Geluidskaart/Driver of Traktor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

feestbeest    posted on 24-12-2009 17:55
Beste collega's, Ik heb een klein tot groot probleem waar je niet zo 1, 2, 3 uitkomt. Ik heb een booth die uit een laptop met Traktor scratch pro(Illegaal) en een xone 1D en een Esi GigaPoort HD geluids kaart. Nou was ik maandag op locatie met me drive-in en kwam tot ontdekking dat er (op laag volume) een tik tik tik/ruis in me spiekers zat, heb hier al na gekeken en lag niet aan me spiekers/pa mixer(op locatgie uitgezocht) of aan het stroom netwerk. Kom ik thuis sluit alles opnieuw aan en weer. Als ik aan het mixen ben hoor ik(zowel door me hp als spiekers(dus geluids kaart) tik tik tik tik.(meestal bij beats) Mijn vraag, kent iemand dit probleem of komt het door mijn dirver of dat ik de illegale versie van traktor heb? Als ik het probleem nog niet in de vakantie heb opgelost stuur ik hem terug naar bax en laat hun ernaar kijken. Ik hoop dat jullie dit probleem kennen/ weten wat ik eraan kan doen.. Alvast bedankt voor het lezenHappy, laughing! Edit; Ik heb even met mij oor tegen de speaker* aan gehangen, en de tick is weg nu ik die latency iets hoger heb gezet en het geluid is beter. Maar ik hou een ruis...
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 24-12-2009 @ 22:54:44 (18%)

What do you think about Geluidskaart/Driver of Traktor ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 24-12-2009 19:41
Koop die software. en je bent van je problemen verlost.

Wat voor laptop heb je?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 24-12-2009 @ 19:48:39 (2%)
ceesietopc    posted on 24-12-2009 19:53
Ik vraag me af of je dan van je problemen verlost bent. Illegale software functioneert niet anders dan legale.

Het eerste wat ik me afvroeg was het volgende: maakt het uit of je je laptop aan de voeding hebt hangen of niet? Dit kan zorgen voor een bak extra ruis en gerommel. Maar blijkbaar heb je dat al getest.

Het is me nu echter onduidelijk of dit altijd al zo geweest is, of pas sinds dat je op dat feestje hebt gedraaid.
Dolivieira    posted on 24-12-2009 19:57
Kan het niet zijn dat zijn Labtop te licht is. of niet goed afgesteld. Presets en config?en dergelijke. ?
dp_    posted on 24-12-2009 20:05
Is het een hele harde tick? of een zachte?
Als het een hele harde tick is moet je bovin de optie 'tick' afzetten. Cool
feestbeest    posted on 24-12-2009 22:39
Een zachte, Ik heb dit probleem echter nog nooit eerder gehoort aangezien ik mijn drive-in spiekers altijd op me kamer heb draaie van me booth. Nooit last van gehadt. Gelukig heb ik erop het feest bijna geen last van gehadt want ik draaide eroverheen. Maar als ik alles stop zette(alle decks) hoorde ik een ruis en ander gerommel. Dus even voor de duidelijkheid, ik hadt dit probleem nog niet. Ik heb een dell inspiron 510m met 512 ram. Er draait op; I tunes, een van de eerste versies van msn, eerste versie van internet(tenminste hele oude) en traktor.
Down_Town    posted on 24-12-2009 22:39
Allereerst de software gewoon kopen. Je draait er mee op een drive inn dus verdien je er geld mee! Ten tweede het zijn geen spiekers maar speakers. En ten derde staat je latency te laag of je laptop is veel te traag.
feestbeest    posted on 24-12-2009 22:45
Die discussie kan je lang houden. Ik benvanplan om het te doen maar eeerst andere dingen op het waslijstje staan diebelangerijker zijn(ben pas 14 dus heb geen wonder inkomen) En draai daarbij ook niet verekte veel.(dit jaar 14 keer) Wat is latency? Als ik het heel grof na doe(ziet er heel raar uit) het liedje; boemboemgrggboemboemboemgrrrboemgrrboemboemboemboemboemgrr
User edit by feestbeest on 24-12-2009 @ 23:12:21 (47%)
Down_Town    posted on 25-12-2009 09:13
Ook in een niet legale versie zit een help functie. Begin eerst maar eens met wat moeite doen. Je bent te belazerd om de software te kopen en dan wil je ok nog op de makkelijkste manier geholpen worden.
Vrolijk Kerstfeest?Smile
sanderk    posted on 25-12-2009 11:37
Ja .... Gewoon kopen met een audio 8 dj erbij .
Dan weet ik zeker dat je geen ruis of wat dan ook hebt ....
Dolivieira    posted on 25-12-2009 11:39
Kanook met audio 4 als ja maar 2 uitgangen wil.
t-age    posted on 25-12-2009 11:51
Heb dit probleem ook gehad met fl studio.
Ik weet niet of je een oude laptop hebt waar de accu van slecht is.
wat bij mij hielp was de accu uit de laptop halen en hem direct op de netspanning aansluiten.
feestbeest    posted on 25-12-2009 12:22
@Sanderk; Het is toch niet helemaal waar wat je zegt. Want ik ben er ckr niet te belazerd voor. En Ik heb de help gebeuren ookal gepropeerd. p.s dit is mijn waslijstje; Case Xone 1D Case VErstereker Case DMX&Pa mixer. Traktor Dus zoals je ziet kom ik dicht bij de legale versie. Maar ik heb dus geen inkomen zoals een 16 jarige en kan ook maar 1x in de zoveel tijd iets uitgeven. En jij ook vrolijk kerstfeest!Happy, laughing BAck ontopic; Ik denk dat ik mijn geluids kaart heb opgeblasen, ga eerst de tip van hierbven nog even uitproberen. Iedereen fijne kerstdagen!
BarryVendel    posted on 25-12-2009 13:07
Ik heb daar ook last van gehad, bij mij lag het eraan dat ie in eerste instantie m'n boxen niet goed pakte. Ik had ook een illigale versie van Traktor om uit te proberen en heb uiteindelijk m'n USB-boxen opnieuw ingesteld en toen was het over.
Ik heb nu Traktor aangeschaft en dat bevalt me prima, omdat ik nu de audio 8 DJ erbij heb en dan ben je in een keer van al het gezeur af.

