Timecode = cd/platenspelers (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bridges1989    posted on 28-12-2009 19:06
Beste,
Na een lange tijd van inactiviteit door o.a gehoorsproblemen, geen zin meer etc. wil ik er terug invliegen. Nu heb ik een eerder ruim budget te besteden (ruim in mijn ogen, peanuts in anderen hun ogen). 1500 euro ONGEVEER.
Nu wil ik zoizo met timecode beginnen draaien. Traktor Scratch Duo zal dat worden. Dit wordt een dezer aangeschaft dus dat hoort niet meer bij de toekomstige uitgaven. Ook zal er een Reloop RDJ 2IE in huis komen puur voor het spelen en omdat ik zo'n dingetje handig vind als je niet uitgebreid aan de slag wilt of gewoon om sets voor te bereiden.
Maar dan, de "echte" deejayset. Ik twijfel tussen een vinylset en een cd-player set om Traktor Scratch te besturen. Wat zijn de voor-of nadelen van beiden? Is er een significant verschil? Werkt dat wel zo intiutief met cd-spelers? Cue/loops = onbruikbaar toch??
De cd-player setup zou worden
- 2 CDJ-800MKII
- 1 Xone-22?(of rmx-30 valt wat te bekijken of het budget het toelaat)
De vinylsetup zou worden
- 2 OEM superbakken (synq, reloop...)
- 1 xone-22
Ook een laptop heb ik al, een Macbook en een Imac, dus dat hoef ik ook niet meer te kopen. Dus CD of vinyl (in combo met timecode). Wat werkt het vlotst? Meest intiutief??
Heb vroeger altijd met platenspelers gewerkt (2 JB-Q30MKII, Denon X100 ben ik mee ge?indigd...)...
Any thoughts?

What do you think about Timecode = cd/platenspelers ??

Vote :   

Woudtje    posted on 28-12-2009 23:52
Ja met Traktor wel. Wat ik trouwens heb gemerkt is dat via timecode de cdj1000 veel beter werkt, Raar he. Cue'en cdj style gaat veel beter. In de cdj2000 zitten hier en daar nog wat bugs en als er een cdj1000 naast hebt staan merk je het meteen. De Cdj2000 is gewoon wat trager op het moment.
User edit by Woudtje on 28-12-2009 @ 23:53:07 (5%)
Tekhead    posted on 29-12-2009 00:01
@Timmy, als je verhuisd bent, wil ik ook eens een demo van zien !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
spilo    posted on 29-12-2009 00:30
Tgoh ik heb Traktor Duo, 2 TT's & 2CDJ's en ik moet zeggen traktor was het aangenaamste met enkel vinyl...

Ik doe mijn traktor duo trouwens van de hand aangezien ik liever zonder draai :x
Seca    posted on 29-12-2009 00:37
Check PM Spilo, Schoten is dicht bij de deur voor mij en ik ben eventueel geintereseert in dat timecodedsysteem
Dolivieira    posted on 29-12-2009 09:05
Poster: spilo
?ik moet zeggen traktor was het aangenaamste met enkel

Ja maar sommige van jullie verwachten dat je met timecode srasait dat alle funcyie van de CDJ het ook moeten doen. Daar heb Woudtje en ik het al overgehad en daar ge ik het niet weer overhebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
bridges1989    posted on 29-12-2009 09:29
Men betaalt wel 750 euro PER cd-speler en gebruikt nog niet een kwart van alle functies! De contradictie is dat traktor scratch beter aansluit bij de meest basic cd-speler eigenlijk die dan ook een fractie kost van zo'n dure cd-speler vol met functies die je nooit kan gebruiken. Daar knelt het schoentje. Men betaalt voor loops, hotcues, display,keylock, cue-points zetten.. En men zal die toetsen en functies nooit aanraken (indien je ALLEEN met ts werkt natuurlijk...). Verloren geld dus in mijn ogen. Een platenspeler heeft een platter, play/pause en pitch. Al wat je kan manipuleren uiteindelijk met TimeCode.

