Timecode = cd/platenspelers (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bridges1989    posted on 28-12-2009 19:06
Beste,
Na een lange tijd van inactiviteit door o.a gehoorsproblemen, geen zin meer etc. wil ik er terug invliegen. Nu heb ik een eerder ruim budget te besteden (ruim in mijn ogen, peanuts in anderen hun ogen). 1500 euro ONGEVEER.
Nu wil ik zoizo met timecode beginnen draaien. Traktor Scratch Duo zal dat worden. Dit wordt een dezer aangeschaft dus dat hoort niet meer bij de toekomstige uitgaven. Ook zal er een Reloop RDJ 2IE in huis komen puur voor het spelen en omdat ik zo'n dingetje handig vind als je niet uitgebreid aan de slag wilt of gewoon om sets voor te bereiden.
Maar dan, de "echte" deejayset. Ik twijfel tussen een vinylset en een cd-player set om Traktor Scratch te besturen. Wat zijn de voor-of nadelen van beiden? Is er een significant verschil? Werkt dat wel zo intiutief met cd-spelers? Cue/loops = onbruikbaar toch??
De cd-player setup zou worden
- 2 CDJ-800MKII
- 1 Xone-22?(of rmx-30 valt wat te bekijken of het budget het toelaat)
De vinylsetup zou worden
- 2 OEM superbakken (synq, reloop...)
- 1 xone-22
Ook een laptop heb ik al, een Macbook en een Imac, dus dat hoef ik ook niet meer te kopen. Dus CD of vinyl (in combo met timecode). Wat werkt het vlotst? Meest intiutief??
Heb vroeger altijd met platenspelers gewerkt (2 JB-Q30MKII, Denon X100 ben ik mee ge?indigd...)...
Any thoughts?

What do you think about Timecode = cd/platenspelers ??

Vote :   

timmy90    posted on 28-12-2009 19:08
ik draai met serato met tt's, vindt ik fijner werken,
moet je wel regelmatig naalde vervangen nzo,

maar met de tt's is het allemaal begonnen...
bridges1989    posted on 28-12-2009 19:13
Ja naalden die verslijten en platen die op de cue plek ook sneller kapot gaan... Maar dat zijn eerder lage kosten. Ik zou willen weten of zo'n cd-speler eigenlijk niet overkill is als je met timecode draait? Play/pause, pitch en jogwheel (scratch/search) zijn toch de enige functies die je KAN gebruiken op een cd-speler?

Dan is het prijsverschil wel enorm groot... Voor de prijs van 1 cdj heb ik 2 super OEM's...
User edit by bridges1989 on 28-12-2009 @ 19:14:36 (14%)
Woudtje    posted on 28-12-2009 19:15
Als je via timecode gaat werken, werkt vinyl beter. Met cd's werkt het niet nauwkeurig.
timmy90    posted on 28-12-2009 19:17
scratch heb je ook op platen, cue nzo valt weg, gebruik 2 tt's in combinatie met de denon dn-hc 1000s,
daar kan je aardig mee voort!

waar ergens woon je in belgie, kan je eens komen testen als ik mijn denon controllerheb!
bridges1989    posted on 28-12-2009 19:19
Bornem, niet zo ver van jou dus... Winking my eye Grootmoeder woont op de Brusselse Steenweg in Mechelen zelfs Winking my eye Zou wel leuk zijn om die denon is aan de tand te voelen! Ben wel meer gecharmeerd door Traktor Scratch (qua interface...)
timmy90    posted on 28-12-2009 19:21
ja tractor heb ik niet;15 januari verhuis ik, dus in februari zou alles open staan, als je wat geduld hebt kan je serato eens testen met de controller, een echte aanrader!
qntr0l    posted on 28-12-2009 19:23
Ik ben zelf ook van plan Traktor Scratch Pro te halen. Deze gebruik ik dan i.c.m. mijn CDJ800MK2' s. Ik heb even wat research gedaan, en ben voor mezelf tot de volgende conclusies gekomen:

- Cue' en gaat wel gewoon op de CDJ manier in Vinyl mode

- Verder zijn play, cue, scratch, benden, zoeken via jogwheel etc wel bruikbaar

- Je kunt nog steeds de loop functie van je CDJ gebruiken. Echter, werkt dit niet echt omdat je last hebt van een bepaalde latency. Je loopt er dus bijna altijd net iets naast. Ik heb, mede daarom, besloten om een controller hierbij aan te schaffen waarmee je via traktor (perfect) kunt loopen: De NI Kontrol X1.?

