Traktor LE
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wannes951    posted on 08-12-2009 19:27
hallo,
omdat je op sommige plaatsen heel slecht materiaal aantreft was ik aan het denken om met de laptop te draaien, ik gebruik nu altijd al serato, maar ik weet niet of dit zo handig is in gebruik met een midi paneel. indien dit wel is zou ik dit willen gerbuiken, anders had ik nog even rondgekeken en leek serato itch mij wel wat, maat dit kan alleen met vestax vci 300 en die kost ongeree 700 euro. een beetje veel. verder zag ik bij veel andere controllers staan dat Traktor LE bijgeleverd zat, heeft iemand ervaring met dit programma of opmerkingen?

alvast bedankt,
Wannes D

What do you think about Traktor LE ??

Vote :   

VinceCortez    posted on 08-12-2009 20:19
Klopt zit idd Traktor DJ bijgeleverd , maar is een uitgekleede oftewel een kale versie , en ook nog een trial , dus probeer versie.

Ik zou je aanraden om te gaan werken met VIRTUAL DJ 6 !

Je kunt m kopen maar natuurlijk ook Downloaden.

Virtual DJ 6 vind ik persoonlijk overzichtelijker en je kunt er meer FX in zetten die via je DJ CONTROLLER met alle knoppen te bedienen is.

Het is maar wat je gewent bent , ik kreeg bij mijn NUMARK STEALTH CONTROL ook Traktor LE en heb m er meteen van mn pc afgeknikkerd en de cd netjes in de KLIKO gelegt.

BTW TIP : De NUMARK STEALTH CONTROL is een aanrader ! (275 euro bij RJSHOP)
Degelijke metal case (dus geen plastic rommel ) veeeel knoppen voor mid low high basskill pitch loop scratch enz.
En word aangesloten via Fire Wire , dus geen usb tuh duh , tuh duh waar je pc steeds mee ligt te mieren waar ik persoonlijk knetterleip van word.

Ik wens je veel suc6 met je aankoop , laat t even weten op DJRESOURCE !
User edit by VinceCortez on 08-12-2009 @ 20:22:28 (10%)
Dolivieira    posted on 08-12-2009 20:22
Poster: VinceCortez
.

Het is maar wat je gewent bent , ik kreeg bij mijn NUMARK STEALTH CONTROL ook Traktor LE en heb m er meteen van mn pc afgeknikkerd en de cd netjes in de KLIKO gelegt.

Ik had hem het raam uit gefrisbeed. Aan al die LE verzies heb je niks.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 08-12-2009 @ 20:22:47 (1%)
dp_    posted on 08-12-2009 20:25
Traktor LE is gewoon uitgestripte versie van traktor. Als je 100 euro betaald heb je de pro versie en heb je in mijn opinie het beste DJ programma dat er bestaat! LE versie is soort veredelde demo, maar geeft je wel grote korting op de pro?Cool En virtualDJ, dat is pas kliko-waardig.
VinceCortez    posted on 08-12-2009 20:40
Poster: dp_
Traktor LE is gewoon uitgestripte versie van traktor. Als je 100 euro betaald heb je de pro versie en heb je in mijn opinie het beste DJ programma dat er bestaat! LE versie is soort veredelde demo, maar geeft je wel grote korting op de pro?Cool En virtualDJ, dat is pas kliko-waardig.

Het is maar net wat je gewent bent , probeer ze allebij uit traktor en virtual dj en kijk waar je zelf t fijnste mee werkt.

Firewire werkt zoiezo sneller dan USB en is zeker wel stabieler !
User edit by VinceCortez on 08-12-2009 @ 21:16:56 (65%)
Adrien1989    posted on 08-12-2009 20:52
Beter Traktor (pro) dan virtual DJ LOL
Roalin    posted on 08-12-2009 20:55
Inderdaad het is maar wat je gewend bent, dus je hoeft je niet zo aangevallen te voelen.
De meesten onder ons zullen toch zeggen dat VDJ meer kliko-waardig is dan Traktor, maar dat is maar wat je wilt en zoekt.
Traktor Pro is naar mijn mening het beste programma, dus een LE-versie is zeker handig, daarmee koop je Traktor Pro net iets goedkoper. Ik ben het met je eens dat de LE-versie wel heel erg beperkt is.

Als midicontroller (voor Traktor Pro uiteraard) zou ik kijken naar de Reloop Digital Jockey 2. En kijk ook eens in de onderstaande?vergelijkingstabel kijken.

http://aboutdj.nl/tutorials/pc-en-digitaal/974-entrylevel-midi-controller-vergelijkings-tabel.html

Voel je niet aangevallen, maar ik vind dat jij (VinceCortez) op dit moment meer onzin kwebbelt dan dp_.

Edit:
@ Adrien
Helemaal mee eens!