Waarom dan 100den euros betalen voor dingen die je nooit KAN gebruiken... Of natuurlijk MIDI-cdspelers zoals CDJ-400/S1200 etc. Maar dat is dan weer geen timecode meer...

En een cd-speler PROBEERT de feel van een draaitafel te evenaren door zijn platter, "proberen" dus daarvoor moet je ook al geen cd-speler boven een platenspeler zetten in het timecode verhaal...?

Enkele nadelen zijn die naald die al is moet vervangen worden en meer risico's waarin de naald kan skippen... Maar die kan je ook minimaliseren natuurlijk.

Ik heb nu zelf een pak opgezocht en een platenspeler is logischer wanneer je timecode draait (in mijn ogen dan, de mening van anderen mag er natuurlijk ook wezen Winking my eye) Maar als je nu zonder timecode draait, tjah dan is cd gewoon d? max. Alle minpunten van de platenspeler weggewerkt en 100x beter (medium, kwaliteit, functies zoals cue's en loops...)
User edit by bridges1989 on 29-12-2009 @ 09:32:44 (14%)
spilo    posted on 29-12-2009 12:17
Poster: djdolivieira

Ja maar sommige van jullie verwachten dat je met timecode srasait dat alle funcyie van de CDJ het ook moeten doen. Daar heb Woudtje en ik het al overgehad en daar ge ik het niet weer overhebben.

Ik had de CDJ's n? traktor & vinyl gekocht te hebben dus had nog nooit met cdj's gewerkt
Estacy    posted on 29-12-2009 12:25
groot gelijk bridges! als je voor platenspelers gaat, dan kosten 2 spelers minder dan een cd speler. Bovendien kun met het geld dat je overhoudt een paar naalden kopen en een midi/USB controller voor effectjes. (zon stanton ding bijvoorbeeld)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
EloidELot    posted on 29-12-2009 13:13
Tip, koop als je kan die XONE!
Ga je echt geen spijt van hebben!!

Ik heb zonet ook 1200MG5's all TT's?gekocht van een member hier op DJR.
Hierdoor komen mijn OEM-bakken vrij voor verkoop. Ik heb ze nog nergens te koop gezet btw.

=> 2* american audio HTD (mooi gelakte zwarte) + Tonar banana elementen/naalden => zie mijn booth. Technisch 100%; Dozen aanwezig; Matig en zuinig gebruik ; geen schade ;?kortom ze lijken nieuw.

Je mag ze altijd komen proberen + ik draai op traktor (pro)?+ heb een xone (42) + MBP. Zo gelijkt het geheel net een beetje op jouw toekomstige set.

Ik hoor het wel van je...
User edit by EloidELot on 29-12-2009 @ 13:14:50 (19%)
yougow    posted on 30-12-2009 14:11
Ik wil graag even terugkomen op het cd-speler timecode verhaal. Er wordt hier beweert dat cue's zetten slecht gaat en dat via bijv. een cdj 800 alles veel onnauwkeuriger werkt dan met plaat. Bij deze wil ik dat dan ook METEEN ontkrachten. Ik gebruik al ruim 2 jaar traktor scratch in combo met cdj 800's Ik kan gewoon in vinyl mode. de platter gebruiken, tempo aanpassen (ook in 100% mode), ik kan cue's zetten en perfect inmixen. ook loops zetten met de loop in en out buttons gaat prima, daarna kan je hem ook cutten met de loopcutter. Wat niet werkt is de loopcutter zelf loopjes laten maken (uiteraard, want de beatcounter komt geen beat tegen op de cd!). daarnaast moet master tempo uit! maar dat maakt niet uit want die zet je gewoon aan in traktor.

Wat betreft het latency, weet dat de latency van een platenspeler en cd speler het zelfde zullen zijn. dat licht namelijk aan je geluidskaart en de instellingen van de computer. Dus als er latency problemen danwel stuttering/ andere problemen zijn controleer dan je instellingen in traktor en haal je latency naar beneden.

