De Late Leeuw Chatcorner Deel 29! (20/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DjVictorF    posted on 08-12-2009 16:36
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 08-12-2009 @ 21:32:19 (11%)
Mod edit by Lead on 11-12-2009 00:02 (10%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner Deel 29! ??

Vote :   

DjVictorF    posted on 14-12-2009 14:34
Poster: Sandr
Ja tuurlijk gaat niet iedereen volgende week hier aan beginnen... Dat duurt nog wel een jaar maar dan nog.. Je koopt cdj's voor een langere termijn, niet voor een jaartje!

Ooh ik dacht dat je het had over de aanschaf binnen een korte tijdWinking my eye
Snoey    posted on 14-12-2009 14:38
Het nadeel van nu is, ten opzichte van het naar vinyl naar cd, dat in de kleinere caf?/dancings/clubs altijd al cd spelers gestaan hebben, alleen van een ander merk.

Dus als je als dj met je cd map aankwam, kon je gewoon aan de slag, of der nou pioneer of numark stond.

Als ik als dj nu alles op een usb sticks zet, en 1 tent heeft alleen cd spelers, dan kan je niet aan de slag. Ik denk dat voor de meeste dj's daardoor de drempel nog al hoog ligt, om over te stappen naar het nieuwe medium in combinatie met de cdj900 en 2000.?

Pas wanneer deze horeca ondernemers met ze allen overstappen, of in ieder geval een groot deel daar van, dan zullen de nieuwe mogelijkheden pas echt een toegevoegde waarden hebben voor de grootste groep dj's.

Dat dwingt andere horeca zaken er uiteindelijk toe ook over te stappen om die nieuwe spelers, want anders wordt lastig om goede dj's te kunnen boeken.?

Ik kan iig niet wachten tot ik die lompe cd mappen eindelijk de deur uit kan doen, en slechts met een aantal usb stickjes en een E reader in een handtasje voor mannen naar me boekingen kan.?

Ik vrees dat dit nog wel 2 jaar kan gaan duren, voordat het grote gros overgestapt is. En daarbij komt nog is kijken, dat wanneer 1 speler weer kapot gaat (zal vast wel weer die play en de cue knop zijn) er een cd speler zonder usb voor terug komt.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Sandr    posted on 14-12-2009 14:50
Klopt helemaal.... En ik hoef ook niet persee een cdj 2000 want ik blijf toch cd's branden of ga over op timecode simpelweg omdat ik op meer plaatsen draai en lang niet overal een cdj 900/2000 komt te staan....

Maar als je in de positie ben om eisen te gaan stellen (grote dj's) doe je dat ook en dus zullen er over een jaartje wel cdj2000's in de riders verschijnen!

Als je nu genoeg cdj 1000mk3's hebt staan is het geen probleem, maar als je toch wat moet gaan kopen kan je net zo goed 2000's kopen volgens mij.... En uiteraard vind ik het stiekem ook wel leuk om 2 nieuwe spelers te krijgenWinking my eye
Play that funky music white boy....
Roov    posted on 14-12-2009 15:40
Weet iemand wat de kortingscode voor b*x shop op dit moment is? Happy, laughing
TimmyV    posted on 14-12-2009 16:18
wintermagazine
Let's go f*cking mental
Bart_    posted on 14-12-2009 17:08
Kutmicroswitches van m'n CDJ-800MK2 Cool.
Ben ik juist lekker aan het draaien. Druk een maal op cue, begint het liedje te spelen...
En als hij op cue staat en je raakt de behuizing aan begint hij ook te spelen.
Wel klotezooi, aangezien ik vrijdag moet draaien. Cool
Zometeen dus belletje reparateur doen, of toevallig hier iemand die goed om kan met de soldeerbout en een 2 of 4 microswitches heeft liggen voor de CDJ-800MK2? (en dan bedoel ik echt goed, geen knoeier zoals mij Happy, laughing )
User edit by Bart_ on 14-12-2009 @ 17:09:52 (20%)
Snoey    posted on 14-12-2009 17:18
Poster: Sandr
Klopt helemaal.... En ik hoef ook niet persee een cdj 2000 want ik blijf toch cd's branden of ga over op timecode simpelweg omdat ik op meer plaatsen draai en lang niet overal een cdj 900/2000 komt te staan....

