Xone 92 Graphite Grey (zwart dus) beschikbaar (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dacuba    posted on 24-12-2009 06:25
Eindelijk! Doe jezelf nog een kerstcadeau op de valreep, hij is er eindelijk! Joehoee icm 1D's (zwarte) is het gewoon een muzikaal orgasme!

What do you think about Xone 92 Graphite Grey (zwart dus) beschikbaar ??

Vote :   

Woudtje    posted on 27-12-2009 23:00
Poster: Sebasz

Dus als er heel veel kwaliteit is moet dat maar ten koste gaan van de kwantiteit? Lekkere gedachte heb jij. Hoe duurder je auto, hoe minder functies dus :') haha Cool

Een Ferrari heeft ook een stuur en vier wielen. En op de duurste sport auto's zitten zelfs minder functies, WIJSNEUS !!!!!!!. Dan moet je met de hand je raampje open draaien en een radio zit er ook niet in.
Ga eerst meer is ff kijken wat die zin van je betekend, tjonge jonge. Dus als er veel kwaliteit is, moet dat ten koste gaan van de hoeveelheid. ( van watConfused?? ). Maak of je zin af, of ga geen moeilijke woorden gebruiken als je niet weet hoe dat moet, s.v.p.
JollyJunkie    posted on 27-12-2009 23:04
Ik ben het niet eens met Sebasz maar jou vergelijking klopt ook niet helemaal hoor Woudtje, een Ferarri heeft wel een veel hogere hoeveelheid qua cijfertjes, pk's, gewicht en nog een boel van die dingen.
Wat reageert iedereen hier trouwens agressief, alsof diegene zich aangevallen voelt, dat is helemaal niet nodig toch? Happy, laughing
Woudtje    posted on 27-12-2009 23:13
Daar gaat het niet om. Maar die vergelijking van hen slaat werkelijk nergens op, dus ik dacht ik post iets op zijn niveau. Is niet agressief bedoelt hoorCool.
edit; ik reageer niet meer op deze discussieCool. Zullen we maar weer ontopic gaanCool
User edit by Woudtje on 27-12-2009 @ 23:15:31 (60%)
Bouncy    posted on 27-12-2009 23:21
Poster: JollyJunkie
Ik ben het niet eens met Sebasz maar jou vergelijking klopt ook niet helemaal hoor Woudtje, een Ferarri heeft wel een veel hogere hoeveelheid qua cijfertjes, pk's, gewicht en nog een boel van die dingen.

Ja, en je kunt aan de buitenkant niet zien hoeveel pk's het ding heeft. Je kunt dus ook op een foto niet zien wat voor kwaliteit de mixer is! (audiokwaliteit, hooliganproofheid enz.)
Sebasz    posted on 27-12-2009 23:26
Poster: Woudtje

Een Ferrari heeft ook een stuur en vier wielen. En op de duurste sport auto's zitten zelfs minder functies, WIJSNEUS !!!!!!!. Dan moet je met de hand je raampje open draaien en een radio zit er ook niet in.

Ga eerst meer is ff kijken wat die zin van je betekend, tjonge jonge. Dus als er veel kwaliteit is, moet dat ten koste gaan van de hoeveelheid. ( van watConfused?? ). Maak of je zin af, of ga geen moeilijke woorden gebruiken als je niet weet hoe dat moet, s.v.p.

Haha hier moet ik toch even op reageren.
Je Nederlands is slecht. En dan heb ik het over groep 5 basisschool niveau. Dingen als betekent met een d zijn toch te bedroevend voor woorden voor een volwassen kerel als jij.

Mijn zin ?s af, en is -in tegenstelling tot jouw berichten- w?l vrij van spel- en/of grammaticale fouten. De opmerking van je over 'moeilijke woorden' is dan ook volledig uit de lucht gegrepen, wat er op lijkt alsof je een uitvlucht zoekt voor je onkunde en onwetendheid.

Ik wil je er even op wijzen dat jij degene bent die de suggestie wekte met je dik gedrukte tekst, dat je bij Allen & Heath uitsluitend betaalt voor kwaliteit, en dat je kwantiteit wel kan vergeten.
Dat is natuurlijk onzin. Een duur product waar een (hoogstwaarschijnlijke en enorm) ruime marge op zit zou best wel over een effectenbak kunnen beschikken. Voor de helft minder van dat geld wat je moet betalen voor een A&H mixer, heb je mixers die kwalitatief dicht in de buurt komen van een A&H of Pioneer mixer.

