Defect RMX-40 effecten knop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kuituhh    posted on 04-01-2010 16:25
Beste mede DJR-ers,

Zojuist is mijn effecten knop op mijn rmx-40 blackfire deffect gegaan. Of nja defect, de effecten werken nog wel maar de knop zit in gedrukt. Na even snel het internet afgezocht te hebben schijnt dit vaker voor te komen en heb ik ook al ontdekt dat een bekende dj-shop met een B. reserve knoppen heeft.

Nu vroeg ik mij af of er iemand is geweest hier op het forum met het zelfde probleem en hoe hij zijn rmx40 gemaakt heeft. De mijne valt nu buiten de garantie. Daarnaast ben ik vrij handig met dingen uit elkaar halen en in elkaar zetten, maar weet niet of het puur een kwestie is van knop vervangen of ook de micro-switch en eventuele bedrading. (die daarna weer gesoldeerd zou moeten worden)

Graag jullie advies & alvast bedankt!
Spin that Sh!t BAM!

What do you think about Defect RMX-40 effecten knop ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 04-01-2010 16:28
Klopt. Gebeurt heel veel bij de RMX. Bij RJ Shop kan je volgens mij die knoppen halen. Is heel makkelijk, gewoon opendraaien, oude eruit halen, nieuwe erin. Bij mij was er niks mis met de microswitch, knop was gewoon versleten, of zat vast/klem hoe je het ook wil noemen.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
kuituhh    posted on 04-01-2010 16:39
okee alvast bedankt. Ga ik dat eerst proberen alvorens ik een andere mixer ga halen :p
Spin that Sh!t BAM!
MaximDJ    posted on 04-01-2010 16:50
Ja, het kan bij jou wel zijn dat die microswitch kapot is, alleen was bij mij dat niet het geval. Daar moet je even goed naar kijken!?Cool
Roov    posted on 04-01-2010 16:51
Ik heb op 't moment precies hetzelfde probleem. Maar hoe weet je of je effecten knop kapot is of de microswitch? Ik kan mijn knop wel gewoon indrukken maar voel dan geen klikje, en de effecten sessie gaat ook niet aan. Lijkt wel of 'ie lam is? Als ik een nieuwe knop bestel moet het probleem dan verholpen zijn?
MaximDJ    posted on 04-01-2010 16:53
Dan denk ik dat je microswitch lam geworden is. Ik voelde namelijk nog wel een klikje. Denk nieuwe microswitch. Zei Patrick van RJShop destijds ook al, dat die wel snel lam werden
Roov    posted on 04-01-2010 16:55
Oke dankje! Happy, laughing En die dingen bestel je ook gewoon op RJ? En die kan ik er dan gewoon zelf in solderen? Is dat veel werk?
Dubbel_Fristie    posted on 04-01-2010 17:06
Het is inderdaad een bekend probleem bij de RMX serie, bij mij was ook alleen het plastic knopje afgebroken, ff wat webshops gemaild waarna ik er een gratis kreeg...
Binnen 1min heb je het gehele spul weer werkend Winking my eye
Xtremer    posted on 04-01-2010 17:29
Had vroeger hetzelfde probleem, de effectknop was gebroken op de plek waar hij aan vast zat. Het is ook zelf op te lossen door de 2 delen met seconden/2-componentenlijm aan elkaar te plakken. Dit doe je als volgt:

1. Trek voorzichtig de faderknoppen eraf.
2. Haal de topplaat eraf door de schroeven los te draaien aan de bovenkant.
3. Haal de schroef los waarmee de effectknop vast zit.
4. Pak zowel de houder als de effectknop en plak ze weer netjes aan elkaar (wees wel voorzichtig).
5. Als het droog is zet je de effectknop weer op zijn plaats, dak erop en klaar.

Heb vroeger precies hetzelfde gedaan en had weer een goeie effectknop.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Renzis    posted on 04-01-2010 18:44
Zelfde probleem hier, wel slecht dat het bij zoveel mensen gebeurd!
Roov    posted on 04-01-2010 21:25
Poster: Xtremer
Had vroeger hetzelfde probleem, de effectknop was gebroken op de plek waar hij aan vast zat. Het is ook zelf op te lossen door de 2 delen met seconden/2-componentenlijm aan elkaar te plakken. Dit doe je als volgt:

1. Trek voorzichtig de faderknoppen eraf.
2. Haal de topplaat eraf door de schroeven los te draaien aan de bovenkant.
3. Haal de schroef los waarmee de effectknop vast zit.
4. Pak zowel de houder als de effectknop en plak ze weer netjes aan elkaar (wees wel voorzichtig).
5. Als het droog is zet je de effectknop weer op zijn plaats, dak erop en klaar.

Heb vroeger precies hetzelfde gedaan en had weer een goeie effectknop.

Thnx! 't is gelukt. Had ik zelf ook wel kunnen bedenken natuurlijk, wist alleen niet dat de effecten knop zelf ook kon breken Cool
kuituhh    posted on 05-01-2010 19:18

Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 05-01-2010 @ 19:28:45 (100%)
kuituhh    posted on 05-01-2010 19:18
nou ik heb het gefixt. Gistere nieuwe effecten knop besteld. Vandaag binnen en idd de dekplaat eraf en knop vervangen. Switch eronder was alles behalve lam Happy, laughing

paar foto's gemaakt voor jullie. zal ze ff posten.

Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 05-01-2010 @ 19:31:22 (100%)
dJORD    posted on 05-01-2010 19:36
zo'n knopje ziet er idd. niet echt sterk uit!
Roov    posted on 05-01-2010 20:03
Mijn knop was op precies dezelfde plaats gebroken, heb hem gister ook opengeschroeft en vandaag een nieuwe besteld! Happy, laughing
OneSixty    posted on 05-01-2010 20:20
Ik merkte laatst al dat die knop minder goed reageerde. dus mij staat hetzelfde te wachten...
Great, nu kan ik dus om het halfjaar die knop gaan verwisselen Cool
User edit by OneSixty on 05-01-2010 @ 20:25:51 (65%)
kuituhh    posted on 05-01-2010 23:22
tjah lijkt in eerste instantie een solide knop maar uit eindelijk drukt die hele knop op een klein switch. Dit vond ik zelf nogal apart, maar goed het is niet anders. Mijne is ongeveer 1 jaar meegegaan met behoorlijk intensief gebruik.?

Mjah net wat OneSixty zegt dit blijft een zwak punt wat na een x aantal keer indrukken zal begeven :S?

Spin that Sh!t BAM!

This is an old Topic

No new postings for 5.456 days.
 Post CommentThat would be 181.9 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 6 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 34.019
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.415.894