Schade topic HDJ2000 (2/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snoey    posted on 30-11-2009 18:37
Beste forumleden,?

Sinds een jaar is de HDJ2000 te koop, een koptelefoon van 300 euro, die lang mee zou moeten gaan.

Echter heb ik deze koptelefoon nog geen maand in mijn bezit en begint de ellende al.

Het magnesium boven op de earpads slijt wel heel erg snel, waardoor hij eruit komt te zien als een koptelefoon die al meer dan een jaar oud is.?

Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn met deze koptelefoon die zwakheden ontdekt hebben bij de HDJ2000.?

Hier 2 foto's van de slijtage:

[MOD Edit] Bovengenoemde is geen defect, maar vuil wat zich ophoopt in de ribbels. Even schoon maken en hij blinkt weer...]
www.soundcloud.com/ten-hooven
Mod edit by Lead on 11-12-2009 12:01 (25%)

What do you think about Schade topic HDJ2000 ??

Vote :   

Xtremer    posted on 01-12-2009 09:34
Poster: djdolivieira
ik denk dat het vuiligheid is.

Ik denk hetzelfde, als je met je vingers over de oorschelp schraapt blijf er vuil in de groeven zitten.
Heb je hem al geprobeerd te reinigen? Probeer eens een stugge borstel (die geen schade aanbrengt) en haal er een lappie overheen in de richting die de groeven ook gaan. Heb mijn HDJ vanaf April en hij werkt nog super, ziet er ook nog als nieuw uitSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dolivieira    posted on 01-12-2009 09:37
Na verloop van tijd gaat er gewoon vuil in de groeven zitten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 01-12-2009 @ 09:37:56 (2%)
Bramm14    posted on 01-12-2009 09:50
Ik heb t zelf niet,, want heb namelijk andere hoofdtelefoon.

Een vriend van mij heeft deze wel en ook t zelfde probleem! Hij heeft de HDJ2000 ook ongeveer een jaar met t zelfde probleem..? Ik neem aan dat als er veel klachten komen dat ze toch wel wat aan het probleem willen doen of niet? Ik zou zegge,, met zn allen actie ondernemen
tairip    posted on 01-12-2009 10:11
Ik vind dat de topic titel niet de lading dekt. Het is geen schade maar slijtage.

Dat de hoofdband afbladerd komt vaker voor, dat het metaal (magnesium) verkleurd komt ook vaker voor maar dit is inderdaad te reinigen. Van alle HDJ-2000's die wij verkocht hebben heb ik er ooit 3 retour gehad en dat is al minimaal een half jaar geleden. Nu kan ik je zeggen dat wij er een redelijk aantal (lees +/- 50) verkocht hebben.

De kwaliteit valt dus niet iets op af te rekenen en zoals elk merk zitten er altijd wel een aantal blauwe maandag producten bij. Maar dat de hoofdband afbladerd vind ik ook niet kunnen.

Het verkleuren van het metaal heeft ook te maken met welke persoon hem op heeft net als het slijten van de oorkussens en de hoofdband. Volgens mij komt dat anmelijk gedeeltelijk door zweet en de zuurtegraad daarvan.
Mod edit by tairip on 01-12-2009 10:12 (36%)
Tekhead    posted on 01-12-2009 10:50
het is toch niet te geloven wat onze Pio-fans hier op djr allemaal uitvinden, om de steeds bij alle Pio- gear wederkerende mankementen, bug's, povere afwerking, etc... te verdedigen, en zelfs goed te praten en te minimaliseren tot een bagatel en normale gebruiksschade. Stop daar gewoon mee, en laat Pioneer met z'n allen eens horen en voelen, dat ze NIET goed bezig zijn !

Als een merk de pretentie heeft, of wil hebben, als d? referentie in een bepaald marktsegment, zorg dan dat je kwaliteit kan leveren en zo hun belachelijk hoge prijzenpolitiek een deel kan verantwoorden !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Xtremer    posted on 01-12-2009 11:08
Zoiets heet gewoon slijtage door gebruikCool
Koop een iPhone en kijk een naar de achterkant na een half jaar, wat zie je dan?
RiX    posted on 01-12-2009 11:14
Poster: Xtremer
Zoiets heet gewoon slijtage door gebruikCool
Koop een iPhone en kijk een naar de achterkant na een half jaar, wat zie je dan?

