Mixen met iTunes bibliotheek (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 06-12-2009 17:50
Hee
ik wil mijn dj-hobby weer nieuw leven inblazen, na een paar jaar van zwijgen rondom dit.

Wat ik graag wil is de mogelijkheid om met platen te mixen, maar graag alle nummers van mijn iTunes-bibliotheek daarvoor te kunnen gebruiken.

Time-code is hier dus ideaal voor, maar er bestaan alleen maar 'digitale systemen' van timecode waarbij je dus uitgebreide software krijgt.

Zoveel heb ik niet nodig: wat ik nodig heb is, 2 timecode platen, een usb apparaatje voor het geluid naar de pc te streamen en vervolgens door te sturen naar de mixer, en de software hoeft echt niets meer te zijn dan 2 laadbalken waarin ik vanuit iTunes de nummers naartoe kan slepen. Om maar even aan te geven: een play/pauze knop is nog niet eens nodig!

Want ik wil gewoon met mijn platenspelers ?lles doen, en in plaats van platen wisselen, pak ik even mijn laptop erbij en laat ik een nieuw nummertje in 1 'deck'.

Meer basic dan de meeste systemen dus: welk timecode pakket past hier het beste bij?
Ik heb zitten denken aan Reloop Spin 2, maar zelfs d?t is dus eigenlijk al veel meer functies dan nodig is.

Gr. Erik

What do you think about Mixen met iTunes bibliotheek ??

Vote :   

Roalin    posted on 06-12-2009 18:03
Geen idee hoe je dit wilt aanpakken, maar Traktor Pro kan omgaan met de iTunes bieb en afspeellijsten. Dat zal het simpelste zijn (en het duurste Cool).
Waarschijnlijk kan Traktor Duo ook.
Twizz    posted on 06-12-2009 18:07
Poster: Roalin
Geen idee hoe je dit wilt aanpakken, maar Traktor Pro kan omgaan met de iTunes bieb en afspeellijsten. Dat zal het simpelste zijn (en het duurste Cool).
Waarschijnlijk kan Traktor Duo ook.

Hmm, dan krijg ik er geen usb-ondersteunend materieel bij of wel?
Dan krijg ik puur de software? (sorry ben al n tijdje afwezig geweest in dj-landCool)

Oja, toch maar even over het budget.
Ik stel dit hier ten sprake, omdat ik dus zou betalen voor nogal wat functies die ik niet nodig zal hebben. Daarnaast is software zonder die mikmak natuurlijk ook sneller, maar main-reason dat ik dit topic startte is dus vanwege het feit dat ik juist niet veel geld uit wil geven. Het dj'en heeft mij al meer dan genoeg gekost in het verledenCool
User edit by Twizz on 06-12-2009 @ 18:09:32 (100%)
Roalin    posted on 06-12-2009 18:10
Sorry, maar dan bedoel ik Traktor Scratch Pro en Traktor Scratch Duo ? ?500 en ?300 ongeveer. Hiervoor krijg je?de geluidskaart (bij Pro 4 kanaals en bij Duo 2 kanaals), de kabels?en timecode-cd's en platen.

Edit: (zie nu net je edit)

Tjah, Traktor is inderdaad erg duur, maar de functionaliteit vind ik echt super!
Heb zelf alleen de software.
User edit by Roalin on 06-12-2009 @ 18:11:29 (67%)
Dolivieira    posted on 06-12-2009 18:16
Poster: Twizz

Oja, toch maar even over het budget.
Ik stel dit hier ten sprake, omdat ik dus zou betalen voor nogal wat functies die ik niet nodig zal hebben. Daarnaast is software zonder die mikmak natuurlijk ook sneller, maar main-reason dat ik dit topic startte is dus vanwege het feit dat ik juist niet veel geld uit wil geven. Het dj'en heeft mij al meer dan genoeg gekost in het verledenCool

Ik had het er vandaag nog over met Lead. DJen kost namelijk geld hoe je het went of keert. Wil je geen of weinig geld?uitgeven. Zoek dan een andere hobby. Niet cru bedoeld?of zo.Maar?Hobbys kosten altijd geld. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bawb    posted on 06-12-2009 18:31
Ik heb zelf Reloop Spin 1 op 2 TT's.

Werkt prima voor mij als het gewoon voor het basic mixen is en ik heb het voor 200E gekocht, stuk minder dan Traktor dus.

Twizz    posted on 06-12-2009 18:34
Poster: djdolivieira

Ik had het er vandaag nog over met Lead. DJen kost namelijk geld hoe je het went of keert. Wil je geen of weinig geld?uitgeven. Zoek dan een andere hobby. Niet cru bedoeld?of zo.Maar?Hobbys kosten altijd geld. ?
 Weet ik, maar ik bedoel dat het deel dat ik opgebouwd heb, best wat gekost heeft en ook wat waard is. En met dat deel met veel waarde wil ik graag de kosten drukken van wat ik nu aan wil schaffen.