Ik heb de CDJ800's al, en wil de feel hiervan eigenlijk niet missen. En aangezien ik geen zin meer heb in CD's fikken, schaf ik Traktor aan.

Ik vind de keuze tussen CDJ' s en TT' s best lastig. Aan de ene kant kun je met de CDJ' s cue'en, maar aan de andere kant heb je met TT' s wel het lekkere vinyl gevoel.?

Of de CDJ's het prijsverschil waard zijn? Dat is aan jou om te beslissen.?
bridges1989    posted on 28-12-2009 19:28
@ Timmy90: Laat maar eens iets vallen als je eens een moment vrij hebt Winking my eye
@ Qntr0l: Een cue punt zetten bedoel ik, dat gaat toch niet met een cdj + timecode? Of wel??

Eigenlijk som je al enkele functies op die niet werken maar je toch f*cking veel geld voor moet neerleggen in vergelijking met een turntable die dat gewoon niet heeft (maar je kan bepaalde functies toch niet gebruiken...)

Ik denk dus dat voor MIJ persoonlijk vinyls te beste optie zijn? Ik heb nooit anders geweten en play/pause, pitch + alle manouvres met de platter is toch al wat je nodig hebt uiteindelijk? En voor cue/loop/effecten een Traktor Kontrol X1? (met het geld dat dan zou overschieten moest ik voor de vinylset gaan ipv de veel duurdere cdj-set...)

Dus?

2 Super-OEMS + Xone 22 + Traktor Kontrol X1 alles aangesloten op Traktor Scratch Duo op een macbook should do the trick? (dan zou ik zo'n 1350 euro kwijt zijn voor de gehele set...)

(beter dan een cdj-set?)
User edit by bridges1989 on 28-12-2009 @ 19:33:15 (7%)
timmy90    posted on 28-12-2009 19:33
cue, loops,samplers, kan je allemaal met die denon controller, voor 170 euro, en als je goed zoekt, of mss via mij koopt kan dat wel goedkoper, soms zelfs via webshop veel goedkoper,

laat je zeker iets weten als alles op zijn plek staat hoor!
heb je zelf een auto/rijbewijs?

tis eventueel vlak aan station mechelen nekkerspoel
qntr0l    posted on 28-12-2009 19:35
Een cuepoint zetten gaat gewoon op de CDJ manier hoor. Dat werkt verder wel goed dacht ik.

Echter, je betaalt op de CDJ inderdaad voor een aantal functies die niet of half (loopen, hotloops) niet werken. Voor het geld van twee CDJ' s kan je twee TT's + de NI Kontrol X1 (een zeer fijn apparaatje vind ik zelf).?

Ik weet wel zeker dat de set die jij noemt 'the trick' zeker doet! Een heel mooi setje, met de vinyl feel. Wat wil je nog meer??
/Edit: Haha, ik zie dat je ook Mac gebruiker bent (enters die wegvallen op DJR Tongue)
User edit by qntr0l on 28-12-2009 @ 19:36:57 (20%)
tek-zotic    posted on 28-12-2009 19:35
ik heb nog 2 turntables staan, super oems, die mogen wel weg. je kan ze testen, zitten stanton naalden en 2 extra reserve naalden, ook slipmats en originele dozen bij pm me maar als je intresse hebt
User edit by tek-zotic on 28-12-2009 @ 19:36:15 (1%)
bridges1989    posted on 28-12-2009 19:48
@timmy90: En werkt die ook goed met traktor? Want ik zie dat die Serato-dedicated is? En ja heb een rijbewijs en veel de auto ter mijner beschikking dus er geraken is absoluut g??n probleem Winking my eye Ik stuur je een pm met men msn-adres, dan kunnen we makkelijker een passend moment afspreken!
@qntr0l: bedankt voor de info man Winking my eye En idd ook mac allemaal en een kutgedoe met die enters.. Op safari lukt het allesinds niet, heb wel nog niet op firefox enzo geprobeerd... Winking my eye
@Tek-zotic: hou ik z?ker in mijn achterhoofd, maar ik begin alles maar te kopen na de examens nzo... Op het gemakje alles bijeenscharen! Bedankt voor je aanbieding!
Merci alvast voor de goede raad en snelle oplossing Winking my eye Vinyl it will be!?
Mixt-Ape    posted on 28-12-2009 19:55
Goeie keuze. Vinyl!!!!!
timmy90    posted on 28-12-2009 20:02
Poster: bridges1989
@timmy90: En werkt die ook goed met traktor? Want ik zie dat die Serato-dedicated is? En ja heb een rijbewijs en veel de auto ter mijner beschikking dus er geraken is absoluut g??n probleem Winking my eye Ik stuur je een pm met men msn-adres, dan kunnen we makkelijker een passend moment afspreken!