Het ging mij er trouwens niet om dat ik vond dat dat ding per se over een effectenbak moet beschikken voor dat geld. De enige reden die er voor mij toe doet is dat ik graag een ingebouwde effectenbak heb. Of het nou een mixer van 400 euro is, of een mixer van 1400 euro doet er dan niet toe.
User edit by Sebasz on 27-12-2009 @ 23:44:14 (1%)
Sebasz    posted on 27-12-2009 23:29
Poster: Seca

Huh?Cool

Nog iemand die moeite heeft met Nederlands? Ik zeg niet dat je bij A&H geen kwaliteit krijgt, ik zeg enkel zoals ik al eerder heb gezegd, dat je voor de helft van de prijs van een A&H mixer al een andere mooie mixer hebt met effectenbak die bijna net zo goed is.
Woudtje    posted on 27-12-2009 23:37
@ Sebasz, Je hebt gelijk sorry voor de taal fout Cool. Maar ik wil hier niet een ruzie gaan veroorzaken tussen ons. Dus misschien is het beter om het te laten rusten?Cool. Ik denk niet dat we op de zelfde lijn zitten en ik denk ook niet dat we dat gaan woorden Cool.
Sebasz    posted on 27-12-2009 23:37
Lijkt me een goed plan Cool
qntr0l    posted on 27-12-2009 23:55
@ Sebasz, Je hebt gelijk sorry voor de taal fout Cool. Maar ik wil hier niet een ruzie gaan veroorzaken tussen ons. Dus misschien is het beter om het te laten rusten?Cool. Ik denk niet dat we op de zelfde lijn zitten en ik denk ook niet dat we dat gaan woorden Cool.

Zeer sportieve reactie van jou kant dan weer moet ik zeggen. Zo houden we het gezellig hier!?Cool

Om maar even ontopic te blijven; Het is, en blijft gewoon een heerlijke mixer, en dit nieuwe zwarte jasje doet 'm zeker goed. Persoonlijk vond ik de grijze niet geheel de "klasse" uitstralen die deze mixer verdient. Goed gedaan bij A&H!
User edit by qntr0l on 27-12-2009 @ 23:55:27 (3%)
Winston    posted on 27-12-2009 23:55

xone

De Xone:92 was volgens mij ontwikkeld toen efx nog niet zo vaak standaard werden ingebouwd in mixers. De kwaliteit van de efx op de toenmalige mixers was ook niet geweldig. De zwarte versie is dus om het 10 jarig bestaan van de Xone series te vieren!

Wel hebben ze gezorgd voor een super goede send return op de Xone:92. Dat geeft je flexibiliteit EFX1000 of Kaoss pad bv. Dit zie je ook terug met de 1d en 2d. Dus je hoeft niet iets te kopen wat je niet gebruikt.

Plus lijkt dat A&H meer gaat in de richting van midi/controller logisch met haar oorsprong in recording consoles. De efx van software op je laptop zijn tenminste even uitgebreid als een ingebouwde efx unit.

Een andere tak van D&M Holdings, Denon DJ, doet meer aan ingebouwde efx.

Als ik naar beide kleuropties kijk, zou ik niet weten welke ik moet kiezen.
Tic Toc
User edit by Winston on 28-12-2009 @ 00:03:19 (11%)
dacuba    posted on 27-12-2009 23:56
Ik heb even je post in 2 puntjes opgedeeld om mijn argumentatie specifieker te maken.

1) Voor de helft minder van dat geld wat je moet betalen voor een A&H mixer, heb je mixers die kwalitatief dicht in de buurt komen van een A&H of Pioneer mixer.

2) Het ging mij er trouwens niet om dat ik vond dat dat ding per se over een effectenbak moet beschikken voor dat geld. De enige reden die er voor mij toe doet is dat ik graag een ingebouwde effectenbak heb. Of het nou een mixer van 400 euro is, of een mixer van 1400 euro doet er dan niet toe.

1) Kan je mij hier dan een paar voobeelden van geven? Welke mixer van pakweg 500 a 600 euro komt nu in de buurt van een Xone92. En dan moet je het hele plaatje bekijken, van kwaliteit tot functionaliteit. Laten we Pioneer even buiten de discussie, dit is enkel de 92 waardig. Wederom, als je zo gek bent op die afgezaagde flanger kan je altijd een EFX-500 erbij kopen (150 euro of wat kost dat nu?) en voila, daar heb je ze weer.

2) Maar waarom ga je zo door over een effectenbak als er tal van andere mogelijkheden zijn om effecten extern te gebruiken die dan ook nog eens veel meer parameters hebben.

Om er dan nog aan toe te voegen dat 'een hele grote winstmarge' een ontzettend infantiel statement is dewelke ik echt niet van jou had verwacht.
Winston    posted on 28-12-2009 00:05
Speel de bal en niet de man (sorry ik ben geen mod). Cool

De EFX500 is minder dan de interne efx unit van de DJM-800. Gebruik liever de EFX-1000. Toch ben je niet duurder uit.