Of je kiest voor vinyl of cd is geen keuze wat betreft beter of slechter icm traktor maar eerder een keuze van feeling. (en de portemonee). Ik werk bijvoorbeeld veel liever met een cdj als met een plaat omdat ik daar in mijn ogen gewoon meer mee kan. anderen werken dan weer liever met de vinyl "feeling".

moraal van het verhaal: Ieder zijn ding maar een slecht werkende traktor icm met cd's ligt toch echt aan de gebruiker en niet aan de hardware!

Woudtje    posted on 30-12-2009 14:23
Poster: yougow
Ik wil graag even terugkomen op het cd-speler timecode verhaal. Er wordt hier beweert dat cue's zetten slecht gaat en dat via bijv. een cdj 800 alles veel onnauwkeuriger werkt dan met plaat. Bij deze wil ik dat dan ook METEEN ontkrachten. Ik gebruik al ruim 2 jaar traktor scratch in combo met cdj 800's Ik kan gewoon in vinyl mode. de platter gebruiken, tempo aanpassen (ook in 100% mode), ik kan cue's zetten en perfect inmixen. ook loops zetten met de loop in en out buttons gaat prima, daarna kan je hem ook cutten met de loopcutter. Wat niet werkt is de loopcutter zelf loopjes laten maken (uiteraard, want de beatcounter komt geen beat tegen op de cd!). daarnaast moet master tempo uit! maar dat maakt niet uit want die zet je gewoon aan in traktor.

Wat betreft het latency, weet dat de latency van een platenspeler en cd speler het zelfde zullen zijn. dat licht namelijk aan je geluidskaart en de instellingen van de computer. Dus als er latency problemen danwel stuttering/ andere problemen zijn controleer dan je instellingen in traktor en haal je latency naar beneden.

Of je kiest voor vinyl of cd is geen keuze wat betreft beter of slechter icm traktor maar eerder een keuze van feeling. (en de portemonee). Ik werk bijvoorbeeld veel liever met een cdj als met een plaat omdat ik daar in mijn ogen gewoon meer mee kan. anderen werken dan weer liever met de vinyl "feeling".

moraal van het verhaal: Ieder zijn ding maar een slecht werkende traktor icm met cd's ligt toch echt aan de gebruiker en niet aan de hardware!

Nou dan wil ik dit METEEN weer ontkrachten, want het werkt wel minder nauwkeurig als met normale cd's. Als je cue'ed met een normale cd op de cdj wijze reageert de het zeer direct. Met een timecode cd werkt hij veel trager. Ook het pichten werkt niet zo snel.?

En dit is geen broodje aap verhaal, want op verschillende forum's ( LINKJE ) wordt er over gesproken.

Waarom jij dat niet meer merkt, is omdat je al zo lang via timecode cd's werkt.
User edit by Woudtje on 30-12-2009 @ 14:33:20 (1%)
Mathiz    posted on 30-12-2009 16:48
het werkt anders ... maar ofdat het minder goed werktConfused?? met de juiste latency reageert mijn cue en play knoppen even snel als met cdj (of toch niet merkbaar).
qntr0l    posted on 30-12-2009 16:50
Ik heb zojuist Traktor Scratch Pro besteld die ik i.c.m. mijn CDJ800MK2's ga gebruiken. Als er genoeg interesse is wil ik in het nieuwe jaar wel een uitgebreide review gaan schrijven met mijn bevindingen over deze combo.
Woudtje    posted on 30-12-2009 17:58
Poster: matezo
het werkt anders ... maar ofdat het minder goed werktConfused?? met de juiste latency reageert mijn cue en play knoppen even snel als met cdj (of toch niet merkbaar).

Bij mij staat hij op 1ms. Dus daar zal het niet aan leggen?Cool. Het is gerust wel werkbaar hoor. Maar het is ff anders.
Dolivieira    posted on 30-12-2009 18:04
Zal ik ook doen. heb Traktor Scratch Duo?gekocht maar moet eerst ff een nieuwe Laptop hebben.

