voorbeluistering met midi controller
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

walend    posted on 29-11-2009 22:04
Dag beste muziek liefhebbers,

na een behoorlijk lange tijd wikken en wegen en piekeren en nadenken over de vernieuwing van mijn dj apperatuur

ben ik bij de volgende setup uitgekomen:

- de nieuwe mixer die ik ga kopen : Synq smx3 (5 kanaals)
- de denon dn hs 5500 (2 in 1 player)
- laptop met DJ software (voorlopig deze die bij de behringer BCD 2000 bijzat)
- en dan de controller voor de software de behringer bcd 2000
- en uiteraard de geluidskaart om van laptop naar 2 faders op mijn mixer te gaan.

nu is mijn vraag als ik een liedje vanuit mijn software wil voorbeluisteren gaat dit dan via mijn mengpaneel of moet ik een aparte hoofdtelefoon kopen om op mijn software controller aan te sluitenConfused (wat mij eigenlijk vrij onhandig lijkt)

PS wat vind je van de setup? (deze is gewoon voor thuis wat te amuseren, niet om constant over en weer te sleuren om op verplaatsing te draaien)

What do you think about voorbeluistering met midi controller ??

Vote :   

Bouncy    posted on 29-11-2009 22:43
Welke software heb je en hoe is het nou precies aangesloten? Effe iets duidelijker, dan komen we dr wel uit...
Twello    posted on 29-11-2009 22:44
gaat via je mengpaneel!
walend    posted on 29-11-2009 22:56
ja gewoon de software die bij de behringer bcd 2000 zat?: B-DJ noemt hij

en het feit is dat ik alles nog moet aan sluiten, maar ik wil dus mijn linker deck van mijn software op mijn fader 1 van mijn mengpaneel en mijn rechterdeck van mijn software op fader 2 van mijn mengpaneel, verder de denon op fader 3 & 4 ... en mijn controller natuurlijk via USB aan mijn PC
Twello    posted on 29-11-2009 23:19
mmh dat lijkt me nix, voor een paar euro's heb je al Traktor Duo, kijk daar is naar!

EDIT: waarom gebruik je je denon's niet als midi controller?
User edit by Twello on 29-11-2009 @ 23:19:37 (74%)
walend    posted on 30-11-2009 15:52
ja ik heb de berhinger + Software?'maar' gekregen (zegt eigenlijk mss al genoeg).... ben zowiezo van plan als het meevalt om op meer proffesionele software over te schakelen + eventueel andere midi controller

ik gebruik mijn denon niet als midi controller omdat ik graag 4 (op zijn minst 3) kanalen ter beschikking heb om te mixen, en niet van plan ben om nog een cd-deck bij te kopen momenteel.

Bedankt voor de tip over Traktor Duo, heb net gekeken en is inderdaad niet zo duur.

This is an old Topic

No new postings for 5.558 days.
 Post CommentThat would be 185.3 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

193 Users online: 11 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 30.351
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.897.373