CONTEST: Beatports dj contest (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 19-12-2009 15:36
Ya'll,kreeg dit in mn mail, ik doe mee. Een beetje competitie van uit DJR leek me leuk!

Pioneer, Beatport, DJ Magazine and Let's Mix have come together to launch 'Next Generation DJ' (NGDJ), a talent competition designed to unearth the next superstar DJ and to give him or her the chance to win a life changing prize!

To win, DJs with the X-Factor will have to demonstrate their skills through several stages of the competition here on letsmix.com. We will be looking for creative music compilation and mixing skills as well as entrepreneurial drive.

Anyone can join, you can do your mixing on Turntables, Traktor, CDJ's, Mixing or any Production Software, just record a mix and upload you mix here. What are you waiting for? Let's Mix!

www.letsmix.com

Poster: Stefjuuh
The Next Generation DJ contest (?NGDJ?) is open only to registered members of Letsmix.com who are 21 years of age or older. Proof of indentification may be required. To be eligible for the first prize, Non-U.S. residents must hold a valid passport and must be legally authorized for travel to the United States. Employees of Tonium and any additional participating NGDJ sponsors and their immediate families are not eligible to participate in the contest. No purchase is required for entering NGDJ. A purchase or use of Tonium?s or any of the NGDJ sponsors? products will not have any impact of bearing on your chance of winning.

User edit by Renzis on 19-12-2009 @ 15:37:07 (1%)
Mod edit by Lead on 06-01-2010 01:52 (90%)

What do you think about CONTEST: Beatports dj contest ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 21-12-2009 12:38
ik denk dat wij uit de lage landen totaal geen kans maken, hoe goed hij ook is, ik zie mixen die 2000 keer geluisterd zijn enzo dusja
nils7    posted on 21-12-2009 13:20
Poster: tek-zotic
ik denk dat wij uit de lage landen totaal geen kans maken, hoe goed hij ook is, ik zie mixen die 2000 keer geluisterd zijn enzo dusja

Ja alleen wel apart dat die op de site al meer dan 200 stemmen hadden nog voordat ik de email had gehad...?Cool
Maar er zijn er veel met 200+ listenings maar met minder stemmen als ik :P... nu nog 200 votes scoren :D
nils7    posted on 05-01-2010 13:27
Pff heb er eindelijk 200... (inmiddels veel meer)...?Cool
Duurde ff voordat ik ze had, bij me ouders op het werk enzo en de carnavalsvereniging waar ik lid van ben heeft goed mee geholpen!

Netjes 200 stemmen op gemiddeld 5 sterren?

Maar ik wordt gekwalificeerd en kom dus op de frontpage van de letsmix website en in 1 nacht 70 1-ster-stemmen waardoor mijn gemiddelde opeens keldert naar nu 4,0?

Lekker is dat... Cool?en ik ben niet de enige waarbij het gebeurt...?Cool
User edit by nils7 on 05-01-2010 @ 13:28:05 (1%)
OneSixty    posted on 05-01-2010 19:50
Ik vind het maar zielig al die standaard berichtjes van: "hey nice mix, i gave you five stars, can you vote for me to "
BLA BLA ATTENTIONWHORES!
en dan niet af en toe zo'n comment, het zijn alleen maar van die comments...

tek-zotic    posted on 05-01-2010 20:32
ik heb al 24 votes :d
nils7    posted on 03-02-2010 18:18
Jeeh... de finalisten zijn bekend!

Ik zit er niet tussen, helaas na bijna 700 stemmen.

Alhoewel ik qua gemiddelde wel bij de finalisten hoor want ik heb al 3 finalisten gevonden die lager scoorden dan mij!

Dus het is gewoon 1 grote neppe zooi...

Vooral door het grote aantal 1-ster-stemmers die iedere gekwalificeerde kreeg Unhappy maar degene die de laatste dag kwalificeerden hadden dat dus niet.

Erg jammer dat daar geen rekening mee is gehouden terwijl de organisatie dat wist... en het daardoor 2 dagen langer duurde voordat de finalisten bekend waren... die ze zelf hebben gekozen... jammer dat ze mij gemist hebben!?

Ik hoop dat ze mij er nog tussen zitten want ik hoor er qua gemiddelde gewoon bij!

User edit by nils7 on 03-02-2010 @ 18:18:52 (2%)
Stagiar    posted on 03-02-2010 18:30
Tsja, zo gaan die dingen nou eenmaal.. erg jammer dat contests daardoor verziekt worden.
RAS    posted on 03-02-2010 18:33
Poster: nils7
Ik zit er niet tussen, helaas na bijna 700 stemmen.
...
Dus het is gewoon 1 grote neppe zooi..
.
...
Erg jammer ...

...dat je niet gewoon een betere mix hebt gemaakt ipv hier te roepen hoe slecht het allemaal is.

