07-01-2010 16:31
Het is gewoon een goede speler. En werkt betroiwbaar.
djvir20    posted on 07-01-2010 16:55
inderdaad dat denk ik er ook over ik ben nu helemaal overtuigd door jullie allemaal heel erg bedankt XD Nu maar sparen he :p

-DIT TOPIC MAG GESLOTEN WORDEN-

Mods doe aub iets aan die spammers XD

grts Effix
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

198 Users online: 12 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 18.392
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.582.581