efx 500 of korg kaoss pad kp 3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timmy90    posted on 23-12-2009 21:52
zoals de topictitel al zegt is mijn vraag, wat is de beste keuze voor mij, de korg kaoss pad kp 3 dj effect controller of de efx 500,

het prijsverschil maakt niet uit,

tis voor dj doeleinde te gebruiken, in combinatie met serato en ene nuo 5 (zitten al effecten op ik weet het)
tis de bedoeling om een? extra touch te geve aan mijn mixen.

greetz

What do you think about efx 500 of korg kaoss pad kp 3 ??

Vote :   

Pedroz    posted on 23-12-2009 21:58
Ik heb de Kaoss pad 3. Ik gebruik deze vooral voor de effecten, dit zijn er aardig veel!
Bij mij zit ie op een xone 42 en dit loopt h??l h??l lekker!

Het handige aan de kaoss is dat je de gekozen effecten heel specifiek kan gaan aanpassen dmv de matrixjes op het touchscreen... (zoals diepte/klankkleur etc....)
timmy90    posted on 23-12-2009 22:01
staan?op de koass?ook? gewone effecten op zoals flanger en eche nzo?
User edit by timmy90 on 23-12-2009 @ 22:01:49 (18%)
Pedroz    posted on 23-12-2009 22:03
Poster: timmy90
staan?op de koass?ook? gewone effecten op zoals flanger en eche nzo?

ja hoor, de tofste van het rijtje vind ik de "delay"...
Verder heb je ook nog Loops, rythms, vocals etc...
Het is zowat de samenvatting van een heel hoop effecten denk ik Cool
timmy90    posted on 23-12-2009 22:07
als ik die op mijn nuo 5 via send efx en return aansluit, kan ik dan de effecte per kanaal gebruiken of is dat op de master?
Ilja    posted on 23-12-2009 22:23
Ik kun je meteen op EFX-500 wijzen, het gaat heel erg lang mee en de effecten klinken zeer goed. En EFX-500 heeft killer EQ's, en die zijn echt goed.
Pedroz    posted on 23-12-2009 22:23
als ik die op mijn nuo 5 via send efx en return aansluit, kan ik dan de effecte per kanaal gebruiken of is dat op de master?

Waar het effect naar gestuurd wordt bij jouw mixer weet ik niet...

Je hebt de dry/wet regeling, dit is de hoeveelheid signaal die je naar de effector stuur (regeling van de amplitude, dus volume). Deze heb je normaal per kanaal?
Bij mij is de return naar de master. Wanneer ik een delay effect opzet, en ik doe de fader van dat kanaal omlaag, hoor je nog een "echo". Dit is wel leuk...
timmy90    posted on 23-12-2009 22:27
Poster: Ilja
Ik kun je meteen op EFX-500 wijzen, het gaat heel erg lang mee en de effecten klinken zeer goed. En EFX-500 heeft killer EQ's, en die zijn echt goed.

de effecte van een djm vind ik wel tof, zijn dat dezelfde als de efx?
timmy90    posted on 23-12-2009 23:05
Fx Send voor elk kanaal, Master Fx Level, Time/ Beat, Fx Cue?

als ik dit goed begrijp kan ik de effecte per kanaal zette?
Pedroz    posted on 23-12-2009 23:28
Fx Send voor elk kanaal, Master Fx Level, Time/ Beat, Fx Cue?

als ik dit goed begrijp kan ik de effecte per kanaal zette?

ja!
Adrien1989    posted on 24-12-2009 07:52
Eigenlijk een kromme vergelijking, gezien de KP3 meer een directe concurrent is van de EFX1000, maar dat is eventjes geen probleem.

De EFX500 heeft de bekende standaard Pioneer effecten. De KP3 heeft veel van die effecten ook, alleen het klinkt net wat anders, naar mijn mening ook wat minder afgezaagd, omdat je het niet overal hoort. Verder is je mixer ook al voorzien van heel wat effecten. Ik denk dat met een KP3 erbij je een leuker pakket hebt dan met een EFX500 erbij.?