ja die is enkel voor serato, maar ik zal je serato ook eens late uitpluize dan, je zou nog verschiete wat je er mee kan, en als je geen vaste shop hebt rij ik met jou naar de mijne in mechele, krijge we een scherp prijsje Cool

timmy90    posted on 28-12-2009 20:06
////www.djresource.eu/Djsets/display/9304/#last

zo staat het nu nog bij mijn ouders opgesteld Winking my eye

toegevoegd op msn Winking my eye
User edit by timmy90 on 28-12-2009 @ 20:07:21 (22%)
bridges1989    posted on 28-12-2009 20:10
Laat scherpe prijsjes nu net iets zijn waar ik niet vies van ben Winking my eye

Ideaal man, ik hoor nog wel wanneer je tijd hebt Winking my eye (ik zit nu in den blok, exa dus ik heb maar pas tijd in februari...)

Merci alvast voor de leuke aanbieding Winking my eye
En zalige tt's en vooral mixer jom :O?
User edit by bridges1989 on 28-12-2009 @ 20:11:06 (18%)
timmy90    posted on 28-12-2009 20:13
haha voila, ben blij dat ik je kan helpen!

laat je zeker nog iets weten hoor, je kan eventueel een usb stick of harde schijf met muziek mee brengen, heb wel h??l veel muziek; maar als je graag je eigen muziek mee brengt geen probleem!
Seca    posted on 28-12-2009 20:16
Ik raad je aan:

2 Technics SL's Of: 2 SuperOEM's
1x Xone 22
1x Traktor Scratch Duo

Vinyl voelt heerlijk aan. Weg met cd-spelers! Cool
timmy90    posted on 28-12-2009 20:18
Poster: Seca
Ik raad je aan:

2 Technics SL's Of: 2 SuperOEM's
1x Xone 22
1x Traktor Scratch Duo?? serato scratch live

Vinyl voelt heerlijk aan. Weg met cd-spelers! Cool
 ?

goede keuze
sonik    posted on 28-12-2009 23:20
Als je voor time-code gaat, zou ik TT's kiezen, als je voor cd spelers gaat,
is de CDJ 400 'n optie. Die kun je in Traktor als midi-controller gebruiken.
Loops, que en scratchen werkt allemaal
Dolivieira    posted on 28-12-2009 23:25
Toch ga ik lekker met mijn CDJ1000MK3 Timecoded draaien. En ik zet er nog een midi comtroller naast voor de Loops en Effecten als ik house draai. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Woudtje    posted on 28-12-2009 23:29
Poster: djdolivieira
Toch ga ik lekker met mijn CDJ1000MK3 Timecoded draaien. En ik zet er nog een midi comtroller naast voor de Loops en Effecten als ik house draai. ?

Maar wat ik merk met timecode via cdj's, is dat het veel onnauwkeurig werkt. Als je een cue point hebt gemaakt zal je merken dat deze veel slechter reageert als met normale cd's. Ook het pitchen zelf is niet zo nauwkeurig. Met TT's werkt het veel beter.
Dolivieira    posted on 28-12-2009 23:38
Nee, dat is waar wat je zegt. Maar je moet de CDJs ook op de zelfde manier gebruiken als?de TTs. Dus ook de mastertempo uit. Dan valt er echt wel mee te werken. Heb jaren lang Finalscratch gebruikt ook op mijn CDJs. Je moet zeg maar al je extras uit Traktor halen. Maar op dan duur stap ik ook over op CDJ2000. ?
User edit by Dolivieira on 28-12-2009 @ 23:42:52 (44%)
Woudtje    posted on 28-12-2009 23:43
Ja dat is wel het beste. Je moet de cd ingooien als een plaat en dan gaat het wel. Echte cdj style werk echt niet goed. Master tempo moet zo wie zo uit, anders kan je de pitch niet gebruiken omdat de toonhoogte van de timecode cd niet veranderd.
Dolivieira    posted on 28-12-2009 23:46
Je zou je cue knop wel kunnen gebruiken maar dan moet je hem ff hen en weer halen met je jog en dan staat die weer strak. Probeer het maar eens. Maar jij hebt de CDJ2000 dus dan zal ik hem lekker midi gebruiken.
User edit by Dolivieira on 29-12-2009 @ 08:57:10 (2%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

167 Users online: 14 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 12.463
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.437.671