Flightcase vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

feestbeest    posted on 03-01-2010 13:44
Beste collega's!
Ik heb een vraagje over flightcase's.
Ik ga binnen kort een stel aanschafen voor mij drive-in(nu gaat alles nog mee in dozen:P)
Ik ga voor 1 losse case voor me versterker, hier mijn vraag.
Ik wil ook nog zegmaar aan de voorkant netjes me kabels (een paar die direct worden doorgelinkt aan ge case die er boven opstaat),met zon rekje.
Kan ik daar gewoon deze pluggen met een schroef in monteren?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Alvast bedankt!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2

What do you think about Flightcase vraag ??

Vote :   

dJORD    posted on 03-01-2010 14:10
ik dacht van wel, maar denk goed over de ventilatie van je case!!
feestbeest    posted on 03-01-2010 14:43
Ja, daar heb ik al overna gedacht, ik plaats echt een ventilatie rek denk ik.!
Is dit verstandig?of gewoon helemaal open laten(ziet er wel minder mooi uit voor het publiek...
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
dJORD    posted on 03-01-2010 14:49
je kunt natuurlijk ook je amprack onder je booth/tafel zetten en dan de voor en zijkanten van die tafel afdekken meet een zwart doek/kleed, of zoiets voor alle gear plaatsen

of investeren in deze:
?
User edit by dJORD on 03-01-2010 @ 14:50:48 (18%)
ThirTeen    posted on 06-01-2010 08:47
Ook kan je ervoor zorgen dat wanneer je met een voor- en achterdeksel werkt je zijkant naar het publiek staat. Bijvoorbeeld zet je dit rechts van je, hierop kan dan ook je monitor plaatsen als je geen statief hebt.

Ik zorg meestal dat mijn kabels mooi bijeenkomen aan de achterkant, en dat de voorkant in het zicht staat zodat ik mijn piek ledjes in het oog kan houden.

Kwa ventilatie, welke versterker ga je erin stoppen?
Music makes my day.
Tomazos    posted on 06-01-2010 08:55
Poster: feestbeest

Kan ik daar gewoon deze pluggen met een schroef in monteren?

dit is een Speakon/powerkon aansluiting,

bedoeld om stroom op een apparaat te zetten, of een speaker op aan te sluiten..
een Speakon (voor een speaker(signaal) is blauw.. een Powerkon is grijs (dus als je een grijze aansluiting ergens ziet.. zet daar GEEN speaker op), en andersom..

als jij een versterker rek hebt, en je wilt je dj gear er makkelijk op aansluiten..
maak dan gewoon een plaat met XLR aanslutingen.. voor je Master signaal, en eventueel voor de monitor,

dan kan je eventueel nog als Optie een powerkon ernaast monteren, maar volgens mij voldoet een losse stekker ook gewoon primaHappy, laughing,

Flightcases voor beginnende drive in show's kan je ook gewoon zelf bouwen..

heb dit laatst gedaan voor een drive in show..

hebben Kisten gemaakt, en de stroom van de verlichting bij elkaar gebonden tot 1 bos, die vast gemonteerd aan de truss die kan inklappen, en de stroom op de plekken laten uitkomen waar de verlichting hangt en de andere kant komt uit bij 1 grote stekker die je in het bedienings paneel stopt..

zo kan je heel snel een drive in opbouwen en afbreken ipv alle kabeltjes enzo los te moeten halen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
tek-zotic    posted on 06-01-2010 09:45
als je nu een kist voor je versterker koopt van 4 HE hoog, dan kan je je versterker ( die 9 keer op 10 2 HE is ) inbouwen, een rekje met plugen ( 1HE ) zoals ge wil en een ventrilatierekje ( 1 HE ) inbouwen => en stevige case, en verluchting en pluggen ( win win win situatie :d )

This is an old Topic

No new postings for 5.668 days.
 Post CommentThat would be 188.9 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

34 Users online: 18 Guests (16 Unknown)
Pages generated today : 7.175
Most visitors online this month : 390
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.533.677