Poster: Meks
Idd maar ik zou het eerder zo voorstellen:
1) Een week voor je de basis begint te kunnen.
2) Een paar maanden voor je het al wat beter onder de knie hebt.
3) Nog een paar maanden tot je de muziek begint aan te voelen: Weten op welk moment je een track??? moet inmixen en uitmixen.
4) Verder nog een paar dagen voor je op alle verschillende mediums kunt beatmatchen.
5) Tot slot blijven zoeken naar vernieuwende manieren van mixen (lopen,gebruik maken van toonregeling, acapellas,effecten,...) + je skils onderhouden
bv: Ik heb het beatmatchen nu al een tijdje onder de knie, maar ik blijf nog oefenen zodat het een automatisme wordt en zodat ik vernieuwend blijf.
ook een goede tip als je net begint:
Zet de pitch op z'n snelst, vervolgens geef je een zwiep aan het
jogwheel (naar links, zodat de muziek slomer gaat) als je veel moet
draaien om em ff in beat ?te krijgen, dan moet je pitch een flink stuk
slomer, moet je maar een klein zwiepje geven, dan moet je de pitch
minder sloom. dit doe je tot je geen zwiep meer hoeft te geven om em
gelijk te hebben.
Poster: XMatiC
Zo probeer ik het :
Ik doe het zo
1. met voor beluisteren (CUE) moet je eerst proberen om je beats even snel gaan ( niet dat liedje 1Bas.bas.bas.bas is en liedje 2? Bas....Bas....bas....bas....bas Dus moet je liedje 2 versnellen)
tot ze het zelfde zijn
2. dan begin je dus te beatmixen (dus 1,2,3,4,1,2,3,4,1,2,3,4 PLAY 1,2,3,4,1,2,... )
3. niet helemaal goed ? bijdraaien aan het jogwheel of kijken naar je pitch
Poster: DJJS
Vrijwel onmogelijk toch
Het zou onmogelijk moeten zijn! Op je gehoor moet je het doen. Als je in een club staat kan je ook niet altijd rekenen op cd spelers met bpm meters. Daarnaast werkt dit ook voor geen meter.
Ik probeer telkens toch alles op het zelfde tempo te laten draaien maar het gaat best lastig zonder bpm meter.
Kwestie van muziek en ritmegevoel?.?
Moet je gewoon oefenen en hier skills in krijgen of heeft iemand een oplossing?
Zoals ik al zei, muziek en ritmegevoel. Daarnaast kun je deze topics eens lezen:
- Beatmatch hulp!!
Gelieve de volgende keer eerst met de Search?te zoeken voor je een topic aanmaakt. Je hebt deze topic op 15 December aangemaakt, en er zijn genoeg topics die jou een antwoord kunnen geven. Verdere reacties lijken me ook niet nodig?.
Poster: Adrien1989
Grappig dat mensen denken dat Pioneer BPM tellers wel te vertrouwen zijn. Heb zelf verschillende Pioneer spelers hier thuis gehad, maar gebeurt vaak zat dat deze tellers afwijken.
En dan nog, zoals hier wordt gezegd. Als je ergens staat en je zit zonder tellers, dan sta je daar met een probleem. Een beetje kerel kan gewoon matchen zonder tellers of dat soort grappen. Zoals iemand anders hier voor me zij helpt deze vaardigheid je niet alleen bij beatmatchen, maar ook bij het luisteren naar de muziek op een bepaalde manier.?
Poster: dacuba
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar een setje van jou XMatiC, heb jij iets online staan?
Poster: Iljamidd
Rustig aan Roger, dan doe ik inderdaad gewoon voorluisteren om de nummers gelijk te krijgen. ?( ket het heus wel ). Maare de kans dat mijn schermen uitvallen is 0,001% ?dus dat gaat niet zo snel gebeuren.
Poster: dacuba
Kan dan iedereen die verkondigt dat je die BPM-meter absoluut niet nodig hebt even op mijn vraag antwoorden?
''Of de keerzijde, ben je beter als je dmv van die BPM meter ruwweg
sneller in de buurt komt waardoor je dusdanig sneller gaat kunnen mixen?''
Poster: Mixt-Ape
Da's wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ruim gerekend hoor...
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.