En usb hoeft helemaal geen problemen te geven, en in sommige gevallen werkt firewire niets beter. Het is maar hoe je je computer gebruikt en dan kan het ook gewoon met usb werken.
User edit by Roalin on 08-12-2009 @ 20:59:08 (32%)
Adrien1989    posted on 08-12-2009 21:02
Ben wel blij dat ik zelf via firewire werk, heb m'n usb connectoren hard nodig voor m'n midi controlers, HDD enzo.
VinceCortez    posted on 08-12-2009 21:26
Poster: Roalin
Voel je niet aangevallen, maar ik vind dat jij (VinceCortez) op dit moment meer onzin kwebbelt dan dp_

Ik heb mn reply bovenstaande al veranderd , over kwebbelen gesproken : fruityloops en ableton kun je toch ook niet met elkaar vergelijken ?
daarom zeg ik , het is maar net wat je gewent bent , kraak Virtual DJ dan niet af want daar is niks mix mee en mix er al jaren mee zonder problemen !

En nogmaals over usb en firewire : firewire IS gewoon stabieler en sneller dan usb . . .

Quote van Tweakers : USB (2.0) heeft een gedeelde bandbreedte, FireWire een vaste. Daarbij scheelt 400 t.o.v. 480 niet al te veel. FireWire heeft dus een constantere datadoorvoer die gegarandeerd is, hang je een USB 2.0 apparaat aan je computer dan vertraagt dat de rest van je USB apparaten.

Duidelijk toch ?
User edit by VinceCortez on 08-12-2009 @ 21:27:44 (2%)
dp_    posted on 08-12-2009 21:44
Firewire zal in theorie wel beter zijn maar in praktijk zal dit niet heel veel boeien (qua prestaties) omdat midi maar 7bit is, 128 stapjes dus. Dus die extra snelheid is niet nodig lijkt me zo. Maargoed, firewire is natuurlijk beter als USB.

Natuurlijk kun je programma's als VDJ en traktor wel vergelijken. Ze hebbe hetzelfde doel: muziek live in elkaar mixen.
En Virtual DJ, groote minpunten vind ik de interface, midi mapping en effecten. Vind traktor er veel strakker en logischer uitzien. Bij traktor kan ik complexe midi mappings maken terwijl je bij virtual dj niet meer kan als een standaard mapping gebruiken. Effecten bij virtualDJ vind ik gewoon goedkoop... Enigste wat bij virtualdj stuk beter is geregeld is je geluidskaart instellen. Nu kan je dat met wat omwegen via ASIO4ALL bij traktor ook, maar helemaal lekker gaat dat niet.

Nog iets over Traktor LE, het is gewoon volledig stukje software. Alle basis functies werken, maar verwacht niet meer als dat. Alle functies die op je controller staan werken ook gewoon Cool
baath    posted on 08-12-2009 21:53

Ik heb mn reply bovenstaande al veranderd , over kwebbelen gesproken : fruityloops en ableton kun je toch ook niet met elkaar vergelijken ?
daarom zeg ik , het is maar net wat je gewent bent , kraak Virtual DJ dan niet af want daar is niks mix mee en mix er al jaren mee zonder problemen !

En nogmaals over usb en firewire : firewire IS gewoon stabieler en sneller dan usb . . .

Quote van Tweakers : USB (2.0) heeft een gedeelde bandbreedte, FireWire een vaste. Daarbij scheelt 400 t.o.v. 480 niet al te veel. FireWire heeft dus een constantere datadoorvoer die gegarandeerd is, hang je een USB 2.0 apparaat aan je computer dan vertraagt dat de rest van je USB apparaten.

Duidelijk toch ?

er word toch niks afgekraakt volgens mij?

jij hemelt alleen helmaal virtual dj op. maar heb je ooit de verschillende sofware wel is naast elkaar gehouden?

en dat fire wire 800 beter is oke, maar bijna niemand heeft dit standaard op zijn laptopje zitten... en dan mag je mij vertellen welke controllers er beschikken over fire wire ipv usb?

Bootstrap    posted on 08-12-2009 21:57
Ik ben zelf erg tevreden met mijn Xponent van M-Audio. Naar mijn mening is Torq ook een erg fijn programma. Het werkt echt perfect met de Xponent, omdat het er echt voor gemaakt is. Ik vind het beter werken dan Traktor 3. Traktor pro heb ik nog nooit gebruikt, maar ik zal het binnenkort maar eens gaan proberen.

Mijn ervaring met virtual DJ is dat het minder stabiel draait dan Traktor en Torq, in mijn ogen dus niet ideaal als je live wil draaien.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
VinceCortez    posted on 08-12-2009 22:04
ik kraak helemaal niks af , wat een gezeik man , ik geef alleen advies waarvan ik denk dat goed is , je mag toch je mening geven op dit forum ?

wannes951?had een vraag en die heb ik beantwoord , mijn mening , ik zou zeggen neem usb met traktor dj dan is t probleem opgelost en is iedereen blij ok ?

