Fan voor Laptopstand
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThirTeen    posted on 31-12-2009 08:52
Hoihoi,

omdat ik graag knutsel met metaal en aardig overweg kan met men tekenprogramma heb ik mezelf een ontwerp gemaakt voor een laptopstand.

Afbeelding:

screenshot van mijn ontwerp

Nu zei men maatje naast me op kot (die graag met pc's etc. bezig is) dat ik zeker een plekje voor verluchting zou moeten voorzien. Wel we hadden de volgende oplossingen:
- gaatjes boren in het draagvlak van de stand (vind ik niet echt mooi)
- voetjes op het draagvlak, dit zorgt voor meer aanzuigmogelijkheid van lucht
- of een fan eronder stoppen, eentje die de lucht van links naar rechts blaast (fan zoals op de ati XTX 850)

Wel, dat laatste vind ik nog wel tof om te bouwen, maar ik vraag me af waar je dergelijke kleine fannetjes vind.

Moest iemand dit weten of nog een ander leuk idee hebben? Ik hoor het graagCoolCool

Groetjes ThirTeen
Music makes my day.

What do you think about Fan voor Laptopstand ??

Vote :   

sonik    posted on 31-12-2009 09:42
ThirTeen    posted on 31-12-2009 10:29
Thanks,

heb al een beetje opgezocht en ga er een onderstoppen, of als ik veel te veel tijd heb eentje zelf ontwerpen Winking my eye

Greetz
Music makes my day.
Gery    posted on 31-12-2009 11:12
met er gewoon een fan onder te zetten stoort toch ook niet, als je laptop erop staat zie je daar toch niks van.. ?Nu is een fan eigenlijk wel nodig? ?ik gebruik regelmatig een pioneer CDJ stand om mijn macbook op te zetten en juist omwille dat dat ding van metaal is blijft mijn laptop al koeler dan als ik 'm op het hout zet...
DJ - Producer
Outsider    posted on 31-12-2009 11:36
Een hele andere suggestie met betrekking tot je voet van je standaard. Kun je niet beter een 2mm dikke plaat doen van een grotere afmeting dan 2 losse strips ? want nu kun je er alleen iets tussen in zetten en niet boven op Winking my eye
Lomme_    posted on 31-12-2009 14:35
De laptop staat op een gewone, vlakke ondergrond ... Heeft geen koeling of extra 'luchtingangen' nodig
LouisCasper    posted on 31-12-2009 14:38
Waarom zou je je laptop extra willen koelen als ie op die stand staat?
Als ie op een tafel staat gebruik je dat toch ook niet?
http://www.louiscasper.com
ThirTeen    posted on 03-01-2010 10:30
Neen dan gebruik ik dat niet, maar het is toch altijd wat warmer op een feestje dan bij mij thuis.
Music makes my day.
Outsider    posted on 03-01-2010 11:30
Op een gemiddelde zomerdag is het ook warmer dan een feestje Winking my eye Dus ik denk ook dat hij geen extra koeling nodig heeft..
LLCoolP    posted on 03-01-2010 13:20
Ik heb me op het werk zelf een plaat gebogen (en gespoten).
Aangezien de verwarmingsribben aan de achterkant zitten (en als deze schuin staat dus boven aan) kan hij goed zijn weg kwijt.

Je kunt desnoods nog een gat in het midden boren en hier misschien een ventilator onder plaatsen?

Pst: mooi ontwerpHappy, laughing
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 03-01-2010 @ 13:21:28 (8%)
CopainsDeluxe    posted on 18-01-2010 22:26
Mooi ontwerp voor een laptopstand !
Nu nog een systeempje dat je niet met schroefjes zou moeten werken en dan zou ik hem direct kopen!
Want ik word er gek van als ik in het donker naar de schroefjes moet zoeken als er 1tje gevallen isSmile
djvir20    posted on 20-01-2010 13:11
Weet je daarvoor kan je zo een schroev gebruiken die ze aan je fietszadel gebruiken. dan kan je hem heel makkelijk verschuiven en zit die toch mooi http://www.decathlon.be/products-pictures/gd-asset_7488548.jpg?zo dat is wat ik wil zeggen . Die kunnen uiteraard ook genoeg dragen ( als ze een volwassen man kunnen dragen zal een laptop ook nog wel lukken eh Happy, laughing )
CopainsDeluxe    posted on 20-01-2010 13:37
Ja dat gaat natuurlijk ook maar het moet ook makelijk opplooibaar zijn enzo Cool
Maar zeker geen slecht idee !
Nvie    posted on 20-01-2010 17:12
Ik zou die staander hol maken, zodat je gelijk een kabel gootje hebt. Misschien dat je ook kunt kijken naar je voet, heel elegant is dit niet (en als je de 'laptophouder' 180 graden draait valt het hele boeltje om)?
djvir20    posted on 22-01-2010 12:08
huh ik snap je bericht niet eh Nvie ? ja dat van die buis hol maken is een heel goed idee maar die voet zoals die nu staat kan je de voet ook inklappen he en ik snap ook niet waarom je je laptophouder al 180 graden zou draaien ? t is toch niet de bedoeling dat je publiek je laptop ziet maar jijzelf toch wel of niet ?

