drank over CDJ400 gegaan! help! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

fizik    posted on 03-01-2010 17:10
Beste,
Op oudjaar avond is me overkomen waar ik altijd voor gevreesd heb.
Rond een uur of 3 vloog er een bekertje bier/passoa/pisang richting m'n booth.
Dit kwam op 1 van men cdj's, stukje mixer en stukje macbook.
Heb alles onmiddelijk kunnen afvegen met wc-papier, maar tog zijn er bepaalde delen niet gespaard gebleven
De macbook kwam er goed vanaf, maar de CDJ niet, Jog-wheel draait erg plakkerig en klinkt niet gezond, de + en - loop knopjes voel ik niet meer helemaal indrukken.
De effectenknop van m'n mixer (reloop RMX-40) blijft ook ingedrukt.

Heef er iemand een idee hoe ik het plakkerig goedje kan laten "oplossen" zonder producten e gebruiken die kortsluitingen kunnen geven op de print?

Bij de bekende webshop B*x zag ik een aantal reinigingsmiddelen, maar weet niet of deze hiervoor kunnen gebruikt worden.

What do you think about drank over CDJ400 gegaan! help! ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 03-01-2010 17:17
Dit is zwaar Kl*te. Had je de hufters ook te pakken, of niet? En over die CDJ weg brengen en laten reinigen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Pedroz    posted on 03-01-2010 17:21
Persoonlijk zou ik hem zelf openschroeven. Ben je niet zeker, breng hem dan weg!

Ik snap niet hoe ziek mensen tegenwoordig zijn....
fizik    posted on 03-01-2010 17:32
zelf openschroeven ben ik niet echt van plan.
Heb de CDJ gekocht bij een bekende webshop in duitsland, maar is het mogelijk hem hier in belgi? ergens gewoon binnen te brengen om te laten reinigen?
main    posted on 03-01-2010 17:40
gewoon naar een pio shop, kan altijd
Pedroz    posted on 03-01-2010 17:40
Je bent van Bilzen zie ik...

Ik koop soms wel is wat in de S2 store te Genk... Goed service en pioneer pro dealer
no-rush    posted on 03-01-2010 19:30
misschien was benzine/tertepine op een doekje doen en afvegen Cool
maar ik zou eerst naar de pio dealer gaan
Mantana    posted on 03-01-2010 20:04
Ik heb zelf een keer een CDJ-1000 gekocht waar drank over was gegaan.
Heb hem toen ook zelf opengeschroefd, knoppen etc in een bak met wasmiddel gedaan, daarna goed gedroogd met een fohn.
Ook de printplaten heb ik gereinigd met wat water en schoongemaakt met een tandenborsteltje. Daarna ook erg goed gedroogd met een fohn.
Uiteindelijk alles weer in elkaar geschroefd in hij deed het weer perfect!
Was het een georganiseerd feestje? Misschien dat de verzekering van de organisatie ofzo wat kan vergoeden? Of natuurlijk de kerel die de ?drank gooide?
mrwhoopie    posted on 03-01-2010 20:15
Breng maar naar S2 reloop hebben ze niet,en vermits je het online gkocht heb denk ik wel dat je een rekening gaat krijgen natuurlijk.Hopelijk heb je de dader kunnen vatten en kan je over??nkomen dat hij het aangeeft aan zijn verzekering (familiale).
S2 heeft ook een eigen hersteldienst als je dat wil.
tom-j    posted on 03-01-2010 20:37
Poster: no-rush
misschien was benzine/tertepine op een doekje doen en afvegen Cool
maar ik zou eerst naar de pio dealer gaan

was benzine op je CDJ? dat gaan de verf en de behuizing niet zo heel erg leuk vinden volgens mij!

ik zou hem gewoon laten reinigen. dan weet je tenminste zeker dat je zelf niet dingen nog erger maakt!
ceesietopc    posted on 03-01-2010 21:19
Ik hoop dat je nog wel even hebt kunnen babbelen met de gene die gooide...

