Beatmatchen zonder bpm meter (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 15-12-2009 15:21
Vrijwel onmogelijk toch (sorry ik heb citronic en geen bpm meter ik ga binnenkort 2 losse cd/usb spelertjes halen).
Ik probeer telkens toch alles op het zelfde tempo te laten draaien maar het gaat best lastig zonder bpm meter.
Moet je gewoon oefenen en hier skills in krijgen of heeft iemand een oplossing?

What do you think about Beatmatchen zonder bpm meter ??

Vote :   

Tekhead    posted on 18-12-2009 01:28
who cares bedoel je zeker ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
nils7    posted on 18-12-2009 16:52
Poster: djjw
Leuk om te lezen dat bij iedereen de bpm counters niet in de buurt komen...
Gelukkig staan er op plaatsen waar ik sta wel cd spelers met werkende bpm counter,
dan heb ik het geluk om met de enige 8 cd spelers te mogen werken waarbij ze het wel doen!!
Wat een geweldig toeval!!

Verder heb je de bpm counters niet nodig, niemand niet...
Het is zoals al 100 x gezegd een kwestie van oefenen..

Maar waarom zou je die counters niet gebruiken als het er toch opzit?
Ik draai allround en het liefst in de mix..
Dan is het eigenlijk gewoon dat de bpm bij elke plaat een stuk uitelkaar ligt,
dus waarom zou je als richt lijn dat ding niet gebruiken, je hebt hem dan al een
stuk in de goede richting voor je ook maar geluisterd hebt....
Ik zeg ideaal!!!
Beetje fine tunen op het gehoor en whoppa volgende plaat!

Beetje raar om iets wat er op zit niet te gebruiken... mja ieder zijn eigen mening.

Indeed of zullen we de loop functie ook maar van CDJ's afhalen omdat het op platenspelers ook niet zit Winking my eye
BramD18    posted on 20-12-2009 11:10
Hoe ik het doe zonder bpm meters is eerst gewoon met de pitch control grote stappen maken, kijken waar het bpm ongeveer goed zit en dan steeds kleinere stapjes maken.
GD    posted on 20-12-2009 13:22
Daar zijn volgens mij al 600 topics over. En je kan zoeken naar de DJ Tutor op joetjoep
Dolivieira    posted on 20-12-2009 13:51
Poster: djjw
Leuk om te lezen dat bij iedereen de bpm counters niet in de buurt komen...
Gelukkig staan er op plaatsen waar ik sta wel cd spelers met werkende bpm counter,
dan heb ik het geluk om met de enige 8 cd spelers te mogen werken waarbij ze het wel doen!!
Wat een geweldig toeval!!

Verder heb je de bpm counters niet nodig, niemand niet...
Het is zoals al 100 x gezegd een kwestie van oefenen..

Maar waarom zou je die counters niet gebruiken als het er toch opzit?
Ik draai allround en het liefst in de mix..
Dan is het eigenlijk gewoon dat de bpm bij elke plaat een stuk uitelkaar ligt,
dus waarom zou je als richt lijn dat ding niet gebruiken, je hebt hem dan al een
stuk in de goede richting voor je ook maar geluisterd hebt....
Ik zeg ideaal!!!
Beetje fine tunen op het gehoor en whoppa volgende plaat!

Beetje raar om iets wat er op zit niet te gebruiken... mja ieder zijn eigen mening.

Ja maar dat eene heb niks met Beatmixen te maken. Dat doe ik ook als ik 70`s 80`s en 90`s draaii Ook soms als ik urban draai gooi ik ze er achter mekaar in. maar beatmizen zoals je bij House, Techno en Drum n Bass?maar ook met sommige Hiphop en RnB, dat is toch andere koek. Maar een beatcounter heb je niet nodig.?Het is makkeleijk als het er op zit. maar luisteren of een plaat sneller of langzaam moet dat is?de kust van Beatmixen. meer niet.??

Poster: nils7

Indeed of zullen we de loop functie ook maar van CDJ's afhalen omdat het op platenspelers ook niet zit Winking my eye

Sorry nils7 een beetje onzin verhaal wat je zegd. dat is appels met peren vergelijken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 20-12-2009 @ 14:00:27 (23%)
nils7    posted on 20-12-2009 15:18
Poster: djdolivieira

Ja maar dat eene heb niks met Beatmixen te maken. Dat doe ik ook als ik 70`s 80`s en 90`s draaii Ook soms als ik urban draai gooi ik ze er achter mekaar in. maar beatmizen zoals je bij House, Techno en Drum n Bass?maar ook met sommige Hiphop en RnB, dat is toch andere koek. Maar een beatcounter heb je niet nodig.?Het is makkeleijk als het er op zit. maar luisteren of een plaat sneller of langzaam moet dat is?de kust van Beatmixen. meer niet.??

Poster: nils7

Sorry nils7 een beetje onzin verhaal wat je zegd. dat is appels met peren vergelijken.