Dat van de winstmarge is inderdaad een mening en geen feit.
Tic Toc
User edit by Winston on 28-12-2009 @ 00:08:00 (36%)
Mixt-Ape    posted on 28-12-2009 01:23
1) Voor de helft minder van dat geld wat je moet betalen voor een A&H mixer, heb je mixers die kwalitatief dicht in de buurt komen van een A&H of Pioneer mixer.

Stelling slaagt nergens op, geen enkele mixer komt in de buurt van een A&H EN een Pio. Daarvoor is het kwaliteitsverschil tussen deze twee merken VEEEEEEEEEEEL te groot!
JZL    posted on 28-12-2009 02:13
Niets behoudt zijn prijs en kwaliteit als een A&H in tegenstelling tot die goedkopere mixers.
A&H zelf?een beetje meer dan Pioneer?omdat ze meer beheerlijk zijn vind ik zelf

Je kan voor minder al deftige mixers krijgen.. maar valt in principe niet te vergelijken.

Bouncy    posted on 28-12-2009 10:03
Heeft iedereen hier deze mixer al eens onder de vingers gehad?
main    posted on 28-12-2009 10:11
was t maar zo'n feest!

ik heb zelfs nog nooit een pio aangeraakt, laat staan een A&HCool
User edit by main on 28-12-2009 @ 10:12:02 (100%)
Mixt-Ape    posted on 28-12-2009 11:04
Poster: JZL
Niets behoudt zijn prijs en kwaliteit als een A&H in tegenstelling tot die goedkopere mixers.
A&H zelf?een beetje meer dan Pioneer?omdat ze meer beheerlijk zijn vind ik zelf

Je kan voor minder al deftige mixers krijgen.. maar valt in principe niet te vergelijken.

Da's waar, zoals de Ecler Nuo series bijvoorbeeld. Deze mixers zijn een pak goedkoper en kwalitatief toch GEWELDIG! Dan heb je nog de high-end mixers van Vestax e.d. De enige high-end mixers die naar mijn mening gewoon hun geld niet waard zijn zijn die van Pioneer! Bij de meeste andere merken heb je een veel hogere prijs-kwaliteitverhouding (De DN-X1700 laat ik hier buiten want ik heb hem nog maar 1 keer gebruikt en dat was maar heel even).
mrwhoopie    posted on 28-12-2009 11:39
Ik heb mijn bovenplaat besteld...nu hopen dt het een beetje te doen is om de oude te vervangen....
wannes951    posted on 28-12-2009 11:43
Poster: Bouncy

a&h nog nooit, voor de rest heb ik alles al wel ongeveer gehad.
Woudtje    posted on 28-12-2009 11:49
Poster: mrwhoopie
Ik heb mijn bovenplaat besteld...nu hopen dt het een beetje te doen is om de oude te vervangen....

Wat heeft de bovenplaat je gekost, als ik vragen mag?
Woudtje    posted on 28-12-2009 11:54
Poster: Bouncy

Heb een DJM909 naast een Xone4D staan en de Xone voelt zo veel beter aan. Er zit geen speling op de pots en de crossover punten van de EQ's zijn ook veel beter gekozen. Mixen op een DJM of Xone is een wereld van verschil. Met de DJM kan wel hele vette effecten gebruiken, maar toch prefereer ik de Xone.?

PS. Kan iemand mij vertellen hoe ik twee mensen kan quoten in 1 post? Krijg het niet voor elkaar.
User edit by Woudtje on 28-12-2009 @ 11:55:03 (1%)
mrwhoopie    posted on 28-12-2009 12:26

Wat heeft de bovenplaat je gekost, als ik vragen mag?

Sorry geen idee,ik bestel het gewoon,ik zal het zien als het binnen is,ik laat het je dan weten.Zou er ergens een manual zijn over hoe te demonteren?Want ik heb geen zin mijn Xone te vernielen.
Woudtje    posted on 28-12-2009 12:32
Zal niet zo moeilijk wezen denk ik. Gewoon eerst alle knoppen en faders demonteren en dan alle schroeven die je tegen komt aan de zijkant boven op de mixer. Dit is volgens torq. Als je de boven plaat los heb gewoon foto's maken onder het demonteren van de rest, als het nodig is natuurlijk, en de foto's gebruiken om alles weer terug te monteren.
mrwhoopie    posted on 28-12-2009 12:32
Ik denk dat dat ook het succes is van de djm...de effecten,zonder de effecten schiet er niet veel over.Een A&H is gewoon een super afgewerkt en afgewogen product.De eq is subliem,de pots zijn subliem,de faders zijn gewoon het beste wat je kan hebben.En dit voor een mixer die toch al een tijdje in het wereldje meedoet.
Adrien1989    posted on 28-12-2009 12:33
Zoiets vervangen valt wel mee Happy, laughing.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

83 Users online: 32 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 10.973
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.988