WesC Bagpipe Mauritius (Defect)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djensn    posted on 13-12-2009 15:13
Hallo!

Ik heb onlangs een hoofdtelefoon van het merk Wesc (Bagpipe Mauritius) gekocht op een online webwinkel.

Afbeelding

Nu heb ik het probleem dat het geluidssignaal maar van 1 kant meer komt. Normaal is er geen garantie op zo'n defect.
Zonde voor het geld dat ik neergelegd heb om hem zo maar aan de kant te leggen.
Iemand die een idee heeft wat het probleem kan zijn?
De koptelefoon is relatief nieuw, ik heb hem deze zomer gekocht.

Van iemand anders heb ik vernomen dat dit kan liggen aan de minijack - jack aansluiting.
Een tijdje geleden heeft er iemand op die minijack gaan staan waardoor die geplooid is. Maar die heb ik met een tangetje weer recht gemaakt. Nu schroef ik er de grote jack er gewoon over. Misschien ligt het hieraan?

Alvast bedankt &
Vriendelijke groeten,

What do you think about WesC Bagpipe Mauritius (Defect) ??

Vote :   

soundcollector    posted on 13-12-2009 15:21
wrs een contactje wat los is...
1) doe wat speeksel op de jack plug en kijk als het werkt...
2) draai de schelpen eens open en kijk of er een draadje los is van de driver...
(kans is groot dat het contact niet raakt omdat de minijack niet helemaal recht is ofzo)
veel succes
Bootstrap    posted on 13-12-2009 15:22
Hoezo geen garantie? Cool Dit lijkt me juist typisch een geval wat onder de garantie valt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Djensn    posted on 13-12-2009 15:29
Ik zou niet weten hoe ik de schelpen moet opendraaien. Ik vind nergens een vijsje terug...
Wat bedoel je? Een contactje los?

Alvast bedankt

@ Bootstrap: Het is schade die ik zelf veroorzaakt heb, dus normaal gezien zullen ze dat niet dekken.
User edit by Djensn on 13-12-2009 @ 15:30:18 (73%)
Bootstrap    posted on 13-12-2009 15:34
Nou ik zou ze gewoon een mailtje sturen waarin je zegt dat hij defect is. Hoort sowieso niet te gebeuren binnen zo'n korte tijd. Is altijd mooi als het gedekt wordt Happy, laughing
Djensn    posted on 13-12-2009 15:41
Heb ik gedaan Winking my eye Maar het is zondag weet je,
Altijd waneer je iemand nodig hebt, wordt je geduld op de proef gesteld. :p
Bootstrap    posted on 13-12-2009 15:47
Haha zul je altijd zien inderdaad. Maar ik zou er in ieder geval niet zelf aan gaan sleutelen voordat je weet of het onder de garantie valt of niet.
Djensn    posted on 13-12-2009 15:52
Ok, ik zal op het antwoord wachten. Ik weet het te zeggen. Ik hoop alleen dat er iets aan te doen valt want het zou zonde zijn van het geld! En nu komt er ook nog eens een drukke periode aan,... Ik laat het jullie weten Winking my eye
Stefjuuh    posted on 13-12-2009 19:35
Ik ben ook ooit op t stekkertje van de oplader van mn telefoon gaan staan, gewoon een nieuwe gekregen..
dacuba    posted on 14-12-2009 00:01
Ik zeg alvast, had je maar geen Wesc moeten kopen!
tom-j    posted on 14-12-2009 13:15
Poster: dacuba
Ik zeg alvast, had je maar geen Wesc moeten kopen!

kijken of jou hp het zo leuk vindt als we op zijn mini-jack gaan stampenWinking my eye
Pedroz    posted on 14-12-2009 13:40
maar als je zelf beschadiging aanbrengt, valt dit toch niet onder garantie??
Ik zou er gewoon een nieuwe jack aanzettenCool
Bootstrap    posted on 14-12-2009 13:49
Ik zie net dat ik niet echt goed heb gelezen dat je er zelf op bent gaan staan CoolValt dan inderdaad eigenlijk niet onder garantie, maar als je geluk hebt wel. Het is dus wel het proberen waard Happy, laughing
Pedroz    posted on 14-12-2009 13:54
Poster: Bootstrap
Ik zie net dat ik niet echt goed heb gelezen dat je er zelf op bent gaan staan CoolValt dan inderdaad eigenlijk niet onder garantie, maar als je geluk hebt wel. Het is dus wel het proberen waard Happy, laughing

Dat betwijfel ik... die mensen zien ook wel dat een teruggeplooide jack geen productiefout is, tenzij ze achterlijk zijn bij wesc...
Djensn    posted on 14-12-2009 16:36
@ Dacuba: als het donker is, en je hebt geen tijd om die kabeltjes voortdurend op te ruimen, dan slingert er al eens iets rond dat eigenlijk niet mag. Het is nu nog gelijk of het een wesc is of een ander merk, het blijft zonde en het blijf een ongeluk.

@Dj_wouter: als je in mijn geval was, zou je dat dan nu al doen? Of eerst een de andere opties bekijken? (Ik kan er wel niet in slagen om de hp open te schroeven, vindt nergens schroefjes)

Weet soms iemand of je nog zo'n minijack >> jack plug ergens kunt kopen? Zou misschien handig zijn om er weer zo 1 aan te zetten. Mss een internetshop? (PM me)

Bedankt alvast!
dacuba    posted on 14-12-2009 19:37
Poster: tom-j

kijken of jou hp het zo leuk vindt als we op zijn mini-jack gaan stampenWinking my eye

HD25 is steviger dan jouw bottenstructuur!

Nee maar serieus, WesC koop je toch gewoon niet al is het maar voor de geloofwaardigheid. De grootste rotzooi die ik ooit vastgehouden heb. Maargoed, succes met de herstelling.

Hangt een beetje van de shop af? nu als ze hem herstellen of niet..
Pedroz    posted on 14-12-2009 20:10
Poster: Djensn
@ Dacuba: als het donker is, en je hebt geen tijd om die kabeltjes voortdurend op te ruimen, dan slingert er al eens iets rond dat eigenlijk niet mag. Het is nu nog gelijk of het een wesc is of een ander merk, het blijft zonde en het blijf een ongeluk.

@Dj_wouter: als je in mijn geval was, zou je dat dan nu al doen? Of eerst een de andere opties bekijken? (Ik kan er wel niet in slagen om de hp open te schroeven, vindt nergens schroefjes)

Weet soms iemand of je nog zo'n minijack >> jack plug ergens kunt kopen? Zou misschien handig zijn om er weer zo 1 aan te zetten. Mss een internetshop? (PM me)

Bedankt alvast!

net zoals dacuba zegt... afwachten wat de shop zegt, indien negatief, zelf actie ondernemen en proberen de jack te vervangen!
tek-zotic    posted on 14-12-2009 20:40
jack vervangen kost mss 5 euro bij een shop
Djensn    posted on 17-12-2009 13:22
Ok, heb berichtje gehad van mijn shop, en ze raden mij aan om hem op te sturen, niet geprobeerd is niet gewonnen. Hopelijk valt dit voor wesC onder de garantie en herstellen ze mijn hp.

Mensen die ook ng hp's in zo'n staat opgestuurd hebben en een nieuwe gekregen hebben?

Gr,

This is an old Topic

No new postings for 5.530 days.
 Post CommentThat would be 184.3 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 14 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 37.496
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.527.568