grts
Bart_    posted on 22-01-2010 15:27
Gewoon zo laten.
De koeling van een (normale) laptop, gebeurt via de zijkanten.
Kijk maar is voor de gein.Cool
soundcollector    posted on 22-01-2010 15:43
Poster: Bart_
Gewoon zo laten.
De koeling van een (normale) laptop, gebeurt via de zijkanten.
Kijk maar is voor de gein.Cool

Bij vele laptops zuigt ie aan langs onder en blaast ie weg langs de zijkant.
Gewoon kijke wat de jouwe doet, maar ik denk niet dat je extra koeling nodig hebt.
Op een fuif gaat het niet warmer als 40 graden zijn hoor...
Tis misschien de vochtigheidsgraad die et em doet.
Ik zou het zo laten, geen extra koeling voorzien, gewoon zorgen dat ie open blijft langs de zijkanten, vooral geen doek onderin leggen als em op de stand staat.?
Helixon    posted on 22-01-2010 23:28
Nou een laptop heeft wel degelijk koeling nodig, inderdaad door de stijgende warmte,is het misschien niet iets om een bestaand metaal of alluminium cooling pad te bewerken, ik heb deze constand mee, af en toe wel lastig...

Link:
http://www.revoltec.net/revoltec.net/index.php?StoryID=7&ArticleID=145&WorldID=5&websiteLang=en
kuituhh    posted on 23-01-2010 00:30
staat een laptop zelf al niet op een aantal kleine verhogingspootjes?

zou voldoende moeten zijn.
Spin that Sh!t BAM!
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 16:26
Poster: kuituhh
staat een laptop zelf al niet op een aantal kleine verhogingspootjes?

zou voldoende moeten zijn.

Ja praktisch elke laptop heeft dat, en dat zou inderdaad voldoende moeten zijn de koeling van de laptop zelf ! Happy, laughing
dj_groundfever    posted on 23-01-2010 16:33
da vind ik tog ook maar raar. als je laptop op tafel staat is toch net het zelfde, dan ga je toch ook geen gaten in de tafel boren. en binnen heb je meestal toch ook de verwarming op staan.
Boyd    posted on 23-01-2010 23:09
Probleem is mischien dat de standaard rubber dopjes buiten de metalen plaat vallen en de laptop dus op z'n onderkant staat. Normaal gezien bij normaal gebruik moet een laptop op bijhorende voetjes voldoende koeling krijgen. Ga je de processor echter overklokken, dan word deze warmer en heb je meer koeling nodig. Vandaar zo'n coolpad.

Wil je het echt weten wat overklokkers ervan vinden, dan zou je het ook eens op tweakers kunnen vragen.
Winston    posted on 23-01-2010 23:26
Dan kan hij misschien eerder de laptop aanschaffen en dan de plaat snijden. Of platen van verschillende grootte maken...

Mij lijkt extra koeling niet nodig.

Dat van een voorziening om de kabel te verbergen vindt ik wel aardig.
Tic Toc
ThirTeen    posted on 24-01-2010 08:01
@ de mensen over de 180?: dat is idd niet de bedoeling maar ik heb hem zo getekende zodat ik hem simpelweg uit elkaar kan nemen en gemakkelijk kan transporteren.

@ djvir20 : is nog wel een leuk idee, ga is uitrekenen wat dat zoal aankan.

De buis gaat inderdaad hol worden zodat ik kabels weg kan werken, of ik er een pad onder ga maken weet ik nog niet. Eerst en vooral ga ik de stand maken en dan zie ik wel hoe warm hij wordt.

Dankjewel aan allen die hier hun mening over hadden.
Music makes my day.
CopainsDeluxe    posted on 24-01-2010 08:21
Een pad eronder kan altijd handig zijn voor de serato scratch op te zetten of een externe harde schijf ! ^^

This is an old Topic

No new postings for 5.472 days.
 Post CommentThat would be 182.4 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 8 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 11.398
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.707.796