Ik vind elke (gratis) contest die ze organiseren gewoon een mooie manier om dj's een podium te geven. Om ze dan te gaan afzeiken als je niet in de finale komt vind ik dan wel sneu. Volgende keer beter.
nils7    posted on 03-02-2010 18:35
Poster: RAS

...dat je niet gewoon een betere mix hebt gemaakt ipv hier te roepen hoe slecht het allemaal is.

Ik vind elke (gratis) contest die ze organiseren gewoon een mooie manier om dj's een podium te geven. Om ze dan te gaan afzeiken als je niet in de finale komt vind ik dan wel sneu. Volgende keer beter.

Je moest 200 (of meer) stemmen hebben en daarna ging het op gemiddelde van de sterren die je per stem kreeg (min. 1 ster max. 5 sterren)

Ik heb een gemiddelde van 4.251 ster!
Ik heb 3 finalisten gevonden die lager hebben... dus dat klopt gewoon niet!

Heel fair als ik gewoon te laag had maar als er tussen zitten die lager zijn en wel in de finale komen dan klopt er iets niet!
Dus het heeft helemaal niks met de kwaliteit van de mix te maken, die op dit forum geen enkele negatieve kritiek op is geweest.
Als ik gewoon niet een goed genoeg gemiddelde had gehad okee maar zoals nu, nee! Want ik hoor er gewoon bij!
User edit by nils7 on 03-02-2010 @ 18:44:08 (45%)
RAS    posted on 03-02-2010 18:52
Ik vind het ook niet fair als mensen hoog in een contest terecht komen omdat ze de meeste vriendjes op fora weten op te trommelen maar daar zal ik me ook bij neer moeten leggen. Zo doen ze het nu eenmaal omdat er dan ook gelijk veel bezoekers op een site komen. Het zou ze sieren als ze (een jury) stiekem toch mixen geluisterd hebben en je daarom niet in de finale hebben gezet. Veel eerlijker dan stemmen.

Misschien als je af en toe eens van je echo-knop af kunt blijven bij een overgang en je de cdj's in het begin al op 'master tempo' had staan, dat je dan net iets meer stemmen had gehad om in de finale te komen Winking my eye
nils7    posted on 03-02-2010 19:01
Ik vind het ook niet fair als mensen hoog in een contest terecht komen omdat ze de meeste vriendjes op fora weten op te trommelen maar daar zal ik me ook bij neer moeten leggen. Zo doen ze het nu eenmaal omdat er dan ook gelijk veel bezoekers op een site komen. Het zou ze sieren als ze (een jury) stiekem toch mixen geluisterd hebben en je daarom niet in de finale hebben gezet. Veel eerlijker dan stemmen.

Misschien als je af en toe eens van je echo-knop af kunt blijven bij een overgang en je de cdj's in het begin al op 'master tempo' had staan, dat je dan net iets meer stemmen had gehad om in de finale te komen Winking my eye

Cool?master tempo staan ze nooit op! Dus in het begin niet, later niet, helemaal niet. En echo gebruik niet bij iedere overgang maar okee... ?
Als ik luister naar de andere mixen is de mijne zeker zo slecht nog niet!

En als hier iedereen positief op mijn mix reageert, neem ik aan dat het enigszins van kwaliteit is, maar jou heb ik niet in dat topic gezien!?

Maar de kwaliteit van de mixen daar gelaten is het gewoon scheef dat ik aan alle kwalificaties voldoe maar toch niet een finalist ben omdat....Confused jah dat is dus een vraagteken!?

Dat steekt mij gewoon, had beter de jostiband op kunnen nemen en de het laatste uur met 5 sterren (gemiddeld) kunnen plaatsen in de finale!
User edit by nils7 on 03-02-2010 @ 19:04:53 (12%)
RAS    posted on 03-02-2010 19:10
Mij vind je er iederdaad niet: niet meegedaan. Maar voel je vrij om een mix van mij te luisteren en feedback te geven. Daar kan ik alleen van leren.

?Ik heb je mix even geluisterd en feedback er over gegeven omdat ik dat wel zo fair vond gezien mijn kritiek op jou bericht. Om erop terug te komen: Je gebruikt gemiddeld vaker dan 1 keer per nummer de echo (tel het maar). Vrijwel elk nummer. Het bijsturen viel in het begin op omdat ie niet op mastertempo staat (aan het begin 2x door het rare geluidje van het bijsturen). Of op mastertempo zetten dus, of geleidelijker bijsturen. Ik kan je ook wel vertellen dat je de platen mooi strak op elkaar legt maar daar heb je niks aan.
nils7    posted on 03-02-2010 19:18
Mij vind je er iederdaad niet: niet meegedaan. Maar voel je vrij om een mix van mij te luisteren en feedback te geven. Daar kan ik alleen van leren.