Dat komt omdat men een iphone overal letterlijk neerkwakt en vaak zonder hoesje in de broekzak of tas heeft.
Ik mag toch aannemen dat je niet je HP ergens neerkwakt maar voorzichtig neerlegt en in een beschermhoes vervoerd, niet? Dan mag een dure HP als de 2000 niet na een halfjaar al een afbrokkelende band vertonen, vind ik. Tenzij vermeld in de handleiding dat je de band eens in de 2 maanden moet schoonhouden en bewerken om alles soepel te houden.

Dat moet ik wel bij mijn Technics DJ1210 namelijk...
Tekhead    posted on 01-12-2009 11:38
Poster: RiX

Dat komt omdat men een iphone overal letterlijk neerkwakt en vaak zonder hoesje in de broekzak of tas heeft.
Ik mag toch aannemen dat je niet je HP ergens neerkwakt maar voorzichtig neerlegt en in een beschermhoes vervoerd, niet? Dan mag een dure HP als de 2000 niet na een halfjaar al een afbrokkelende band vertonen, vind ik. Tenzij vermeld in de handleiding dat je de band eens in de 2 maanden moet schoonhouden en bewerken om alles soepel te houden.

Dat moet ik wel bij mijn Technics DJ1210 namelijk...

idd, en dat was wat ik bedoelde met goedpraten zoals extremer doet, een irrelevante vergelijking maken tussen een gsm en HP, leren ze dan nooit ?
Xtremer    posted on 01-12-2009 11:45
Ik praat helemaal niets goed, ik bedoel er alleen maar mee dat je slijtage krijgt door gebruikt.
Dat de band al na een half jaar afbrokkeld is inderdaad slechtCool.
Saskia    posted on 01-12-2009 12:04
Na een jaar wat slijtage is vrij normaal lijkt me. Maar het punt hier is toch dat het na 1 maand al is? En flink wat beschadigd zie ik. Ik neem aan dat snoey niet zomaar zijn hp ergens neergooit en er gewoon zorgvuldig mee omgaat. Dan ligt de fout dus bij Pioneer al is het voor sommige misschien moeilijk te geloven. Alle merken maken wel eens fouten toch?
MaximDJ    posted on 01-12-2009 12:08
Gewoon slecht. Voor dat geld mag je kwaliteit verwachten. Zeker gezien de positie van Pioneer op de DJ markt

EDIT: Pioneer heeft dus toch goede kwalitiet, en het is gewoon vuil
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 01-12-2009 @ 18:59:02 (67%)
DJBas    posted on 01-12-2009 12:13
Het is geen schade, gewoon vuiligheid van je vingers.
Ik heb hetzelfde met mijn HDJ-2000, even een droge doek er langs en hij is weer als nieuw!
Snoey    posted on 01-12-2009 12:52
Na het lezen van jullie reacties, heb ik besloten om met Glassex, een zachte tandenborstel en een vaatdoek de headphone is schoon te maken.?

Na de behandeling zag het er weer uit als nieuw. De zwarte vlekjes en de grijzen gebieden zijn weer zilver. Het is dus inderdaad vuiligheid, ik mag deze headphone nu dus iedere dag gaan poetsen, want binnen 15 minuten zie ik alweer wat vuil ertussen. Haal voor de grap je wijsvinger is over de ribbels, is het gelijk vuil.

Kort samengevat:

De vlekken op mijn HDJ2000 is geen slijtage, maar vuiligheid. Door hem ff op te poetsen, ziet hij er weer uit als nieuw.

That's what you get for 300 Euro's!
Saskia    posted on 01-12-2009 12:54
Tada probleem opgelost.

Einde
Yorick    posted on 01-12-2009 12:58
tip... Handenwassen voor gebruik
Yorick    posted on 01-12-2009 12:59
tip... Handenwassen voor gebruik
Snoey    posted on 01-12-2009 13:06
Poster: Saskia
Tada probleem opgelost.

Einde

Het probleem is tijdelijk opgelost. Binnenkort is ie weer vuil, kan ik weer gaan poetsen!?

En om tijdens het draaien elk half uur mijn handen te gaan wassen, is nou ook niet echt een aanrader.
Ilja    posted on 01-12-2009 13:09
Poster: DJADMIN

En dat is vaak ook erg veilig. Betaal ik liever 50 euro meer voor volledige garantie en een origineel model..

Paypal, heb zo mijn 2de CDJ-400 gekocht, ben er super blij mee. ( betaal per paypal en je bent gedekt )

Ontopic.??