Eerst even bij een shop langs, en anders bellen met de shop waar jij de spelers gekocht hebt. Niet gelijk zelf gaan sleutelen, zij zijn immers de deskundigen.
Kenai    posted on 03-01-2010 21:31
Suiker (wat het plakkerige goedje is) los je het beste op met gewoon water. Openschroeven en voorzichtig alles schoonmaken met water. Daarna weer goed droogmaken. Een Fohn helpt hier bij wel goed (Niet op de heetste stand zetten).

Vooral niet met oplosmiddelen gaan werken. Dit kan aleen de boel verder beschadigen.

ik hoop dat je hier wat mee kunt.
MaximDJ    posted on 03-01-2010 21:43
Heet stoom helpt daar ook goed tegen. En daarna schoonmaken met water, en zeker niet met schoonmaakmiddelen. Hier zitten zuren in die het vuil wegvreten, en dus ook kleine electronica aantasten. En als laatst afdrogen met een keukenrol/zachte theedoek of fohnen. Maar dan moet je hem wel openschroeven.

Je kan hem ook wegbrengen, maar je kan het ook wel zelf en je bespaart ook nog geld.!!
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Prozei    posted on 03-01-2010 23:58
schoonmaken met een doekje met pure alcohol.
de alcoholresten verdampen.
je betaald ongeveer 12? voor een liter alcohol (96%).
voor de alcoholisten:?dit is niet drinkbaar.
de 4% bestaat uit?zooi om de alcohol niet drinkbaar te maken.
Gery    posted on 04-01-2010 00:12
te zien welke alcohol, meestal is die 4% methanol of ether. ?ik kuis elektronica nogal vaak met ontsmettingsalcohol (ethanol + ether uit de apotheekkast). ?Ben je ietswat handig zou ik hem zelf open gooien en voorzichtig alle vuile onderdelen reinigen. ?Heb zo in de tijd van mijn macbook ook eens de pijltjestoetsen moeten verwijderen omdat er bier in gelopen was...
DJ - Producer
x-ample    posted on 04-01-2010 10:59
Beste is om het op te sturen naar pioneer, gebeurd het goed.
Verder proberen met de verzekering het financiele verhaal af te handelen,.
Ilja    posted on 04-01-2010 11:12
Voor die RMX-40 is het klote, daar moet je alle dials er vanaf halen om hem open te schroefen, moge de lul die het gedaan heeft flink pijn lijden.
KingDing3ling    posted on 04-01-2010 11:27
Electronica met water of wasmiddel reiningenConfused Dat moet je nooit doen!!! Wel eens gehoord van elektrische geleiding? Je mag ook zelf niet eens blazen. Alleen gedestilleerd water zou een optie zijn. Maar ook dit wordt afgeraden.

Wegbrengen dat kost geld maar waarschijnlijk wel behoud van de overgbeleven garantie.

Ga je het misschien toch zelf doen?
Meerdere laptops gereiningd met het spul wat Prozei en Gery zeggen.?Printplaten kan je spoelen in een klein alcohol badje?en met een?zachte kwast voorzichtig over de printplaat gaan waar het vuil is. Daarna lang laten drogen. Alcohol hecht niet aan de printplaat maar dat verdampt. Vaak volstaat een uur of 24 in een ruimte waar een normale temperatuur heerst. Je mag hem natuurlijk ook langer laten drogen. Het liefst een paar dagen.
no-rush    posted on 04-01-2010 17:31
@Prozei
zij ik tog Cool terpetine/ wasbenzine heet dat
lek3ct    posted on 04-01-2010 18:30
Poster: Prozei

schoonmaken met een doekje met pure alcohol.

de alcoholresten verdampen.

je betaald ongeveer 12? voor een liter alcohol (96%).

voor de alcoholisten:?dit is niet drinkbaar.

de 4% bestaat uit?zooi om de alcohol niet drinkbaar te maken.