Poster: Bawb
Ik heb zelf Reloop Spin 1 op 2 TT's.

Werkt prima voor mij als het gewoon voor het basic mixen is en ik heb het voor 200E gekocht, stuk minder dan Traktor dus.

Ik vraag me inderdaad af wat nou het grote verschil is tussen versie 1 en 2. Want bij een bepaalde webshop kan ik spin 1 halen voor 177E, en bij diezelfde zaak kost Spin 2 250E.
User edit by Twizz on 06-12-2009 @ 18:35:15 (84%)
mrwhoopie    posted on 06-12-2009 19:28
Simpele vragen vragen een simpel antwoord:
Jouw oplossing is Serato,simpelder als dat kan niet.....
Gery    posted on 06-12-2009 19:44
Traktor scratch duo! ?zitten misschien paar functies meer in, maar is voor de rest 100% compatibel met iTunes en is kwalitatief veel beter als enkel ander timecode systeem. ?uiteraard kan je voor reloop gaan, maar je koopt toch ook leo's en geen ole's uit den aldi... ?native instruments is sinds final scratch de eerste geweest met een timecode systeem en zijn tot op vandaag nog steeds die met de beste technologie.
DJ - Producer
Bawb    posted on 06-12-2009 19:54
Poster: Twizz
Ik vraag me inderdaad af wat nou het grote verschil is tussen versie 1 en 2. Want bij een bepaalde webshop kan ik spin 1 halen voor 177E, en bij diezelfde zaak kost Spin 2 250E.

Ik weet niet precies wat het verschil is, maar 1 kan gewoon 2 tracks inladen op je TT's.

Dat is waar het in essentie om draait natuurlijk.
Bart_    posted on 06-12-2009 20:02
Bij het usb apparaatje van SPIN2 zit een midi-controller in verwerkt waarmee je met een druk op de knop MP3's kan zoeken in in kan laden.
Dolivieira    posted on 06-12-2009 20:15
Traktor is goed maar Serato is ook?fijn?hoor en veel simpeler.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Twizz    posted on 06-12-2009 20:16
Poster: Bart_
Bij het usb apparaatje van SPIN2 zit een midi-controller in verwerkt waarmee je met een druk op de knop MP3's kan zoeken in in kan laden.

Dat is bij spin 2+, voor mijn situatie al helem??l waste of moneyWinking my eye
Spin 2 heeft qua interface net zo'n basic apparaatje als 1, sterker nog, volgens mij heeftie n?g minder knoppen.
Bootstrap    posted on 06-12-2009 23:26
Traktor is goed maar Serato is ook?fijn?hoor en veel simpeler.

Serato heeft toch hele slecht time-stretching? Had ik op DJtechtools gelezen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Twizz    posted on 07-12-2009 11:14
Hmm ik ben nu M-audio Torq Conectiv tegen het lijf gelopen. Nu zit ik eigenlijk te twijfelen tussen 2 systemen: Reloop Spin voor 180E, of M-Audio Torq Conectiv voor 230E, maar die laatste is ook tweedehands te verkrijgen voor minder.
Wat zeggen jullie?
Bawb    posted on 07-12-2009 11:24
Ik zou voor die 50 euro die je bespaart op Torq een mooi overhemd kopen.

Reloop dus.
Twizz    posted on 07-12-2009 12:21
Poster: Bawb
Ik zou voor die 50 euro die je bespaart op Torq een mooi overhemd kopen.

Reloop dus.

Hmm, dat Torq systeem is wel nieuwer. Dus wss is de technologie beter.
Maja ik zal het binnenkort denk ik eens praktisch aan de tand voelen
Tjeerdo    posted on 23-12-2009 11:25
Wacht... Kopen jullie software?? Ik Download altijd alles met crack, gratisCool
ccc    posted on 23-12-2009 11:31

Vind ik een beetje onterecht.

Hij mag toch wel naar een goedkope oplossing zoeken/informeren om zijn hobby te beoefenen?

Hobby's kosten inderdaad geld, maar muziek hardware kost in mijn ogen in veel gevallen onnodig extreem veel geld.
mrwhoopie    posted on 23-12-2009 11:57
Poster: Tjeerdo

CoolCoolEn de rest van je gear steel je ook?
Dj_Fantasy    posted on 23-12-2009 12:01

real dj's play it legaal Happy, laughing
Wedden dat mijn software soepeler loopt na 10 jaar! en die van jou na een tijdje gaat zitten klote!!
Ik zou gaan voor Reloop spin, heb een keer met Torq gedraaid, de interface, de compatibleteit (hoe je het ook schrijft!) is gewoon 0,0!!?
Reloop spin daar integen is duidelijker, draait enorm fijn en als je reloop spin1 koopt kun je gratis updaten naar reloop spin2!! alleen de audio interface met midi knopjes erop heb je nietHappy, laughing
dj2dj.nl
Mathiz    posted on 23-12-2009 12:18

