TT & mixer advice
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Carrera    posted on 18-10-2005 23:58
Ok, wil me dus graag een setje gaan aanschaffen. Max prijs 1200 EURO. Voor gebruik thuis en op kleine privé feestjes.

Heb reeds vele positieve reacties gehoord over de SYNQ XTRM-1.
Hoewel, ik twijfel tussen deze en de NUMARK TT-500.

Prijsverschil: Numark 369 EURO en SYNQ 399 EURO. (maar dan komt er wel een stanton sk505 element bij).

Ik ken SYNQ totaal NIET. Ben daarom echt wat ongerust. Wie heeft ze en wat zijn de reacties? En wat vinden jullie van die Numark TT-500's? Weet echt niet wat gekozen. Ik hecht persoonlijk wel veel belang aan kwaliteit en duurzaamheid. (wil bvb niet dat ik ze na 2 jaar mag vervangen...)

Over de mixer ben ik er bijna uit. Het wordt hoogstwaarschijnlijk een RELOOP 4ch mixer. Twijfel gewoon tussen reloop 40 rmx bpm en de reloop rmx 40 dsp.
Is die effectenmodule echt wel de moeite of niet? Graag ook een reactie.

Greetings

What do you think about TT & mixer advice ??

Vote :   

robbert    posted on 19-10-2005 00:13
Ik hoor over de synq alleen maar positieve reacties..

Rhino    posted on 19-10-2005 09:05
en toch zou ik voor een set 2de hands technics gaan !
Lead    posted on 19-10-2005 10:06
Als ik zou moeten kiezen tussen de Numark en de Synq zou de Synq het zeker winnen!

Maar die tweede hands Technics lijkt me ook een prima keuze. Als een Technics het doet, dan blijft hij het wel doen. Die koop je dus met een gerust hart tweede hands.

Tja, ik heb de effecten een keetje gehoord en twijfel of je die ooit goed zult kunnen gebruiken. Ik heb helaas niet de ervaring ermee om je tot in de details te vertellen hoe de effecten werken, maar ik ben er neit echt over te speken.
Let the BASS be louder
Zuur    posted on 19-10-2005 11:33
Ik heb zelf SynQ draaitafels en dit zijn zeer goeie TT's, de arm van de SynQ is beter als die van de TT-500.
De arm van de TT-500 heeft speling en die kan niet verwijdert worden.

Tevens is de SynQ op heel veel punten gelijk en een paar beter als de Technics, zoals de Torque.

User edit by Zuur on 19-10-2005 @ 11:34:06 (6%)
DJMichel    posted on 19-10-2005 11:55
Ik heb zelf de Citronic pd-45 en die staat gelijk aan de Synq.
Ik zou zeker voor de Synq gaan, Super tt met een geweldige motor!
Carrera    posted on 19-10-2005 15:17
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Alleen nu nog die fuckin' mixer. Blijkbaar toch niet helemaal dat. Alternatieven (prijsklasse 250 - 350 EURO)Confused

Lukaz    posted on 20-10-2005 21:22
hmm ik heb de RMX30 is een priema mixer..  ik hebr ook geen effecten opWinking my eye dus daar kan ik helaas geen oordeel over geven.. alleen kan ikw el zeggen dat het een uitstekende mixer en je bent van plan hem thuis te gaan gebruiken.. dan zitten er geen nadelen aan behalve misschien dat je later kanalen te kort komt.. maar als je net als mij aan 2 draaitafels genoeg hebt dan is ook dat geen enkel probleem 
Reind    posted on 21-10-2005 05:03
Poster: Lead
Tja, ik heb de effecten een keetje gehoord en twijfel of je die ooit goed zult kunnen gebruiken. Ik heb helaas niet de ervaring ermee om je tot in de details te vertellen hoe de effecten werken, maar ik ben er neit echt over te speken.

Je hebt de kans gehad toen je bij mij een 909 af kwam geven Thumbs Up

Effecten klinken helemaal niet zo beroerd. Vergeet niet dat we het over een mixer hebben van 400€, als de effecten daarvan beter zouden klinken dan een EFX500 zou Pioneer zich echt eens achter de oren moeten gaan krabben Thumbs Up

Ik heb toevallig in de review van het apparaat de effecten online gezet, ik vind ze gelijkwaardig aan die van een DJM500.... ik vind de mixer zelfs schrikbarend dicht bij een DJM500 in de buurt komen. Ik durf zelfs hardop te beweren dat dit een "goed" gelukte kloon is. Voor zover je een DJM500 en goed in 1 zin mag noemen... wat dat betreft was de DJM600 al een grote stap voorwaarts en zijn de DJM1000, 909 en 707 toch echt wel het bewijs dat men naast een goede range aan cd spelers ook in staat is ontiegelijk mooie mixers te bouwen.

Ow en de RMX40 review staat hier

Wat ik er van mee heb gekregen bij Reloop zelf is het een product wat redelijk goed loopt en waar weinig klachten over zijn... nu moet je dat laatste nooit van een fabrikant aan nemen en dus heb ik het zo links en rechts eens gechecked en het schijnt toch echt zo te zijn.
User edit by Reind on 21-10-2005 @ 05:04:38 (3%)
Mod edit by Lead on 21-10-2005 11:33 (1%)
Mount    posted on 21-10-2005 15:31
Poster: Lead
Als een Technics het doet, dan blijft hij het wel doen. Die koop je dus met een gerust hart tweede hands.

Nouwja... ook technics is maar een electromotor met een toonarm en wat printplaatjes, de duurzaamheid van een OEM doet qua onderdelen niet onder voor een SL. (naar mijn idee zelfs nog wat beter dan een SL vanwege het betere motormanagement, maar dat zal de tijd leren)
En alles slijt op den duur.. het is gewoon niet zo dat alle TT's na 3 jaar op zijn en dat technics altijd na 6 jaar nog perfect werkt.

Ik zou iig altijd voor een OEM gaan t.a.v. een SL. Of je hebt een nieuw product met garantie e.d. en wat gewoon lekker draait of je hebt een tweedehands SL waar je ook niet van weet hoe er mee omgegaan is. Overgens koop je een Akiyama DJ-4000 Acura al voor 349,- dus zoiezo een betere keuze dan de numark Winking my eye
User edit by Mount on 21-10-2005 @ 15:33:26 (8%)
djdonron    posted on 21-10-2005 21:16
voorlopig staan mijn technics's al 19 !!! jaar trouw hun dienst te doen op slijtage van een x aantal setjes naalden en 2x een pitchfader na,tot op heden geen problemen.
Mount    posted on 21-10-2005 23:54
Zeker, met heel klein beetje service kunnen ze het erg lang volhouden.. maar dat gaat voor de OEM's ook gelden. zolang de electromotor het niet helemaal begeeft blijft een TT wel draaien. (met een keer op nieuw afstellen, en wat kleine onderdelen vervangen na misschien)
User edit by Mount on 21-10-2005 @ 23:54:53 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 6.993 days.
 Post CommentThat would be 233.1 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

96 Users online: 7 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 33.087
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.414.962