Dolivieira    posted on 08-12-2009 23:02
ik kraak helemaal niks af , wat een gezeik man , ik geef alleen advies waarvan ik denk dat goed is , je mag toch je mening geven op dit forum ?

Dat snappen er een paar niet hier. Van mij mag je je mening geven daar zijn forums voor.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
baath    posted on 09-12-2009 07:49

wannes951?had een vraag en die heb ik beantwoord , mijn mening , ik zou zeggen neem usb met traktor dj dan is t probleem opgelost en is iedereen blij ok ?

een forum is er juist voor om je mening te geven. maar je kraakt gelijk de rest af omdat JIJ dat het beste vind.

lijkt me dat je toch alle optie moet bekijken voor dat je een keuze maakt.

maar wel typisch dat traktor en serato het grooste markt aandeel hebben in de dj sofware terwijl jij vind dat VDJ echt het beste is....
VinceCortez    posted on 09-12-2009 09:57
Poster: dp_
Traktor LE is gewoon uitgestripte versie van traktor. Als je 100 euro betaald heb je de pro versie en heb je in mijn opinie het beste DJ programma dat er bestaat! LE versie is soort veredelde demo, maar geeft je wel grote korting op de pro?Cool >>>>En virtualDJ, dat is pas kliko-waardig<<<<

WIE KRAAKT NOU WAT AF? ? ? ? ?

En nu lees mijn gedeelte nou eens goed met je duppies , reply 2 bovenaan !

Quote van vince cortez :::::

"Klopt zit idd Traktor DJ bijgeleverd , maar is een uitgekleede oftewel een kale versie , en ook nog een trial , dus probeer versie.

Ik zou je aanraden om te gaan werken met VIRTUAL DJ 6 !

Je kunt m kopen maar natuurlijk ook Downloaden.

Virtual DJ 6 vind ik persoonlijk overzichtelijker en je kunt er meer FX in zetten die via je DJ CONTROLLER met alle knoppen te bedienen is.

Het is maar wat je gewent bent , ik kreeg bij mijn NUMARK STEALTH CONTROL ook Traktor LE en heb m er meteen van mn pc afgeknikkerd en de cd netjes in de KLIKO gelegt."

1 - Ik zeg DUS TOTAAL niet dat ik traktor dj AFKRAAK !!!!!!
2 - Wat ik WEL zeg is dat je aan de LE versie niks hebt omdat dat een demo is !
3 - Ik heb ook nergens gezegd dat Virtual Dj het beste programma is !
4 - Het enige wat ik zeg is dat ik?wannes951?virtual dj AANRAAD !

Mogen tips geven niet meer op dit forum ?
Niet zo moeilijk doen BAATH want die text op je avatar klopt idd !!!
Als ik jou was zou ik eerst een goede dikke bril kopen en? dan weer treinkaartjes gaan verkopen !!!

Lees eerst het forum?vanaf het begin voordat je een lid AFKRAAKT !
User edit by VinceCortez on 09-12-2009 @ 10:01:15 (2%)
Roalin    posted on 09-12-2009 10:11
Man, hou op! Jij kraakt Traktor NET zoveel af als de rest hier VDJ afkraakt!
JIJ bent op dit moment degene die zich aangevallen voelt, terwijl de rest zich hier JUIST netjes gedraagt!?Er is HELEMAAL niets aan de hand als jij je ook zo gedraagt.?JIJ bent op dit moment degene die zich misdraagt, en niet de anderen die jij in deze bovenstaande post noemt!

Forums zijn er om mensen tips te geven en te discussie?ren op een normale manier.

Over firewire heb je?gelijk, maar de gemiddelde persoon zal hier niets van merken.
tairip    posted on 09-12-2009 10:21

Alert : En vanaf hier gaan we weer lief doen! Het is bijna kerst mensen.
Discussie is goed alleen wel op een waardig niveau graag.
Mod edit by tairip on 09-12-2009 10:21 (100%)
VinceCortez    posted on 09-12-2009 10:30
OMG!!! dit heb ik nog nooit meegemaakt , ook roalin mist een stuk hersencellen.
Triest , en diep triest makker !
Ik wens je veel suc6 met je depressie Happy, laughing

Ik begon op een normale EN NETTE manier maar jij en die treinpiloot begonnen met dit gedoe !
Je zegt t zelf : "Forums zijn er om mensen tips te geven en te discussie?ren op een normale manier"

Laten we dat dan ook doen , en laat het hierbij , ik heb mn tip al gegeven en jullie ook!

Merry Christmas !

User edit by VinceCortez on 09-12-2009 @ 10:56:37 (51%)

This is an old Topic

No new postings for 5.523 days.
 Post CommentThat would be 184.1 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 16 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 10.913
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.935.731