Resonantie platendraaier (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 13-12-2009 12:54
Tegenwoordig heb ik vrij veel last van trillingen op mijn platendraaiers. Waardoor het signaal in men serato barslecht gaat...
Een oplossing is freefloats... Maar op die dingen moet je dan ook niet meer scratchen.
Heeft iemand een goede oplossing voor me.

MVG

What do you think about Resonantie platendraaier ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 13-12-2009 13:30
Sorry overheen gelezen. Dan is een goedkopere oplossing zorg dat je boven niet in de buurt van je meubel staan zodat ze trillingen kunnen veroorzaken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
timmy90    posted on 13-12-2009 13:30
ja, als de schokken niet TE extreem zijn lost dat het op, probeer ook is met 4 bakstenen, goedkoper en helpt dikwijls ook
Bootstrap    posted on 13-12-2009 13:52
Ik heb ooit ook iemand opengewerkte tennisballen op de voetjes zien monteren. Werkt hetzelfde als freefloats, maar dan heel goedkoop Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Hilko-B    posted on 16-12-2009 17:48
Ik heb ook freefloats. In het begin was het wel ff wennen. Daarna viel het wel mee.
Voor het echte scratch werk zijn ze niet geschikt omdat je naald dan overal heen vliegt door de veerkracht.
Dolivieira    posted on 17-12-2009 04:32
ik vind het alleen jammer dat die Kl*re dingen vaak ook lek gaan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Down_Town    posted on 17-12-2009 09:08
Grindtegels of stoeptegels deden vroeger ook altijd wonderen. Dat is denk ik goedkoper dan marmer.
Maar om DJ Dolivieira bij te springen. Hoe kom je aan de resonantie dan? Er van uit gaande dat je over een thuis situatie schrijft. In thuis situaties moet je het heel bont maken wil je daar last van hebben.
Woudtje    posted on 17-12-2009 09:32
Poster: Down_Town
Grindtegels of stoeptegels deden vroeger ook altijd wonderen. Dat is denk ik goedkoper dan marmer.

Maar om DJ Dolivieira bij te springen. Hoe kom je aan de resonantie dan? Er van uit gaande dat je over een thuis situatie schrijft. In thuis situaties moet je het heel bont maken wil je daar last van hebben.

Misschien staat er een vette speaker tegen de turntables aan te blazen?Cool. Dan maakt het niet uit wat er onder zet.?
Cyspoz    posted on 17-12-2009 09:54
De aangedragen oplossingen hier gaan er vanuit dat je draaitafel zelf, of het voorwerp waar deze op staat, resoneert op de muziek. Het kan ook zijn dat de arm van je tafel resoneert. Dan helpen freefloats en baksteken niet.
Controleer de naald-druk eens om te zien of je het daarmee kan verbeteren.
Andere mogelijkheid is dat er in jou kamer een frequentie is die in de ruimte resoneert en daarmee extra dominant is. Meestal zit dit in de lage frequenties, met een EQ is dat te compenseren.
En zoals Woudtje aan geeft, de plaatsing van de speakers heeft ook grote invloed.

Wat voor draaitafel is het. Technics is op resonantie gevoeligheid verruit de beste, daarna de Super OEMs en dan de rest.
User edit by Cyspoz on 17-12-2009 @ 09:57:28 (41%)

This is an old Topic

No new postings for 5.412 days.
 Post CommentThat would be 180.4 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 4 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 9.042
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.969.272