Je hebt nog maar 8 posts en ik erger je nu al aan jouw!
Sandr    posted on 23-12-2009 14:06
Uit de leeftijds discussie:

Poster: Sandr

Maar de keerzijde van de medaille is dat dit forum ook voor de beginners is en wij ze hier dus zoveel mogelijk op weg moeten helpen. En zij maken vaker een verkeerde keuze om een topic te openen of stellen vragen die voor de meeste van ons zo vanzelfsprekend zijn dat sommige zich er aan ergeren. Hier moeten de members die er al langer zijn ook wat proffesioneler in zijn, 20 of 12 jaar is echt een wereld van verschil.

Als zo iemand constant slechte posts maakt is het een kwestie van topic report en dan kan je er ook je klacht bij zetten. Dat je iemand dus al enkele malen erop hebt gewezen dat hij niet goed bezig is. De moderators kennende zullen zij hier wel passend actie op ondernemen.

Dus members die hier al wat langer zitten/meer ervaring hebben/ouder zijn: Probeer je gedrag hier op af te stemmen. Als je reageert doe dit dan duidelijk en op een fatsoenlijke manier. Als je dit niet kan reageer dan niet of doe een topic report en uit daar je ongenoegen. Als je namelijk een slechte reactie plaatst krijg je weer een slechte reactie terug en daar komen vaak de nutteloze, "welles/nietes" discussies uit.

Voor de jongere members:
Gebruik de search voor je een nieuw topic aanmaakt
Schrijf duidelijk zinnen. Schrijf gewoon simpel, dan is het voor iedereen duidelijk. Sommige willen te mooie woorden gebruiken en snappen dan zelf hun post niet meer. Schrijf gewoon simpele zinnen en gebruik punten, hoofdletters, spaties en enters.
Schep niet op en doe je niet beter voor dan je bent, daar prikken we snel genoeg doorheen en dan ben je al je geloofwaardigheid kwijt en dat maakt het lastiger om nog nuttig bij te dragen aan het forum.

Ik ben vast nog wat vergeten maar de hoofdpunten van dit betoog zijn:

* Wat meer acceptatie en een proffesionelere houding van alle members
* Gebruik de topic report knop?als?je je ergert aan een?topic. Daar zit die knop voor
* En een opschoning van het forum zou wel mogelijk zijn maar het is?de vraag of je dat als?DjResource nastreeft??(Alleen WIM of Lead kunnen hier antwoord opgeven)

Moet ik nog meer zeggen?

Er zijn genoeg mensen die Illegaal downloaden etc. Iedereen moet dat voor zichzelf weten en zolang je er niemand ander mee lastig valt vind ik het best. Het is wat anders als je hier met problemen komt aanzetten die veroorzaakt worden door illegale software. Dan zeg ik eigen schuld dikke bult!
Maar het is een beetje moraalridderig om iedereen die zegt dat hij Illegaal download weer af te gaan lopen zeiken.

Ik kan me niet voorstellen dat jij niks illegaals heb gedownload?
Play that funky music white boy....
Mathiz    posted on 23-12-2009 14:30
Haha jij mag met zoveel tips afkomen als je wilt maar ik vind dat een beetje bescheidenheid mag als je hier pas nieuw bent en als hij nu al overal ?de grote man gaat uithangen dan heb ik geen verdraagzaamheid ! Hij doet precies ofdat wij dom bezig zijn omdat we legaal downen.
Bouncy    posted on 23-12-2009 14:32

ooo, wat ben je nu stoer!
Poster:?Sandr
Ik kan me niet voorstellen dat jij niks illegaals heb gedownload?

Als je niet alles wil, kan dit! maar we willen tegenwoordig ALLES hebben, dus ja...
Ga zoeken op m'n mac, je vind niks illegaals meer!
User edit by Bouncy on 23-12-2009 @ 14:33:33 (100%)
Sandr    posted on 23-12-2009 20:44
Wat is het probleem om je wat meer te voelen? omdat je toevallig wat langer op dit forum zit? Natuurlijk is het geen slimme opmerking die hij daar plaatst maar om er direct zo fel op te reageren is ook nergens voor nodig. Zoals wij onlangs besproken hebben moeten we op een vriendelijke/fatsoenlijke manier de nieuwe members hier wat leren.
Op deze manier maak je ook niet echt reclame voor het forum, vind ik.

@ Bouncy:

Helemaal geen tijd op je Mac door te spittenWinking my eye Maar ik geloof best dat er uitzonderingen zijn, maar die bevestigen de regel juistWinking my eye

Erg knap dat je alles legaal hebt, zou het ook graag willen zeggen maar dan lieg ikWinking my eye Dan zou ik ook teveel missen denk ik...
Play that funky music white boy....
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

87 Users online: 8 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 18.272
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.879