Maar als je in de positie ben om eisen te gaan stellen (grote dj's) doe je dat ook en dus zullen er over een jaartje wel cdj2000's in de riders verschijnen!

Als je nu genoeg cdj 1000mk3's hebt staan is het geen probleem, maar als je toch wat moet gaan kopen kan je net zo goed 2000's kopen volgens mij.... En uiteraard vind ik het stiekem ook wel leuk om 2 nieuwe spelers te krijgenWinking my eye

Ergens moet het balletje natuurlijk gaan rollen, tenzij er opeens een nieuw product opduikt, dat de Pioneer overtreft. Hangt ook af van wat de echte opvolger van de audio cd gaat worden, maar dat is een ander onderwerp.

Juist de bekende dj's moeten het nu al op een rider zetten, des te sneller staan ze in de clubs. Als het goed is volgt de rest uiteindelijk van zelf, zolang het balletje maar blijft rollen.?

Ik heb Ti?sto nog niet zien draaien op de cdj2000's. En als iemand altijd de nieuwste en de beste tot zijn beschikking heeft, dan is hij het wel.
Snoey    posted on 14-12-2009 17:27
Poster: Bart_
Kutmicroswitches van m'n CDJ-800MK2 Cool.
Ben ik juist lekker aan het draaien. Druk een maal op cue, begint het liedje te spelen...
En als hij op cue staat en je raakt de behuizing aan begint hij ook te spelen.
Wel klotezooi, aangezien ik vrijdag moet draaien. Cool
Zometeen dus belletje reparateur doen, of toevallig hier iemand die goed om kan met de soldeerbout en een 2 of 4 microswitches heeft liggen voor de CDJ-800MK2? (en dan bedoel ik echt goed, geen knoeier zoals mij Happy, laughing )

Deze klacht hoor je heel veel, maar ja dat is all??n onze eigen fout , moeten we maar niet zo hard op de knopjes drukken, dat is wat je als reactie krijgt.?
DjVictorF    posted on 14-12-2009 17:32
Poster: Snoey
Juist de bekende dj's moeten het nu al op een rider zetten, des te sneller staan ze in de clubs. Als het goed is volgt de rest uiteindelijk van zelf, zolang het balletje maar blijft rollen.?

In het begin zullen de clubs dan denk ik niet meteen die dj's nemen en een andere boeken. Daardoor zullen denk ik nog niet veel ze meteen op hun rider durven zetten.
Adrien1989    posted on 14-12-2009 17:35

Deze klacht hoor je heel veel, maar ja dat is all??n onze eigen fout , moeten we maar niet zo hard op de knopjes drukken, dat is wat je als reactie krijgt.?

Whewhe, Denon spelers hebben dat probleem bijvoorbeeld vrijwel nooit. Het is een welbekend zwak punt van de Pioneer spelers. Moet gewoon tegen een stootje kunnen, en dat kan het helaas niet.?
Snoey    posted on 14-12-2009 17:37
@ Victor

Vrees daar maar niet voor hoor, als een Escape of Panama een bepaalde dj willen boeken, gaan ze hem echt niet weigeren als der een cdj2000 op de rider staat.
User edit by Snoey on 14-12-2009 @ 17:37:55 (6%)
DjVictorF    posted on 14-12-2009 17:39
@ Victor

Vrees daar maar niet voor hoor, als een Escape of Panama een bepaalde dj willen boeken, gaan ze hem echt niet weigeren als der een cdj2000 op de rider staat.

Escape of Panama niet, maar de kleinere clubs of feesten wel.
Snoey    posted on 14-12-2009 17:43
Poster: Adrien1989

Whewhe, Denon spelers hebben dat probleem bijvoorbeeld vrijwel nooit. Het is een welbekend zwak punt van de Pioneer spelers. Moet gewoon tegen een stootje kunnen, en dat kan het helaas niet.?

Nou vind ik die knoppen van de Denon ook niet geweldig, maar heb ze nog nooit kapot gezien. Hier in een discotheek in Zandvoort staan ze al 2 jaar, en die dj's zijn er niet zuinig mee als ik ze er over hoor. 1tje zei zelfs een keer tegen mij, ik sla altijd zo hard op de Denons, maar ik krijg ze maar niet stuk!?

Die pioneer knopjes, als ze nog niet lam zijn, reageren gewoon super snel en goed. Alleen jammer dat ze niet al te lang mee gaan.?