Enige pluspunt van de EFX500 is de bediening van de effecten. Je kan sneller een effect selecteren en op het linker deel verander je de timing van de effecten mooi op de beat, dat is iets wat met de KP3 wat minder vanzelfsprekend is. Wat betreft de bediening laat ik het even wat betreft de pluspunten. Iemand hierboven noemde de EQ op de EFX als een pluspunt. Maar in de praktijk gebruik je die dus vrijwel nooit (Waarom zou deze functie op de EFX1000 verdwenen zijn Winking my eye). Verder zijn die EQ knoppen gewoon van gierig materiaal en zo geweldig klinkt die EQ ook totaal niet, maar dat is ook weer geen ramp, want grote kans dat je die knoppen vrijwel nooit zult aanraken Tongue. Wat wel zwaar vercracked is op een EFX500 is de geluidskwaliteit. Echt 0,000000 headroom. Maak je een uitschieter dan krijg je een ongelofelijk blikkerig geluid. Die uitschieters ga je maken, dat gebeurt nl wel eens met effecten.?

Daar in tegen heeft de KP3 een uitstekende geluidskwaliteit. Een veel breder scala aan effecten, sample mogelijkheden en nog meer extra's. Wil je echt lekker prutsen, dan kan je stoppen met nadenken en de Korg halen. Verder zijn de effecten dus ook weer eens niet die gierige flanger en standaard delay die je elke zaterdag in de club hoort. Wat je dus wel moet doen is goed de nummers van de effecten onthouden die je graag gebruikt, maar dat komt met de tijd Happy, laughing.?

Wil je een effecten bak voor 120 tot 175 tweede hands kopen, dan is de EFX500 te overwegen, al zou ik dan ook nog wel uitkijken naar een KP2, die koop je ook voor zo'n prijsje. 2e hands kan je voor 250 al een KP3 vinden. De meerprijs meer dan zesdubbel waard. Je krijgt meer kwaliteit en meer mogelijkheden.?
Ilja    posted on 24-12-2009 08:30
timmy90
-
ongeveer, maar je hebt wel veel meer controle over.
remixer    posted on 24-12-2009 13:25
de KP3 heeft mooie effecten, maar heeft ook nog eens een ingebouwde sampler, die is misschien niet bedoeld voor het grote sample werk, maar het is wel een mooie toevoeging voor als je zo af en toe eens een sample er doorheen wilt mixen.
Deze samples kun je opnemen op een SD geheugenkaartje.
Dolivieira    posted on 24-12-2009 16:32
Toch blijft moeilijk, een EFX500 kan je wel mee oefenen zodat je bepaalde sklills vaak opnieuw op de zelde manier kan doen. Maar moet ook toe geven dat een KP3, zeker meer dan de moeite waardt is. Kwa geluid wat deze produceert is die wel veter dan de EFX500. Ik wel er ooit ook nog een hebben. ik zou zeggen ga ze eens testen, want ik weet niet wat jij in een effecten bak ziet. Smaken verschilllen nou eenmaal. Ben al jaren in bezit van een EFX500 geweest. En ik was aardig over dat ding te spreken. Ben sinds een jaar in bezit van een EFX1000 ook een vette machine. maar wil de toch ook noor een KP3 er bij. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
VinceCortez    posted on 25-12-2009 11:33
Poster: djdolivieira
Toch blijft moeilijk, een EFX500 kan je wel mee oefenen zodat je bepaalde sklills vaak opnieuw op de zelde manier kan doen. Maar moet ook toe geven dat een KP3, zeker meer dan de moeite waardt is. Kwa geluid wat deze produceert is die wel veter dan de EFX500. Ik wel er ooit ook nog een hebben. ik zou zeggen ga ze eens testen, want ik weet niet wat jij in een effecten bak ziet. Smaken verschilllen nou eenmaal. Ben al jaren in bezit van een EFX500 geweest. En ik was aardig over dat ding te spreken. Ben sinds een jaar in bezit van een EFX1000 ook een vette machine. maar wil de toch ook noor een KP3 er bij. ?

Helemaal mee eens?djdolivieira?!!!!!

This is an old Topic

No new postings for 5.594 days.
 Post CommentThat would be 186.5 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

273 Users online: 7 Guests (266 Unknown)
Pages generated today : 19.713
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.444.364