Zelfs ni nodig om te kopen:p je slijmt bij de docent chemie om het labo efjes te mogen gebruiken Winking my eye Daar destileer je 2,5l vodka (bevat gemiddeld 40% alcohol; temperatuur perfect op 79?C houden) een paar keer na elkaar.
~> 1l bijna pure alcohol (zo'n 93% is goed gedestilleerd) kom je dan normaal gezien uit!

Dan een bepaalde hoeveelheid verdunningsmiddel (kan van alles zijn: bv: terpetine,... Winking my eye ) ,-dat hangt af van de concentratie alcohol-, toevoegen tot dat je aan een 85% komt. In dit geval moet je zo'n 91,39g bv pure terpentine moet toevoegen. (Ik bespaar jullie de berekeningen)

Met dit kan je alle 'vlekken' ontvleken, maar het is niet dat het helemaal weg is...?
Ik heb ooit koffie gesmost op het toetsenbord van mijn laptop, alles is perfect weg. Maar ik zit hier nog met heel een fles vol met die shit! xD
User edit by lek3ct on 04-01-2010 @ 18:31:57 (1%)
MaximDJ    posted on 04-01-2010 18:54
Kan je het ook in een drankje gooien als alcoholversterking? Wordt bijv een bier dan van 5% naar 10%?CoolNiet dat ik dat wil proberen hoor!Cool
lek3ct    posted on 04-01-2010 19:10
Poster: MaximDJ
Kan je het ook in een drankje gooien als alcoholversterking? Wordt bijv een bier dan van 5% naar 10%?CoolNiet dat ik dat wil proberen hoor!Cool
  dat gaat perfect, maar dat is niet toegelaten door de wet in Belgi? (bron: mijn leerkracht, kheb et al gevraagd Winking my eye ):p
MaximDJ    posted on 04-01-2010 19:11
Ow, ik woon toch in Nederland haha?Cool?Grappig, wist niet dat dat kon
lek3ct    posted on 04-01-2010 19:16
Poster: MaximDJ
Ow, ik woon toch in Nederland haha?Cool?Grappig, wist niet dat dat kon

Maar dan moet je wel een paar dingen aanpassen... ( Verdunningsmiddel smaakt niet bepaald lekker :p)
->Basisregel in de Chemie: nooit iets proeven! (behalve pure citroenzuur en pure alcohol Winking my eye )
Gery    posted on 04-01-2010 20:21
waarom zou je al die uren werk steken in het destilleren van alcohol welke je voor een paar euro makkelijk kan kopen in veel kleinere flesjes... ?trouwens je kan ook gewoon vodka bij je bier doen om het sterker te maken, maar logischer is om dan gewoon vodka te drinken Winking my eye
DJ - Producer
fizik    posted on 04-01-2010 23:06
De RMX-40 heb ik zelf lichtjes gedemonteerd en gereinigd met een ontvettend productje (brillenglasreiniger) en werkt nu terug perfect en blinkt als een spiegel.

Heb vandaag S2 eens een mail gestuurd met de vraag wat het kan gaan kosten, of dat ze me misschien tips kunnen geven het zelf te doen als dat volgens hun mogelijk is.

Het was een zogezegt priv? feestje dat werkte met het "kopen van een uitnodiging en naam op de gastenlijst"
Dit alles om geen sabam te moeten aangeven en toestanden.
De organisator ervan (een vriend van me) zei wel dat ze het gingen vergoeden als er kosten bij kwamen kijken.

Heb de hele avond getwijfeld of ik hem zelf niet eventjes open zou doen, ben zeker niet de onhandigste dusjaa..
Maar dacht bij mezelf dat ik beter eerst eens naar prijs kan informeren om toch het risico te verkleinen dat na een doe-het-zelf reiniging er iets stuk gaat en dat me meer zou kosten dan de reiniging.

Al enorm bedankt voor de tips !
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

75 Users online: 11 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 24.183
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.406.058