Van het weekend had ik 2 cdj1000 mk3's waarvan de hotcues ook niet meer 100% waren. Druk je meerdere keren achter elkaar op zo'n hotcue, pakt ie hem soms niet.
Snoey    posted on 14-12-2009 17:45
Poster: DjVictorF

Escape of Panama niet, maar de kleinere clubs of feesten wel.

Ga er maar vanuit dat de A klassen van de Nederlandse dj's niet zo snel in de kleinere clubs staan.

Ben wel benieuwd of ze van de zomer in Bloemendaal staan.

User edit by Snoey on 14-12-2009 @ 17:48:07 (38%)
Adrien1989    posted on 14-12-2009 17:48
Sja die zachte knoppen van Denon vind niet iedereen fijn, aan de andere kant ook een stukje gewenning. Als mk3's zachte knoppen hadden gehad was het waarschijnlijk wel prima geweest Tongue. Ik ben zelf ook niet echt zuinig met m'n gear. Gister bijna nog xone 1d van de tafel afgetrokken, iets te hard dry/wet fader omlaag haha. Maar ik heb al een cdj800mk1 geowned, een cdj1000mk2 geowned, allebij de cue knoppen. En ook een Korg kp2 de hold knop geowned haha. En dat bij gewoon thuisgebruik haha.
DjVictorF    posted on 14-12-2009 17:50

Ga er maar vanuit dat de A klassen van de Nederlandse dj's niet zo snel in de kleinere clubs staan.

Ben wel benieuwd of ze van de zomer in Bloemendaal staan.

Ze staan er niet vaak nee, maar als er een groot feest is georganiseerd willen de organisatoren meestal een bekende dj's zodat ze veel publiek krijgen. Als er dan ineens dure cdj 2000's gehuurd moeten worden die waarschijnlijk wel een stuk meer kosten zullen ze denk ik ook gaan kijken naar andere dj's die deze rider niet hebben.
Adrien1989    posted on 14-12-2009 17:52
Bij een groot feest kijken ze echt niet op van die paar 100 meer aan verhuur :/.
Bart_    posted on 14-12-2009 17:57
CD spelers worden niet veel gebruikt, maar ze zijn ook al 3 jaar oud...
Maargoed, heb m'n reparateur al gebeld en hij komt ze morgenmiddag ophalen...
Wel jammer dat ik spin dan niet direct kan testen Cool
Stefjuuh    posted on 14-12-2009 18:04

Nou vind ik die knoppen van de Denon ook niet geweldig, maar heb ze nog nooit kapot gezien. Hier in een discotheek in Zandvoort staan ze al 2 jaar, en die dj's zijn er niet zuinig mee als ik ze er over hoor. 1tje zei zelfs een keer tegen mij, ik sla altijd zo hard op de Denons, maar ik krijg ze maar niet stuk!?

Die pioneer knopjes, als ze nog niet lam zijn, reageren gewoon super snel en goed. Alleen jammer dat ze niet al te lang mee gaan.?

Van het weekend had ik 2 cdj1000 mk3's waarvan de hotcues ook niet meer 100% waren. Druk je meerdere keren achter elkaar op zo'n hotcue, pakt ie hem soms niet.

Standaard van C naar A werken, scheelt een hoop boosheid op je spelert!

Roalin    posted on 14-12-2009 19:02
Bij een groot feest kijken ze echt niet op van die paar 100 meer aan verhuur :/.

Nope, de DJ-set is meestal het goedkoopste! En CDJ-2000 kosten qua huur ook niet veel meer dan de CDJ-1000..
Mathiz    posted on 14-12-2009 19:03
isdie al te huur ???Cool
Roalin    posted on 14-12-2009 19:11
Tuurlijk! (in Groningen tenminste wel.. 50 eu ex btw)
User edit by Roalin on 14-12-2009 @ 19:12:07 (33%)
DjVictorF    posted on 14-12-2009 19:25

Ja eigenlijk wel. Maar toch blijf ik volhouden dat het nog een tijdje duurt voordat mensen ze op hun rider gaan zettenCool
Roov    posted on 14-12-2009 19:50
Ik heb net mijn Akai MPD24 besteld! Cool
Bootstrap    posted on 14-12-2009 19:57
Zometeen draaien op een zaalvoetbal toernooi Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

68 Users online: 4 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 16.040
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.157.216