cdj 200 kapot
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tjeppi    posted on 29-11-2009 16:17
Hey mensen. Ik heb een tijdje geleden via marktplaats 2 pioneer cdj-200 aangeschaft, maar sinds een tijdje doet 1 van de twee het niet meer zoals hij het hoort te doen (deze komt trouwens uit Amerika). Mijn problemen er mee zijn:
1. het jogwheel reageert later en langzamer (heel vervelend met beatmatchen)?
2. als ik de beatloop aanzet lijkt het alsof de laser de cd sneller afleest... het tempo verhoogd
3. soms speelt hij de track in het begin sneller af en later op het normale tempo (zonder dat ik aan de pitch heb gezeten)
Wat is het probleem? Ligt het aan de laser??Kan dit liggen aan mijn cd's en hoe ik ze brand? Iemand met hetzelfde probleem? Hoe kan ik dit oplossen?
p.s.?Ik maak er binnekort nog een filmpje van voor de duidelijkheid.
Alle adviesen zijn welkom.

What do you think about cdj 200 kapot ??

Vote :   

tjeppi    posted on 29-11-2009 16:19
practice and enjoy!!
DJADMIN    posted on 29-11-2009 16:26
Poster: tjeppi
practice and enjoy!!

En nu nuttige informatie ?

Denk dat het met de laser te doen heeft..breng 'm eens langs de pio dealer zou ik zeggen !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ziax    posted on 29-11-2009 16:28
Is dit al meer voorgevallen of post je dit na de 1e keer?
Ik heb dit ook 1x gehad met m'n cdj 800. Met een keer aan en uit te zetten was het voorbij..
Dolivieira    posted on 30-11-2009 09:17
Voorkomen gelijk DJADMIN. Allen nuttige info.

Kan zoals DJADMIN al zie iets met de lezer te maken hebben maar ook met het binnen loop werk.?

Wat ook nog kan is. Wat voor omvormer gebruik jij als die dingen uit Amerika komen? ?
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Nood    posted on 30-11-2009 14:22
heb iets dergelijks al voorgehad met mijn axis 9 en die kwam (toevallig?) ook uit Amerika. Toen hebben ze mij verteld dat het idd het loopwerk en de laser was die moesten vervangen worden. Dit was wel een reparatie van rond de 150? dacht ik.

Als de reparatiekost te hoog licht kan je misschien beter nog een tweedehandse kopen, en als die dan kapot gaat heb je nog reserveonderdelen om hem te maken (behalve het loopwerk en de laser danCool)
Hardshort    posted on 30-11-2009 18:07
Als dit een amerikaanse speler is dan klopt zover ik weet de spanning niet, in een groot deel van amerika (VS, canada, en een deel van zuid amerika) werken ze met 110v aldus wikipedia.
Ik weet niet hoe je hem aangesloten hebt of welke versie je hebt maar hier zou het mee te maken kunnen hebben.
Zelf heb ik het een keer gezien dat spelers die te weinig spanning kregen erg rare kuren kregen zoals skippen, vastlopen, of automatisch pitchen.
Ik weet niet of het bij jou ook het geval is maar ik denk dat je het in die richting moet zoeken en niet de laser, aangezien de laser informatie afleest die vervolgens buffert en daarna pas pitched.
Correct me if i'm wrong?Smile
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
tjeppi    posted on 30-11-2009 21:12
Ik gebruik een converter met 110v input en 220/240v output. Een nieuwe aanschaffen zou een oplossing kunnen zijn. Verder komt het al een tijd voor en is dit geen 1 maligge gebeurtenis. Ik zelf denk dat het aan de laser ligt, aangezien het te maken heeft met het aflezen van de cd, het pitchen en de beatloop. Ik ga binnekort naar een pio dealer. Kijken wat zei zeggen.

Bedankt voor alle reacties.
Estacy    posted on 30-11-2009 21:25
het pitchen, beatloops etc gaat allemaal via het buffer geheugen. daarom kun je er zo lang mee schudden zonder dat de muziek uitvalt. de cd speelt sneller dan de muziek, en de data wordt in een buffer gestopt van waaruit alles gebeurt. als ie geen cd's leest, dan is er iets mis met de laser
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Snoey    posted on 30-11-2009 21:32
Dan is het de vraag of Pioneer Dj Nederland / Europa hem wel wil maken.?

Je hebt een product uit Amerika, dus zou Pioneer Dj Nederland / Europa kan dus de vervelende vraag stellen of dat wel hun probleem. En dus vervolgens met het verhaal komen dat je de speler zelf naar Amerika moet sturen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 01-12-2009 09:52
Kijk ook naar de 50hz en 60hz. Kunnen elctronische apparaten ook heel raar gaan doen als dat niet klopt.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.049 days.
 Post CommentThat would be 168.3 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 3 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 7.393
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.023.743