Poster: bridges1989
Men betaalt wel 750 euro PER cd-speler en gebruikt nog niet een kwart van alle functies! De contradictie is dat traktor scratch beter aansluit bij de meest basic cd-speler eigenlijk die dan ook een fractie kost van zo'n dure cd-speler vol met functies die je nooit kan gebruiken. Daar knelt het schoentje. Men betaalt voor loops, hotcues, display,keylock, cue-points zetten.. En men zal die toetsen en functies nooit aanraken (indien je ALLEEN met ts werkt natuurlijk...). Verloren geld dus in mijn ogen. Een platenspeler heeft een platter, play/pause en pitch. Al wat je kan manipuleren uiteindelijk met TimeCode.

Waarom dan 100den euros betalen voor dingen die je nooit KAN gebruiken... Of natuurlijk MIDI-cdspelers zoals CDJ-400/S1200 etc. Maar dat is dan weer geen timecode meer...

En een cd-speler PROBEERT de feel van een draaitafel te evenaren door zijn platter, "proberen" dus daarvoor moet je ook al geen cd-speler boven een platenspeler zetten in het timecode verhaal...?

Enkele nadelen zijn die naald die al is moet vervangen worden en meer risico's waarin de naald kan skippen... Maar die kan je ook minimaliseren natuurlijk.

Ik heb nu zelf een pak opgezocht en een platenspeler is logischer wanneer je timecode draait (in mijn ogen dan, de mening van anderen mag er natuurlijk ook wezen Winking my eye) Maar als je nu zonder timecode draait, tjah dan is cd gewoon d? max. Alle minpunten van de platenspeler weggewerkt en 100x beter (medium, kwaliteit, functies zoals cue's en loops...)

Heb je miscchien wel gelijk in maar ik hou niet van half werk daarom geef ik veel geld uit aan mijn gear. Na mijn kinderen is dat toch mijn dierbaarste rijkdom. ik zeg altijd ik heb geen geld maar spullen.
User edit by Dolivieira on 30-12-2009 @ 18:34:13 (100%)
tek-zotic    posted on 31-12-2009 10:57
Poster: Woudtje

Nou dan wil ik dit METEEN weer ontkrachten, want het werkt wel minder nauwkeurig als met normale cd's. Als je cue'ed met een normale cd op de cdj wijze reageert de het zeer direct. Met een timecode cd werkt hij veel trager. Ook het pichten werkt niet zo snel.?

En dit is geen broodje aap verhaal, want op verschillende forum's ( LINKJE ) wordt er over gesproken.

Waarom jij dat niet meer merkt, is omdat je al zo lang via timecode cd's werkt.

ik heb zelfs het probleem dat mijn CDJ de cuepoints van m'n timecode lichtelijk veranderd en ik ze niet krijg waar ik wil
Woudtje    posted on 31-12-2009 11:26
Daar heb ik ook last van. De cue points zijn niet spot-on, net als bij normale cd's.
Dolivieira    posted on 31-12-2009 11:29
Maar dat gaat ook niet met timecode,
Woudtje    posted on 31-12-2009 11:42
Poster: djdolivieira
Maar dat gaat ook niet met timecode,

Waarom dan niet? Zou je dit willen onderbouwen. Hier hebben wij weinig aan.
Dolivieira    posted on 31-12-2009 11:46
Als je Cuepionts maakt met je timecoded cd kan de pc het niet allemaal goed uitrekenen om terug te keren bij dat punt. En hoe verder je van dat Cuepiont verwijdert ben des te onnauwkeriger die Cuepoint wordt. Met een plaat is dat ook zo als je needle dropping doet let maar op.
User edit by Dolivieira on 31-12-2009 @ 11:47:48 (33%)

This is an old Topic

No new postings for 5.524 days.
 Post CommentThat would be 184.1 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

59 Users online: 19 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 6.597
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.503