Nee sommigen verkondigen hier net alsof zodra het NIET op een platenspeler het dan ook niet op cdspelers hoort Winking my eye...
Ik ben wel voorstander van techniek zolang er geen "sync-knop" gebruikt wordt vind ik het best Happy, laughing
Daar doel ik op Winking my eye...
Dolivieira    posted on 20-12-2009 15:43
Daar heb je wel gelijk in Nils7. Ik hou ook van vinyl maar hou ook van de nieuwe snufjes zoals Cdspelers
?Midi en tijdcode systemen en andere leuke DJ snufjes. Zit er weer aan te denken om een nog een nieuwe Tijdcode of Midi system aan te schaffen. ????
Winston    posted on 20-12-2009 16:59
De SYNC knop is de logische evolutie van de bpm counter. Ben wel voorstander ervan. Zolang het goed werkt. Dan kan echt een ieder beatmixen. Het grote voordeel is dat je dit soort topics niet meer krijgt. Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 20-12-2009 @ 16:59:54 (48%)
Tekhead    posted on 20-12-2009 19:07
Poster: Winston
De SYNC knop is de logische evolutie van de bpm counter. Ben wel voorstander ervan. Zolang het goed werkt. Dan kan echt een ieder beatmixen. Het grote voordeel is dat je dit soort topics niet meer krijgt. Cool

en dan denkt iedereen dat ze dj zijn Cool
brecht    posted on 20-12-2009 23:22
De waarde van dj verliest als iedereen dit kan...
Zag overlaatst ook een dj "prutsen" met virtual dj en de Sync knop....
Dit vind ik persoonlijk de vernedering voor alle dj's... . Het is nog altijd een kunst om muziek aan elkaar te mixen op het gehoor. Dit maakt gewoon een dj... Het vergt veel moeite maar je krijgt er ook respect voor in de plaats!
GD    posted on 21-12-2009 00:23
Amen!
Tekhead    posted on 21-12-2009 01:29
Poster: brecht
Dit vind ik persoonlijk de vernedering voor alle dj's... . Het is nog altijd een kunst om muziek aan elkaar te mixen op het gehoor. Dit maakt gewoon een dj... Het vergt veel moeite maar je krijgt er ook respect voor in de plaats!
 he he, ben ik dan toch niet de enige die er zo over denkt Cool
harveyaldante    posted on 21-12-2009 02:57
als je je eigen muziek goed kent en een goed dj oor hebt dan moet het niet zo'n heel groot probleem zijn
je zou niet afhankelijk moeten zijn van een bpm meter?
maar dat vind ik?
Dolivieira    posted on 21-12-2009 08:14
Ik ben persoonlijk ook geen voorstander van de Sync knop. Maar hoe R Hawtin hem gebruikt met 4 decks is toch wel knap hoor.
Adrien1989    posted on 21-12-2009 09:16
Het bied nieuwe perspectieven vind ik...
Dolivieira    posted on 21-12-2009 09:28
Kijk om gewoon te mixen vind ik die sync knop overbodig en not done. Maar als je met 4 decks bezig ben, en een totale creativiteit in kwijt kan vind ik het wel weer een vooruitgang. Omdat je dan je creativiteit elders weer kwijt kan in de mix (effecten Bijv)als je zeker weet dat de tracks goed en strak door elkaar lopen. ?
Adrien1989    posted on 21-12-2009 09:51
Ja precies, twee deck mix met mijn huidige setup zou ik mezelf ook mee vervelen waarschijnlijk Tongue.
Dolivieira    posted on 21-12-2009 11:06
Daarom zeg ik ook: het is wat je er mee doet.
Meks    posted on 21-12-2009 16:55

Volledig mee een eens!!

Je bent?pas een dj? als je?kan beatmachen op het gehoor.
En ik blijf bij dat standpunt !
Dolivieira    posted on 21-12-2009 17:30
Poster: Meks

Volledig mee een eens!!

Je bent?pas een dj? als je?kan beatmachen op het gehoor.
En ik blijf bij dat standpunt !

Okay, daar heb je gelijk in.
qntr0l    posted on 21-12-2009 17:59

Dit ben ik deels met je eens. Aan de ene kant vindt ik mensen die virtual dj'en met de sync-knop, ook geen echte DJ. Echter, zijn er ook genoeg mensen die het beatmatchen onder de knie hebben, maar voor het digitale draaien kiezen omdat deze manier, zoals ook Adri?n het al zei, nieuwe perspectieven biedt. Zoals ook hierboven al vermeldt, als je eens naar bijvoorbeeld Richie Hawtin kijkt, krijg ik toch wel veel respect voor de digitale DJ.

Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken, is dat er verschil zit tussen een "digitale DJ" en een "digitale DJ". Aan de ene kant heb je de?"Richie Hawtin Digitale DJ's", aan de andere kant de "ik-draai-op-mijn-computer-met-virtual-dj-en-de-syncknop-is-mijn-beste-vriend-en-nog-heb-ik-mijn-platen-vaak-niet-gelijk-maar-ik-noem-mezelf-toch-DJ-DJ's" (die is lastig Tongue). Ik vindt het jammer dat deze laatste groep?mensen zichzelf zo snel DJ noemen, terwijl anderen het wel kunnen en er echt voor bikkelen. Voor bijvoorbeeld Richie Hawtin heb ik heel veel respect, voor die gozertjes met virtual-DJ op hun ouwe laptop totaal niet.
dacuba    posted on 21-12-2009 18:52
@ Brecht, dus RH is geen echte DJ voor jou?
Meks    posted on 21-12-2009 19:35
Poster: dacuba
@ Brecht, dus RH is geen echte DJ voor jou?

Waarschijnlijk heeft Brecht het over dj's die?beatmatchen met?sync knop.

Stel dat Richie Hawtin daarmee beatmatcht dan is hij voor mij geen echte dj.
brecht    posted on 21-12-2009 20:32
Poster: Meks

Waarschijnlijk heeft Brecht het over dj's die?beatmatchen met?sync knop.

Stel dat Richie Hawtin daarmee beatmatcht dan is hij voor mij geen echte dj.

Zo zie ik het uiteraard!
JollyJunkie    posted on 21-12-2009 20:34
Dat doet hij wel zeker, dus dan vind jij Richie Hawtin geen echte DJ?
Of heb je ook uitzonderingen?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

148 Users online: 12 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 2.613
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.365.531