Snoey

Hoe vaak gebruik je jou kop telefoon ?? Neem je hem overal mee ???En ik zie DJ's er als een gek aan die telefoons trekken, geldt dat ook voor jou ?
Mforge    posted on 01-12-2009 13:16
ik heb dit ook met mijn hdj-2000,...droge doek erlangs en ik veeg het er zo af...
en ondanks mijn kritiek op de djm-800, kan ik niet anders zeggen dan dat dit?dus wel een erg kwalitatief hoogstaand product is van pioneer.

en by the way : Andere koptelefoons worden net zo snel vies, alleen daar blijft het niet tussen de ribbels zitten,(je moet eens weten wat voor?vuil er van onze handjes afkomt!)?maar reken?maar dat er net zo veel vuil opzit.

Af en toe ergens een doekje langs halen kan nooit kwaad toch?
Ik haal zowieso altijd om de zoveel tijd een doekje langs al me gear.
tairip    posted on 01-12-2009 13:28
Poster: Tekhead
Stop daar gewoon mee, en laat Pioneer met z'n allen eens horen en voelen, dat ze NIET goed bezig zijn !

Als een merk de pretentie heeft, of wil hebben, als d? referentie in een bepaald marktsegment, zorg dan dat je kwaliteit kan leveren en zo hun belachelijk hoge prijzenpolitiek een deel kan verantwoorden !

Waarom koop je dan een? Koop dan een ander merk of ben je eigenlijk toch van mening dat iets veel beters niet bestaat? De enige die echt beter is qua slijtage is de HD-25.

Jij antwoord ook niet helemaal correct op mijn post. Ik geef aan dat ik de slijtage van de band slecht vind en jij zegt in je post dat ik er alles aan doe om het merk te promoten.

Er is geen merk wat betere service heeft. Breng hem terug doe je beklag! En je zult zien of ze er iets aan doen.

P.s. wel gekocht bij een officieele Pioneer dealer en niet el cheapo internet prijsje!
RiX    posted on 01-12-2009 13:40
Nou, klaar dus. het is VUIL... en of je dat ziet vanuit de zaal? Cool
Gewoon altijd doekje bij je hebben en iets minder ijdel zijn on stage Winking my eye
User edit by RiX on 01-12-2009 @ 13:41:20 (3%)
Xtremer    posted on 01-12-2009 13:46
Poster: RiX
Nou, klaar dus. het is VUIL... en of je dat ziet vanuit de zaal? Cool
Gewoon altijd doekje bij je hebben en iets minder ijdel zijn on stage Winking my eye

JuistCool
Stefjuuh    posted on 01-12-2009 18:09
Poster: Snoey

Het probleem is tijdelijk opgelost. Binnenkort is ie weer vuil, kan ik weer gaan poetsen!?

En om tijdens het draaien elk half uur mijn handen te gaan wassen, is nou ook niet echt een aanrader.

Binnenkant van je shirt gebruiken, werkt beter dan een tandenborstelWinking my eye
Tomazos    posted on 01-12-2009 18:27
zal ook eens kijken of die van mij er meer door opknapt door hem zo even schoon te maken zoals jij zegt snoey..

bij mij staan er 'schuur plekken' op namelijk:P
(heb hem nu een jaartje)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Tekhead    posted on 01-12-2009 19:35
Poster: tairip

Waarom koop je dan een? Koop dan een ander merk of ben je eigenlijk toch van mening dat iets veel beters niet bestaat? De enige die echt beter is qua slijtage is de HD-25.

Jij antwoord ook niet helemaal correct op mijn post. Ik geef aan dat ik de slijtage van de band slecht vind en jij zegt in je post dat ik er alles aan doe om het merk te promoten.

Er is geen merk wat betere service heeft. Breng hem terug doe je beklag! En je zult zien of ze er iets aan doen.

P.s. wel gekocht bij een officieele Pioneer dealer en niet el cheapo internet prijsje!

Ik heb geen HPJ2000 gekocht, waar haal jij dat vandaan ? Ik zal wat gek zijn om 300,00 euro uit te geven aan een HP made in CHINA, maleisie, of een ander lowrate land, en dat omdat er Pioneer op staat Cool Voor iets meer dan de helft van de Pio prijs, koop ik wel een Sennheiser of AKG, die blijven zowel? technisch als optisch heel lang in nieuwstaat.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

198 Users online: 6 Guests (192 Unknown)
Pages generated today : 32.364
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.423.142