?Ik heb je mix even geluisterd en feedback er over gegeven omdat ik dat wel zo fair vond gezien mijn kritiek op jou bericht. Om erop terug te komen: Je gebruikt gemiddeld vaker dan 1 keer per nummer de echo (tel het maar). Vrijwel elk nummer. Het bijsturen viel in het begin op omdat ie niet op mastertempo staat (aan het begin 2x door het rare geluidje van het bijsturen). Of op mastertempo zetten dus, of geleidelijker bijsturen. Ik kan je ook wel vertellen dat je de platen mooi strak op elkaar legt maar daar heb je niks aan.

Thnx

Ik zal het eens doornemen.

Kijk wat mij steekt is dat ik wel een hoog genoeg gemiddelde had maar er gewoon niet in sta.

Terwijl met lagere gemiddeldes er wel in staan.

Daarnaast lees ik op het fora van de contest zelve dat een DJ ruim onder de 4 sterren zat zondag avond (toen de contest eindigde) maar nu opeens "gecorrigeerd" ?is en wel door is naar de finale.

Overigens was deze ronde inderdaad gewoon hoeveel (forum) vriendjes je op kan trommelen! Dat is mij gelukt, voor een deel want qua score hoor ik er wel in maar ik sta er niet in... erg apart! Dus qua mix kwaliteiten heeft dat niet veel van doen, wilde wel mij best doen dus heb mijn beste mix (op dat moment) ingestuurd!

In de tweede ronde beluisterd de jury het gelukkig, maar daar moet ik eerst maar eens in komen, en ik hoor er ook in...
Ik op dat forum:
(wel in het engels)
Dear Stefan and co.?

I managed to get a lot of votes during the competition.?
And at the end I ended up with an average of 4.251 which was a 4.3 (my mix:http://www.letsmix.com/mix/20459/bred...)?

While I am browsing the finalists I found out I wasn't one of them... okay could be that?
maybe my average was too low!?

Untill I found this mix?http://www.letsmix.com/mix/24730/dip_...?
Which has an average of 4.248 which is 0.003 lower then me but they made it through to the finals!?

How is that possible??
I am not judging them, but if they are a Finalist, I should also be!?
Could you explain that??

BTW I started posting this after I discovered it so I don't know if there are even more mixes as a finalist which have a lower average then me!?

Best regards,?

Nils?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tweede post:

1) This one made it with just a 0.001 higher average:http://www.letsmix.com/mix/24057/disc...

2) This one has an 4.246 average (0.005 lower than me):
http://www.letsmix.com/mix/28312/past...

3) This one is even 4.174:
http://www.letsmix.com/mix/27517/scen...

Yeah I check some of them!

Dus gewoon erg apart dat ik er niet in sta?Cool
User edit by nils7 on 03-02-2010 @ 19:21:23 (100%)
RAS    posted on 03-02-2010 19:28
En dan sta je in de finale met een minder goede mix, dat schiet toch ook niet op?

Jammer maar helaas. Laat het ons maar weten zogauw je weet waarom die mensen boven jou ge?indigd zijn.
dacuba    posted on 03-02-2010 19:34
Poster: nils7

Niets is erger dan een slechte verliezer.
nils7    posted on 03-02-2010 19:34
En dan sta je in de finale met een minder goede mix, dat schiet toch ook niet op?

Jammer maar helaas. Laat het ons maar weten zogauw je weet waarom die mensen boven jou ge?indigd zijn.

In de tweede ronde moest er een nieuwe mix komen, vond mijn eerste inzending (voor ronde 1 op zich vrij goed).
Had al een nieuwe gemaakt deze?en is hier nog beter ontvangen op het forum zelfs, en in die mix zitten geen fouten Happy, laughing.
Blijkbaar moest de nieuwe inzending (voor de 2de ronde) een mix zijn van maximaal een half uur en een eigen productie bevatten, dus was al bezig in Cubase. Dus kon mijn mix die al klaar stond al niet gebruiken.

Zodra ik wat weet laat ik het weten, als andere echt betere stemmen hadden okee maar dat is dus niet het geval!
Poster:?dacuba
Poster:?nils7

Niets is erger dan een slechte verliezer.

Maar blijkbaar altijd nog minder erg dan iemand die niet kan lezen!

Heb even in bold gezet wat interessant is voor je!

User edit by nils7 on 03-02-2010 @ 19:36:29 (41%)
Dolivieira    posted on 03-02-2010 19:39
Daarom doe ik niet mee aan die zooi. Een grote vriendjes politiek. Maar daar bestaat helaas de hele DJ wereld van. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
nils7    posted on 03-02-2010 19:42
Poster: djdolivieira
Daarom doe ik niet mee aan die zooi. Een grote vriendjes politiek. Maar daar bestaat helaas de hele DJ wereld van. ??

Ik kijk even aan hoe de reactie is van de organisatie, kan zijn dat ze mij gemist hebben!
Althans dat hoop ik dan maar, anders is er inderdaad "iets" aan de hand!
En dan heb ik ook al een idee wie er zal winnen Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.564 days.
 Post CommentThat would be 185.5 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

58 Users online: 13 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 15.819
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.915.281