Quality budget mixer?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Carrera    posted on 21-10-2005 00:30
Welke mixers (merk, model) liggen het best in de markt qua prijs/kwaliteit?

Persoonlijk zoek ik een mixer om zowel thuis als op privéfeestjes te gebruiken. (moet dus wel tegen een stootje kunnen). 3 ch minimum.

Laat maar komen die antwoorden!

Thanks

What do you think about Quality budget mixer? ??

Vote :   

Rhino    posted on 21-10-2005 09:11
een typisch voorbeeld van zeer goede prijs kwaliteit verhouding .
is de vestax PCV275.
Maar hij valt dan weer niet echt in de categorie budget mixer
User edit by Rhino on 21-10-2005 @ 09:12:01 (70%)
djmartin    posted on 21-10-2005 11:01
Ik zou zeker even de Behringer DJX-700 gaan checken als je niet veel geld hebt.
Lead    posted on 21-10-2005 11:28
De DJX is echter niet een mixer waar je jaaaaaaren plezier van zult hebben.... Check deze thread :

DJ-Resource Forum > DJX-700 wel of niet ?
Let the BASS be louder
DJMichel    posted on 21-10-2005 12:36
Wat is je budget?
Pas dan kunnen we denk een mixer gaan zoeken
Carrera    posted on 21-10-2005 14:55
Budget = 250 - 500 EURO.

Extra vraagje nog: Waarom zijn die effectenmixers helemaal niet geschikt voor road work? (Geen enkele review raadt een effectenmixer aan voor roadwork, behalve dan de ecler nuo5). Zou je ze dan wel kunnen gebruiken voor privefeestjes

Mount    posted on 21-10-2005 15:18
Jawel hoor, dat kan allemaal goed. en effecten mixers zijn wel geschikt voor on the road (kijk maar naar hoevaak je een DJM 600 ergens tegen komt)
alleen zijn vaak de basic mixers de meest duurzame.

In jou geval zou ik eens naar de Gemini UMX SE kijken of de al genoemde Vestax PCV-275. Wil je effecten dan is de Reloop RMX-40 een goede keuze. al bezit hij wel mindere faders dan de Gemini en Vestax.
Numark DXM serie is ook wel een mooie optie misschien. Ecler nuo-3 vind ik een beetje te duur voor wat hij bied en valt ook net buiten je budget.
djdonron    posted on 21-10-2005 21:28
Ecler NUO-3 valt wel degelijk binnen zijn budget,kost 469,00 euro verder is alleen de DXM-09 een 3 kanaals mixer de rest van de DXM serie zijn 2 kanaals mixers
User edit by djdonron on 21-10-2005 @ 21:29:34 (1%)
Jorrit    posted on 21-10-2005 22:12
Poster: Carrera
Budget = 250 - 500 EURO.

Extra vraagje nog: Waarom zijn die effectenmixers helemaal niet geschikt voor road work? (Geen enkele review raadt een effectenmixer aan voor roadwork, behalve dan de ecler nuo5). Zou je ze dan wel kunnen gebruiken voor privefeestjes

Je zou kunnen zeggen hoe meer er op een mixer zit hoe meer er kapot aan kan gaan...
Maargoed als je er zuinig mee om gaat (en dat doet iedereen toch met zn spullen?) dan is dat geen probleem lijkt me...
Mount    posted on 22-10-2005 00:04

Poster: Jorrit
Maargoed als je er zuinig mee om gaat (en dat doet iedereen toch met zn spullen?) dan is dat geen probleem lijkt me...

Er zijn maar weinig mensen echt zuinig op hun spullen hoor.. als ik zie hoe 90% van de Dj's loopt te raggen
En dan maar zeggen.. ja daar is hij voor gebouwd.

Poster: djdonron
Ecler NUO-3 valt wel degelijk binnen zijn budget,kost 469,00 euro verder is alleen de DXM-09 een 3 kanaals mixer de rest van de DXM serie zijn 2 kanaals mixers

Dus ??

Ik vind de NUO dan nog aan de prijzige kant.. (vraag me ook af waar je de NUO gezien hebt voor die prijs.. stukje garantie is ook altijd wel fijn ) bied eigelijk niets meer van de Vestax PCV-275 en is wel een flink stuk duurder.. als ze nu de Eternal crossfader er in hadden gedaan net zoals bij de Nuo 5 dan was het een ander verhaal geweest.
Ik doelde ook op de DXM-09 wist alleen zo uit m'n hoofd het precieze type nummer niet meer, maar anyway dat zijn wel nette mixers
User edit by Mount on 22-10-2005 @ 00:08:29 (35%)
djdonron    posted on 22-10-2005 08:11
Mag niet spammen maar dat stukje garantie zit wel goed(hint;check huisje)
chapke    posted on 22-10-2005 10:31
ik zou ook voor de behringer DJX-700 gaan ik heb er zelf ook een en bevalt erg goed moet ik zeggen
Mount    posted on 22-10-2005 12:50
Hij is idd niet duur "onder het huisje"

Al doet het design niet echt super aan, maar dat zegt niet zo gek veel natuurlijk