Fijne kerstdagen.
andypsylon    posted on 25-12-2009 15:19
ik had dat probleem in het begin ook maar ik heb dat kunnen verhelpen met asio4all
(gratis te downloaden)Cool
Adrien1989    posted on 25-12-2009 16:00
Exactement, daar kom je nog eens ergens mee. Latency instellen op 14ms ofzo dacht ik zo uit mijn hoofd. Ruis kan btw ook komen door gebruik van een gierige mixer, gierige speakers of andere gierige onderdelen.
En over illigaal of legaal gesproken. Je zou zeggen dat er geen verschil in zit, maar een gecrackte versie draait vaak wel minder stabiel en dan heb ik het niet specifiek over dj software.?
baath    posted on 25-12-2009 23:11
wat zijn de instellingen op dit moment dan?
maar 512 ram geheugen is nou niet echt veel. wat voor processor zit er in?

@ ceesietopc

zijn maar weinig illegale programma's die updaten! en laat trakor nou best vaak update's uitbrengen.

en als je alleen het stukje software wilt ben je voor 160 euro klaar ben je student dan zelfs maar 122,50
en gebruik je maar twee decks heb je voor 90 euro al traktor duo.

ceesietopc    posted on 26-12-2009 00:43
Laptop is inderdaad een beetje licht... ASIO4ALL is een goede tip, dat heeft mij ook vaak geholpen met geluidskaartproblemen.

@baath
Daar heb je zeker een punt. Als je echter een illegale, updatende traktor hebt, is er geen verschil in prestaties of wat dan ook met de legale zelfde versie. Ik ben trouwens heel erg voor legale software zodra je er geld mee verdient, wat in dit geval zeker zo is. Happy, laughing Lijkt me logisch. Net zoals betalen voor je muziek. Happy, laughing
jannickv    posted on 26-12-2009 00:48
Poster: ceesietopc
Laptop is inderdaad een beetje licht... ASIO4ALL is een goede tip, dat heeft mij ook vaak geholpen met geluidskaartproblemen.

@baath
Daar heb je zeker een punt. Als je echter een illegale, updatende traktor hebt, is er geen verschil in prestaties of wat dan ook met de legale zelfde versie. Ik ben trouwens heel erg voor legale software zodra je er geld mee verdient, wat in dit geval zeker zo is. Happy, laughing Lijkt me logisch. Net zoals betalen voor je muziek. Happy, laughing

illigale updatende traktor? hoe raak jij aan je updates als die via de website gaan en je daarvoor een account en wachtwoord nodig hebt waarop je software is geregistreerd? er zit ook een max aantal op die downloads trouwens...
ceesietopc    posted on 26-12-2009 00:53
Mijn eerste post was een reactie in het algemeen, dat illegale software even goed kan functioneren dan legale. Zeker als je het updaten regelt, wat bij veel programma's gewoon mogelijk is. Bij Traktor misschien niet, dat weet ik niet precies. Happy, laughing
Bootstrap    posted on 26-12-2009 13:11
Kun je in Traktor een buffer size instellen? Anders moet je die wat omhoog gooien. Een andere optie is de eerder genoemde latency wat hoger te zetten. Als dit allemaal niet helpt kan het zijn dat je geluidskaart aan vervanging toe is. Wat dan wel raar is dat de 'tikjes' op hetzelfde volume blijven als je je muziek harder zet.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
feestbeest    posted on 26-12-2009 23:12
Het is echt een wonder. Ik hadt al me retour formuliertjes in gevult en zag nog dat het 35Ekost als er nisk aan de hand is. Dus ik denk ik pak he nog even uit(A) En hij doet het gewoon weer! @Bootstrap; Ik heb mijn geluidskaart vanaf half oktober en pas 1x uit de deur geweest dus dat lijkt me niet(A) Allemaal bedankt!(Y)

This is an old Topic

No new postings for 5.383 days.
 Post CommentThat would be 179.4 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

138 Users online: 1 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 11.258
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.116.908