eerste dj set wat voor  (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

magic079    posted on 02-12-2009 17:47
hallo ik ben nu 15 jaar en wil een dj set gaan kopen voor mij boven op me kamer maar ik weet er nog niet zo veel van af wat voor merk en welk type zouden jullie mij aanraden voor nog een leuke prijs want ben ook maar vakkenvuller
alvast bedankt

What do you think about eerste dj set wat voor ??

Vote :   

DJob    posted on 03-12-2009 19:18
@floriz idd sorry
maar het is ook om het te laten zien
sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is
dJORD    posted on 03-12-2009 19:19
promoten van je set is prima hoor.

On topic!!
Tweedehansje    posted on 03-12-2009 20:23
Ik heb ook nog een goede beginner set staan, het is wel een vinyl set. Hij gaat wel voor een hele mooie prijs en ik heb er zelf veel lol aan beleefd. Doordat het vinyl is heb ik, dat is dan ook mijn mening, rapper geleerd wat draaien inhoudt en kan ik beter aanvoelen wat betreft maten, slagen,...

Mocht je interesse hebben hier is mijn topic:
////www.djresource.eu/Forum/topic/16067/Topic--%5BTK%5D-Electribe,-T3s,-MX4-MKII/#last
-FLoriZ-    posted on 03-12-2009 20:49
Poster: DJob
@floriz idd sorry
maar het is ook om het te laten zien
sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is
  Ik snap je wel Winking my eye Het was meer even omdat ik het een aantal keer achter mekaar las Tongue
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
dJORD    posted on 04-12-2009 17:00
Poster: Tweedehansje
Ik heb ook nog een goede beginner set staan, het is wel een vinyl set. Hij gaat wel voor een hele mooie prijs en ik heb er zelf veel lol aan beleefd. Doordat het vinyl is heb ik, dat is dan ook mijn mening, rapper geleerd wat draaien inhoudt en kan ik beter aanvoelen wat betreft maten, slagen,...

Mocht je interesse hebben hier is mijn topic:

////www.djresource.eu/Forum/topic/16067/Topic--%5BTK%5D-Electribe,-T3s,-MX4-MKII/#last

maak er dan even een link van, klik
Tjeerdo    posted on 23-12-2009 11:32
Wat wil je precies, iets voor de komende jaartjes, of iets voor life-time? Voor de komende jaartjes ben je met een eurotje of 1000 al klaar, wil je iets voor life-time, dan zou ik al snel naar de cdj-1000mkIII of cdj-2000, en een goede pioneer mixer, welk type licht aan je zelf, met of zonder effecten 2 of meer kanaals enz.
dJORD    posted on 23-12-2009 12:06
Wat is dat voor een adviesConfused cdj 800's, denon dn-s3700's gaan ook jarenlang mee.
Cdj?1000/2000 is onzin voor thuis. Vervolgens zeg je een goede pioneer mixer, waarom pioneer er is zoveel beter!!?En 1000 euro voor je eerste set waar haal je dat vandaan? met 2x axis 4 en een leuk mixertje kom je al een heel stuk, en voor zover ik weet kost dat geen 1000 euro!!
Mathiz    posted on 23-12-2009 12:13
tjeerdo al je posts die je gemaakt hebt zijn een al gezever ik zou je eerst eens wat beter gaan informeren op alle vlakken .
Technologie is altijd veranderend dus het kan goed zijn dat er volgend jaar weer iets nieuw staat ! En iemand die pas begint raad ik zeker geen cdj-2000 aan en zelfs geen cdj-800!
Estacy    posted on 23-12-2009 12:16
als je echt een degelijk setje wilt dat JAAAAREEEN meegaat, dan koop je Dateq mixers, niet Pioneer. En als DJ'en je niet bevalt dan zit je daar met je veel te dure Pioneer setje. en Tjeerdo, denk je echt dat iemand van 15 zomaar ff 3000+ euro ergens vandaan tovert?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tjeerdo    posted on 23-12-2009 14:07
Poster: matezo
tjeerdo al je posts die je gemaakt hebt zijn een al gezever ik zou je eerst eens wat beter gaan informeren op alle vlakken .
Technologie is altijd veranderend dus het kan goed zijn dat er volgend jaar weer iets nieuw staat ! En iemand die pas begint raad ik zeker geen cdj-2000 aan en zelfs geen cdj-800!

