Poster: spilo
?ik moet zeggen traktor was het aangenaamste met enkel
Poster: djdolivieira
Ja maar sommige van jullie verwachten dat je met timecode srasait dat alle funcyie van de CDJ het ook moeten doen. Daar heb Woudtje en ik het al overgehad en daar ge ik het niet weer overhebben.
Poster: yougow
Ik wil graag even terugkomen op het cd-speler timecode verhaal. Er wordt hier beweert dat cue's zetten slecht gaat en dat via bijv. een cdj 800 alles veel onnauwkeuriger werkt dan met plaat. Bij deze wil ik dat dan ook METEEN ontkrachten. Ik gebruik al ruim 2 jaar traktor scratch in combo met cdj 800's Ik kan gewoon in vinyl mode. de platter gebruiken, tempo aanpassen (ook in 100% mode), ik kan cue's zetten en perfect inmixen. ook loops zetten met de loop in en out buttons gaat prima, daarna kan je hem ook cutten met de loopcutter. Wat niet werkt is de loopcutter zelf loopjes laten maken (uiteraard, want de beatcounter komt geen beat tegen op de cd!). daarnaast moet master tempo uit! maar dat maakt niet uit want die zet je gewoon aan in traktor.
Wat betreft het latency, weet dat de latency van een platenspeler en cd speler het zelfde zullen zijn. dat licht namelijk aan je geluidskaart en de instellingen van de computer. Dus als er latency problemen danwel stuttering/ andere problemen zijn controleer dan je instellingen in traktor en haal je latency naar beneden.
Of je kiest voor vinyl of cd is geen keuze wat betreft beter of slechter icm traktor maar eerder een keuze van feeling. (en de portemonee). Ik werk bijvoorbeeld veel liever met een cdj als met een plaat omdat ik daar in mijn ogen gewoon meer mee kan. anderen werken dan weer liever met de vinyl "feeling".
moraal van het verhaal: Ieder zijn ding maar een slecht werkende traktor icm met cd's ligt toch echt aan de gebruiker en niet aan de hardware!
Poster: matezo
het werkt anders ... maar ofdat het minder goed werkt?? met de juiste latency reageert mijn cue en play knoppen even snel als met cdj (of toch niet merkbaar).
Poster: bridges1989
Men betaalt wel 750 euro PER cd-speler en gebruikt nog niet een kwart van alle functies! De contradictie is dat traktor scratch beter aansluit bij de meest basic cd-speler eigenlijk die dan ook een fractie kost van zo'n dure cd-speler vol met functies die je nooit kan gebruiken. Daar knelt het schoentje. Men betaalt voor loops, hotcues, display,keylock, cue-points zetten.. En men zal die toetsen en functies nooit aanraken (indien je ALLEEN met ts werkt natuurlijk...). Verloren geld dus in mijn ogen. Een platenspeler heeft een platter, play/pause en pitch. Al wat je kan manipuleren uiteindelijk met TimeCode.
Waarom dan 100den euros betalen voor dingen die je nooit KAN gebruiken... Of natuurlijk MIDI-cdspelers zoals CDJ-400/S1200 etc. Maar dat is dan weer geen timecode meer...
En een cd-speler PROBEERT de feel van een draaitafel te evenaren door zijn platter, "proberen" dus daarvoor moet je ook al geen cd-speler boven een platenspeler zetten in het timecode verhaal...?
Enkele nadelen zijn die naald die al is moet vervangen worden en meer risico's waarin de naald kan skippen... Maar die kan je ook minimaliseren natuurlijk.
Ik heb nu zelf een pak opgezocht en een platenspeler is logischer wanneer je timecode draait (in mijn ogen dan, de mening van anderen mag er natuurlijk ook wezen) Maar als je nu zonder timecode draait, tjah dan is cd gewoon d? max. Alle minpunten van de platenspeler weggewerkt en 100x beter (medium, kwaliteit, functies zoals cue's en loops...)
Poster: Woudtje
Nou dan wil ik dit METEEN weer ontkrachten, want het werkt wel minder nauwkeurig als met normale cd's. Als je cue'ed met een normale cd op de cdj wijze reageert de het zeer direct. Met een timecode cd werkt hij veel trager. Ook het pichten werkt niet zo snel.?
En dit is geen broodje aap verhaal, want op verschillende forum's ( LINKJE ) wordt er over gesproken.
Waarom jij dat niet meer merkt, is omdat je al zo lang via timecode cd's werkt.
Poster: djdolivieira
Maar dat gaat ook niet met timecode,