Maar ik denk dat in dit geval de Vestax PCV-275 de meest interessante keuze blijft. Goede kwaliteit mixer, send mogelijkheden (wat de Gemini UMX SE wel een beetje mist)
Wil je iets met effecten kies dan niet voor de Behringer DJX-700 maar kies dan liever de Reloop RMX-40 BPM. ook een erg goede prijskwaliteit verhouding, en daarbij natuurlijk een heerlijke layout...
djdonron    posted on 22-10-2005 18:26
Poster: Mount
Hij is idd niet duur "onder het huisje"

Al doet het design niet echt super aan, maar dat zegt niet zo gek veel natuurlijk

We willen de site net zo houden als de shop,goedkoop
User edit by djdonron on 22-10-2005 @ 18:27:52 (13%)
Reind    posted on 23-10-2005 01:12
Mag niet spammen maar dat stukje garantie zit wel goed(hint;check huisje)

Doe eens wat aan die site zeg...... ik ben veel waardeloze shop sites tegen gekomen en deze mag ook wel in het rijtje. Alles word compleet uit zijn verband gerukt, hij is stront traag en daarnaast ziet het er nog wel heeeeeeeel erg standaard os Commerce uit.

1 dagje werk en je hebt een shop die er een stuk aantrekkelijker uit ziet. Winking my eye
djdonron    posted on 23-10-2005 04:23
Poster: Reind
Mag niet spammen maar dat stukje garantie zit wel goed(hint;check huisje)

Doe eens wat aan die site zeg...... ik ben veel waardeloze shop sites tegen gekomen en deze mag ook wel in het rijtje. Alles word compleet uit zijn verband gerukt, hij is stront traag en daarnaast ziet het er nog wel heeeeeeeel erg standaard os Commerce uit.

1 dagje werk en je hebt een shop die er een stuk aantrekkelijker uit ziet. Winking my eye

1 minuutje werk en je had de importeur van rane zelf gevonden,daar kan je medewerker me wel voor mailen,maar mijn site kraken moet weer publiekelijk lekker objectief
DJ-Emotion    posted on 23-10-2005 14:17
Poster: Reind

Tuurlijk! en de prijs weer een stuk omhoog. Lekker slim!
Nee, doe mij maar gewoon een simpele site met goede service en garantie.
Alle extra's worden namelijk uiteindelijk altijd aan de koper doorbelast
en ik heb geen zin om meer te betalen voor Huur, fraaie flash of wat dan ook voor verdere onzin.

Trouwens het laden van deze site loopt bij mij prima zonder problemen.

Greetz,
Lead    posted on 23-10-2005 15:46
Het laden gaat ok, de uitstraling is een ander verhaal.... en het oog wil ook wat natuurlijk als je online winkels bezoekt. Er kan altijd een gouden middenweg gekozen worden.

-- Ontopic --

Maar hoe zit het met de Quality Budget Mixer ?? Ik zou voor een Numarkje gaan (DMX-series), dat zijn compacte mixers van aardige kwaliteit...
Let the BASS be louder
DJ-Emotion    posted on 23-10-2005 16:14
Uitstraling van marktplaats is ook om over te discusseren, toch loopt het als een trein. Lijkt mij bewijs genoeg dat simpel net zo doeltreffend kan zijn. Tuurlijk wil het ook ook wat, maar ik wil er niet extra voor betalen

Any W, Numark is een zeer goed alternatief voor Budget mixers. ben er zelf ook ooit mee begonnen (ook nog eens een JB systems gehad, maar weet niet of dat nog bestaat)
Mount    posted on 24-10-2005 00:20
Geloof dat we ontopic gingen Winking my eye

maar ik ben ook zeker voor de DXM serie van numark, en de gemini UMX SE blijft een goede instapper waar je lang plezier van hebt.
jordy    posted on 24-10-2005 00:26
Mischien heeft iemand het al gezegt, maar ik had ergens gelezen dat de Dateq XTC er goedkoop uitging? (200euro??!)  mischien ivm. de Vibe lijkt me dan

maar dat zou als dat klopte wel een uberstevige basic mixer zijn waar je evt nog een Alesis AirFX bij zou kunnen zetten en dan heb je ook wat voor effecten Happy, laughing

suc6 iig

djdonron    posted on 24-10-2005 20:46
geloof nooit dat ze dat doen,dat is waarschijnlijk wat we hopen,de xtc is een hele andere mixer als de vibe en totaal niet vergelijkbaar,dus kies dan maar voor een DXM-09
MadSteven    posted on 25-10-2005 12:38
Maar dus ook even bedenken:

Heb je echt drie kanalen nodig of waren we even vergeten dat je ook een phono EN een cd-ingang op dezelfde lijn kan zetten, waardoor je met een tweekanaals mixer altijd van cd naar lp, van lp naar cd, van lp naar lp en van cd naar cd kan mixen. Tenzij je natuurlijk echt drie kanalen tegelijkertijd wilt laten horen. En dan nog zou je op mijn 2-kanaals de out van een redsound soundbite op de aux in kunnen zetten bijvoorbeeld.

En die DXM-09 die Numarks schuiven niet zo heel erg lekker, als je het mij vraagt.

Mount    posted on 26-10-2005 01:22
Opzich is de fadercurve wel oke van de DXM. Hoe de faders van mixers opzich schuiven vind ik iets minder belangrijk.. hoeft iig niet zo heel erg soepel te zijn voor mij. ben niet echt een ragger
User edit by Mount on 26-10-2005 @ 01:25:19 (30%)

This is an old Topic

No new postings for 6.925 days.
 Post CommentThat would be 230.8 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 10 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 12.789
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.019