Dag mensen,Ik kom net kijken...Maar zit met een burnin' vraag...Zijn er mensen bekend met de Cortex HDC 1000?Ik heb deze speler sinds kort, wil 'm gebruiken voor het afspelen van hoofdzakelijk backing tracks tijdens mijn optredens en voor het afspelen van muziek tijdens gelegenheden.Maar de JOG-WHEEL van dze speler is best gevoelig voor "per-ongeluk-aanraken"Als dit gebeurt springt de speler in CUE.Weet iemand hoe dit te voorkomen is?Alvast bedankt,Robert
What do you think about Cortex HDC 1000.... ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Hallo. Ik heb ook de Cortex HDC 1000. Ik weet ook niet hoe je het kan verkomen. Je weet toch ook wel hoe je Scratch Stand enzo in moet schakelen enzo ?
van die 3 jogwheel standen: FastForward, Scratch en Pitch weet ik. Maar dit werkt alleen tijdens afspelen. Waar het om gaat is als deze in pauze staat, gereed om af te spelen. Als de Wheel dan per ongeluk aangeraakt wordt, spoelt hij de track vooruit en blijft in Cue staan. Dit zou lastig kunnen zijn in een live situatie. De Jogwheel kun je ook uitschakelen in het menu, maar dit heeft geen effect.
Het is misschien een beetje ingewikkeld uitgelegd.
RObert
User edit by rlottmann on 11-12-2009 @ 20:51:54 (43%)
Tja, ik zal zeker mijn best doen om 'm ?niet aan te raken. Ik ga er nog mee aan de lag om de bediening onder de knie te krijgen. Wel, in elk geval bedankt voor de reactie.?
Misschien een domme vraag van mij, maar heb je de manual gelezen? Het is best mogelijk dat het gewoon zo hoort. Als je op pause drukt, veronderstelt de player misschien dat je een cue punt wil instellen.
Ik had de manual al diversen malen doorgelezen voordat ik het apparaat gekocht had (internet douwnload Cortex.com). Ik ben best wel kritisch in aanschaf. Omdat de manual niet alle functie combinaties uitlegt,?en vrijwel alle knoppen een dubbele functie hebben, dacht ik dat mensen met eenzelfde speler hier ervaring mee hadden. Het kan?mijn inziens namelijk lastig zijn in een live situatie als men een track wil gaan afspelen. De CUE point die gemaakt wordt moet namelijk gedeleted worden dmv Shift-Cue ingedrukt houden. Het is jammer dat als men aan de Jog wheel draait, er een Cue punt gemaakt wordt zonder dat men de knop Cue indrukt. Hebben andere soortgelijke spelers dit ook?
Ey man. Ging gister dan effe naar feedback nieuwe mixer halen. Had het toen menteen voor je gevragen of het zo moet. Want ik heb hem daar gekocht. En het hoort zo. Ik vind het ook jammer maar ik ben het voortaan gewend. Dan moet je gewoon zo snel mogelijk op Cue drukken.
Als het in PAUZE mode is, is de frame search functie van het jog actief om cue punten te zoeken.
Druk je gedurende het afspelen de CUE knop, springt hij naar het begin terug als er geen CUE punt is ingesteld.
Wil je een cue punt instellen (dat wordt opgeslagen in het werkgeheugen), druk je de PAUZE knop, dan ben je in de PAUZE mode. Dan kun je met het jog frame search doen naar je gewenste start punt. Op dat punt druk je opde PLAY knop en het cue punt wordt bewaard. DAn druk je weer op de CUE knop en hij is weer op je cue punt.
Wil je starten om nu te mixen druk je op de PLAY knop.
Er zijn andere players die ook op deze manier werken. Mijn players van mijn eerste set hebben dat ook.
Om een cue point op te slaan in het permanente geheugen (USB etc.) druk je SHIFT+CUE tijdens PLAY (on the fly) of PAUZE mode (frame search).
Overwriten door opnieuw SHIFT+CUE te drukken.
Permanent deleten uit het permanente geheugen, doe je door SHIFT+CUE langer dan 2 seconden ingedrukt te houden tot er een boodschap hierover te lezen is op het display.
Druk niet op PAUZE anders wordt een nieuw cue point gemaakt in het werkgeheugen. Dat is wat met jou gebeurd, is dus volkomen normaal. Even wennen en het is helemal niet lastig.
Ik werk bij voorkeur zonder cue punten in het permanente geheugen. Maar als je cue punten van je permanente geheugen wil gebruiken druk je alleen op de CUE knop. En dan op de PLAY knop om te spelen. En dan weer op de CUE knop om terug te gaan.
Pauzeren, dus stoppen in het midden en dan doorgaan, kan, maar je moet dan afblijven van het jog. Of je moet het doen in SCRATCH mode van het jog, vasthouden en loslaten maar dan zonder je PAUZE knop.
Bij mixwerk is dat soort pauzeren nooit nodig, dus ik begrijp je bezwaar niet goed. Je pauzeert altijd op je cue point toch? Er is geen enkele reden die ik kan bedenken waarom je elders de muziek even wil stopzetten.
Dus alles is okay met je HDC, en er valt prima mee te werken na ff oefenen en wennen.
Tip: (omdat je pas ermee werkt), sla voorlopig geen cue points op in het permanente geheugen met SHIFT+CUE, maar maak voorlopig steeds opnieuw een cue point.
Het grootste verschil tussen een gewone cd player en een DJ cd player is de CUE knop. Als DJ pauzeer je altijd met de CUE knop. Denk maar ff over na.
Tic Toc
User edit by Winston on 12-12-2009 @ 15:34:49 (7%)
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 4.926 days. Post CommentThat would be 164.2 months or a whopping 13.5 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...