Ik kan zelf ook geen cdj 1000 enzo betalen, maar ik kan er wel mee omgaan, ik heb het geleerd met de set van mijn techniek leraar, elke dag een half uurtje. Maar ik ken zat mensen van 15 die dat wel allemaal hebben, die kopen dat, draaien ermee, verdienen geld, zodat ze er nog 1 kunnen kopen, zo gaat dat!
JollyJunkie    posted on 23-12-2009 14:19
Tjeerdo zit je toevallig op het Stedelijk Gymnasium Nijmegen?
Mijn oude techniek leraar is namelijk ook DJ Cool

Geld verdienen met draaien gaat nog niet zo makkelijk als je geen 16 bent, dan mag je namelijk nog nergens draaien, behalve op zelf georganiseerde feesten (volgens mij).
Mathiz    posted on 23-12-2009 14:23
zoveel mensen van 15 zullen geen 1000 hebben hoor laat staan een 2000 ! en je post is totaal geen reactie op mijn post.
Welke beginnde dj van 15 gaat nu top gear betalen van duizenden euro's hij geeft het zelf aan dat hij ermee op zijn kamer gaat draaien.Tjeerdo je moet je niet voordoen als een pro als je er geen bent !
bridges1989    posted on 23-12-2009 14:36
99% van al die patsers hier heeft nog nooit een CDJ van dichtbij gezien, laat staan mee gewerkt.

Het is een feit dat Deejay SPELEN, een modeverschijnsel is. Het is daarom ook raadzaam om goed op te passen met je gespaarde centjes.?
Ik ben van mening dat, vooraleer je een volledige deejayset koopt, je absoluut eerst wat moet begeven in het hele dj gebeuren. Toen ik begon bijvoorbeeld, ging ik elk vrij moment naar het plaatselijke jeugdhuis prullen op SL's en CDJ-800's om dan uit te vinden; "tjonge dit ligt mij wel"! Het lijkt net alsof de 13 jarige van nu 1000den euros op zijn/haar spaarboekje heeft staan. Ik pleit voor rustig beginnen. Als je golfen je leuk lijkt, koop je dan direct een set clubs van 2000 euro? Neen je gaat eens kijken bij een vriend etc.

Aangezien nu ook blijkbaar het hele digitale gebeuren volwassen aan het worden is, is het niet dom om dat ook in overweging te nemen. Controllers zoals de Reloop RDJ-2 Interface Edition (349 euro) vervangen in mijn ogen een volledige dj set. Mits een beetje karakter kan je de kunst ook leren op dergelijk apparaat.?

Toen ik begon bestond dat amper zo'n controllers, midi etc. Maar nu die technologie er is is het raadzaam om daarmee te beginnen.?

Moest het toch echt wat voor je zijn zijn er in mijn ogen 2 opties.

1. Vinyl (eventueel met het oog op timecode) (Basisset voor 549 euro)
- 2 JB-Systems Q30MKII (of zijn reloop tegenhanger) (199 euro)(400 euro in totaal)
- Reloop RMX-20/30 (149 euro
- Op termijn: traktor scratch duo (349 euro)

2. CD (509 euro (Numark Axis 4) / 749 euro (Reloop RMP-1 scratch))
- Reloop RMP-1 scratch B (300 euro) /Axis 4 (180 euro)/...
- Reloop RMX 20/30 (149 euro)

Perfect om de kunst op te leren en te groeien naar een hoger niveau.

Bijkomstige uitgaven kunnen zijn:

- Headphone (Stanton DJ PRO2000) (77 euro)
- Naaldjes (Ortofon Concorde Pro's (150 euro per set)

Andere opties qua platenspelers
- Synq XTRM-1 (300 euro p/s)
- Akiyama DJ-4000 Acura (279 euro p/s)
- Reloop RP-4000M3D (239 euro p/s)

Andere opties qua cd-spelers

- Denon DN-S1000/1200 (.../519 euro)
- Numark Axis 9cr (309 euro
- Reloop RMP-2 Black (489 euro)
- Numark Arc 3 (249 euro)

Allemaal stuk voor stuk goede beginspelertjes waar je jaren mee zoet bent. Toch zou ik in jouw geval eerst eens gaan rondkijken in jeugdhuizen, vrienden etc. Daarna eens het digitaal draaien verkennen, en als je zeker van je stuk bent een volwaardige dj set aanschaffen.

EDIT* Iemand een idee waarom ik nergens returns heb? Ik werk op een Apple Imac, Safari?

?
User edit by bridges1989 on 23-12-2009 @ 14:50:40 (13%)
Mathiz    posted on 23-12-2009 14:39
Ik ben het volledig met je eens! Hier kan je nog wat van leren tjeerdo!

This is an old Topic

No new postings for 5.469 days.
 Post CommentThat would be 182.3 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 14 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 25.782
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.407.657